Novelle 1334 stk

...men saman skal vi klare alt Ei forelsking, eit altfor stort sakn og sjølvmord.
..oss Denne stilen har jeg skrevet til min avdøde bestevenn - Martin som forlot oss 13.09.05.
"Eg står her og skal slå opp med ei jente" Fortsettelse på en novelle fra Panorama-boken for VG1. Karakter: 5 (nynorskoppgave)  
"Forgive me father.." A short story about a girl confessing a crime, that should never had seen daylight... Karakter: 6 (1. klasse, vgs)
"Gugg" av Lars Saabye Christensen Novelleanalyse om "Gugg", som ble presentert muntlig. Karakter: 5
"Han" En novelle om negative følelser.
"Jeg elsker deg" Novelle om narkotika, død og kjærlighet.
"Karen" av Alexander Kielland Analyse av novellen "Karen" av Alexander Kielland.
"Skjelettet" En novelle om ei jente som har fått spiseforstyrrelser, og hun havner på sykehus.
"Skolegutt" (L. Stien) Analyse av novella "Skolegutt" skrevet av Laila Stien.
”Eg er så glad i deg!” Vold i et kjærlighetsforhold.
18 år Ei kort historie om forventningar til å bli 18 år og den endelege dagen. Tankar og følelsar som kjem fram gjennom hovudpersonen.
18 år Bidrag til påskekrimkonkurransen 2000.
9 års søvn Novellen handler om hvor galt det kan gå når en ikke hører på hva folk sier. Valgene forfølger deg resten av livet. Og angeren er ikke til å holde ut. Skrevet på tentamen i norsk.
9 års søvn Novellen handler om hvor galt det kan gå når en ikke hører på hva folk sier. Valgene forfølger deg resten av livet. Og angeren er ikke til å holde ut. Karakter: 5+ (10. klasse)
A Baby and its Destiny Spennende historie om ei fattig jente og hennes strabasiøse liv. Karakter: 6 (engelsktentamen, 10. trinn)
A better day En strabasiøs hverdag - fra en hunds ståsted. Jeg vil gjerne vite hva dere mener om den. Fortjente jeg karakteren? Karakter: 5+ (engelsktentamen, 9. klasse)
A Black Cloud of Fur Novelle om kjærlighet og død skrevet på engelsktentamen.
A daily challenge Engelsktentamen.. Oppgaven var å skrive om en daglig utfordring.
A Dream Hele verden har forandret seg. Karakter: 6- (8. klasse)
A happy Valentine Laura er uten kjæreste, men det ser ut til å endre seg. Karakter: 6/5 (10. klasse)
A jew who met the one En bestemor som forteller om da hun ble reddet av "the one" i midten av andre verdenskrig.
A lonely road A very sad text. You'll have to read it to find out more.
A monday morning Kort egelsk stil om ei jente som får diabetes. Karakter 5+ på Vgs.
A night in Paris   Basehopping fra Eiffeltårnet i Paris. Karakter: 6 (3-timers stil)
A story about a boy and a girl En ferieflørt med en drømmegutt, som også viser seg å være drømmegutten til ei annen jente.
A story about us Novelle om kjærlighetssorg og savn.
A Touch Of Pink Patrick vil gjerne gå i en rosa kjole. En stil skrevet i 10. klasse. Den danske engelsklæreren min var fristet til å gi den en karakter 7.
A Visit from Outer Space Et lite fly får problemer etter et møte med noe som kan være en UFO.
a-gjengen Om en gutt som blir med i en gjeng, men som vil komme seg ut...
Abdullah Sthaale Baltazahr, frigjøreren En stil om Marat som blir hentet inn til Gate-Abdullah, et tigge-barnehjem. Abdullah Sthaale Baltazahr, lederen og frigjøreren leder dem fremmover, mot helvete. Skrevet i 9. klasse.
Actions speak louder than words Engelsk stil om mord og skilsmisse.
Ad@m og Ros@ En ekte "nettnovelle".
Adjø En skjønnlitterær tekst som handler om 10 år gamle Hanna som må flytte fra bestevenninnen Bente. Karakter: 4+ (10. klasse, sidemål)
Agony of Mind Kort novelle om en SMS som endrer et menneske sitt liv drastisk. Skrevet i 10. klasse.
Aldri gi opp! Andreas opplever oppturer og nedturer under oppveksten sin. Skjønnlitterær tekst med liv som tema. Sidemålsoppgave.
Aldri mer Skoleopppgave om å skrive en novelle. Karakter: 6 (8. trinn)
Aldri mer Nina og Sebastian konkurrerer sammen i kunstløp.
Aldri si aldri Handler om ordtaket aldri si aldri.
Aldri tilbake Vi fikk beskjed om å skrive en novelle på skolen. Novellen skulle handle om mobbing, og den skulle ha en parallellhandling.
Alene Om å være alene. Dramatisk slutt.
Alene 17 år og HIV-smittet.
Alene Novelle om mobbing. Karakter: 6- (10. klasse)
Alene Velskreven og spennende novelle om en jente på kanten av livet.
Alene Teksten er en kort novelle om å være alene.
Alene Cecilie får seg kjæreste, men han takler ikke kreftdiagnosen hennes.
Alene Ei jente bor alene sammen med faren sin. Ingen av de to lever et lykkelig liv.
Alene Kort novelle som tar for seg mobbing, hvor man virkelig får tenkt.
Alene i skyggen: En historie om mobbing og overlevelse "Alene i Skyggen" er en rørende fortelling om Randi, en ensom og mobbet jente som kjemper med indre angst og frykt. Gjennom hennes opplevelser utforskes temaer som mobbing, ensomhet og håp, og leseren blir tatt med på en emosjonell reise mot overlevelse og styrke.
All angels are white En sykehushistorie.
All hope is gone Skoleskriving på vg1 i engelsk før høstferien. Vi skulle avslutte "Going home" av Pete Hamill på en annen måte.
Alle menneskers skrekk Det er ei kort novelle, der ein mann med flyskrekk fortel om den verste flyturen i sitt liv.
Alone in the world Handler om en jente uten venner, som ikke har det godt på skolen fordi hun er så forskjellig fra alle andre.
Alt er ikkje som det ser ut som... En rettssak med en drapsmann.
Alt er tillatt i krig og kjærlighet Et dramatisk hendelsesforløp under en krig. Karakter: 6 (9. klasse)
Alt kjem til å gå bra Handler om en jentes forventninger, håp, savn, familie og framtiden. Sidemålstentamen for vår 2011.
Alt skjedde så fort Handler om å bli forlatt. Tentamen i 9. klasse.
Alt under kontroll Novelle om en jente med navn Selma som lider av spiseforstyrrelser.
Alvorlig syk Tekst om det å miste et familiemedlem.
Amfetamin svime Ei jente får i seg amfetamin. Tema: Rusmidler. Karakter: 6. (9. klasse)
Amor's bil Denne korte novellen handler om "hell i uhell". Karakter: 5+ (10. klasse)
An unusual day Gutt som prøver å hjelpe en venn. Karakter: 5+
Analyse - Alle vi Novelleanalyse av novellen "Alle vi" skrevet på nynorsk. Oppgaven fikk 5.
Anarkisten Kapitalismen er pesten. Anarki er å leve saman i harmoni. Nynorsktentamen.
Andrea De siste tankene til en gutt før han dør. Sidemålsstil.
Andrine Den ytre smerte blekner når de indre sårene verker.
Angel tears Spennende engelsk stil om noe som rystet min barndom. Karakter: 6 (ungdomsskolen)
Angrer Historien handler om en jente som forteller om en leir på hennes måte. Om kjærligheten, fra den tid til nå...
Angst En novelle om å føle intens angst.
Annerledes Dette er min tentamensoppgave i norsk fra 2008. Temaet var gruppepress.
Annerledes Handler om ei jente som ikke har det så bra med seg selv. Hun blir mobbet og holdt utenfor. Skrevet på tentamen i 10. klasse.
Annerledes "En traumatisk liten novelle jeg skrev på norsktentamen. Den handler naturlig nok om en person som er annerledes."
Annerledes. Om å være skilsmissebarn.
Annleis Novelle eg skreiv i annleding til psykisk helse i 10. klasse.
Anoreksi Om en jente som har anoreksi og blir lagt inn på klinikk.
Anti-perfektiva Et forvridd syn på verden og mange psykiske problemer blir skildret i Anti-perfektiva. Skrevet i 10. klasse på sidemål.
Appelsinen Første avsnitt er det vi måtte skrive, resten er skrevet selv. Karakter: 5/6
Are you my girl? Dødsfall og uventede familierelasjoner. En historie jeg skrev på tentamen.
Arkelologens galne dotter. Novelle om ei mobba jente.
Arket Novelle skrevet til skrivekonkurranse.
Arr Mobbing som setter spor. Skrevet på norsktentamen i 9. klasse.
Arv Novelle om arv.
Arven Guttorm venter på en stor arv fra bestemoren sin.
As-Salâm En novelle om muslimer, krig, fred og et selvmord. Menneskelige verdier.
Atombombe mot Noreg Om en atombombe på avveie.
Av jord er du komen Om menneskes syke indre.
Ave Maria Novelle om min brors død. Oppgaven var å fortelle om mitt forhold til musikk.
Avgangskvelden Oppgaven vi fikk var å skrive en novelle om skoletid. Karakter: 5- (10. klasse, min første novelle)
Avhengig Om narkotika.
Avhøret Simon havner i en farlig situasjon. Karakter: 6 (9. klasse)
Avtalen Oppgaven var å skrive en novelle med konflikt som tema, og novellen tar for seg en konflikt mellom to parter :D
Bak skjermen Å være prøvekanin kan få uheldige konsekvenser, selv om det bare gjelder en ny sjokolade. Hjelper det å maskere seg?
Bak skjulte veggar Petter har det tøft hjemme.
Baksiden av månen En novelle om kroppsfiksering.
Bandmiljø En kort novelle som handler om bandmiljø.
Bang, bang! Handlar om Linnea som mister familien sin på ein tragisk måte.
Bang, bang/Trigger-happy God, skremmende novelle om galskap og skytevåpen - og det å ta grusomt feil. Inspirert av Roald Dahls skrivemåte.
Bankranet Novelle om politiforfølgelse.
Bare en fest Handler om graviditet, abort og selvmord. Ganske "klisjéete".
Bare følg flokken Stilen handler om ei jente som havner i feil miljø.
Bare vent... Hva har skjedd med Amy? Karakter: 5
Barndom Om en jente.
Barnet Om å ha dissosiativ lidelse.
Bayville horror-hotel En dramatisk novelle (dramatic short-story) på engelsk.
Beautiful morning Handler om en ung og fattig mann som drar fra Norge i håp om et bedre liv i Amerika. Karakter: 6
Beautiful Thief Handler om en jente som er forelsket i en godgutt. Etter en stund gjør han noe hun aldri hadde trodd han kom til å gjøre.
Bedehusfaen Vi fikk en begynnelse + overskrift på en novelle, så skulle vi skrive fortsettelsen. Historien handler om Solveig, som snart skal konfirmeres. Skrevet i 8. klasse.
Begravelsen Mormor er død. Karakter: 5
Being rich isn't always a matter of fact Being rich isn't always a matter of fact, and even though you have lots of money, your happiness can change faster than you can imagine. Karakter: 6
Bermudatriangelet 2. plass i krimkonkurransen 1999 arrangert av de tre største skolesidene.
Berre gode vennar Om forelskelse
Berre sol og glede? Sigrid, ei jente på 15 år, blir drept av ein som ranar butikken ho jobbar på. Følelsar og tankar.
Bestevenninnens mareritt En seriemorder er løs.
Betongen her er følelsesløs Novelle om en gutt som sliter med å passe inn. Tentamesoppgave der Ord var i tema. Karakter: 6/5 (10. klasse)
Bikkja Handler om jenta Marlene som skal hente den nye bikkja si, men som ender opp med noen "blodtårer" på veien. Kom gjerne med tilbakemeldinger!
Bilbelte En mor er på en strabasiøs biltur med sine to døtre, som får en tragisk slutt. Skrevet på tentamen i 10. klasse.
Bildene i hodet En liten skildring om en persons tanker.
Bildet En valentinshistorie om et bilde og en gammel venn.
Bipolar Novelle om å være bipolar skrevet på bokmålstentamen. Karakter: 5+
Birds always chatter Stil om knuste drømmer.
Blodfylte skyer En kar som er på flukt. Hvordan klarer han seg?
Blodig natt Et kjærlighetsforhold får en voldsom avslutning.
Blodraud kjole med silkeband Handlingen utspiller seg i en konsentrasjonsleir under 2. verdenskrig. Karakter: 6 (10. klasse)
Blodregn Vinner av påskekrimkonkurransen 1999 arrangert av de tre største skolesidene i Norge. God novelle hvor to handlinger snører seg inn i hverandre.
Blomsten Ei ensom jente får en venn for første gang!
Blåfrost En kort novelle skrevet på 10 minutter...
Blåklokke i vinden Novelle om hvordan savn kan ta overhånd over alt annet. Karakter: 6 - (9. klasse)
Blått En novelle om det å tørre å stole på noen og å kunne ta imot kjærlighet - når du er annerledes...
Blåveis Hvordan sporten jeg trener hjalp meg. Karakter: 5+ (nynorsktentamen)
Boiling over Lisa sin katt har forsvunnet. Skrevet i 10. klasse.
Bolivia-saken To gutter drar til Bolivia for å smugle narkotika. Skrevet på norsktentamen på 8. trinn.
Bort i natta Novelle om en forelskelse. Karakter: 5
Bort i natta Novelle om en forelskelse. Karakter: 5
Borte En stil om en hard skolehverdag. Karakter: 5
Borte bra, men heime best Kjærleikshistorie med overranskande slutt.
Brannen Kort novelle med overraskende slutt...
Brennende snø Godt skrevet novelle om en togtur.
Brevandring En novelle om en dramatisk tur på en isbre jeg skrev som forbredelse til tentamen 8. klasse.
Brevet En novelle hvor handlingen er fra 1500-tallet. En skummel pest truer etter at Anne Olavsönn ble brent på bålet. Skrevet i 8. klasse.
Brevet Mors bortgang blir for tung å bære for far.
Brevet som skulle forandre alt Ei jente, Nadia som gjorde det bestandig dårlig på skolen. Hver gang Nadia kom hjem ble hun misbruket av sin egen far.
Bringebærlatter En søt liten novelle om den første kjærlighet.
Broen Jens har en vanskelig livssituasjon forårsaket av et langt liv som narkoman.
Broen En novelle hvor hovedpersonen balanserer på kanten mellom livet og døden. Karakter: 5- (norsktentamen, 9. klasse)
Bruddet Handler om to som slår opp...
Bruk hver dag til det den er verdt. Livet er så altfor kort... Ord som setter spor hos hovedpersonen. Karakter: 5/6 (10. klasse)
Brukt En jente i 8. klasse som har en kjæreste i 10. klasse. Hun vet at han bruker henne, men ikke så bokstavelig.
Brødrene Bertelsen To brødre som opplever store tabber alene i hjemmet i løpet av bare en uke.
Budbringeren Novelle med handling fra krigen.
Bulls eye A creative writing task from vgs 1. Karakter: 5/6
Bølge En tapt kjærlighet på havet. En novelle om havet med både tilbakeblikk og nåtid.
Båndet er sterkere enn avstanden Ei novelle som handler om at forholdet mellom tenåringer og foreldre ikke alltid er like enkelt. Men at det er viktig å holde sammen, uansett!
Can't you see us? Handler om savnet etter å ha mistet noen.
Carol is dead En krimhistorie.
Catfight En fortelling om ei jente som blir sviktet av bestevennen og kjæresten hennes. Nå vet hun ikke hva hun skal gjøre.
Cause Of Death A little girl, too young to understand the trouble her father brings upon her. Will this be the end? Will he be the cause of her death?
Champions League-finale Fotballfinale i Champions League på Wembley 2013.
Charlottes liv En stil som handler om følelser, og om hvordan små ting kan utvikle seg til en katastrofe for en ungdom.
Christian og innbruddet Novelle om et innbrudd i en kiosk.
Christina's World En fortelling om hvordan det er å vere blind og vokse opp fra barn til voksen.
Cookie med sjokoladebiter En novelle om forelskelse.
Cupids kvelertak Kort novelle om en usikker ungdom. Karakter: 6 (VG2)
Da jeg ikke var på skolen Novelle skrevet på en litt spesiell måte.
Da lykken banket på En fattig mann som kjøper et flaxlodd. Du får høre forskjellige teorier og meninger av denne fattige mannen.
Da tida stoppa Om en jente som blir mishandlet av sin fosteronkel.
Daddy A little girl loosing her father.
Danny Danny har hatt problemer helt siden foreldrene døde for et år siden.
De blå øynene Eksamensstil som handler om livet. Karakter: 6
De fem mistenkte Det handler om fem menn som blir mistenkt for å sprenge en viktig båt, men det ender opp med at de blir til største og farligste gjengen i landet.
De glemte meg på månen! Vi fikk i oppgave å skrive en stil med tittelen "De glemte meg på månen". Ble veldig fornøyd så legger denne ut :)
De gode hender Novellen handler om hvordan en ulykke kan bli et vendepunkt i livet.
De gode vennene Einar blir lurt av vennene sine.
De skulle bare visst Jente som føler skyld etter terrorangrep. Karakter: 6/5 (norsktentamen, 10. klasse)
De ti siste sekundene i mitt liv Handler om en som krasjer med bil, og beskriver nøye hvordan de ti siste sekundene var. Bare kom med tilbakemeldinger og konstruktiv kritikk! Karakter: 5+ (skjønnlitterær tentamen)
De tunge skritt Hvordan å miste et liv, og så senere lete det fram igjen.
Deadly love En liten historie om hva man er villig til å gjøre for kjærligheten.
Dean Novelle om en tysk soldat med en jødisk hemmelighet i 2. verdenskrig. Åpen slutt. (redigert verson av den originale)
Dean Vi befinner oss i 2.verdenskrig. "Jeg" er en soldat som jobber i en konsentrasjonsleir for jøder, men har en hemmlighet som ikke mange vet om: Jeg har en jødevenn som er i leiren.
Debuten En jente som drar på fest, og får ved et uhell i seg ecstacy. Skrevet i 9. klasse.
Dei raude kleda Novelle om sjalusi.
Dekket av blod Handler om en liten pike som får bøte for sin tro.
Den dagen Oppgåve i nynorsk med tittel som var bunden til "Den Dagen". Karakter: 5 (8. klasse, Nynorsk som hovudmål)
Den dårligste på laget En fotballspiller som ikke er så veldig flink.
Den ene dagen En fattig man i New Yorks gater, som våkner en dag og er rik. Skrevet i 9. klasse.
Den fremmede Handler om gruppepress og forholdet mellom far og datter etter at en far har vært i fengsel.
Den første gangen En stil om seksuell debut.
Den gamle mannen En historie om en gammel mann.
Den grelme Grå Tankevekkende novelle med tittelen: "Den grelme Grå".
Den kalde krig Den kalde krigen , litt fakta litt spenning
Den lette utveien Teksten er en novelle som er skrevet fra NRK serien Nudes.
Den mystiske tørketrommelmannen Vaskerommet er et skummelt sted. Nokså mange skrivefeil. Karakter: 4- (10. klasse)
Den mørke natten En spenningsnovelle om sjalusi, hevn, hat og redsel. Karakter: 6 (9. klasse, sidemål)
Den novella jeg har ventet så lenge på at noen skal skrive En jente som trenger et forbilde, og føler at hun aldri klarer å oppnå noe som er godt nok. Karakter: 5+ (10. klasse)
Den nye gutten En novelle om en gutt, som er litt annerledes enn alle andre i klassen.
Den perfekte rømning En liten, typisk novelle. Karakter: 5
Den prostituerte En historie som skildrer følelsene til en prostituert.
Den som venter på noe godt, venter aldri forgjeves Denne stilen handler om en jente som er så forelsket.
Den spesielle båtturen Om en spesiell båttur. Matrix-inspirert fantasihistorie.
Den svarte masken Historie om en spesiell maske.
Den svarte stranden til Ivar Teksten handler om en gutt som blir kidnappet.
Den ukjende Kjærleik som ikkje vert gjengjeldt kan føre til mange ting...
Den unge etterforskaren Novelle om hvordan det er å miste mora si.
Den uperfekte En stil om det å ikke være eller føle seg som andre. Karakter: 5+ (9. klasse)
Den usannsynlige drømmen Oppgaven var å lage en novelle ut ifra denne starten: "Det var blitt mai alt. Det hadde ikke akkurat flaska seg for han denne våren. Drømmene kunne han se langt etter. Men hva nå? Da ringte telefonen."
Der solen aldri skinner Ei jente med psykiske problemer.
Det begynner i det små Sørgelig novelle med tittelen "I det små".
Det dramatiske sjalusidramaet Et sjalusidrama mellom to venninner.
Det du ikke kan se Novelle om depresjon og selvmord.
Det du ikke vet, har du vondt av Om å få kreftdiagnosen.
Det dødelige valget Norskstilen jeg skrev på tentamen. Handler om ungdomstid.
Det er der fortsatt Hanna skal ha fest, men unnlater å invitere ei jente... Hva kan hun gjøre for å bli populær? Skrevet i 10. klasse.
Det er over Stilen er om kjærlighet/kjærlighetssorg og om hvor langt mennesker er villige til å strekke seg for kjærligheten.
Det forsvunne avtrykket Vinner av påskekrimkonkurransen 2000.
Det fæle minnet Handler om en jente som tidligere har blitt voldtatt.
Det første møtet... Novelle som handler om ei jente som møter den nyfødte broren sin for første gang. Kort, men bra. Karakter: 6
Det gjelder liv eller død Marie har bestemt seg for å avslutte livet. Skrevet på tentamen i norsk.
Det gode liv Stilen handler om en liten gutt som er ruskadet, og hvordan han nå lever nå "det gode liv". En skjønn historie om en skjønn gutt.
Det hvite rom Den var ikke så bra, men legger den ut likevel. Håper noen andre kan få noe bedre ut av den? Karakter: 3/4
Det hvite, tomme arket... Hvor irriterende det er med et tomt, hvitt ark.
Det kalde gulvet Handler om en gutt som tar selvmord. Hvorfor han gjør det kan du lese i denne gripende og rørende stilen.
Det mørke dypet Novellen handler om en jente som tar selvmord.
Det mørke og djupe tjernet Kort novelle om kjærleik og svik. Karakter: 5 (+)
Det perfekte liv Handler om en jente som bor sammen med moren sin. Moren hennes er ikke så snill og hun må bestandig late som hun har det så bra. Jeg synes novellen er dårlig, men fikk bra respons. Skrevet på tentamen i 10. klasse.
Det ringer på døren Teksten er en novelle, en fiksjonsnovelle.
Det siste øyeblikk Tittelen sier vel sitt.. Alt foregår på et fly på vei til Sør-Norge. Karakter: 5 (10. klasse)
Det som engang var Line Å bli mobbet kan være forferdelig. En novelle med mobbing som tema.
Det som skulle gå galt.. Handler om Karl som har vore eit mobbeoffer. Karakter: 5
Det spøkjer på Odingarden Novelle om eit venskap mellom ein zombie og ei unormal tenåringsjente.
Det sto skrevet på en vegg Novelle om det å bli uvenner med nære venner. Skrevet i 9. klasse.
Det STORE valget Valget om å ta eller ikke ta Abort
Det står om liv eller død Marens drøm går i oppfyllelse...
Det vakreste som fins En historie om et kjærestepar, hvor en av dem får en alvorlig kreftdiagnose.
Det vanskelige valget Abort er aldri noen enkel løsning.
Det verst tenkelige En jente blir mobbet gjentatte ganger. Karakter: 4/3
Det virkelige og uvirkelige i meg Vanskelige og forvirrende tanker. Botemiddelet er på badet. En eske med reseptpiller.
Det virket så lett... Stil om rus og kriminalitet. Skrevet i 8. klasse.
Det voldelige mørket Handler om en jente som har problemer hjemme, og ellers i livet. Karakter: 6 (10. klasse)
Diary Dagbok skrevet av en jente som ikke vil flytte.
Din for alltid Novelle om sjalusi. Karakter: 5+
Din henrivende tjener En spøkelseshistorie om en jente som bor helt alene i en hytte i skogen. Plutselig finner hun brev fra fortiden. Karakter: 6 (10. klasse)
Djevelens sønn Fin novelle skrevet på tentamen i 10. klasse. Oppgave: "Mellom himmel og jord".
Dobbeltliv En novelle om å tørre å skille seg ut. Karakter: 6 (ungdomskole)
Dommen Ikke døm andre før du blir kjent med dem.
Dophue Tur til Gran Canaria med tollproblemer.
Doppler Oppgaven var å skrive en fortsettelse av et utdrag fra boken "Doppler", skrevet av Erlend Loe.
Drama i oppgang B Novelle om to narkotikaetterforskere.
Drapet Dette er en novelle om en som har begått et drap.
Draumen Oppgaven var å lage en nynorskstil til et bilde av byen New York.
Draumen Ei somalsk jente som har ein draum om å bli lege, men draumen blir brått vekke.
Dropen En flott novelle hvor temaet er homofili og undertrykkelse. Første avsnitt er utgitt tekst. Påfølgende tekst er selvskrevet.
Drueklasen En druenovelle. Kom gjerne med tips om hvordan jeg kan forbedre novellen.
Drugs Fortelling om stoffmisbruk i "jeg"-form.
Drøm uten endestasjon En ganske utypisk og bisarr novelle, et forsøk på å beskrive det overfladiske samfunnet vårt på en litt annerledes måte.
Drømmeland Dette er en stil jeg skrev for noen uker siden. Nynorsk. Er nok en del skrivefeil, har ikke fått rettet den. Det er en novelle med nyromantiske trekk!
Drømmen Et lite inntrykk fra et typisk tenåringsliv der rusmidler, spiseforstyrrelser og press er sentralt. Karakter: 5 (8. klasse)
Drømmen om fred Stemmer det vi hører i media med virkeligheten? Kort tekst om en hendelse med etterfølgende nyhetssending.
Drømmen om fred Kort novelle om fred. Karakter: 5 (VK 2)
Drømmen om frihet En novelle om livet i en slaveliknende tilværelse på en kokainplantasje.
Drømmen om Knut Om forelskelse.
Drømmer Hvorfor drømmer vi? Noen drømmer viser seg å bli virkelighet.
Drømmetypen En kort flørt med drømmetypen.
Du dør bare en gang Novelle om et par som begår selvmord. Fikk 6- på denne teksten til tentamen i 10. klasse
Du er mitt alt Det handler om jente som blir misbrukt. Brå slutt. Merka når jeg leste den litt senere at den var dårlig.. men håper jeg får en bra karakter.. kanskje 4 ? Har fortsatt ikke fått det enda! Kommenterer i feltet under hva jeg får ; )
Du har alltid dagen som kalles i morgen Handler om en dame som bor sammen med en mann som slår henne, og barnet hennes. Historien handler om hvordan hun tar og hva hun gjør/ikke gjør for å takle situasjonen. Den er kanskje litt grov noen steder, men det får heller bare være.
Du kom aldri tilbake Ein novelle som handlar om Stian og saknet etter ekskjærasten hans.
Du og eg Novelle om ei jente som vert gravid. Nynorsktentamen (sidemål). Karakter: 5+ (VK2)
Du sa aldri noe Om incest og sorg.
Du skulle berre visst! Vet at det er en brå, og litt dårlig slutt. Tok meg ikke god nok tid med den. Det handler om ei jente som er forelsket i sin beste venn. Karakter: 5+ (10. klasse, nynorsk)
Du veit eg elskar deg, sant? Jeg vet nynorsken ikke er bra, men det får så være.. Stilen er ikke så lang heller =/
Du vil alltid vere i hjartet mitt Stil jeg har skrevet om da stemoren min døde. Skrev den på tentamen.
Dukke Lise Julenovelle om ei dukke.
Dukken Carla finner igjen en gammel porselensdukke. Skrevet på dansk.
Dukken Novelle om en datter og mor som alltid har bodd alene sammen. Moren får plutselig en kjæreste. Karakter: 6
Dype spor Novelle skrevet på tentamen i 10. klasse.
Dypt savnet.. Skrev denne som skoleoppgave i starten av sjuende. Handler om noen som mister jenta han elsker..
Dyrevern kaller de det… Om 'meg' og hesten Steggur.
Dødelig ensom Handler om en mann som får besøk av en mystisk person. Karakter: 6
Dødelig sjalusi En novelle om sjalusi.
Dødelig sorg Handler om ei jente som bærer på en stor sorg etter at kjæresten hennes døde i en bilulykke. For henne er den eneste utveien selvmord.
Dødelige søtsaker Handler om en gutt som er avhengig av narkotika pga. påvirkelse av den "kule" gjengen. Han ser på narkotika som godteri og søtsaker.
Døden vil aldri nå min bevissthet Kort novelle om den store kjærligheten - og galskapen som følger med å miste den for godt.
Dødsraud Oliver tar hevn på mobberne, uten å mene det selv.
Dødssyk Roar skal dø... Karakter: 5+ (juletentamen i norsk, 9. klasse)
Dødsveien Om et bankran.
Døra Les sjøl :p
Då demninga brast Sabotasjeaksjoner som får store konsekvenser i samfunnet. En stil jeg fikk 6 på i 10. klasse. Meget stolt av den, den er noe av det beste jeg har skrevet.
Då maska fall Mange mennesker skjuler seg bak masker stod det i oppgaven. Min tolkning av en gang den masken falt.
Edwin Edwin har feilet på de fleste områder i livet. Skrevet på VG1.
Eg En novelle om kjærlighet mellom en norsk jente og en tysk soldat.
Eg lengtar heim Et lite barn som lengter hjem...
Eg satt på trappa og venta En novelle på nynorsk om to stykker som jobber med et skoleprosjekt. Den ene er tilbakeholden, mens den andre er bøllete. Karakter: 5 (10. klasse)
Eg står her og skal slå opp med ein gut Handlar om ei jente som skal gjere det slutt med ein gut.
Egoist En popartist med låta "I will always love me" er kanskje litt for selvgod?
Ei daud rose Ei kort novelle om ein gut som kjem ifrå Pakistan og som blir mobba.
Ei jul eg aldri vil gløyme Bidrag til påskekrimkonkurransen 2000.
Ei tusen år Tekst skrevet til novellen "Å drepe et barn".
Ein dag i livet som reklame-slave Dette er en nynorsk novelle. Den inneholder mange virkemidler, og handler om en jente som står opp for seg selv. Hun slutter i jobben som modell.
Ein kropp full av merker Ei jente som står ovenfor et stort valg - nemlig sitt eget liv. Karakter: 6 (10. klasse)
Ein reisa gjennam livet En tekst om det å falle bort fra seg selv, og la det ene et svart hull.
Ein typisk morgon Ein typisk morgon i mitt liv, kanskje litt personleg men men... Karakter: 5+
Einsam Om å vere aleine. Dramatisk slutt.
Einsam Novelle om ein einsam gut.
Einsam Om ensomhet og fisking.
Eit einsamt haustblad Her skulle vi skrive om problemer tenåringer må igjennom. Karakter: 5 (mange skrivefeil trakk ned)
Eit hundeliv En hund forteller om sitt liv. Karakter: 6 (fikk 1. plass i barne- og ungdomsbladet Zoom sin novellekonkurranse i 2006)
Eit kvitt, blankt ark Novelle fra sidemålstentamen der temaet var løgn og sannhet. Karakter: 5+
Eit møte Handler om ulykkelig kjærlighet og å ville vekk fra alt. Håper dere liker den! Karakter: 6 (Tentamen i sidemål i 10. klasse)
Eit nytt liv, -eller..? Oppgåve: Val og verdiar. Karakter: 6
Eksplosjonen Science Fiction-stil om år 2000-problemet. 10. klasse.
Ekte kjærlighet? En ulykkelig oppvekst, et tragisk utfall.
Ekte venner vokser ikke på trær... Handler om en jente som blir mobbet og rasistisk behandlet, men etter hvert blir skolens babe.
Elise En novelle jeg skrev i norsk med et noe dypt budskap om hvordan død kan redde andres liv. Karakter: 5+
Elsker deg fortsatt En jentes savn og anger i et brev til gutten hun elsker.
Elsker mat, men den er min verste fiende Om spiseforstyrrelser og hva slags forhold man får til mat.
Elsker, elsker ikke Oppgaven handlet om kommunikasjon og om hvordan ord kan såre/aldri glemmes av personen som hører dem. Karakter: 5 (Heldagsprøve i bokmål våren 2012.)
Elvis er død Jente som føler at hun ikke passer inn i familien sin, og lurer på om det er noe hun ikke vet. Tema: Røtter.
Embrace it with love En novelle jeg skrev når vi hadde engelsk prøvetentamen. Handler om det å flykte fra virkeligheten, med hjelp av rusmidler. Skrevet i 10. klasse.
Emilie er en engel Emilie er innlagt på sykehus.
Emily Stilen handler om det å være ensom. Skrevet til norsk tentamen i 10. klasse.
En alternativ verden En tekst om dopets alvorlige virkning og konsekvenser...
En annen verden Hva er egentlig venner?
En annerledes dag - hoppet Om et fallskjermhopp.
En annerledes dag - hoppet Novelle om en som skal hoppe i fallskjerm. Karakter: 5+ (8.klasse)
En annerledes jul Julen året etter flodbølgen traff Sørøst-Asia.
En av oss Novelle om å "leke med livet".
En brennende sjel Metaforisk beskrivelse av fangenskap. Det er opp til leseren selv å tolke tekstens innehold. Hva som egentlig skjer er opp til deg selv å bestemme.
En drøm - en fremmed!? Noe mer enn kun en sommerforelskelse.
En far, ett mareritt En jente som vokser opp med en voldelig far. Skrevet i 10. klasse.
En finale Novelle om en fotballfinale med en brå og uventet avslutning. Karakter: 6 (sidemål, 10. klasse)
En forvirret brunostspiser Kort morsom tekst om forvirret kjærlighet. Karakter: 6
En fugl kvitret mitt navn En fortelling om en tenårings kamp i hjemmet, på skolen og med seg selv. Karakter: 6 (10. klasse, tentamen i norsk)
En følsom reaksjon Handler om en situasjon det er litt kleint å le i. Skrevet på tentamen i 9. klasse.
En gylden tåre En kort tekst om en jente som savner pappaen sin.
En helaften Å bryte med a-gjengen viser seg å være problematisk.
En helt vanlig dag En tekst om daglige gjøremål.
En hjelpende hånd Om en synsk jente. Karakter: 5 (9. klasse)
En jentes mareritt Novellen handler om ei jente som har hatt et kjærlighetsforhold i over et år og som er blitt ganske seriøst. Alt ser ut til og være perfekt helt til den dagen hun oppdager at han er utro med en av hennes nærmeste venninner. Novellen er ikke helt ferdig..
En julefortelling Om det å være hemmelig forelsket.
En klar vinterkveld Dette var min første tentamensoppgave. Karakter: 6 (8. klasse)
En liten tankevekker i disse dager Vår selvopptatthet er så stor at vi fullstendig glemmer at livet slutter en dag. En søt, men sørgelig, novelle om dette temaet.
En lys fremtid En fotballspiller som begynner med dop.
En lørdags kveld Novelle om en idrettsgutt og to pene jenter. Å skulle fremstå som å være perfekt er ikke alltid like gøy.
En morders øyne Spennende krimnovelle. Karakter: 5-
En mors kjærlighet En gravid kvinne er alene ute i Finnskogen på midten av 1800-tallet.
En ny tid er på vei... En historie om det å være anderledes - homofili.
En reise Viser en leiemorders kamp til hevn. Karakter: 5 (norsk, GK)
En rosa drøm Ei jentes første forelskelse.
En rosa drøm Ei jente som opplever sin første kjærlighet...
En sann historie: bestevenner En historie om å miste den beste. Savnet av en vennine.
En siste aftenbønn En novelle om en manns siste tanker. Karakter: 5+ (10. klasse)
En siste tåre En voldelig far skader datteren sin. Karakter: 5
En sommerdag i smerte En novelle om mobbing skrevet i autoralsk synsvinkel og parallell handling. Karakter: 5+ (9. klasse)
En stjerne i mørket Novellen handler om hvordan kreft påvirker en person og menneskene rundt. Den handler også om håp, og handlingen er lagt til julen for å få frem dette. Karakter: 6 (på ungdomsskolen)
En svart natt Et lite utdrag fra livet til en 17 år gammel jente. Karakter: 5+ (10. klasse)
En svært trist fortelling Bidrag til påskekrimkonkurransen 2000.
En tidlig tirsdags morgen Per og Ninni har foreldre som krangler å pleier derfor å stikke av, men så forsvinner Ninni og Per må gå å lete etter henne..
En tinnboks full av brev En novelle/kjærlighetshistorie fra krigen. Hans og Rosa blir forelsket, og sender brev til hverandre under Slaget om Stalingrad.
En trekkfugl forteller sin historie Historie fortalt av en trekkfugl.
En tur på ukjente stier Foreldrene til Åse liker ikke kjæresten hennes.
En tåre En historie fra en ustødig familie.
En ubehagelig sannhet Den handler om en jente som mistet sin kjæreste, og for henne var det en ubehagelig sannhet.
En uforglemmelig kveld Dette er en stil jeg skrev i høst (9. klasse). Uten å røpe for mye kan jeg si at den handler om hvordan det er å miste noen man er glad i.
En uke kan gjøre sitt Sven har vært i Finland en uke og har vært utro mot kjæresten sin. Nå sitter han på en kafé og vil slå opp. Karakter: 5
En uværsnatt Historie om en tragisk ubåtulykke.
En vakker dag vil jeg le Norsk skrivedag 10. klasse.
Endelig En novelle om det å få søsken.
Endelig fri En novelle om Norah som har det vondt.
Endelig fri! Om en som etter 15 år kommer ut fra fengslet.
Endelig fri! Novelle om livet til en utenlandsk gutt som går tapt på grunn av rasisme.
Endres alv Gutt liker jente. Gutt er suicidal. Resten kan man ikke avsløre.
Eneste løsning Temaet var vennskap.
Engelen Om selvfølelse og mobbing.
Engler i natten Handler om Victoria som har mistet kjæresten sin og som sliter med å komme videre i livet. Karakter: 5+ Noen som er enige i karakteren?
Engler og skyer En novelle om en liten jente som dør av lungebetennelse.
Enhjørningen Novelle skrevet på skrivedag i norsk (VG3 medier og kommunikasjon, allmen påbygg).
Enkelte er an krystall To ensomme mennesker som finner hverandre på en bisarr måte.
Ensom Essay-liknende novelle som får enn til å tenke. Meget god!
Ensom Novelle om en gutt som er så ensom at han vil begå selvmord.
Ensom Om å være ensom
Ensom En novelle som handler om ei jente som har blitt mobbet gjennom hele livet, og nå har hun bestemt seg for å slutte å spise. Handler om å få anoreksi og depresjon. Gi meg tilbakemeldinger! :D
Ensom jente Historien handler om ei jente som ikke liker livet sitt. En fin, men trist tekst.
Ensomhet En novelle om en eldre dame som er ensom. Tentamensoppgave, sommer i 8. klasse.
Ensomhetens skjebne En jente, som venter på brev fra kjæresten. Karakter: 5 (Grunnkurs)
Ensomt brev Teksten handler om ei jente som mister sin kjæreste.
Epilog Skoleoppgave med emnet "svik".
Er det mitt eller ditt liv jeg lever? Hovedpersonen må ta et oppgjør med seg selv og familien. Karakter: 6 (3-timers skolestil, hovedmål)
Er det mulig? Historie om Herman.
Er dette livet? En jente som tar oppgjør med de andre rundt seg og ikke minst med seg selv, psykisk, for å tørre å gå med hodet hevet og ta vare på livet som kun leves én gang.
Er du tøff nok? En novelle som handler om det å stjele. Et vanskelig valg og ta.
Er jeg død? En novelle om det å være død og hva som skjer etter døden.
Er jeg pen nok? Om en jente som blir mobbet for utseendet sitt.
Er kjærlighet virkelig mer enn forelskelse? En novelle om kjærlighet og homofili.
Erfaring i perspektiv Oppgaven var å skrive om noen som hadde opplevd en skremmende/endrende naturopplevelse. Påsketentamen i 10. klasse.
Erten Det er ikke greit å være liten... Karakter: 5+
Et avgjørende valg En novelle om en familie og deres valg etter at deres barn har vært ute for en ulykke.
Et brev og et liv Mr. Reeves er en etterforsker som plutselig får en gammel sak i fanget. Første tekst på sidemål, bokmål i 9 klasse.
Et fanget sinn Tekst med psykisk helse som tema.
Et håp blir lammet En veldig kort novelle som skildrer forholdene i Pakistan i dag, og hvordan en vanlig borger kan oppleve en plutselig vending i hverdagen sin.
Et lite menneske Å være ung og gravid kan være vanskelig. Karakter: 5+
Et mareritt Drøm og virkelighet, hvor går grensen?
Et menneske av kjærlighet En novelle om en familie med et problematisk seksualliv.
Et menneskets skjebne En stil om et menneskets skjebne
Et mord i natten? Handler om tre venner. Alt er ikke som det skal være med en av dem... Karakter: 6 (hjemmestil)
Et nakent sinn Denne korte novellen skildrer en jente som våkner opp på et sykehus etter å ha vært i en ulykke. Karakter: 5
Et offer Ei kort og spennende novelle med et oppdiktet ritual.
Et ord med makt Novelle jeg skrev til juleheldags 2008 (3. videregående).
Et rom av blod Fikk i oppgave å skrive en novelle. Fritt temavalg. Innholder sikkert en del skrivefeil, men det får bare stå til når man sparer alt til siste liten. "Jeg"-historie med brutal vold.
Et rop om hjelp! 12 åring jente som har mistet sin famile etter flommen i sør-øst Asia.
Et rop om hjelp! Om en jente på 12 år som bor i Sri Lanka og har mistet familien sin i flomkatastrofen i Sør-Asia desember 2005.
Et rødt hus Handler om et rødt hus.
Et sjeldent vennskap Gjengen til Marius liker ikke mørkhudede, men lar Marius seg stoppe av det?
Et skimt av blått Det er opp til leseren å tolke tekstens handling og slutt...
Et skrik i natten Stilen handler om en jente som havner i en vanskelig situasjon.
Et sommerminne Oppgaven var å skrive en novelle med tittel "Et sommerminne" på maks. to sider. Jeg prøvde å "drite ut" hovedpersonen litt, og ikke ha en "happy ending". Karakter: 6
Et steinkast unna Hva gjør Sayed når han skal steines av sin bestefar og onkel for at han er sin egen bestefar\onkel?
Et uventet møte Handler om en jente som møter en gutt på Internett, og de bestemmer seg for å møtes. Men møtet blir ikke helt som forventet...
Et øyeblikk Novella handler om kjærlighet, handikapp...
Etter fire håplause år En lang ventetid er over. Karakter: 5+ (nynorsktentamen, 10. klasse)
Etterlatt alene En jente som blir mobbet. Hun skal starte i 8. klasse, og en jentegjeng mobber henne hver eneste dag.
Every time we touch... Om utroskap og sjalusi
Evig min Denne novella handler om ei jente som sliter med sin egen psyke og lar det gå utover andre personer rundt seg. Karakter: 6
Extra-ferie Privatdetektiv som får et oppdrag
Fager kveldssol Ei novelle med kvinnemishandling som tema. Stiloppgåve i norsk, 3.klasse.
Fallet Novelle om mobbing og selvmord skrevet på 10. trinn.
Fangenskap Krimnovelle skrevet på eksamen i 10 klasse. "Hun førte pennen motvillig over arket. Det rant noen dråper på det og la igjen noen våte, skitne merker. Hun la stille fra seg pennen, tørket bort svetten fra pannen og rynket øyenbrynene for å se ..."
Fanget En tekst om savnet etter en død person med en dramatisk slutt.
Fanget i tiden Handler om en gutt som skildrer møte med en ung, trist jente. Novellen har en overraskende slutt.
Fanget i tråene til en dukke Handler om en jente som ikke har hatt det så bra.
Far, som ikke vil bli far En jente blir gravid i svært ung alder. Bør hun abortere?
Farlig leik En novelle om Robert som er svært glad i å brenne ting.
Farlig maiaften Krimkonkurranse 1999.
Farlig normal Endre Haugen er lei av livet og hans kamp for å leve er snart slutt, men så skjer det noe uforventet. Min første novelle...
Farlig å være alene Handler om ei jente som ikke har det lett meg seg selv, selvskading og det at vennene ikke vet noe. Skrevet i 9. klasse.
Farvel Fatima og Amir lever i et usunt ekteskap.
Farvel .. Unnskyld .. og Takk .. ! Et av bandmedlemmene er alvorlig syk uten at de andre i bandet vet det.
Farvel til deg Handler om en gutt som gjør en feiltakelse.
Farvel til deg Novelle om det å ta farvel med hele sin verden.
Farvel, min ven Tekst om et 5 år gammelt barn som opplever at bestevennen flytter for godt. Karakter 6, 10. klasse.
Feite hunder uten bein Oppgaven var "Mitt drømmeyrke" og jeg har skrevet om en som trodde alt skulle bli så fint, også ble det litt anderledes enn han hadde forestilt seg.
Femti kroner Ei novelle som har temaet kjærleik.
Fengselsfugler Fire fanger rømmer fra Ila landsfengsel.
Festen Kort fortelling med en gripende stump slutt...
Festen En flørt som ender opp med voldtekt.
Festen Handler om en jente ved navn Luna, som drar på fest til Jakob.
Fieron-City En tragisk novelle om en gutt og hans tragisk tap av en som står han nær...
Fisk er ut! Novelle om å slå opp.
Flat skatt Innlegg om flat skatt.
Fluesoppen Novelle om de som var i flyet da atombomben ble sluppet over Hiroshima.
Flukta Året er 1944. Om en motstandsgruppe under kirgen.
Flukten Spennende novelle.
Flukten frå kaklegarden Arne trives ikke så godt sammen med kona si.
Fly away angel, we will meet again... Claire has died from taking drugs. This is the story of what her best friend goes through the week after.
Flyplassen Å si farvel.
For alltid din En tragisk kjærlighetshistorie.
For sent Novelle som handler om skyldfølelse.
For sent Om venninner som har glidd fra hverandre.
For sent En trist novelle om selvmord og kjærlighet.
For the first time Novella handler om Adrian og Evelyn, og om deres første møte.
Forandring - Et bord er et bord Hva om bordet var en stol, eller klokka en lampe? På dansk.
Forandringer - ikke alltid til det bedre Vendepunktet, i dette tilfellet med negativt fortegn.
Forbannelsen En forbannelse, en hemmelig orden og San Francisco.
Forbidden love Engelsk novelle om den forbudte kjærlighet...
Forbudt kjærlighet Dina er hodestups forelsket i kjæresten Marco, men foreldrene hennes er svært skeptiske.
Forbudt kjærlighet Kjærligheten til to personer er forbudt.
Forbudt kjærlighet Er en novelle som handler om en gutts og ei jentes kjærlighet. Karakter: 4
Fordi jeg bare må En novelle om vampyrer.
Foreldre veit best Novelle om ungdom og rusbruk.
Foreldreløs En novelle sm handler om å være foreldreløs.
Foreldreløs Den handler om en person som har foreldre men som likevel er foreldreløs på grunn av foreldre som ikke bryr seg, eller som har andre ting og fore med.
Forelska? Om en ung jentes følelser overfor en kjekk gutt.
Forelskelse Alle tankene rundt en forelskelse.
Forelsket Handler om en jente som er forelsket. Hun må gjennom en del ting for å få han hun vil ha.
Forelskingas Årstider Novelle basert på diktet 'Forelskingas Årstider'
Forlatt En avslørt hemmelighet splitter vennskapet til to jenter. Karakter: 6 (tentamen i sidemål, 10. klasse)
Fornuften seiret over hjertet, aldri igjen Frida har et komplisert kjærlighetsliv.
Forstår at det er slutt Om ei jente som har blitt dumpa av kjæresten sin, og om vondt hun har det inni seg. Karakter: 5 (9. klasse)
Fortsettelse på "Et Dukkehjem" Fortsettelse av Ibsens "Et dukkehjem".
Fossens siste åndedrag En lykkelig stund blir brått avbrutt av et bombeangrep. Karakter: 5-
Fotoalbumet Om en gutt som ikke visste han hadde en tvillingbror.
Fotograf Vidar Bjørkeng Om ei jente på 15 år som reiser inn til en fotgraf. Der møter hun en mann som skjuler en hemmelighet.
Fotografen Krimnovelle. Karakter: 4+
Fra en engel til en djevel Emnet for novella er kjærlighet og kjønnsroller. Den handler om to par. Karakter: 5+
Fra omgangssyke til kunstnerstipend Om en gutt og en drastisk vending i hans liv. Karakter: 6 (10. klasse)
Framtiden på vei ut En tekst jeg skrev som øving til eksamen... Inspirert av en artikkel i Aftenposten.
Franske sommerfugler En kort, spontan kjærlighetshistorie på et annerledes nivå. Karakter: 6
Franske sommerfugler i magen Temaet var å følge hjertet sitt. Skrevet i 10. klasse.
Fred En novelle skrevet på heldagsprøve med temaet "fred". Oppgaven var: Skriv en novelle med tittelen ”Fred”. Karakter: 5+
Fredag formiddag Et massemord oppstår i Milcent Street og politiet klarer ikke åløse mysteriet, men 34 år senere dukker det opp en mann som forteller om saken med egne ord... Karakter: 5
Fredsdua Novelle inspirert av storminga av Bastillen under den franske revolusjon.
Fremmed i eget land Teksten er en tale å ikke passe inn og være fremmed i eget land.
Fremmed i Norge En novelle om rasisme.
Fridom Lang og meget velskreven!
Frihet Om sjalusi og mindreverdighetskomplekser.
Frihet Det handler om hvor vanskelig det er å være tenåring, hvor langt det kan gå hvis små ting samler seg opp og du har ingen å snakke med.
Frihetens sekunder Historien utspiller seg i New York under terrorangrepet i 2001. Norsk stil skrevet 1. året på videregående.
Frost Om å gå frå å vere barn til å bli ungdom, og litt om kjærleik.
Frostrøyk Når den du er forelsket i er sammen med en annen - og ber deg om din støtte.
Frostrøyk over tjernet En skildringshistorie fra en vinterdag i naturen.
Frykt Handler om en jentes største frykt.
Frykt En fiktiv novelle som omhandler mobbing og selvmord. Karakter: 5 (3. klasse, vgs)
Frykten Et ønske om å være perfekt. Håper dere liker denne korte novellen;) Skrevet i 7. klasse.
Frykten i hvitøyet Handler om en jente som tar drosje. Dramatisk slutt.
Frøet Trist novelle som beskriver ei jente som har det vondt
Fuglene svever i luften Oppgaveteksten lød: Skriv en fortelling eller en novelle om ord som setter spor hos hovedpersonen. Karakter: 6 (10. klasse, norskeksamen)
Fuktig Hovedpersonen i denne novellen vil ikke drikke vann.
Fullkomment lykkelig En historie om sorg og lykke med originalt innhold. Karakter: 5 (8. klasse)
Fullmåne Aleksandra er livredd. Hvor kommer den ekle lyden fra?
Fyrverkeri Teksten er en novelle skrevet under tentamen i sidemål. Karakter 5, 10. klasse
Fødselsdagen Nina blir mobbet på skolen.
Følelsen av smerte Uoppnåelig kjærlighet som resulterer i fatale handlinger.
Følelser Vi fikk i oppgave å skrive om en person som hadde prøvd å ta sitt eget liv.
Første gang En novelle om ungdom og alkohol. Skrevet i 9. klasse.
Første gang Tittelen sier vel sitt. Stil fra 10. klasse som legges ut mest for å høre tilbakemeldinger.
Første gang? Handler om første gang ei jente har sex.
Første kjærlighet Om en gutt som blir mobbet, men som samtidig møter ei jente.
Første møte med det motsatte kjønn Om kjærlighet og forelskelse.
Game over En jente er ute og går tur om kvelden. Plutselig oppdager hun at en høy og mørk mann følger etter henne. Vil denne kveldsturen bli hennes siste? Lærerens kommentar følger nederst. Karakter: 6-
Gardemoens skrekk En kritisk novelle om et flykrasj.
Genuin Smerte Ganske sterk og makaber novelle som handler om psykisk smerte og et heftig begjær.
Ghost story - "Dette er en stil som engelsklæreren din vil elske! Det gjorde min!"
Gisseldramaet Kriminalnovelle om et gisseldrama på skolen.
Gjeller Lufta i lungene erstattes med vann i det kroppen synker mot bunnen.
Gjenopplevelsen Handler om en jente som bærer på en dyp sorg og anger, noe som resulterer i at det blir en dramatisk slutt.
Gleda er å springe barbeint i graset Om en liten gutt og hans død skrever i en femårins tanker....(5+)
Glede i læring Marte blir mobbet og kjenner ingen glede i læring.
Goal! En fengende stil om en guttunge som heter Santiago. Han er rett ut sagt en meget god spiller. Meget "annerledes" novelle. Anbefales!
God Morgen Stilen handler om en mann og en dame som finner kjærligheten på nytt.
Gode venner En novelle skrevet i forbindelse med norsktentamen i 9. klasse. Karakter: 6
Great pain, No Scream! Trist historie om Mona. Karakter: 6- (10. klasse)
Green Eyes Tittelen er green eyes, som i 'green eyed monster', som betyr sjalusi. Bare en novelle jeg skrev på fritiden. Småfeil har jeg ikke tatt meg tid til å rette opp enda. Konstruktiv kritikk er fantastisk.
Grenser Novelle om terrortragedien som rammet USA 11.september 2001
Grieat Grandparents Hvordan det er å miste oldeforeldre som man er glad i...(6 på eksamens oppgave)
Grisefalks! Skrivedag på skolen hvor vi fikk i oppgave å skrive en oppgave med tittel "Griseflaks", valgfri sjanger. Dette var mitt bidrag. Karakter: 6
Grotta Blodsporene forsvinner inn i den nedlagte sølvgruven.
Gråten som aldri stoppet Om hvor vanskelig det er å miste en bestevenninne!
Gul Ekstra og Ekspress kakao Historien om en tur hjem (hurra, originalt). Men jeg liker den jo=) Karakter: 5+
Gullhjertet Handler om en gift jente i Egypt og hennes første tur utenfor palasset hun bor i. Karakter: 5+ (10. klasse)
Gulperud og klokkefobien - Mysteriet med Knirkeland Gøysenter Gulperud handlar om besviming og ranarar.
Gulroten som forsvant En novelle om et innbrudd og med dyr som hovedpersoner.
Guten og kråka Novelle, norsk innlevering i 10 klasse. Om ein gut og ei kråke.
Gutten med capsen En fortelling om en gutt og hans caps (capser) sett i fra en venninnes synsvinkel.
Gutten på stranden En sommerforelskelse.
Gymlæreren Stilen handler om Kine, redaktøren for skoleavisen, som trykker en tekst skrevet av en tidligere elev på skolen som har blitt seksuelt misbrukt av gumlæreren sin.
Hagefesten Vil ikke røpe for mye her, men kan si at stilen inneholder kornåkre, daler nesten uten sol, jordete gafler og gjemt ammunisjon. Takk.
Haikerne En kriminalitetsnovelle som jeg ikke vet hvordan jeg skal avslutte. Har dere noen ideer, så er det bare å komme med dem :)
Han elsket meg, fortalte han det? Handler om død, nytt liv og kjærlighet. Veldig kort.
Han er hennes far Om incest. Lærerkommentar: Vondt tema som behandles varsomt og med innlevelse.
Han satt og så ut vinduet En novelle jeg skrev til en innlevering på skolen. Fikk over middels.
Han... Om et kjedelig liv...
Hanna Om Hanna som blir forelsket i Eli. Lesbian stuff.
Harmoni En novelle om å kunne gi faen, ha sine egne meninger.
Hat. Hatet mellom to folkeslag forfølger hovedpersonen helt til Norge.
Heaven Litt småtrist novelle/skildring skrevet i 9. trinn. Oppgaven var å skildre en romantisk hendelse.
Heaven Sometimes everything is wrong, and it is one of those times now. Nothing is the way it’s meant to be. But I will love you daddy, always.
Heilt lamma Blir sms-en besvart?
Helgen som forandret alt Denne novellen handler om en jente som gjør en utrolig stor tabbe en helg, og den helgen forandret alt. Jeg vil ikke avsløre for mye, så dere må nesten lese den selv. Ps. Den har en dramatisk slutt du kanskje ikke hadde regnet med.
Helt på starten Ei jente med psykiske problemer i en gal verden. Veldig kort. Litt rar.
Helvete i Konsentrasjonsleiren Handler om en kvinne om får mannen revet vekk ifra seg av de tyske soldatene, og om hva som skjer når hun prøver å finne mannen sin igjen.
Helvete på jord En gutt som plages både hjemme og på skolen. Skrevet på bokmålstentamen i 10. klasse.
Hemmeligheten Veldig merkelig stil, trodde ikke jeg skulle få mer enn karakteren 4- eller noe jeg, men den funka i hvert fall for læreren min :-D Karakter: 5-
Hemmeligheten Handler om ei jente som får et syn. Bokmål som sidemål.
Hemmeligheten En dame som skal restaurere et gammelt hus. Det hun ikke vet, er at gården skjuler en hemmelighet. Skrevet på norsktentamen i 9. klasse.
Hemmeligheten En trist novelle rundt det å ha AIDS.
Hemmeligheten En novelle med en parallellhistorie om en vakker kanin og ei jente. Verdt å lese! Karakter: 6- (9. klasse)
Hemmeligheten Novellen er en kjærlighetshistorie med en mørk hemmelighet.
Hemmeligheten Ei kreftsyk jente som holder det hemmelig.
Hemmeligheten måtte ut Historien handler om en gutt og hans store hemmelighet. Karakter: 5 (10. klasse)
Hemn En kort novelle på nynorsk med en tragisk og overraskende slutt.
Henrietta Lacks and co. Oppgaven var en tentamen jeg hadde en tid tilbake. Den inneholder svaret på to oppgaver i forbindelse med forberedelsesmateriale og én historie. Karakter: 6 (10. klasse)
Hevn Kjærleik og hevn. Kort novelle med trist slutt.
Hevn Handler om en hevnaksjon. Skrev denne stilen på bare en kveld, så jeg er litt stolt, men den har en litt brå slutt siden jeg ikke hadde tid til å skrive mer. Karakter: 6 (10. klasse)
Hevnen er søt Ærlighet varer lengst.
Hevnen er søt To bestevenninner. Den eine er veldig sjalu på den andre og begynner å lage bråk for henne!
Himmelen Øyvind lider samme skjebne som faren. Karakter: 5+ (10. klasse)
Himmelen er blå, ikke sant? En novelle som handler om to søstre og en far. Skrevet i 9. klasse. (Min første novelle, så ikke døm for hardt!)
Himmelen skrur tilbake tiden Handler om det å komme opp til himmelen, og det som eventuelt skjer der.
Himmelriket En jente blir voldtatt på fest.
Historia om Emmas liv Sidemålsstil som handler om en jente som blir mobbet.
Historien Om Bargene Flott historie om innbyggerne i Barglandsbyen Lemura og deres problemer.
Historien om Hannibal Hansen Krimkonkurransen 1999.
Historien om ingenting En historie om ei jente. Moren og faren ønsker at hun skal bruke skjerfet hun fikk av farmoren sin.
Historien om Lina Jeg har laga en liten novelle, den er ikke bra, men vil gjerne få noen tilbakemeldinger på den så jeg kanskje kan ha noe å jobbe med framover.
Hjelp, eg lever i ein gal verden Novelle som handler om kjærlighet og drap.
Hjem En jente møter et spøkelse som ikke har funnet fred.
Hjem Jade liker å drømme. Broren hennes har reist, og hun ville vekk fra virkeligheten. Så hun drar til et gammelt hus. Der møter hun en gutt som viser seg å være et spøkelse! Hun må hjelpe ham..
Hjernevasket Krimkonkurransen 1999.
Hjerte smerte Få innsyn i psykiske opplevelser i livet gjennom hovedpersonen.
Hjørnestein Min hittil beste tentamen. Legg gjerne igjen tilbakemeldinger!
Holdepunktet Tolkning av Kjell Askildsens novelle 'Holdepunktet'.
Holocaust novelle Holocaust skrevet av 10. klassing. novelle. 6- tentamen 9. trinn
Homofil? Handler om å være ung og homofil.
Hoppet Kort novelle om sykdom og å ha motet til å gjennomføre noe man alltid har drømt om.
Hoppet Når et basehopp går galt. Karakter: 6- (9. klasse)
Hoppet Om selvmord og ubesluttsomhet.
Hulrommet Å være overvektig kan være en psykisk belastning.
Human Survival Om en fremtid
Hun falt Siw er en 14 år gammel jente normal jente. Hun bor med moren sin i et lite, men praktisk hus, har en bestevenninne som heter Anita, men ingen kjæreste. Hun møter Geir på en fest, begge er litt beruset, og de ender opp nakne i senga sammen...
Hun og Stjernene Tentamen i 10. klasse. Karakter: 5
Hun pustet ikke Vi vet aldri...
Hun skulle kjent han helt Om drugs og kjærlighet, skrevet på spesiell måte.
Huset med det rare i Blir drømmen virkelighet?
Huset med det rare i Novelle som handler om mord! Skummel? Karakter: 5
Husker alt, og vil aldri glemme Ungdomsforelskelse. Sjalusi. Nysgjerrighet. Sorg. Kjærlighet.
Hva skjedde? Det er ikke behagelig å bli holdt utenfor, og i hvert fall ikke når man begynner på ny skole og fort blir anklaget for noe man ikke har gjort. Livet til en tenåring kan ende opp i en tragedie hvis ikke vokse eller venner griper fort nok inn.
Hvem er det? En liten skrekknovelle, hvor fantasien til hovedpersonen løper litt løpsk.
Hvem er jeg? Novelle som omhandler temaet personlig identitet. Skrevet i 10. klasse.
Hvem er morderen? En ny jente var drept. En seriemorder skal taes.
Hvem sier livet er en dans på røde roser? Handler om vennskap som går i stykker..
Hvem var Thea? Stilen handler om synd, sex og usikkerhet. Følg den "røde tråden" gjennom hele historien og tolk den slik du vil.
Hvis De Finner Oss En vekkende novelle om tvangekteskap og hvordan det er å leve i to forskjellige verdener.
Hvisking/Stillhet Om å være alene mot verden.
Hvite løgner kan skifte farge Det kan være krevende å beholde hvitfargen på en hvit løgn... Bokmålstentamen i 10. klasse.
Hvitt glitter mot grå asfalt Bidrag til novellekonkurranse for Nullvisjonen og skoleoppgave. Karakter: 6
Hvor er du? Stilen handler om en liten jente som mister lillesøsteren sin pga. kreft.
Hvor er hun? Marlene er ikke lenger den jenta hun var.
Hvor er jeg? Kort novelle om en forvirret person som våkner på et sted han ikke kjenner igjen.
Hvor veien fører deg En stil om et vanskelig valg, om å finne seg selv.
Hvordan bli sett av den man elsker? En tragisk ulykke. Kan noen klandres?
Hvordan et vennskap fort kan utvikle seg til noe mer; kjærlighet... Kjærlighet i et vennskap som ikke er gjensidig.
Hvorfor er det så mange ungdommer som har spiseforstyrrelser? Fakta om spiseforstyrrelser og en novelle om temaet.
Hvorfor jeg ikke liker å skrive stil Stil om hvorfor IKKE skrive stiler
Hvorfor kan ikke alt bli som før? Marit ligger nå på kirkegården etter å ha blitt utsatt for langvarig mobbing.
Hvorfor? En dramatisk historie om Amy.
Hyttemåltid En novelle jeg skrev for en stund tilbake :) Vær så snill å komme med nyttige tilbakemeldinger :)
Hyttetur Om en hyttetur.
Hytteturen Bidrag til påskekrimkonkurransen 2000.
Høst En lunefull, men godt skrevet historie.
Høst En novelle basert på det ene ordet høst. Min aller første novelle noen gang, noe som forklarer karakteren... Karakter: 4+
Høst Historie om ei jente som er hekta på dop.
Høst Novelle skrevet av meg om livet og alderdom. Karakter: 5+ (9. klasse)
Høstdåp Novelle vi skrev på norsk fagdag. Tema: Høst.
I denne verden er alt mulig Novellen handler om en forlatt sjel som får en uventet vending, idet hun tror alt håp er fortapt.
I Don't Love You Dette er en engelsk novelle om en kjærlighet som aldri vil dø mellom to mennesker som ikke kan være sammen. Klisjé? - Les og bedøm. :]
I don"t deserve this Hovedpersonen begår et drap, og blir tatt av politiet. Temaet for oppgaven er dødsstraff.
I følelsenes makt Dette er en novelle skrevet om ei jente som holder på å utføre et dramatisk valg, rett foran øynene på sin beste venninne. Skrevet i 8. klasse.
I kulde og kjærlighet Novella handler om Tiril og hennes forhold til bestemora si, bestemora som har en hemmelighet ingen må få vite. Karakter: 6/5
I kulde og kjærlighet Novelle om kjærlighet i familiær form, skrevet i 10. klasse. Karakter 6/5.
I min egen lille boble Handler om en person som er fortapt i kjærlighet. Karakter: 5+
I mørket er alle katter grå To tenåringer, som i tillegg til å være naboer, finner hverandre. Juletentamen i norsk hovedmål.
I mørket lyg alle Saga får en tilsynelatende normal velkomst etter å ha flyttet, men de nye "vennene" har en ond bakside. Tentamensoppgave skrevet i 10. klasse.
I skapet Ei jente prøver å finne ut hvorfor moren elsket alkohol høyere enn henne. Eller prøver hun å slippe unna alt og alle?
I will never leave you Handler vel mest om ordene "I will never leave you". Colin drar ut på et oppdrag og kommer ikke tilbake. Maddie går til psykolog etter psykolog, men er fremdeles deprimert. Kan ikke si noe mer uten å ødelegge historien.
Identitet Om å bli utstøtt grunnet hudfarge.
Ikke alene Om det å være redd og ha angst.
Ikke bare øyner gråter Handler om jødene under krigen. Fra ei lita jentes synspunkt.
Ikke for alltid Nikita og Millian for alltid. Det var sånn det skulle være.. Trodde i alle fall Nikita.
Ikke gi opp! Handler om å velge mellom å leve, selv om man vil ha det vondt, eller å dø.
Ikke normal, men annerledes En novelle om sterke følelser.
Ikke som alle andre jentene Handler om ei jente som har psykiske problemer uten selv å vite om det.
Ikkje gløym meg Ein som har ein ven som er døyande
In a Little Child’s Mind Kort spenningsnovelle.
In love with a victim Gammel engelsk novelle satt i et annet univers i eldre tider. Virker litt inspirert av TES IV: Oblivion, noe som ikke var meningen.
Indian Camp - Nick's View Gjenfortelling av novellen "Indian Camp" av Ernest Hemingway. Jeg er klar over brå slutt og andre lite gjennomtenkte deler av teksten, men den ble vel grei nok.
Ingen gjemmeplass Hadde i oppgave på vg1 å skrive en stil om vold i hjemmet, så da valgte jeg å skrive om voldtekt. Laster den opp for å høre hva andre mener om skrivingen min!
Ingen Michelangelo Relasjoner mellom mennesker og valg som gir alvorlige konsekvenser for flere enn deg selv.
Ingen planer om å falle En novelle om en gutt som følger sollyset.
Ingen varme Ei novelle om det å føle seg ensom, veldig ensom, og tilslutt gjøre noe med det...
Ingen veg tilbake En novelle om valg og følgene av valgene du tar. Skrevet i 10. klasse.
Ingenting En novelle om en jente som blir mishandlet hjemme. Skrevet i 9. klasse.
Ingenting er verdt det Å miste noen som står deg veldig nære.
Innerst inne Historie om søskenkjærlighet. Selv om Joakim og Sandra ikke alltid er venner, er de innerst inne glad i hverandre. Karakter: 4+
Innsamling 3. plass i krimkonkurransen 1999 arrangert av de tre største skolesidene.
Island of terror! Kort og grei "skummel" 10.klasse-stil.
Jakten Oppgaven var å skrive en historie om ett dyr. Og med en overraskende slutt.
Jakten I novellen ser jeg en annonse i en avis... Knut sin annonse. Han ettersøker en gutt... Men hvorfor?
Janni og masken En kort novelle som handler om et kupp på et japansk kunstmuseum.
Jeg En novelle om en manns personlighet.
Jeg Handler om ei jente med spiseforstyrrelser.
Jeg angrer Om ei jente som sliter etter å ha mistet bestevenninna si.
Jeg elsker deg En romantisk novelle, men en uventet slutt.
Jeg elsker deg En novelle om ulykkelig forelskelse.
Jeg er 17 Novelle som handler om en jente som lyver til hennes store forelskelse. Karakter: 10. klasse (norsktentamen)
Jeg er en ganske annen enn du tror Tom utfører en blodig hevn etter stadig å ha blitt tråkket på.
Jeg forstår ikke Handler om skilsmisse, og hvordan det oppleves for det barnet som står i midten.
Jeg gir opp. Ha det. Handler om Karl som blir mobbet og føler at alt blir for mye for han. Skrevet i 10. klasse.
Jeg hadde kuttet meg, hvis det ikke var for arrene Denne novellen er en av de første ordentlig jeg skrev. Jeg var rundt 14 år, og jeg er klar over at det er noen skrivefeil. Men hvertfall, det er en dramatisk novelle som handler om vennskap og svik.
Jeg har en drøm Oppgaven var å skrive stil til tittelen "Jeg har en drøm". Handler om Sophia som levde under lsave-tiden i USA.
Jeg hører ikke til her Kort novelle om å vokse opp og gi slipp på barndommen.
Jeg ser deg, men du kan ikke se meg Novelle skrevet på bokmålstentamen.
Jeg skal aldri slippe Ei novelle om å miste en god venn.
Jeg trodde det var kjærlighet Om ei jente, et sommerminne og et mislykket kjæresteforhold.
Jeg var dum En novelle om sjalusi og vennskap.
Jeg vil bare forsvinne En liten novelle om ei jente som tar sitt eget liv.
Jeg visste bedre, hvorfor spurte jeg? Det hele skjer på en fest. Livet er for kort til å være sur!
Jenta i speilet En novelle jeg skrev i forbindelse med en skoleoppgave. Blir glad for tilbakemeldinger!
Jenta i speilet og meg En tekst om å slite med spiseforstyrrelser. Jeg vet ikke hvordan det er å ha anoreksi, så håper ikke jeg får kritikk for feil. Vil gjerne ha tilbakemeldinger, da! :-) Skrevet i 10. klasse.
Jenta med ljåen Dette handler om en ung kvinnes kamp for løsrivelse fra sin mor, som har drevet hjemmet med jernhånd. Gode skildringer.
jente_24 Novelle om chatting på nettet.
Jenten og sin savnede skipper En tragisk kjærlighetsnovelle om en jente og hennes skipper.
Jenter og sursild Romantisk novelle om det harde liv på ny skole
John Vi følger Marta i hennes jakt på drømmemannen.
John and I Vennskapet til John er tilsynelatende ikke så bra lenger. Karakter: 6 (9. klasse)
Johnnyen Om en gutt som blir HIV-positiv etter et samleie.
Julenovelle (uten tittel) Tema: Julefortelling med lykkelig slutt. Halvdagsprøve i norsk, 2.året videregående. Karakter: 4/5 (ble anklaget for juks, så denne karakteren er ikke den jeg kommer til å få)
Kai Æresdrap i en vanlig norsk familie.
Kald vind Novelle fra andre verdenskrig.
Kallende stjerner Vi lever alle i troen at det "skjer ikke meg". Slik tenkte også Marianne.
Kan to halve hjerter bli ett - igjen? Knust hjerte. Et kjærlighetsdrama.
Karen, 1882 Dagbokform med tankene til Karen fra tentamen i 9. klasse.
Karl Smith Skildring av hvordan en soldat oppfatter en håpløs krig. Skrevet i 9. klasse.
Kastanjetreet En novelle om mobbing. Fint om dere kan gi tilbakemelding!
Kidnapperen Kriminalnovelle hvor en 11 år gammel jente blir kidnappet.
King Konk Novelle om et dårlig vennskap. Karakter: 6- (10. klasse)
Kjellervinduet Ukjente lyder i huset retter mistanken mot en innbruddstyv. Skrekken kommer sigende...
Kjære Ana Begynnelsen på en historie om spiseforstyrrelser.
Kjære dagbok En novelle om forelskelse skrevet i dagbokform.
Kjære dagbok En ungdomsjente som har det fint, helt til hun går på fylla, og drastiske ting skjer.
Kjære dagbok... Handler om en jente som blir voldtatt av stefaren.
Kjære Kathrine Dette er en novelle skrevet i "brevform". Handler om en jente som mistet bestevenninnen på grunn av kreft.
Kjærleik gjer blind Ei novelle om eit kjærleiksforhold som gjekk rett i klosetten. Karakter: 5-
Kjærleik gjer blind Novelle om kjærlighet, kriminalitet og svik.
Kjærleik og tårer Kjærlighetssorg og selvmord.
Kjærlighet Om en gutt som er forelska.
Kjærlighet Fra fortvilelse til glede til fortvilelse igjen.
Kjærlighet er.... Novelle om den klassiske skoleromanse
Kjærlighet til døden Historie om kjærlighet, ungdom og død. Skrevet i 10. klasse.
Kjærlighet til rosa Handler om en gutt som er "litt" glad i rosa.
Kjærligheten er en sløyfe Katarina og Kristoffer venter et barn sammen.
Kjærligheten er en sløyfe En kjærlighetsnovelle.
Kjærlighetsfortellingen om Jens Ungdomsårene som homofil, hvor problemene bygger seg opp for Kristians liv.
Kjærlighetssorg En gutt som skal reise til en annen del av Norge og må forlate kjæresten sin. Skrevet i 8. klasse.
Klasseturen En kjærlighetsnovelle. Karakter: 5
Klasseturen En stil der du blir holdt i spenning, lenge! Kanskje lurt å lese den to ganger. Skrevet i 9. klasse.
Klokketårnet har ein løyndom En novelle på nynorsk om en spesiell ravn. Karakter: 6 (10. klasse)
Knust glass En liten novelle som handler om selvmord og misforståelser. Sett i fra tre personer sin side.
Knust Glass Novelle om hvordan det er å være aleine.
Knust håp En biltur som ender tragisk.
Knuste drømmer Følg livet til en trist ungdom. Mia har nettopp mistet moren, og opplever en fryktelig episode.... Karakter: 5/6 (Noenpar slurve-skrivefeil)
Knuter Om en jente som ikke har det så bra. Karakter: 5
Kokosnøtten og den bleke hvalen Novelle om en kokosnøtt som ville gifte en med en hval.
Kommer du? Om en kvinne som opplever det å måtte ta en abort.
Konflikt Temaene i novellen er konflikt og kjærlighet.
Kongroene Kommer En jente blir bortført av edderkopper.
Konkurransens bakside Om konkurranseidrett og dens bakside.
Kontrast En asylants førsteinntrykk av Norge og nordmenn.
Korridoren Om en elev som har ødelagt et tak.
Korridoren Handler om en som skal bli henrettet av "de".
Krabbelyserene Om to gutter på krabbefiske.
Krig Karakter: 5+ (1. klasse, allmenn)
Kroppen min Martin er lei av å være tjukk og begynner å trene.
Krystall En ungdomsforelskelse ender med graviditet. Karakter: 3+
Kræsj! Tentamen i norsk 2009. Karakter: 5+
Kulisser Om ei jente som er lei av alle "kulissene" og falskhetene rundt henne.
Kultursvik En mor med et anstrengt forhold til barnets far.
Kva gjer man når ein er annleis på ein trongsynt stad? Novelle som handlar nettopp om hvordan det er å være annerledes på en trangsynt plass.
Kvinnen En novelle om en fyr som våkner i et rom og ikke husker noen ting.
Kvinnen i mitt liv En novelle som handler om en som blir kjørt på, og havner på sykehuset. Skrevet i 10. klasse.
Kvite Krystallar Nynorsk stil som egentlig skulle være en samlivstekst.
Kåre En liten novelle (kall det hva du vil) skrevet på en naivistisk skrivemåte. Sann historie, men formulert på en humoristisk måte.
Lang fjelltur En fjelltur viser seg å bli svært krevende. Karakter: 5 (nynorsktentamen, 10. klasse)
Laurdag føremiddag Romantisk nynorsk novelle, som dreier seg om "kjærleikens" følelser...anbefales sterkt å lese! - gi gjerne tips til forbedringer i kommentarfeltet:)
Le rêve de Maxime Fransk stil om Maxime.
Lena En historie om en alvorlig syk jente, Lena, som til slutt må gi tapt for kreftsykdommen.
Leteaksjon Tre turkamerater blir overrasket av uvær. Karakter: 5 (9. klasse)
Leve Luki! Luki kommer tilbake til vennegjengen etter et år. Den trykkede stemmingen er til å ta å føle på.
Levende eller død? Historie jeg skrev på tentamen i 8. klasse.
Liker du meg enda? Novelle om en jente som ikke skjønner hvorfor han liker henne. (kjærlighet og usikkerhet)
Liket på søppelfyllingen En kriminalnovelle som er en fortsettelse på en historie vi fikk fra læreren.
Litt for nær Petter får kjennskap til litt for mye. Karakter: 5+
Liv Bidrag til påskekrimkonkurransen 2000.
Livet er ikke lett! En novelle om en jente som sliter i hverdagen. Hun tenker på mye på selvmord. Norsktentamen i 9 klasse. Karakter: 4+
Livet er kjærlighet og smerte Handler om en jente som blir drept pga. hennes forhold med en gutt. Skrevet på bokmålstentamen.
Livet er mer enn utdannelse Det finnes andre ting enn en god utdannelse som er viktig i livet.
Livet er nå ok, tross alt! Dette er en novelle som handler om det å ta tak i sitt eget liv.
Livet etter livet Hva når den du elsker ikke lenger er der?
Livet i et kjøkken Dette er et forsøk på å beskrive en ganske alvorlig situasjonen, og de to involvertes reaksjoner på det som har skjedd.
Livet må gå vidare Novelle om kjærlighet of forelskelse.
Livet på veien er ikke lett Teksten er et dagboks innlegg om å vokse opp.
Livet under den industrielle revolusjon En engelsk families liv under den industrielle revolusjon.
Livet under Taliban-regimet En stil som får fram sannheten om det å leve under Taliban-regimet og pasjtonere. Året er 1998. 100% sant! Karakter: 5+
Livet, berre ein teori? Spørsmålet en del lurer på er hva meningen med livet er. Jeg sier ikke, med denne stilen, at jeg har funnet det ut - men rett og slett at jeg ikke vet i det hele tatt. Skrevet på nynorsktentamen i 9. klasse.
Livets korte øyeblikk Livet kan være langt og kort. Men et øyeblikk av livet kan oppta mer enn to sider på en stil.
Livets Takt, Troens makt Den islamske ungpiken møter både seg selv og sin far i døra.
Livløs Tentamen i norsk, kar. 5.
Livløs rose Kjæresteforholdet mellom Kari og Thomas går gjennom en bølgedal.
Livsfarleg forelsking Handler om ei ung jentes liv preget av selvskading etter mammaens selvmord. Skrevet i 9. klasse.
Liz Kom ikke på noe overskrift og leverte den under navnet Liz. Dette var min andre norsktentamen i 8. klasse. :) Vet det er en del feil tegnsettning, ville laste opp den jeg leverte og ikke den som er rettet. Slik at dere kan dømme "helheten".
Ljoset Novellen handler om en jente som skal treffe typen sin... Karakter: 6
Lonely road En tekst om en ulykkelig familie.
Lottokupongen Morsom novelle skrevet på tentamen. Karakter: 5 (10. klasse)
Lova sin lange arm Stil til haustinnlevering. Pliiiiiis skriv kva dokke synast! EIN god kriminalhistorie tykker eg.
Lusen Jordskjelvet treffer hodet, og han blir alene.
Lydløs En kort novelle om ensomhet. Skrevet fra et moderne/ungt perspektiv. Karakter: 4 pga. noe kortfattende
Lykke i ein vissen rosehage Nynorsk stil om kjærlighetssorg. Karakter: 5+ (10. klasse)
Lykkens tog En novelle om å miste toget på mer enn en måte. Karakter: 6 (norsktentamen, 10. trinn)
Lykkerus Et meget lykkelig barn som klarer å føle lykke til tross for alt det vonde som har hendt henne. Norsktentamen på grunnkurs.
Lykketyven Dette er en historie om en kvinne som sliter med angst. I novellen får vi vite hvordan kvinnen selv takler livets hindre og hvordan miljøet hun lever i er.
Lys i mørket En middelmådig psyko novelle.
Lys i mørket Påvirkning og mobbing. Hvordan det er å være en 16 år gammel jente, med en mor som er alkoholiker og en død far. Om hvilke press det er å leve som en tenåring.
Lyset Novelle om mobbing, drap og savn. Skrevet i 10. klasse.
Løgn Novelle om løgn og falske rykter
Løgner En novelle om veien fra en liten løgn til et liv i ensomhet. Karakter: 6/5 (9. klasse, halvårstentamen)
Løvinnen Kriminalnovelle med mord og en mulig seriemorder. Karakter: 5+ (VK2)
Mafia - et spørsmål om ære Handler om et drap knyttet til den russiske mafiaen. Skrevet i 10. klasse. Legg gjerne igjen tilbakemeldinger!
Maiken Novellen handler om følelsene til ei jente etter et brudd med kjæresten.
Mange fisk i havet Henry Ogden skal snart pensjonere seg.
Mannen i hjørnet Hovedpersonen blir innhentet av en tilfeldig episode fra ungdomsskolen.
Mannen med ljåen Et glimt av den andre siden. Karakter: 5+
Mareritt En liten novelle om en marerittfylt natt.
Marerittet Spennende tekst om ei som ser og hører syner.
Marerittet Denne novella handler om to bestevenninner som opplever noe problematisk. Skal få deg til å verdsette det du har.
Martin Karakter: 4+
Masken Jeg-personen er emosjonell. Dette er ikke noe hun alltid har vært, men har forekommet etter at hun ble seksuelt trakasert. I denne stilen beskrives smertene til denne personen.
Med sukkerspinn i hånden Elise synes faren hennes har forandret seg. Karakter: 6 (10. klasse)
Meg og Deg<3 En historie om vennskap, sex og kjærlighet delvis basert på en sann historie.
Men enno var ikkje alt over Skrevet på skrivedag i norsk (3 timer). Sikkert ein del skrivefeil:P
Men ho var ikkje dø Nynorsk stil om å ta selvmord. Karakter: 5
Menneskekuren? Handlar om å leve bak ein fasade av løgn, som vampyr. Karakter: 6 (tentamen i sidemål, 10. klasse)
Menneskeulven Creepy novelle med tittelen "Menneskeulven"
Mesterdetektiven Herlock Sholmes En kriminalhistorie om en detektiv. Egentlig en lett forvirrende historie (ifølge innsender). Karakter: 6 (9. klasse)
Midlertidig angst En novelle basert på en sann hendelse 28. mai 2010 i Lahore, Pakistan. Skisserer Ahmadi-muslimenes forhold i Pakistan. Karakter: 6 (10. klasse)
Midnattsmareritt Kommentar fra læreren: Litt kort, men veldig bra. Karakter: 5+ (8. klasse)
Millennium Romatisk novelle.
Min første kjærlighet Handler om den første kjærligheten.
Min nye heimstad Handler om ei jente, Mesaret, som har flytta til eit nytt land og må motstå hindringar, som diskriminering. Novella er skreve på tentamen i 9. klasse. Tittelen skulle vere 'min nye heimstad'. Enjoy!
Min perfekte far? En stil om å miste sin mor og bli misbrukt av sin far.
Min skjønne lille venn Novelle om venner.
Min venn, vi møtes igjen Kampen for å overleve i en konsentrasjonsleir.
Min verste opplevelse Historien om en mor som tok selvmord.
Minnene En liten novelle&nbsp;om vennskap og død.
Minner Handler om en jentes savn&nbsp;og sorg for at en gutt har valgt en annen.
Minnet fra fortiden En spesiell togtur.
Mission Impossible En kreftsyk jente som har mistet alt håp. Karakter: 6
Mistanken En novelle om autisten Bjarne og hans spesielle oppførsel og hva han tenker.
Mitt liv som rotta under kniven Mitt liv som labrotte.
Mitt tilfluktsted En far skaper problemer for familien sin. Skrevet i 10. klasse.
Mitt vanskelige liv Utdrag fra dagboken til et mobbeoffer.
Mobbeofferet Et mobbeoffer ender sitt liv i en grøftekant.
Mobbet skolepike Lille Anne flyttet med moren sin til et lite sted etter faren døde. Etter det har hun blitt mobbet i flere år. Anne klarer ikke mer og det skjer ting... Skrevet i 9. klasse.
Mobbing Et mobbeoffer slår grusomt tilbake i voksen alder.
Mobilflørt En novelle som handler om å flørte via en mobil.
Moderne sogestil Moderne sogestil.
Mona Denne novellen er jeg utrolig stolt over :) Jeg har skrevet om hva som inspirerer meg og alternativ som har kommet opp. Mobbing, familie svikt , dop , alkohol og andre gjenkjennelige ting.
Monday morning where anything can happen Om en som får sykdommen diabetes.
Money can rule a life Oppgaven var å skrive hvordan en bortskjemt jente sitt liv er avhengig av penger.
Monster Fortellingen om to barn i Brasil som blir jaktet på av et stort monster.
Moonthorns En kjærlighetsnovelle om et kontroversielt forhold.
Mord Kort novelle om en kvinnelig morder.
Mordet Søsteren til Siri blir drept. Hvem er morderen?
Mordet En historie om en kaldblodig morder.
Mordet på hundedommaren Novelle om ein skuleelev som må etterforske drapet på favorittlæraren.
Morgenen er kald og grå Novelle om en jøde, Samuel, som mister faren sin i en konsentrasjonleir.
Morgenkyss Dette er en liten novelle om kjærlighet.
Morgenstund... Kort stil om om å våkne.
Morgon Novelle om et mobbeoffer.
Morten Olsen Dette er en sann historie, fra den siste tiden jeg kjente Morten. (04.02.1990-12.05.2008)
Mot Oppgaven var å skrive en kort novelle om mot. Karakter: 5 (VG3)
Mot alle odds Jente finner ut at hun har kreft. Hennes tanker og hennes nye syn på verden. Vel ha tilbake melding!
Motorsykkelen Bidrag til påskekrimkonkurransen 2000.
Motorsykkelen! Novelle om en motorsykkelulykke
Multimillionæren En novelle om mestring. Det handler om en mann som har truffet en aldri så liten vegg, og finner gladtankene gjennom ett spill.
Musikk gir liv Handler om hvor viktig musikk er.
My Happy Ending Om det sørgelige livet til en prostituert rusmisbruker.
My Immortal Om jenter i 9. klassetrinn:&nbsp;Mobbing, utestengelse, selvfølelse, gutter og forelskelse.
My Immortal Begynnelsen av en novelle.
My saving angel Handler om død og kjærlighet. Skrevet i 10. klasse.
Mørke drømmer Alice har det helt jævlig hjemme. En mor som drikker, og en far som stenger Alice og lillesøsteren inne på vaskerommet. Alice drømmer om himmelen der alt er godt. Tragisk slutt, men likevel god. Karakter: 5+
Mørke Gardiner Novelle om å ta stilling til passiv døshjelp.
Mørke skygger En stil skrevet i tiende klasse. Handler om hat og hevn.
Mørket En dyster sannhet om voldtektsofre. Noe som er vanskelig å forstå med mindre du har vært der selv :-/
Mørket Søvnen sniker seg på, fanger henne og saboterer alle muligheter for kontroll og selvforsvar. Hun føler seg forlatt. Sviktet av sin egen kropp.
Mørketid En velskrevet novelle hvor handlingen utspilles langs kysten på høsten. Karakter: 5&nbsp;(videregående)
Mørketid En tragisk ulykke.
Mørkets Herre Om å være annerledes, ensomhet og
Må det vera slik? Om familieoppløsning.
Måkekrigen Novelle om en psykisk syk mann som rømmer fra sykehjemmet. Hans møte med verden.
Måneskyggen En jente som ikke takler at hun ikke redda noen.
Naboen En mystisk nabo med en hemmelighet...
Nasjonalpatriotismens og landsforræderiets pris Novelle om hvordan noen av samfunnets høyerestående opptrådte under krigen, og hvordan det utartet seg både for de angitte patriotene og forræderne. Karakter:&nbsp;6 (10. klasse)
Natalie Bilturen hjem fra en&nbsp;fest ender i en ulykke. Skrevet i 9. klasse.
Natt Amina har det tungt, uten helt å kunne forklare hvorfor.
Natt og dag En dagbok med tanker om hvordan alle egentlig er like, og er like mye verdt, selv om vi har en annen bakgrunn eller er veldig forskjellige.
Natten alt knuste En novelle om narkotika og tyveri som jeg skrev under en norsk tentamen, skrev den på 45 minutter. Karakter: 6 (10. klasse)
Nedbrytningen. Novelle om nedbrytning av fordommer. Å søke jobb i Norges fordomsrike samfunn.
Nedturen Handler om ei jente som mister faren sin. Tentamen i 10. klasse i norsk sidemål.
Nettet Novelle skrevet ut fra overskriften.
Nina og Truls Historien handler om en jentes kjærlighet.
Nordlys Skrev den ikke som en skolestil, og den passer vel ikke som det. Egentlig vil jeg at folk skal få tolke den som de vil, men jeg hadde en tanke bak det hele når jeg skrev.
Novelle of myself Tekst om selvmordstanker.
Novelle om en bilulykke Om en bilulykke.
Novelle om sjølvmord Det er ein tekst som er skreiv av vg.1 elev på heildagsprøve haust 2020. Karakter: 5+
Ny i Oslo En gutt flytter til Oslo med sin alkoholiserte mor. Det er ikke lett. Setter pris på tilbakemelding! :)
Nyanser av rødt Jeg forsvarer ikke eller sier at det de to hovedpersonene gjorde det rette. Jeg ønsker bare å fortelle at man aldri skal forhåndsdømme uten at du vet hele historien.
Nye fotballsko Ei novelle om et kjent problem for mange. Beskriver hvor vanskelig det er å gjøre noe med mobbingen for offeret selv.
Nynorsk novelle om eitt liv Hovedpersonen i novellen er rusmisbruker i Oslo.
Nytt liv Kanskje litt klisjèaktig. Fekk ikkje den beste karakteren. Men kanskje likar du den betre enn læraren min?
Nytt, ukjent Gripende novelle med "liv" som tema om ei gravid 14 år gammel jente. Skrevet på tentamen i 10. klasse med svært god tilbakemelding fra lærer.
Nyttårsnatt i fjellheimen En krim, nå som det snart er påske ;)
Nå eller aldri Tragisk novelle, skrevet i 8. klasse. Karakter: 6
Når bladene faller... Novelle som handler om en gutt som skal slå opp med kjæresten sin.
Når blomstrene visner En gutts tanker om livet.
Når det regner fra åpen himmel Realitetene er ikke som eventyrene. En lykkelig slutt?
Når djevelen spiller musikk Handler om forholdet mellom to brødre, og om en hendelse som forandrer livene deres. Ønsker meg ris/ros og konstruktive tilbakemeldinger på novellen.
Når du er på toppen er det bare en vei, ned En novelle om en prostituert kvinnes liv før i tiden. Trist, men spennende.
Når ein er annleis enn klassekameratane. (novellesamling) Ei samling over alle novellene som eg har blitt ferdig med å skrive.
Når fylla tar festen Om fyll, ungdommer og fest.
Når hjertet bestemmer Handler om forbudt forelskelse. Karakter: 5 (9. klasse)
Når livet blir vanskelig En kort novelle, som handler om en jente som har det veldig vanskelig, og til slutt dør av overdose.
Observasjoner Dette er ei novelle om livsglede. Man kan observere livsglede over alt, men hvordan oppnår man det selv?
Og borte var hun Om tusser og overtro.
Om ti år... En novelle om gjenfunnet kjærlighet.
Omfavnet av mørket Handler om ensomhet, og hva som skjer når man lever et liv uten å få kjærlighet...
Omfavnet av mørket Novelle om ensomhet&nbsp;skrevet i 9. klasse.
Omvendelsen Handler om en ung gutt i Tyskland under 2. verdenskrig, og hva som skjer med han under et nazistisk massemøte.
Onani gjør deg blind! Leif-Arne er redd han er i ferd med å bli blind... Morsom slutt!
Onde sirkler En novelle jeg skrev i 1. klasse (GK). Fikk 5 av norsklæreren. Tolk den som du vil.
Ondskapens Ansikt En skummel novelle om okkulte ting.
Onkel Thomas En stil om spiseforstyrrelser. Kom gjerne med kommentarer og tilbakemeldinger! Karakter: 5+
Onsdag Bidrag til påskekrimkonkurransen 2000.
Operasjon Telia Om en mislykket mafia.
Opphøyd erindring En novelle med tanker om livet, både før og etter døden.
Opprøret Vi fekk i oppgave på skulen om og skrive ein stil om bilde Brudeferd i Hardanger. Eg valte og skrive ein stil om Noreg som ville bli eit sjølvstendig land. Noko svenskane ikkje likte.
Oppvasken Stil om to gutter som sloss, men som likevel blir venner. Eller?
Ord endrer alt Om en jente som har forelsket seg i bestevennen sin. Karakter: 6 (tentamen, 10. klasse)
Ord som dreper En novelle som tar for seg temaet mobbing. Karakter: 6 (10. klasse)
Ord, et helvete som gror Novelle skrevet på tentamen. Kommenter gjerne! :-) Er klar over noen dårlige setninger ol, menmen. Karakter: 5+ (bokmålstentamen, 10. klasse)
Oss to Om kjærligheten mellom to mennesker.
Otlending Om invandrer vold (kar. 5+)
Over muren Kurt synes Nina har forandret seg.
Overdriv? Kjæresten slår opp... Hva skjer videre?
Overflod En novelle om mishandling i hjemmet.
Panikk Nervøsitet, om å prøve å nå noko og&nbsp;følge opp andres forventninger.
Paret i parken En novelle med mye dialog.
Pengene Om svik.
Perfect Carla håper på en perfekt date med Shawn.
Perler Tilfeldigheter rår, og ting er ikke alltid som man vil ha det til...
Petrified En velskrevet novelle om en elv og en tragedie sett gjennom to ulike personers øyne. Karakter: 5+ (VK1)
Piken fra fortiden Den handler om en gutt og hans noe originale venninne. Skrevet i 8. klasse.
Piken på glasset Handler om en pike som er blitt forlatt av moren.
Pipe Sounds Tar for seg noen av menneskesinnets mørkeste deler. Kom gjerne med kommentarer!
Planlagt mord Novelle om en stor beslutning for en ungdom, valget om å ta abort eller ikke. Karakter: 5 (10. klasse)
Pretty Woman En novelle om en vellykket mann, en vakker kvinne og&nbsp;intense blikk. Karakter: 5 (9. klasse)
Problemenes vind En parallellhandling fra 2. verdenskrig. Legg gjerne igjen kommentarer!
Proditio Novelle om svik.
Prosjekt Fluesopp En novelle jeg skrev da vi fikk beskjed i skolen om å skrive om temaet "Ung og annerledes".
Pulesveis og Rema 1000 Hverdagsfordommer.
Punktum En forfatter mangler inspirasjon i sin jakt på originaliteten.
På kanten Stil skrevet på nynorsk om ei jente som skal dø.
På liv og død God og lang novelle.
På rømmen Handler om ei jente som blir forelsket og rømmer til slutt...
På veg til skulen En jente blir funnet livløs.
På venterommet En pinlig opplevelse på venterommet.
På venteværelset hos tannlegen Om et tannlegebesøk og det som hører med.
Påbudt omfavning En novelle om tvangsekteskap. Karakter: 5+ (10. klasse)
Ranet En litt dyster novelle om en gutt som var vitne til et ran.
Ranet hvor døden kom til følge! Etterforskning av et bankran. En&nbsp;krimnovelle.
Raud søndag Den rødeste dagen i hovedpersonens liv.
Reddet Om en jente som er narkoman og prøver å ta sitt liv.
Regn Fremtidsplanene blir vanskelige å gjennomføre. Karakter: 6 (VK1)
Regnbuene En gutt fra Serbia som blir mobbet. Karakter: 6
Reisa En reise i universet.
Reisa i det uendelige Et innblikk i fremtiden. Karakter: 5+ (VK1)
Reisen - den siste reise Om en soldats siste reise.
Reisen - Tiden før det var for sent. Handler om tiden før en ulykke. Vinnernovelle i Unge Lovende Forfatteres Forening, hvor innsender nå er medlem. Karakter: 6 (9. klasse)
Rema-posen En ung gutt drømmer.
Remember, beauty is only skin deep Vi møter Sarah. Ei vakker jente med en trøblete oppvekst og en rotløshet i seg. Engelskeksamen 2010. Oppgave 3c.
Renates hemn Stilen handler om sjalusi og hevn.
Rettens gang Novelle som handler om et ran som ender med drap. Karakter: 5+.
Rettferdig Novelle om to rivaliserende gjenger, og det avgjørende møtet.
Revenge is sweet Kort historie som handler om en mann som dreper sin kone fordi hun truer med å selge gården. Karakter: 6 (VG2)
Revenge is Sweet Novelle ved navn "Revenge Is Sweet". Karakter: 5/6 (VG1)
Revolusjon! Sarkastisk science-fiction novelle som tar sted i år 2120.
Revolvermannen Bill Annen synsvinkel fra novellen "Far min og Revolvermannen" av Edwin Booth. Karakter: 4/5
Rewind Om man bare kunne skru tiden tilbake - kort novelle med et konkret poeng.
Rex og landsbymafiaen En litt orginal novelle om en miliitærhund, populære jenter, og ein landsbymafia.
Ringane på vassflata Om en jente som har måtte flytte med morens kjæreste, mye om selvskading.
Ringer har ingen ende Vi fikk i oppgave å skrive en novelle til et bilde. Opprinnelig på nynorsk, men har oversatt til bokmål i ettertid.
Rivieraen Handler om det å ta uventede valg, og det å følge din drøm...
Road to Peace Skrevet til engelsktentamen, og er det som jeg selv har skrevet som jeg er mest fornøyd med noensinne. Det passet meg at temaet åpnet for 2. verdenskrig. Håper på mye tilbakemelding. Karakter: 5 (10. klasse)
Rom 502 En stil om utroskap.
Rosepigger Denne novellen handler om tapt kjærlighet og utroskap.
Rusten Revolver En bokmål novelle/fortelling om kjærlighetssorg jeg har skrevet på fritiden. Kom gjerne med tilbakemeldinger.
Rød måne En far som forteller om sin sønn, og noe som gikk så forferdelig galt. Kom gjerne med kommentarer til novellen!
Rødhette og ulven Påskekrimkonkurransen 1999.
Rødt En kort, litt psyko novelle...
Røyking Novelle fra 10. klasse om hasjrøyking.
Røyking - En dag i livet Fortelling om røking.
Sakn Det er ei sann historie som skjedde meg for nokre år sidan. Der onkelen min døyr av hjartestans...
Sakn Handler om en jente som har mistet sin bestevenn.
Saknet av familien Handla om ein gut som har mista foreldra sine. Han blir ofte mobba på skulen, og no har det blitt verre. Trist ending, men den var fin for han..
Saman i draumane Novelle om eit sterkt kjærleiksforhold mellom to personar med ulik kulturell bakgrunn. Karakter: 5
Same Johan går amokk Same Johan som forsøker seg på en kontaktannonse.
Sammen alene Om en lys gutt som ikke kan være sammen med en mørk kvinne.
Sammen er vi sterke En kort novelle om en ung jente som er med i motstandsbevegelsen under 2. verdenskrig. Karakter:&nbsp;5+ (9. klasse)
Sandra Påskekrim skrevet i 9. klasse.
Sann kjærlighet begynner der det ikke ventes gjengjeld En jente som prøver å ta livet sitt på grunn av kjærlighetskomplikasjoner.
Sannheten er noe vi alle må innse Ei jente er forelsket i bestevenninna si, uten at venninna vet noe om det.
Savn Savn av&nbsp;kjæreste som er inne til militærtjeneste.
Savn Om det å forlate sin partner.
Savn Om livet og savn. Savn etter noe mer...
Savn Historie fra virkeligheten. Karakter: 6 (norsktentamen, 9. klasse)
Savn Stil om å miste noen man er glad i. Skrevet på tentamen. Karakter: 6 (10. klasse)
Savn Karin savner datteren sin som frøs i hjel.
Savn Tekst som beskriver følelser som oppstår når man mister noen som står en nær.
Savn Om en jente som mister faren sin.
Savnet Oppgaven var å skrive en novelle med tittelen "Savnet". Skrevet i 9. klasse
Schnørrboble Novelle om en som har mistet sin bestevenninne.
Selina Alvani Handlar om Selina, ei jente som har mista begge foreldra sine og bur på barneheim. Ho får kontakt med nokon ho skal få lov til å bu hos. Det er ein verden av magi og trolldom...
Selvbiografien En novelle jeg skrev på skolen. Håper dere liker den, og skjønner den. Skrivefeil og slik er ikke rettet, dette er den jeg ga til læreren :) Kommenter gjerne! Karakter: 5
Selvmordet En novelle jeg skrev til en konkurranse som var i lokalavisen. Handler om mobbing.
Seminaret Cathrine er på seminar på Tusenfryd.
Side 5 En gutt skal hjem fra sletta på natta, der han har kjøpt snus. På vei hjem finner han en død jente i vannet.
Sidegaten En spenningsnovelle om ei jente som prøver å avsløre hovedmannen bak en eksplosjon.
Siesta Spennende novelle.
Sikker som banken Krimnovelle skrevet i 10 klasse. "Patrik ålte seg frem mellom folkemengden på ”Canebiere”, den største turistgaten i Marseilles. Ferien fra It-Utviklingskompaniet hadde startet, men han følte seg allikevel ikke så avslappet..."
Sikkert som banken Novelle om et bankran. Karakter: 6-
Silence En kort og mystisk novelle hvis handling foregår i militæret. Alchymist-inspirert.
Silje Novelle som følger Silje og Christer, som liker hverandre uten å tørre og si det.
Simon Novelle om en jente som mister sin beste venn
Sinnssykt blå øyne Novelle om forelskelse og om å innse at man har valgt feil.
Sirius Sirius, en fremtidsfortelling.
Siste gang Mobbing kan føre til døden. Handler om Tanja som blir mobbet og til slutt begår selvmord.
Siste mann på merket Vegard sitt lag kjemper seg frem til finalen i kretsmesterskapet i fotball. Karakter: 5+ (8. klasse)
Siste sjanse Novellen handlar om å la seg undertrykkje av andre, om forelsking og om mobbing. Skrevet i 9. klasse.
Siste sjanse Gutt som skal reise fra sin kjæreste. Handler generelt om kjærlighet og tap. Karakter: 5 (10. klasse)
Siste skolebytte En stil om mobbing og hvilken innvirkning det kan ha på andre. Karakter: 5+
Sjalusi og vennskap En stil skrevet på tentamen.
Sjalusi og vennskap To jenter og en gutt. En stil om vennskap. Karakter: 6 (tentamen, norsk skriftlig)
Sjalusien til en venninne Angelica kaller sin beste venninne en lesbe. Charlene skjønner ikke hvorfor...
Sjansen Jeg kom på dette i ett selskap jeg var i, og var nødt til å skrive det ned før jeg mistet ordene jeg ville bruke. Navnet i novellen er tilfeldig. Og innholdet kan du lurer på om er basert på en sann historie : )
Sjeleblomster Bidrag til påskekrimkonkurransen 2000.
Sjelens speil Novelle om homofili, den gradvise forståelsen rundt det, og den usikre kjærligheten.
Sjokolade, Chilli Con Carne og vener Om ei jente som går til kontroll på sjukehuset. Legen hennes er en fin og hyggelig mann i tredveåra.
Skal, skal ikke... Om det å ta sjanser.
Skal, skal ikke... Handler om ungdommenes valg.
Skallet Novelle om å maskere seg. Karakter:&nbsp;5
Skinnet bedrar En treningsleir som kanskje ikke ble som den skulle?
Skjebnen Trist novelle om å miste kjæresten
Skjebnen Vil noen invitere Marte med seg til skoleballet?
Skjebnen Tror du på skjebnen?
Skjult sannhet En jente mottar en anonym melding, med ett truende innhold. Hvem sendte den, hvorfor og hva vil skje? Karakter: 4+ (tentamen, 10. klasse)
Skolen Om hvordan det er å begynne på skolen igjen etter sommerferien.
Skriket En jente vil passe inn, men det hele ender i tragedie.
Skriket Novelle om en voldtekt. Karakter 4+
Skriket Theodor opplever at hans kjære Emilia&nbsp;ligger i koma&nbsp;på sykehuset.
Skuddet Første skoledag etter sommerferien ender med en skytetragedie.
Skulle bare være morsom To kamerater planlegger og begår en forbrytelse sammen. Eksamensoppgave i 10. klasse.
Skulle bare være morsom Et historie om mobbing og konsekvensene det kan få. Karakter: 6 (10. klasse)
Skulle bare være morsom Parallellhandling. Spennende og dramatisk.
Skulle bare være morsom En uskyldig spøk ender opp med sorg og tragedie.
Skulle bare være morsom Skyldfølelsen er stor etter å ha vært med på noe&nbsp;grusomt mot et mobbeoffer. Skrevet på tentamen i 9. klasse.
Skulle bare være morsom En novelle om hvordan vennskap kan bli ødelagt pga. en enkel, dum lek. Karakter: 6- (10. klasse)
Skulle berre vere morosam En novelle på sidemål om en praktisk spøk som får et tragisk utfall. Karakter: 4+ (tentamensoppgave, 10. klasse)
Skulle endt der Om ei jente som føler hun gikk for langt.
Skulle ønske du forsto Prøver meg på symbolsk bruk. Her er det en jente som vil kvitte seg med noe fordi hun har funnet noe nytt og bedre.
Skyggedalen Veien ut av skyggedalen.
Skyldig Novelle om dødsstraff.
Skyldig eller Uskyldig En kort novelle om forhåndsdømming av mennesker.
Slaven Dette er en fremtidsnovelle om en "person" som blir undertrykket. Karakter: 6 (8. klasse)
Slemme mennesker Stilen handler om timene før den 24 år gamle mannen drepte 13 personer på universitetet i USA.
Slutte på skulen i dag? Av og til kan det berre vere så fristande å slutte på skulen...
Smellet hos gamle fru Hansen Dramatisk dag med både brann og eksplosjon. Karakter: 6 (heildagsprøve, 9.trinn)
Smokie Mchuth Dette er en stil om gruppepress på ungdom.
SMS Novelle om ungdomslivet. Skrevet i 8. klasse.
Små hvite perler Jente med kjærlighetssorg. Hun bestemmer seg for å komme over det.
Småbyer Novelle om en som mistrives i byen sin, flyttet ut, og har endelig kommet tilbake.
Snowboard på liv og død Om et snøskredd.
Snø-svanen Maren har anoreksia og er innlagt på et hjelpesenter. Hun føler at alt er blitt så verdiløst, meningsløst og tungt. Det er en høstmorgen hun sitter i vinduskarmen&nbsp;og titter ut. Hun lar tankene fare... (Tentamensoppgave 2004)
Snøengelen En kjærlighetshistorie med en trist slutt.
Snøkrystall Handler om ei jente som har skilte foreldre.
Snøstormen Skriv en novelle på nynorsk om en snøstorm. Karakter: 5
Soldogg Fin novelle med kort og greit innhold.
Solskinnsdager En spesiell sommer for Lilja.
Solskinnsdager Lilja skal besøke besteforeldrene sine i sommerferien.
Solstråler på kritthvit snø Artig liten novelle hvor handlingen foregår i skogen.
Som bladene faller om høsten En idyllisk forelskelse med tårevåt slutt. Tentamen i bokmål (10. klasse).
Som to eventyrfigurar En novelle om tap av dem man elsker mest.
Sommeren er forbi Case: Tilbakeblikk.
Sommerfugl i vinterland En novelle om rasisme.
Sommerfugler og hvite roser En stemningsfull novelle der handlingen foregår sent på kvelden.
Sommeridyll Handler om ei jente som blir lurt til Norge for å tjene penger.
Soul Mates Han reiser til San Fransisco for å bli kvitt et mareritt - han ender opp med å finne sitt forrige livs store kjærlighet... Er det skjebnen?
Speil Vi følger hverdagen til en uteligger. Original slutt.
Speil, speil En oppgave der vi fikk tittelen "Speil, speil" og måtte skrive en novelle til den. Min handlet om schizofreni.
Speilbildet Dypere kutt, større sprekk.
Speilet Novelle om spiseforstyrrelser og de psykiske lidelsene som følger med.
Speilet En liten tekst skrevet på skolen om egen og andres oppfatning av ens eget utseende.
Spesiell En historie om det å vokse opp og være litt annerledes.
Spiseforstyrrelse Historien er&nbsp;ikke sann, men jeg håper å få tilbakemelding på om den er realistisk eller ikke :) Karakter: 5-
Spit! Handler om en jente som blir trakkasert pga. sin religion. En stil jeg skrev til engelsktentamen, julen 2006.
Spor fra fortiden Handler om et kjærestepar som er på hyttetur sammen. Plutselig dukker en gammel kjenning opp, noe som resulterer i en dramatisk slutt.
Spor i sanden En liten gutt blir funnet drept. Hvem er morderen?
Spring Nicht Handler om en gutt og jente som blir forelska i hverandre. Jenta har det ikke bra, tenker på selvmord og gutten prøver å redde henne...
Stakk av En novelle om alt som startet den dagen i 7. klasse.
Stemmen Novella handler om ei jente som har utviklet anoreksi og hennes vei fram til å innse at hun trenger hjelp.
Sterke mennesker Tror du jeg er den jeg er?
Stien Novelle som handler om en reise, og et voldsomt møte med andre kulturer.
Stille kjærlighet Frustrerte ungdommer i tvil om kjærlighet.
Stille som snø Nnovelle med kryssklipping av tid.
Stille vatn Ungdommar som reiser på telttur.
Stillhet Innlevering i norsk. Oppgave 3 "Livet rammes inn av fødsel og død". Skrive en skjønnlitterær tekst om begge eller ett av disse temaene.
Stillheten Personskildring av Arnold Aker i novellen Stillheten - hvor Arnold Aker som tar livet av sin kone.
Stillhetens mørke En vinternatt.
Stjernedryss Om incest.
Stjernefangeren Min første novelle, som handler om det å dø. Karakter: 6
Stjerner En novelle som handler om forelskelse, kjærlighet og sorg. Karakter: 6 (9. klasse)
Stjerner i dagslys Håndballtreningene blir ikke det samme med ny trener. Hvilken karakter ville du gitt?
Stjerneskudd Om familieproblemer. Overranskende slutt.
Storm Teksten er skrevet på&nbsp;norsktentamen, og&nbsp;handler om en gutt som skal ta selvmord. Karakter: 6
Stormen Bidrag til påskekrimkonkurransen 2000.
Stormen på fugleholmen En kort novelle om en utsatt holme i havgapet.
Straight? En novelle om to gutter som ikke er helt sikre på seksualiteten sin... ;p Karakter: 5+ (juletentamen, 1. videregående)
Stupet Handler om sorg og savn og en forferdelig hendelse som skjedde i barndommen til to venninner...
Stupet En trist og rørende historie om barndom.
Stygt og pent Kva styrer oppfatninga til folk av kva som er stygt og pent?
Sugeren En støvsugerselger møter en krevende kunde.
Summer holiday Dette er en engelsk tekst som omhandler vennskap. Lily Rose og hennes beste venninne Mary er på ferie, og her møter vennskapet en utfordring.
Sunday bloody Sunday Oppgaven var å skrive en mest mulig makaber historie. Skrevet i 10. klasse.
Sunrise En nær-døden-opplevelse i villmarken i Australia.
Sus docet Minervam An angsty story about a woman who's lost the one she loves. Karakter: 6
Svak av redsel En novelle om vanskeligheten rundt voldtekt og kjærlighet.
Svak. Svakere. Svakest. Denne fortellingen handler om ei jente som bruker sex som et selvskadingsmoment. Fortellingen er sterk, men jeg tror den er verdt å lese :)
Svanens flukt Om mishandling. Fin historie.
Svart belte Mord. Kriminaletterforsker Fredrik og hans Assistent Kim prøver å løse saken.
Svart desember Fikk en oppgave som skulle handle om "'tap"'. Den første og siste setningen var allerede skrevet for oss.
Svart kaffe og tulipaner Litt merkelig tittel kanskje? Første novelle jeg skrev. Karakter: 6
Svart natt - svart katt Oppgaveteksten lød: Skriv en novelle til overskriften Svart natt - svart katt.
Svart-hvitt Handler om ei lita jente som mister det kjæreste hun eier. Novellen er skrevet i fantasy-sjangeren.
Svarte engler Novelle jeg skrev på norsk tentamen. Handler om hvor fort livet kan ta slutt. Karakter: -6 (10. klasse)
Svik En&nbsp;novelle om svik mellom to bestevenninner, sett fra to synsvinkler.
Svik Handler om kjærlighetsforholdet mellom Camilla Collet og Johan Sebastian&nbsp;Welhaven.
Svik Novella handler om ei jente som blir mishandlet av sin egen mor. Hennes tanker og følelser kommer mye inn i denne novella. Skrevet i 9. klasse.
Svikaren Parallellfortelling som handler om svik. Karakter: 4 (9. klasse)
Sviket Handler om skilsmisse.
Sviket Handler om en jente som har en kjæreste. Men forholdet er ikke så sikkert som hun tror.
Swerd VS Mokk En historie om spesialagenten Swerd og diktatoren Mokk. Karakter: 5 (8. klasse)
Symbolet Lykkelig gift? Novelle skrevet på videregående grunnkurs. Fikk karakteren 5+.
Sølvdelfinen Historie om ein berømt sølvdelfin som er ein stor turistattraksjon. Karakter:&nbsp;5+
Søndag Kort novelle om eit&nbsp;frieri og fadderei.
Søndag En tilsynelatende vanlig søndag. Uvanlig historie med overraskende slutt. Karakter: 6&nbsp;(10. klasse)
Søsteren min Om en naiv brors syn på livet.
Så bra En venninnes død gjør livet tungt.
Så da finnes det engler uten vinger Om vold og kjærlighet.
Så kanskje vi kan dra tilbake? Et gjensyn med gode minner. Karakter: 5 (8. klasse)
Såret som aldri blør En traumatisk natt. Karakter: 5 (10. klasse)
Tankene mine dreper Novelle bestående av tvil, vonde tanker, gode tanker, selvskading, kjærlighetssorg og hvordan takle nettopp dette etter 2 år siden bruddet med kjæresten.
Tanker i toget Oppgaven var&nbsp;å fullføre en tekst. Skrevet i 9. klasse.
Tap En tragedie kan - om leseren vil det - føre en mor og hennes sønn tettere sammen. (Første skriveforsøk på lenge, ønsker tilbakemeldinger, gjerne kritikk:)
Taperen En tragisk familiehistorie.
Tapet Vennskap, forelskelse, død og sorg.
Tatt på fersk gjerning Alt ser ut til å gå som planlagt, men så skjærer det seg for én, deretter for en annen...
Tause skrik Inspirasjon fra maleriet skrik! Karakter: 6
Tausheten som bredde seg utover åkrene Oppgaven var å skrive en novelle hvor krig lå som et bakteppe. For dere som legger merke til det; ja, jeg skrev litt feil med tanke på årstidene. Men, men. Karakter: 6 (10. klasse)
Tears and rain Henrik, kjæresten til hovedpersonen,&nbsp;har kreft. Mange feil (sidemål), men vil du ha den, får du rette den selv :)
Teknologistaten Krimaktig novelle.
Tekstmelding Handler om Jannicke som er forelska i Morten og som sender tekstmeldinger.
Telttur Spenningsnovelle om en uvanlig telttur
Teltturen Om to gutter som glemmer noe viktig.
Terrorfrykt Terrorfrykt i dag.
The A580 Henry Schoyle er passasjer på en test-flyvning med den nye Airbusen, A580, men plutselig skjer det noe uventet.
The Accident Om en som redder en påkjørt jente.
The Big Party A story about the fatal consequences of drinking and driving. This story is inspired by the song “Untitled” by Simple Plan, and the music video for that song. The song lyrics are separated, and written in italics.
The Case of Lord Trewona Grøssernovelle om en manns dystre skjebne.
The damage has already happened Teksten er en kort engelsk novelle.
The Dark Side of the Moon Engelsk novelle om en jente som drømmer seg bort fra verden og den grusomme stefaren. Skrevet til engelsktentamen. Karakter: 5+ (10. klasse)
The day that changed my life En novelle om mobbing.
The Days After Historie om en (noe urealistisk) hendelse etter et meteorittnedslag. De fleste intelligente på jorda har dratt, noe som lar vår helt og hennes venner måtte finne et sted der deres intelligens og (her har jeg tatt litt kunstnerisk frihet) ikke-religiøshet.
The dead summers soul Oppgåve: Å skrive om spøkelse, gjenferd eller andre overnaturlege hendelsar. Karakter: 6
The Door Engelsk hjemmeoppgave, skrevet på litt under en uke. Karakter: 6
The dream that came true! Om den store meksikanske drømmen om å komme til USA.
The fires of spring En historie med rivalisering mellom to nabogårder.
The fishing trip En mann og hans kommende svigersønn er på fisketur, hvor samtalen penses inn på datteren som skal giftes bort. Hva er fars intensjoner? Er han bare grådig, slem - eller ondsinnet bak det snille ytret?
The football match En mor med tre, vittige barn, som alle har sterke og morsomme personligheter. Moren selv elsker å sitere kjendiser.
The Forgotten One's of Oerth En meget god engelsk fantasynovelle. Karakter: 6
The Hidden Threat En soldats oppdrag under 2. verdenskrig.
The hijacker Om en psykisk skadet fyr som er besatt av sin eks-kjæreste.
The House Oversettelse av novelle jeg har skrevet på bokmål.
The Ice dragon Trist novelle om å være annerledes..
The incapable police En stil jeg skrev i 8. klasse. Jeg fikk 6, men føler den var litt ufortjent, så har lyst til å høre på andres meninger!
The invisible story En stil om Shakespeare, kjærlighet og humor.
The Jump Novelle om fallskjermshopping.
The Last Day Siste dagen i Garcia Lorcas liv.
The Last Visit En familie opplever et jordskjelv og en tsunami i Japan.
The Lawless Rowan, en beryktet kriminell,&nbsp;blir jaktet av soldater. Skrevet i 7. klasse.
The legend behind Mount Everest En historie om to troll, Mount og Everesta.
The Mysterious Bone Island Lang og flott stil om en mystisk øy...
The Neon Bible Engelsk novelle om en slave som rømmer fra sitt kristne "fangenskap".
The perfect crime Stilen handler om en ung pikes tilståelser. Karakter: 6 (1. klasse, vgs)
The Salley Gardens Historie basert på et dikt av William Butler Yeats. Nice!
The Show must go on Novelle om å maskere seg. Karakter: 5 (VK2)
The Unforgiven Inspirert av Metallica :)
The Wave Bokrapport om boken " The Wave"
Thomas Trist historie full av minner.
Three hearts Kjæresten til Alice dør etter en stund i koma av et bilkræsj. Alice tar selvmord litt etter. Karakter: 5 (10. klasse)
Tidlig krøkes Om hvordan det er å vokse opp i et miljø hvor familien er dine eneste.
Tidløse øyeblikk Masse skildringer, tar for seg temaene tid og tidspress. 5+
Til Elise Spesiell type novelle. Nesten kjærlighetsbrev.
Til og med de vakreste minnene kan miste magien sin om noe går galt Det handler om å være ung, og misforstått. Det handler om å ha en altfor stor rolle. Og det handler om kjærlighet. Om å elske, og om å bli elsket. Det handler om at dine valg kan få alvorlige konsekvenser. Karakter: 6 (9. klasse)
Time travel En person er fanget i tiden, og prøver å komme seg ut.. Helst bort fra den vonde fortiden, men h*n roter seg litt bort..
Ting vil aldri bli som før igjen... Mona avtaler å møte Lena senere på kvelden. Karakter: 5+
Titanic Novelle satt i forbindelse med Titanic-ulykken.
To dråper blod Magnus blir mobba, og bestemmer seg for å ta hevn. Skrevet i 10. klasse.
To muligheter. Et valg. Denne novelle handler om vulkankatastrofen i år 79. Isteden for å skrive en hel stil om hendelsen, så skrev jeg en novelle for å få leseren til å forstå hvordan menneskene opplevde det. Håper dere liker det. Skrevet i 10. klasse.
To sider av samme sak Om slankepress&nbsp;og&nbsp;andre former for motepress.
To sokker, en nål og tråd, og kjærlighet Historie jeg skrev i 7. klasse om en jente og hennes jul. Også om en som er ny i hennes liv. Er vel uoffisielt en novelle...
To venninner Norsk stil fra 9. klasse om psykiske problemer.
Togreisen Togreise som i virkeligheten var reisen mellom liv og død.
Toms mareritt Lang og god novelle.
Tone 16 - del 2 Fortsettelse av Tone 16 av Bjørg Vik.
Tor Herman og de andre Novelle om en person med psykiske problemer. Kar: 5 ukjent klassetrinn
Total Blackout En&nbsp;stil om ei jente og hesten hennes, Blackout, som jeg skrev på tentamen i 8. klasse.
Tre mot en er feigt! Handler om en innvandrer som møter et tøft miljø i Norge. Skrevet i 9. klasse.
Tre sterke ord Hva som kan ødelegge livet ditt og redde det.
Tretten, forelsket og på ville skinner - En ærlig novelle om det å være tretten...!
Trixie - Ein hund"s kjærleik En jente som mister hunden sin i en surfe-ulykke. Karakter: 5-
True Friends En fortelling som tar sted i Irland og fokuserer mye på hvordan konflikten i Nord-Irland påvirker folk. Karakter: 6 (10. klasse)
True Love Katja er 12 år gammel og forelsker seg på ordentlig for første gang! Hun finner ut at forelskelsen er hennes livs største tabbe og hplder på å sprekke av innvendige tanker.
Trussel.... En gutt som blir truet!
Tungekysset Et heftig kyss. Skrevet i 9. klasse.
Tunnelen Fekk i oppgåve med læraren å avslutte ei novelle vi las i timen.
Tvillinger i trøbbel! Novelle hvor narkotika kommer inn i bildet.
Tvungen av fridom Temaet for novellen var&nbsp;valg, det å bli tvunget av frihet.
Tåke i luften Novelle om angst. Karakter: 6 (9. klasse, tentamen)
Tåre over rødt Dette er en novelle jeg engang skrev for å skrive. Tåre over rødt er en slags kjærlighetsnovelle, og den er en av mine tideligere verker.
Tåren i gresset Bidrag til påskekrimkonkurransen 2000.
U can't loose what u never ... ? Historie om Robin. Lang, men verdt å lese.
Uforklarlig En forferdelig hendelse rammer Mia. Karakter: 5 (norsk tentamen, 9. klasse)
Ulykkelig kjærlighet Om en manns tap av kjærlighet.
Ulykken Oppgaven var å skrive en novelle om hva som helst. Har ikke fått karakter på den enda.
Under brygga Hun ser tilbake på en hendelse som skjedde under brygga og føler skyldsfølelse for hennes død. Skrevet i 10. klasse.
Under buskene God novelle med tittelen 'Under Buskene'.
Under dyna Bare en novelle jeg skrev for morro skyld på skolen. Fikk ingen karakter.
Under syrinene Novellen handler om å føle seg alene, og det å bli mobbet. Karakter: 6/5 (8. klasse, tentamen)
Under the snow, everything is hidden En engelskoppgave fra 10.klasse. Novellen er symbolsk, spennende, fengende, følsom og trist.
Under your spell (Din for evig) Carlotta er blitt bortført av vampyren Marina, og hun drømmer nå om frihet. Karakter: 6 (10. klasse)
Une histoire d´amour Fransk novelle.
Unloved En tekst om det å ikke passe inn.
Urettferdig? En jente som får kreft og om hennes oppturer og nedturer. Karakter: 5 (9. klasse)
Usynlig Handler om ei jente som føler jeg annerledes og usynlig.
Ut av eit, inn i eit anna En kort novell om det første kysset. Vil gjerne ha tilbakemelding uansett om det er negativt eller positivt. Si hva som er bra/dårlig. :D
Ut av helvetet Morsom og velskrevet.
Uten farger, lyd eller følelser Silje har mistet sin egen vilje og kontrolleres nå av Saki.
Uten tittel Oppgaven var å skrive innledningen til en novelle.
Utenfor Kort historie som på en god måte beskriver hvordan det er å føle seg utenfor.
Utseende til lykke og ulykke En historie om en mann som møter drømmekvinnen.
Utstøtt! Ei jente som er så alene at det til slutt går forferdelig galt.
Vakker snø, vakker død Thea og Eline er gode venninner. Karakter: 6-
Valget Handler om ei jente som har blitt mobbet veldig masse gjennom årene.
Valget Novelle om å drikke eller ikke. Karakter: 5-&nbsp; (9. klasse, tentamen)
Vampires Suck! Moderne drama med elementer av skrekk og humor! Nice!
Vampyrskolen En&nbsp;jente blir mot sin vilje sendt på en vampyrskole. Hun er nemlig&nbsp;i ferd med å forvandles til en vampyr.
Vanished life Skrev den sånn plutselig her en dag. Litt syk historie, men det er slike historier jeg lever av å skrive! Skrevet mens jeg gikk i 9. klasse. Ikke på skolen, i fritida.
Vann Bilen suste bortover, mannen suste utover, bang... vannet fløt...
Vannliljer Romanse mellom to personer, utspilt i en mørk skog.
Vanskeligheten i livet ligger i valget Om tapet av en bror. Teksten og innholdet sto til en bedre karakter, men mange skrivefeil trakk ned. Karakter: 5- (10. klasse)
Vanskeligheten i livet ligger i valget En novelle om kjærlighet og valg.
Varmt regn En novelle om mobbing sett fra offerets synsvinkel. Karakter: 5 (VK2)
Vasshjulet Dramatisk novelle. In medias res!
Vegen mot fridom Ein maur på veg mot fridomen.
Veien hjem Dette handler om hvor sterk døden er...
Veikrysset En novelle om hvilke valg man har i livet, og hva man kanskje gjør når man ikke vet. Karakter: 5+
Vend alltid ansiktet mot solskinnet, så vil skyggene falle bak deg En novelle om det å ha blitt mobbet, voldtatt og gravid.
Vendepunktet Om å møte noe fremmed.
Vendepunktet Kjæresten slår opp, hun vil ta livet av seg, men finner ut at hun har fortsatt noe å leve for.
Vendepunktet Handler om to nære venninner, hvor en av dem får kreft. Karakter: 6 (kort tekst, men vi fikk ikke skrive mer)
Vendepunktet En novelle om en jente som har blitt stemplet som dum. Novella er skrevet etter inspirasjon av et bilde. Skrevet på VG1.
Vendepunktet Lykke eksisterer muligens ikke i tipping, eller penger. Hvorvidt om Jens finner ut av det er et annet spørsmål. Karakter: 5+ (tentamen)
Venn? Stiloppgave om rasisme. Karakter: 5/6 (9. klasse, tentamen)
Vennene Bidrag til påskekrimkonkurransen 2000.
Vennskap Novelle om vennskap og gutters rampestreker
Vennskapet som betydde for mye Jente som har mistet sin beste venn, og som begår selvmord.
Vennskapets pris Sjalusi og vennskap
Vennskapets tvangstanker En tragisk historie som involverer både mord, selvskading, selvmord og galskap. Karakter: 5 (9. klasse)
Venstre hjertekammer Stil om vennskap og kjærlighet. Verdt å lese!
Venterommet I en ekstremfeministisk verden, sendes hvert år flere tusen menn vekk, uten å vite hva som vil skje dem. 10.klasse tentamen, karakter 6
Venutzia Science fiction-novelle med flere paralleller til vår verden. Karakter: 5+&nbsp;(10. klasse)
Verd å vente på Om å finne den rette.
Verdens aller beste En drømmekjæreste. Bokstavlig talt. Tentamen i nynorsk (10. klasse).
Verdens dummeste bankraner Novelle som handler om "feilene han gjør disse feilene er jo dumme". Tittelen har noe med saken å gjøre. Karakter : 4-
Verdens lykkeligste 16-åring En veldig populær jente og en alminnelig gutt.
Verste dagen Denne novellen er om da pappaen min ble truffet av en bombe etter han hadde sendt opp fyrverkeri på siste hjemmekamp på Lerkendal.
Vi Ei ung jente blir gravid. Skal hun ta abort?
Vi er berre sånn vi er Handler om to forelskede gutter i Latin-Amerika, og en flykt fra foreldrene. Karakter: 5+
Vi møtes igjen... Et avskjedsbrev til mamma. En ung jente&nbsp;velger å forlate livet på grunn av tunge byrder hun ikke greier å leve med.
Vi skal vise dem hvor mye ord sårer En novelle jeg skrev når vi hadde norsk tentamen. Temaet var 'Ord'. Karakter: 5+ (10. klasse)
Victoria En novelle om vennskap , kjærlighet og sorg. Karakter: 5+ (8. klasse)
Vikaren En utdannet lærer som kun får vikarjobber og har opplevd "umulige elever".
Vil ikke miste deg Handler om en jente som blir glemt av vennene sine. Handler om en jente som er redd for å miste enda en venn.
Vilde Novella omhandler et viktig vendepunkt i livet.
Vildes kamp Novelle der ei jente forteller om bestevennen sin som har fått anoreksi.
Vinden i håret Ei novelle om lykke. Oppgaven var å skrive om et barndomsminne.
Vinden og bølgene Ei kort novelle om ei kort, men stor hending. Sidemålstentamen, 1STA.
Virkeligheten fanger deg En novelle om angst. Tentamensoppgave.
Vår Stemningsfull novelle om en badetur.
Waiting A shortstory about the life of a young boy and his atempt of finding his "true self". Karakter: 5+ (1. vgs)
What matters more? Skrevet på en engelsktentamen. Temaet var "Avskjed". Jeg vil gjerne høre hva folk syntes om den. Karakter: 5 (10. klasse)
When you are ready A story about how hard it is to let go of someone you love. Skrevet i 10. klasse.
Where did I go? Oppgaven var å skrive begynnelsen av en roman. Tentamensoppgave i&nbsp;engelsk.
Wish you where here En novelle om kjærlighet, sorg og død.
Write your own fantasy story A short-story about a mad professor. Karakter: 6
Ødelagt Tanker, smerte&nbsp;og følelsen av å være helt alene.
Økonomiproblemer Novelle om økonomikrisen i Amerika på 1930-tallet.
Øyne som ser Denne novellen finner sted på slutten av 1700-tallet ved stiftelsen av Det Norske Selskab, som bestod av de mest intelligente norske studentene i København.
Å elska nokon av heile sitt hjarte Om å vise sin kjærlighet - og det å gjøre det tidsnok. Stil&nbsp;skrevet i 10. klasse. Karakter 6-.
Å fly og bli en stjerne Om døden. God historie.
Å flyge som ein ørn Novelle med tema valg.
Å forsvinne fra verden.. Selvmordsnovelle skrevet nå nylig i sjuende klasse.&nbsp;Novellen er ikke skrevet etter 'egen' erfaring eller noe.
Å løpe gjennom skogen Etter at Ida begynner på en ny skole, får hun en veldig god venn, Rikke. Det viser seg at Rikke har det ganske vanskelig.
Å miste noen Handler om en jente som mister faren sin når hun er 8 år gammel. Skrevet i 2003.
Å være annerledes En liten historie om det å forelske seg i "feil" kjønn. Om det ikke være som alle andre.
Å være ung En kjærlighetshistorie om to tenåringer.
Åssen går'e? En novelle skrevet på juletentamen. (Videregående)

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst