Anmeldelse (bok, film...) 638 stk

Groundhog day: Ingen film du vil se igjen og igjen. Filmanmeldelse av filmen Groundhog Day.
Harry Potter and the philosopher's stone Bokomtale på engelsk om Harry Potter og de vises stein. Skrevet i 10. klasse.
'Kondoren' av Stig Holmås Bokanmeldelse av boken 'Kondoren'.
'Livsslaven' av Jonas Lie Bokreferat av 'Livsslaven' av Jonas Lie
"16 og sex" av Melvin Burgess Referat og omtale av boka "16 og sex" av Melvin Burgess. Originaltittelen er "Doing It".
"6 August 1945; The bombing of Hiroshima" (J. Malam) Book report of “6 August 1945, The Bombing of Hiroshima”. What happened in Hiroshima? Read it and find out. Karakter: 5
"A Kiss Before Dying" (I. Levin) A summary and analysis of the novel "A Kiss Before Dying" by Ira Levin.
"A Kiss Before Dying" by Ira Levin A book report about "A Kiss Before Dying".
"A Little Princess" by Frances Hodgson Burnett Bokanmeldelse av "Den lille prinsessen".
"A Study in Scarlet" by Arthur Conan Doyle Anmeldelse skrevet på engelsk av boka "A Study in Scarlet" av Arthur Conan Doyle.
"A Thousand Splendid Suns" by Khaled Hosseini Anmeldelse av Khaled Hosseinis "A Thousand Splendid Suns".
"Across the barricades" by Joan Lingard Innlevering i engelsk om boka "Across the Barricades". Det står litt om hovedpersonene, historien og hvordan det var på denne tiden. Karakter: 4/5
"Across the Barricades" by Joan Lingard Book review from the book "Across the Barricades" by Joan Lingard.
"Across the Barricades" by Joan Lingard Bokanmeldelse av Joan Lingards "Across the Barricades".
"Across the Barricades" by Joan Lingard Bokanmelding av "Across the Barricades".
"All Quiet on the Western Front" by Erich Maria Ramarque En bokrapport om "All quiet on the western front" av Erich Maria Remarque. Karakter: 6- (10. klasse)
"Amok" av Finn Øglænd Bokanmeldelse av novellesamlinga "Amok" av Finn Øglænd.
"And Then There Where None" (A. Christie) En bokrapport på engelsk av Agatha Christies "And Then There Where None", eller "Ten Little Niggers" som den het før. Karakter: 5 (grunnkurs, allmenn)
"Animal Farm" by George Orwell Referat og anmeldelse av den kjente boka "Animal farm" av George Orwell. Skrevet første året på vgs.
"Animal Farm" by George Orwell En "novel report" av George Orwells "Animal Farm". Skrevet i 10. klasse.
"Annas barn" (U. Lindell) Kort bokanmeldelse av "Annas barn" skrevet av Unni Lindell.
"Appelsinpiken" av Jostein Gaarder Anmeldelse av "Appelsinpiken" av Jostein Gaarder (10. klasse).
"Appelsinpiken" og "Kabalmysteriet" av Jostein Gaarder Bokrapport om bøkene "Kabalmysteriet" og "Appelsinpiken", pluss litt om forfatteren av bøkene, Jostein Gaarder.
"Aquila" av Andrew Norriss Bokreferat av "Aquila" av Andrew Norriss.
"Arabias Døtre" av Jean Sasson Bokanmeldelse av boken "Arabias Døtre".
"Artemis Fowl" by Eoin Colfer Litt om boka og noen oppgaver.
"Autopilot" av Martin Nygaard Anmeldelse av boka "Autopilot" av Martin Nygaard.
"Barnevaktklubben: Jessis plageånd" av Anne M. Martin Dette er en bokanmeldelse av en av bøkene i Barnevaktklubben-serien. Skrevet i 7. klasse.
"Beatles" (L. S. Christensen) Om boka "Beatles" skrevet av Lars Saabye Christensen.
"Beatles" (L. Saabye Christensen) Sammendrag og anmeldelse av "Beatles" av Lars Saabye Christensen. Inneholder også presentasjon av forfatteren.
"Beatles" (L. Saabye Christensen) En bokanmeldelse av Beatles av Lars Saabye Christensen. Karakter: 5-
"Beatles" av Lars Saabye Christensen Ameldelse av boka "Beatles".
"Berlinerpoplene" av Anne B. Ragde Bokanmeldelse av "Berlinerpoplene".
"Berlinerpoplene" av Anne B. Ragde Bokrapport om "Berlinerpoplene" med bl.a. oppsummering av boka, tema og terningkast.
"Berllinerpoplene" av Anne B. Ragde Et lite sammendrag om "Berlinerpoplene", som jeg brukte til å lese til særemne.
"Bibelen 2" av Are Kalvø Bokomtale av Are Kalvøs "Bibelen 2".
"Bibelen 2" av Are Kalvø Sammendrag av Are Kalvøs "Bibelen 2".
"Black Beauty" by Anna Sewell Kort presentasjon av boka og forfatteren.
"Blind Gudinne" (A. Holt) Bokanmeldelse av "Blind Gudinne" skrevet av Anne Holt.
"Boka om Kalle og Reinert" (E. Haavardsholm) Bokrapport fra Espen Haavardsholm sin "Boka om Kalle og Reinert".
"Bokhandleren i Kabul" (Å. Seierstad) Anmeldelse av Åsne Seierstads "Bokhandleren i Kabul".
"Boy" (R. Dahl) En del av mitt sammendrag fra boken "Boy" av Roald Dahl.
"Boy" (R. Dahl) Bokanmeldelse av boken "Boy" av Roald Dahl.
"Boy" av Roald Dahl Denne oppgaven er en bokanmeldelse av autobiografien "Boy" skrevet av Roald Dahl. Inneholder resyme og analyse av bokens innhold.
"Boy" by Roald Dahl Bokanmeldelse av boken, kort fortalt etter en oppgave som sto bakerst i boken. Karakter: 5
"Boy" by Roald Dahl Bokrapport på engelsk av boken "Boy" av Roald Dahl. Karakter: 5
"Boy" by Roald Dahl Bokanmeldelse av boka "Boy" av Roald Dahl.
"Boy" by Roald Dahl Book review of "Boy" by Roald Dahl.
"Broderskapet" av John Grisham Framføring om boken "Broderskapet". Boka er skrevet av amerikaneren John Grisham, og originaltittelen er "The Brethren".
"Bror" av Ted van Lieshout En bokomtale skrevet på nynorsk. Omhandler boka "Bror" av Ted van Lieshout.
"Buffy The Vampire Slayer" Filmanmeldelse av "Buffy The Vampire Slayer" som ble utgitt i 1992.
"Carrie's War" (N. Bawden) En bokmeldelse på engelsk av Nina Bawdens "Carrie's War".
"Chinese Cinderella" by Adeline Yen Mah Et bokreferat om boka "Chinese Cinderella - The true story of an unwanted daughter". Karakter: 5 (10. klasse)
"Constance Ring" av Amalie Skram En bokanmeldelse av Amalie Skrams "Constance Ring". Trenger tilbakemelding.
"Da Vinci-koden" av Dan Brown Bokanmeldelse om den berømte boken "Da Vinci-koden" av Dan Brown.
"Danny, the Champion of the World" by Roald Dahl Anmeldelse av Roald Dahls "Danny, the Champion of the World" (norsk tittel: "Danny og den store fasanjakten"). Karakter: 6 (10. klasse)
"Darlah" av Johan Harstad Handlingsreferat og anmeldelse av ungdomsboka "Darlah". Karakter: 6
"De levende døde" av Stephen King Bokmelding av boka "De levende døde" ("Pet sematary" er originaltittelen) av Stephen King.
"De tøffeste gutta" av Arne Svingen Sammendrag av en helt rå bok om det å være annerledes.
"Demonens død" av Anne Holt Nokså detaljert bokanmeldelse av "Demonens død" av Anne Holt. Karakter: 5
"Den 4. parallell: Lasarusfenomenet" av Kjetil Johnsen Jeg har lest boken Den 4. parallell – Lasarusfenomenet av Kjetil Johnsen. Boken er skrevet på norsk og har 285 sider. Den ble gitt ut i 2009 av Gyldendal. Bokens sjanger er primært science-fiction, men også en del innen fantasi.
"Den digitale festning" av Dan Brown Referat fra "Den digitale festning" av Dan Brown med henvisninger til ulike samfunnsspørsmål, samt en kort anmeldelse av boka.
"Den drukner ei som henges skal"(J. Michelet) Bokanmeldelse av "Den drukner ei som henges skal" skrevet av Jon Michelet.
"Den flygande hollender" (F. Marryat) Bokmelding av boka "Den flygande hollender".
"Den hemmelighetsfulle øya" av Jules Verne En kort bokanmeldelse av "Den hemmelighetsfulle øya" av Jules Verne. Karakter: 5
"Den siste lærling, heksenes hevn" av Joseph Delaney Jeg elsker å lese bøker og skulle skrive anmeldelse om favorittboken min, som er den første boka i Spooks-serien til Joseph Delaney. En fantastisk spennende og skremmende bok! Første gang jeg har lagt ut en oppgave, så vær litt grei :)
"Den som frykter ulven" av Karin Fossum Bokreferat av Karin Fossums "Den som frykter ulven".
"Den ømme morderen" av Arne Berggren Bokanmeldelse av "Den ømme morderen" av Arne Berggren, samt informasjon om forfatteren. Karakter: 3/4
"Det angår også deg" (H. Sachnowitz) Flott bokanmeldelse av boken "Det angår også deg" av Herman Sachnowitz.
"Det angår også deg" av Herman Sachnowitz En kort bokanmeldelse av "Det angår også deg" av Herman Sachnowitz.
"Det gyldne kompasset" av Philip Pullman Bokreferat av boka "Det gyldne kompasset" av Philip Pullman.
"Det kom et skip til Bjørgvin i 1349" av Torill Thorstad Hauger Tolkning av boken "Det kom et skip til bjørgvin i 1349". Karakter: 5+ (9. eller 10. klasse)
"Det største spillet" (P. Hansson) En bokmelding om "Det største spillet" av Per Hansson. Inneholder også en presentasjon av forfatteren.
"Detektiv Jennie McGrady - Uten spor" av Patricia H. Rushford Dette er en bokrapport om den femte delen av Jennie McGrady-serien.
"Doppler" av Erlend Loe Bokomtale av romanen "Doppler" av Erlend Loe.
"Doppler" av Erlend Loe Anmeldelse av Erlend Loes bok "Doppler". Karakter: 6 (GK)
"Drapene i Barkvik" av Ingvar Ambjørnsen Bokanmeldelse av Ambjørnsens "Drapene i Barkvik".
"Drapene i Barkvik" av Ingvar Ambjørnsen Bokanmeldelse av Ingvar Ambjørnsens "Drapene i Barkvik".
"Drømmehjerte" av Cecilia Samatarin Bokrapport skrevet i 8. klasse.
"Dugg" (novellesamling) Bokanmeldelse av boka "Dugg" som inneholder 36 samtidsnoveller skrevet av 36 forskjellige ungdommer. Utgitt 1997 av Gyldendal forlag.
"Døde menn går på ski" av Knut Nærum Veldig kort om personene, handling og fakta, og grundig min mening med utsnitt fra boken. Karakter: 6 (10. klasse)
"Døden på Oslo S" (I. Ambjørnsen) Handlingsreferat og litt om temaet i "Døden på Oslo S" av Ingvar Ambjørnsen.
"Døden på Oslo S" (I. Ambjørnsen) Kort og grei bokanmeldelse av Ingvar Ambjørnsens "Døden på Oslo S". Karakter: 5 (10. klasse)
"Døden på Oslo S" av Ingvar Ambjørnsen Bokomtale av "Døden på Oslo S" av Ingvar Ambjørnsen. Karakter: 5
"Døden på Oslo S" av Ingvar Ambjørnsen Kort og grei anmeldelse av ungdomsromanen "Døden på Oslo S".
"Døden på Oslo S" av Ingvar Ambjørnsen En bokanmeldelse av Ingvar Ambjørnsens "Døden på Oslo S".
"Dødsskipet" av Yrsa Sigurdardottir Bokanmeldelse av boka "Dødsskipet". Blir glad for tilbakemeldinger! ;) Skrevet i 8. klasse.
"Educating Rita" A book review on "Educating Rita".
"Eggg" av Stein Erik Lunde En bokrapport om romanen "Eggg" av Stein Erik Lunde.
"Eldest" by Christopher Paolini Referat av fantasy-boka "Eldest".
"Elixir" av Hilary Duff En bokanmeldelse av debutromanen fra den amerikanske sangeren og skuespilleren, Hilary Duff.
"Ella Enchanted" by Gail Carson Levine Bokanmeldelse av "Ella Enchanted" ("Den forheksede Ella").
"Elskede Poona" (K. Fossum) Bokrapport - "Elskede Poona" av Karin Fossum. Skrevet i 10. klasse.
"Elsker.. Elsker ikke?" av Anne Grete Hollup Bokforedrag av barneboka "Elsker.. Elsker ikke?".
"En verden i flammer" av Knut Flovik Thoresen Et temareferat av boken "En verden i flammer" av Knut Flovik Thoresen. Boken er en biografi om Bjarne Dramstad før, under og etter 2. verdenskrig. Dramstad er gammel frontkjemper. Karakter: 5
"Ender's Game" by Orson Scott Card En bokrapport på engelsk av "Ender's Game" av Orson Scott Card. Karakter: 6 (engelsk, siste året på vgs)
"Engel uten vinger" (K. Scheen) Bokanmeldelse: "Engel uten vinger" av Kjersti Scheen.
"Engler og demoner" av Dan Brown Bokanmeldelse av Dan Browns beste bok.
"Epp" av Axel Jensen Epp er en pensjonert gammel mann, som bruker tiden sin på å skrive rapport, leke tapetleken, mate ili, osv.
"Et dukkehjem" (H. Ibsen) Sammendrag, personskildringer, om Ibsen og litt til.
"Et dukkehjem" av Henrik Ibsen Analyse av teaterstykket "Et dykkehjem".
"Et hjerteslag unna" av Laura Summers Bokanmeldelse av "Et hjerteslag unna" av Laura Summers. Karakter: 6
"Evighetens kyss" av Stephenie Meyer Bokrapport om "Evighetens kyss" av Stephenie Meyer. Karakter: 5
"Evighetens kyss" av Stephenie Meyer Bokrapport til norsk innlevering. Karakter: 6
"Falketårnet" av Erik Fosnes Hansen En liten bokanmeldelse om boka "Falketårnet" av Erik Fosnes Hansen.
"Fanget" av Norah McClintock Bokanmeldelse av "Fanget". En spennende bok i en serie skrevet av Norah McClintock. Karakter: 5 (9. klasse)
"Father and son" (B. MacLaverty) Anmeldelse av Bernard MacLavertys novelle om en irsk gutt og hans far.
"Felicia forsvant" av Jørn Lier Horst Anmeldelse av kriminalromanen "Felicia forsvant" av Jørn Lier Horst.
"Fever pitch" (N. Hornby) Book report of "Fever pitch" by Nick Hornby.
"Filter" av Harald Rosenløw Eeg Bokreferat av boken "Filter" skrevet av Harald Rosenløw Eeg.
"Filter" av Harald Rosenløw Eeg Bokmelding om boka "Filter" av Harald Rosenløw Eeg.
"Fiona"s private pages" by Robin Cruise Bokanmeldelse av "Fiona's private pages" av Robin Cruise. Skrevet i 9. klasse.
"Flaggermusmannen" av Jo Nesbø Bokmelding om boka "Flaggermusmannen" av Jo Nesbø.
"Fluenes herre" av William Golding Fikk i oppgave å skrive kort referat, beskrive personer og å tolke "Fluenes herre" av William Golding (1911-1993). Karakter: 5 (10. klasse)
"Force 10 from Navarone" by Alistair MacLean En bokrapport om boken "Force 10 from Navarone" av Alistair MacLean. Rapporten er på engelsk.
"Frosker, kyss og falske prinser" av Sarah Mlynowski En liten bokanmeldelse om en spennende bok jeg har lest. Skrevet i 10. klasse.
"Fugledansen" av Ingvar Ambjørnsen Bokanmeldelse av Ingvar Ambjørnsens Fugledansen. Karakter: 5+ (10. klasse)
"Før jeg brenner ned" av Gaute Heivoll En lengre stil om "Før jeg brenner ned", med en god del fakta om forfatteren Gaute Heivoll. Litteraturprosjekt fra 10. klasse.
"Georges Marvellous Medicine" (R. Dahl) I tillegg til en kort bokanmeldelse inneholder teksten informasjon om forfatteren og en avsluttende personlig kommentar om boka.
"Gossip Girl" by Cecily von Ziegesar Book review of "Gossip Girl" by Cecily von Ziegesar. Skrevet i 10. klasse.
"Gutt" av Roald Dahl Bokanmeldelse av Roald Dahls "Gutt".
"Halvbroren" (L. Saabye Christensen) Bokanmeldelse av Lars Saabye Christenses roman "Halvbroren".
"Hans majestets drage" av Naomi Novik Bokanmeldelse av Naomi Noviks "Hans majestets drage". Fantastisk blanding av fantasy og europeisk krigshistorie! Karakter: 5+ (9. klasse)
"Hard asfalt" av Ida Halvorsen Anmeldelse og utdrag av boka "Hard Asfalt". Forfatteren av boka er Ida Halvorsen.
"Harry Potter and The Chamber of Secret" by J. K. Rowling Bokanmeldelse av andre bok i serien om Harry Potter.
"Harry Potter and the Chamber of secrets" (J. K. Rowling) Bokanmeldelse på engelsk av Harry Potter. Karakter: 5- (9. klasse)
"Harry Potter and the chamber of secrets" (J.K. Rowling) Bokanmeldelse av "Harry Potter and the chamber of secrets". Skrevet i 9. klasse.
"Harry Potter and the Chamber of Secrets" by J. K. Rowling Bokanmeldelse av "Harry Potter and the Chamber of Secrets" på engelsk.
"Harry Potter And The Chamber Of Secrets" by J. K. Rowling Bokanmeldelse av "Harry Potter & The Chamber of Secrets". Skrevet i 10. klasse.
"Harry Potter and the Chamber of Secrets" by J.K. Rowling Sammendrag av Harry Potter og mysteriekammeret på engelsk.
"Harry Potter and the Half Blood Prince" by J. K. Rowling Engelsk bokanmeldelse av "Harry Potter and the Half Blood Prince" av JK Rowling.
"Harry Potter and the Half Blood Prince" by J.K. Rowling En anmeldelse av Harry Potter bok nummer 6, "The Half Blood Prince".
"Harry Potter and the Half-Blood Prince" by J.K. Rowling En bokrapport om Harry Potter og halvblodsprinsen på engelsk. Karakter: 6 (10. klasse)
"Harry Potter and the Order of the Phoenix" (J.K. Rowling) Bokanmeldelse av J.K. Rowlings bok nr. 5: Harry Potter og Føniksordenen. Skrevet i 9. klasse.
"Harry Potter and the Order of the Phoenix" by J. K. Rowling Anmeldelse av boken "Harry Potter and the Order of the Phoenix" av J. K. Rowling.
"Harry Potter and the Order of the Phoenix" by J. K. Rowling Dette er en bokanmeldelse av Harry Potter and the Order of the Phoenix.
"Harry Potter and the Order of the Phoenix" by J.K. Rowling English book review of "Harry Potter and the Order of the Phoenix", a novel written by Joanne Kathleen Rowling.
"Harry Potter and the Philosopher's stone" Filmrapport fra en av Harry Potter-filmene.
"Harry Potter and the Philosopher's Stone" (J.K. Rowling) Bokanmeldelse på engelsk av "Harry Potter and the Philosopher's Stone".
"Harry Potter and the Philosopher's stone" by J.K. Rowling Bokrapport fra Harry Potter. Karakter: 4+
"Harry Potter and the Philosopher's Stone" by J.K. Rowling Book report of "Harry Potter and the Philosopher's Stone".
"Harry Potter and the philospher's stone" (J.K. Rowling) Bokrapport om den første Harry Potter-boken.
"Harry Potter og De Vises Stein" (J.K. Rowling) Bokanmeldelse om Harry Potter og De Vises Stein. Karakter: 5-
"Harry Potter og de vises stein" av J. K. Rowling En bokomtale om den første Harry Potter-boken. Karakter: 5
"Harry Potter og de vises stein" av J. K. Rowling Sammendrag av boka og en kort anbefaling.
"Harry Potter og De Vises Stein" av J. K. Rowling Et bokreferat fra boken "Harry potter og de vises stein". Karakter: 5
"Harry Potter og De vises stein" av J.K. Rowling Bokanmeldelse av den første Harry Potter-boka, som får en sterk anbefaling.
"Harry Potter og de vises sten" (J.K Rowling) Harry Potters liv på Hogwarts.
"Harry Potter og de vises sten" av J. K. Rowling Handlingsreferat, kort analyse og anmeldelse av denne Harry Potter-boka. Karakter: 5+
"Harry Potter og fangen fra Azkaban" (JK Rowling) Kort bokanmeldelse av "Harry Potter og fangen fra Azkaban".
"Harry Potter og Føniksordenen" av J. K. Rowling Bokanmeldelse av boken "Harry Potter og Føniksordenen".
"Harry Potter og Ildbegeret" (J.K. Rowling) Bokreferat til "Harry Potter og Ildbegeret".
"Hekser" (O. Røsholdt) Kort anmeldelse av boka "Hekser". En meget spennende faktabok om hekser.
"Herman" (L. S. Christensen) Bokanmeldelse av Lars Saabye Christensens roman "Herman".
"Herman" (L. Saabye Christensen) Bokomtale av "Herman" av Lars Saabye Christensen.
"Herman" av Lars Saabye Christensen Bokomtale av boka "Herman".
"Herman" av Lars Saabye Christensen Kort og enkel bokanmeldelse om boken "Herman" av Lars Saabye Christensen.
"Herman" av Lars Saabye Christensen Her er eit nynorsk samandrag av boka "Herman". Karakter: 5
"Herman" av Lars Saabye Christensen Bokanmeldelse av Lars Saabye Christensens "Herman".
"Himmelstøv" av Mariangela Johansen Cacace Bokanmeldelse av "Himmelstøv" av Mariangela Johansen Cacace.
"Hip Hip Hora" Kort filmanmeldelse av den svenske ungdomsfilmen "Hip Hip Hora".
"Historien om Glenn Anton" av Thor Soltvedt Kort og grei omtale av boka "Historien om Glenn Anton" .
"Hjarteklapp" av Hilde K. Kvalvaag God anmeldelse av ungdomsromanen "Hjarteklapp" av Hilde K. Kvalvaag. Karakter: 5+ (9. klasse)
"Hjarteklapp" av Hilde K. Kvalvaag Bokanmeldelse på nynorsk av tenåringsromanen "Hjarteklapp". Skrevet i 10. klasse.
"Hjertets fryd" (P. Nilsson) Bokmelding av boka "Hjertets fryd".
"Hjertets fryd" av Per Nilsson Bokanmeldelse av "Hjertets fryd", ei bok om kjærlighet. Karakter: 6 (9. klasse)
"Hobbiten" (Tolkien) Bokomtale av Tolkiens "Hobbiten" skrevet i 8. klasse.
"Hodejegerne" av Jo Nesbø Bokrapport om "Hodejegerne" av Jo Nesbø. Karakter: 6 (9. klasse)
"Hodejegerne" av Jo Nesbø Bokanmeldelse av Jo Nesbøs "Hodejegerne". Litt om forfatter, sammendrag av boka (uten og røpe slutten), personbeskrivelser og kilder.
"Homecoming" (C. Voigt) Kort bokrapport på engelsk av Cynthia Voigts "Homecoming". Karakter: 5
"Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant" av Jonas Jonasson Eventyr for alle penga med hundreåring i rampelyset.
"Hvite niggere" (I. Ambjørnsen) Bokanmeldelse av Ingvar Ambjørnsens "Hvite niggere".
"I dine sko" av Jennifer Weiner En anmeldelse av "I dine sko" av Jennifer Weiner. Boka har også blitt filmatisert. Karakter: 5-
"Ikke uten min datter" (Mahmoody og Hoffer) Kort og god anmeldelse av boken "Ikke uten min datter" skrevet av Mahmoody og Hoffer.
"Jane Eyre" av Charlotte Brontë Dette er en bokrapport på engelsk fra boken "Jane Eyre" av Charlotte Brontë.
"Jane Eyre" by Charlotte Brontë About the book 'Jane Eyre' by Charlotte Brontë.
"Jeg brøt med nazismen" (D. Persson) Kort bokreferat av romanen "Jeg brøt med nazismen". Karakter: 4/5
"Jeg er genial" av Bjørn Ingvaldsen Bokanmeldelse om den tredje boken i den morsomme serien om Espen Herbert Knudsen.
"Jon Demon" av Reidar Kjelsen Boka er på bokmål, men anmeldelsen er på nynorsk. Karakter: 5+ (10. klasse)
"Jonas Eckel" (K. Fossum) Bokanmeldelse av Karin Fossums "Jonas Eckel".
"Jonas" (J. Bjørneboe) Teksten gir en detaljert oversikt fra boken "Jonas" skrevet av Jens Bjørneboe.
"Jonas" av Jens Bjørneboe Bokanmeldelse av boka Jonas som er skrevet av Jens Bjørneboe.
"Kabalmysteriet" (J. Gaarder) Anmeldelse (og anbefaling) av Jostein Gaarders "Kabalmysteriet".
"Kabalmysteriet" (J. Gaarder) Bokanmeldelse av Jostein Gaarders bok "Kabalmysteriet".
"Kannibalen" av Ingunn Aamodt Bokanmeldelse av Ingunn Aamodts "Kannibalen" fra "Marg og bein"-serien. En skikkelig grøsser.
"Keep Laughing" by Cynthia Grant A book review of "Keep Laughing" by Cynthia Grant.
"Keiseren - Kongers død" av Conn Iggulden Bokanmeldelse om boka "Kongers død" av Conn Iggulden. Boka får en sterk anbefaling av innsender. Karakter: 5 (10. klasse)
"Kjempene faller" av Ingvar Ambjørnsen Bokomtale av "Kjempene faller" fra Pelle og Proffen-serien til Ingvar Ambjørnsen.
"Kjerringa og makaronisuppa" av Alf Prøysen Denne bokanmeldelsen handler om ei kjerring som blir så lita som ei teskje.
"Kjærligheten er et filmtriks" av Rune Belsvik Bokrapport av "Kjærligheten er et filmtriks" av Rune Belsvik.
"Kransen" av Sigrid Undset Bokanmeldelse av "Kransen" av Sigrid Undset. "Kransen" er en av tre bøker i Kristin Lavransdatter-serien.
"Kurt blir grusom" av Erlend Loe Inneholder bokandmeldelse av Erlend Loes "Kurt blir grusom".
"Kurt Koker Hodet" (E. Loe) Anmeldelse av "Kurt Koker Hodet" av Erlend Loe. Karakter: 6 (grunnkurs, allmenn)
"Kurt koker hodet" av Erlend Loe "Kurt koker hodet" av Erlend Loe er en kjempebok ifølge denne bokanmeldelsen.
"Kurt koker hodet" av Erlend Loe En nynorsk bokomtale av Erlend Loes bok "Kurt koker hodet". Skrevet på allmennlærerutdanningen.
"Kvifor sa vi ingenting?" av Jan de Zanger En anmeldelse av av boken "Kvifor sa vi ingenting".
"Kvifor sa vi ingenting" av Jan de Zanger Bokmelding på nynorsk av boka "Kvifor sa vi ingenting" av Jan de Zanger.
"Kvinnen i kjøleskapet" (G. Staalesen) Bokanmeldelse av Gunnar Staalesens "Kvinnen i kjøleskapet". Inneholder også litt om kriminalsjangeren, fakta om Gunnar Staalesen og referat av boka.
"L" av Erlend Loe Anmeldelse av boken "L" som er skrevet Erlend Loe. Utgitt av Cappelen forlag i 1999.
"Labyrinten" av Ingrid Wiese Bokanmeldelse av "Labyrinten" av Ingrid Wiese. Karakter: 5- (10. klasse)
"Lamb To The Slaughter" (R. Dahl) Sammendrag av Roald Dahls "Lamb To The Slaughter".
"Life, the Universe and Everything" by Douglas Adams A book review of the 3rd book in the book series "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy". Also understandable by those who haven't read the first two. Skrevet i 10. klasse.
"Like a rolling stone" av Kjetil Johnsen Bokanmeldelse av "Like a rolling stone" fra serien Tusen biter av Kjetil Johnsen. Boka handler om kjærlighet, sjalusi og krangel. Karakter: 5
"Lillelord" (J. Borgen) Bokanmeldelse av Johan Borgens Lillelord med et snev av analyse.
"Lord of the Flies" (W. G. Golding) Bokrapport av "Lord of the Flies" av William Gerald Golding. Inneholder også en kort analyse av boka og hovedpersonen.
"Lord Of The Flies" (W. Golding) Anmeldelse av "Lord of The Flies" skrevet av William Golding.
"Lord of the Flies" by William Golding En kort analyse av "Lord of the Flies". Karakter: 5 (videregående)
"Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring" by J. R. R. Tolkien Kort bokreferat fra Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring.
"Lord of War" Filmanmeldelse med et detaljert handlingsreferat av "Lord of War" fra 2005.
"Løvetannsang" av Hilde Hagerup Anmeldelse av boken "Løvetannsang" av Hilde Hagerup.
"Løvinnens Sjel" (I. Knudtsen) En bokanmeldelse av Ingar Knudtsens "Løvinnens Sjel".
"Madonna-gåten" av Nærum, Botterli og Udnæs Norsk bokomtale av "Madonna-gåten". Boka er skrevet av tre norske forfattere, henholdsvis Knut Nærum, Elisabeth Botterli og Peder Udnæs. Karakter: 5 (10. klasse)
"Mannen som elsket Yngve" av Tore Renberg Anmeldelse av Tore Renbergs bok om Jarle Klepp, og hvordan det er å vokse opp i en verden prega av kaos.
"Marions slør" av Roy Jacobsen Kort om handlingen i "Marions slør" og personkarakteristikk av hovedpersonen. Karakter: 5
"Markus og den store fotballkjærligheten" (K. Hagerup) Enkel bokanmeldelse av "Markus og den store fotballkjærligheten" av Klaus Hagerup. Karakter: 5 (8. klasse)
"Markus og jentene" av Klaus Hagerup Bokanmeldelse av Klaus Hagerups "Markus og jentene".
"Matilda" by Roald Dahl Oppsummering av boka "Matilda" og litt fakta om hovedpersonene i boka og om forfatteren Roald Dahl.
"Monster" Anmeldelse av filmen "Monster".
"Moonie" (I. Melbye) Bokanmeldelse av "Moonie", en bok av Iben Melbye.
"Morder uten ansikt" av Henning Mankell En helt grei bokanmeldelse om boken av Henning Mankell. Jeg har ikke rettet versjonen, og vet f. eks. at Skåne ikke er en kommune, men et fylke.
"Mrs. Dalloway" av Virginia Woolf Bokanmeldelse av boken "Mrs. Dalloway" av Virginia Woolf. Karakter: 5+ (9. klasse)
"My Uncle Oswald" (R. Dahl) En slakt av Roald Dahls "My Uncle Oswald" som ble utgitt i 1979.
"Mysterier" (K. Hamsun) Oppgave om boka "Mysterier", Knut Hamsuns andre roman.
"Månefeen" (K. Scheen) Fin bokanmeldelse med sterke meninger av Kjersti Scheens "Månefeen".
"Naiv Super" (E. Loe) Grundig anmeldelse/analyse av boken "Naiv Super" skrevet av Erlend Loe.
"Naiv. Super." av Erlend Loe Kort liten bokanmeldelse av Erlend Loes "Naiv. Super". Skrevet i 10. klasse.
"Narnia" by C. S. Lewis A book review in English about Narnia. Karakter: 5+
"Nelias gåte" av Gro Fykse En bokomtale av boken "Nelias gåte" som er skrevet av forfatteren Gro Fykse. Karakter: 6
"Nettopp Jensen og de røde djevlene" av Kjersti Wold En bokrapport fra "Nettopp Jensen og de røde djevlene" av Kjersti Wold, som handler om en gutt med et litt uvanlig fornavn. Skrevet i 8. klasse.
"Number Ten" (S. Townsend) Bokrapport på den engelske boken "Number Ten", om en figur basert på Tony Blair og hans kone Cherie, skrevet av Sue Townsend.
"Nøkkelvitnet" (J. Lier Horst) Anmeldelse av "Nøkkelvitnet", en spennende politikrim skrevet av Jørn Lier Horst.
"Nøkkelvitnet" av Jørn Lier Horst Enkel analyse/bokanmeldelse av kriminalromanen "Nøkkelvitnet" av Jørn Lier Horst.
"Nåde" av Linn Ullmann Bokanmeldelse av Linn Ullmanns "Nåde".
"Når kulda kommer" (U. Nielsen) Bokanmeldelse av "Når kulda kommer", en ungdomsbok skrevet av Unni Nielsen.
"Odel" av Anne Karin Elstad Rapport om boka "Odel" av Elstad.
"Of Mice and Men" (J. Steinbeck) Referat av boka "Of Mice And Men" av John Steinbeck.
"Of Mice and Men" by John Steinbeck Bokrapport av boka "Of Mice and Men" av John Steinbeck.
"Of mice and men" by John Steinbeck Anmeldelse med et fyldig referat av boken "Of mice and men" av John Steinbeck. Karakter: 6 (10. klasse)
"Of Mice and Men" by John Steinbeck Book report of "Of Mice and Men".
"Of Mice and Men" by John Steinbeck Teksten er et handlingsreferat av boken.
"Of Mice and Men" by John Steinbeck A book review of "Of Mice and Men" by John Steinbeck.
"Og tok de enn vårt liv" (P. Hansson) Dette er den sanne historien om familien Morset.
"Ondskapens teater" (E. Chandler) En utrolig spennende TL-bok! Karakter: 5
"Onkel Toms hytte" av Harriet Beecher Stowe Bokomtale av "Onkel Toms hytte". Karakter: 6 (10. klasse)
"Panserhjertet" av Jo Nesbø Anmeldelse/bokomtale av "Panserhjertet" av Jo Nesbø. Skriftleg innlevering.
"Parvana" av Deborah Ellis Kort sammendrag av bokas innhold, informasjon om forfatteren, personkarakteristikker og min mening om ungdomsromanen "Parvana" av Deborah Ellis.
"Personlige anliggender" (M. Tikkanen) Märta Tikkanens roman, "Personlige anliggender", litt om hva boken handler om og slikt.
"Pet Sematary" by Stephen King Anmeldelse av boka "Pet Sematary" ("De levende døde" på norsk) av Stephen King.
"Phoenix Rising" av Karen Hesse Anmeldelse av boken "Phoenix Rising" av Karen Hesse.
"Princess Lulu Goes to Camp" by Kathryn Cristaldi Bokrapport av boka "Princess Lulu Goes to Camp".
"På Flukt" av Sidney Sheldon Denne kjekke boka heter "På Flukt" og er skrevet av en kjent forfatter, Sidney Sheldon.
"På tross av alt" (V. Komissar) En bra bok som er verdt å lese. Boka handler om den norske jøden Julius Paltiels skjebne under 2. verdenskrig.
"Quirky Tails" (P. Jennings) Handling, fakta ol. fra boka "Quirky tails" av Paul Jennings
"Rebecca" by Daphne Du Maurier Enkel og kort bokrapport av "Rebecca", ei bok skrevet av Daphne Du Maurier.
"Reisen hjem" av Lori Lansens Et sammendrag og personlig vurdering av boka "Reisen hjem" av Lori Lansens. Karakter: 6 (10. klasse)
"Ringenes Dårskap" (H. Beard) Bokanmeldelse på parodi av J.R.R Tolkiens "Ringenes Herre" kalt "Ringenes Dårskap".
"Ringenes Herre - Ringenes Brorskap" av J. R. R. Tolkien En bokanmeldelse av den første boka i Ringenes Herre-triologien av J. R. R. Tolkien. Karakter: 5 (1. klasse, vgs)
"Ringenes herre: Atter en konge" av J. R. R. Tolkien Bokanmeldelse av Ringernes herre. Karakter: 5+ (8. klasse)
"Ringenes Herre: To tårn" av J. R. R. Tolkien Bokanmeldelse av Ringenes Herre: To tårn. Skrevet i 8. klasse.
"Roma amoR" av Helga Gunerius Eriksen Sammendrag av boka "Roma amoR".
"Rosa Bil" av Ingrid Wiggen Ingrid Wiggen fikk kreft i ung alder og døde 34 år gammel. "Rosa Bil" er en bok om sykdomsforløpet.
"Rødstrupe" av Jo Nesbø Bokanalyse av Jo Nesbøs "Rødstrupe". Karakter: 5+ (10. klasse)
"Rødstrupe" av Jo Nesbø Bokanmeldelse av Jo Nesbøs "Rødstrupe".
"Rødstrupe" av Jo Nesbø En bokomtale om boken "Rødstrupe" av Jo Nesbø. Karakter: 5(+) (10. klasse)
"Salige er de som tørster" (A. Holt) Et sammendrag av "Salige er de som tørster" skrevet av Anne Holt.
"Salige er de som tørster" av Anne Holt Grei anmeldelse av boka "Salige er de som tørster" av Anne Holt. Karakter: 5  
"Sanger fra rom 22" av Stein Erik Lunde En bokrapport av "Sanger fra rom 22" av Stein Erik Lunde. Karakter: 4 (9. klasse)
"Saynab" av Eva Norderhaug Bokanmeldelse av boka Saynab - Min historie.
"Seierherrene" (R. Jacobsen) Bokanmeldelse av "Seierherrene" av Roy Jacobsen. Karakter: 6 (10. klasse)
"Seierherrene" av Roy Jacobsen Bokanmeldelse av Roy Jacobsens "Seierherrene". Skrevet i 10. klasse.
"Shantaram" av Gregogry David Roberts Handlingsreferat og anmeldelse av "Shantaram", en langt på vei selvbiografisk roman skrevet av Gregogry David Roberts.
"Shoe Addicts Anonymous" by Beth Harbison Bokanmeldelse av "Shoe Addicts Anonymous" av Beth Harbison. Sendt inn som stil og fremført. Karakter: 6
"Silent Spring" by Rachel Carson Sammendrag og anbefaling av boka "Silent Spring".
"Silmarillion" av J. R. R. Tolkien En bokmelding av J.R.R. Tolkiens "Silmarillion" på sidemål.
"Silmarillion" av J.R.R. Tolkien Bokanmeldelse av Tolkiens "Silmarillion".
"Ski Weekend" by R. L. Stine - A thrilling ski weekend! Bokrapport i engelsk av boka "Ski Weekend". Karakter: 6 (9. klasse)
"Snømannen" av Jo Nesbø En avslørende bokrapport av boka "Snømannen".
"Snømannen" av Jo Nesbø Bokanmeldelsen inneholder forfatterportrett av Jo Nesbø, og handlingsreferat og anmeldelse av boka. Skrevet i 9. klasse.
"Snømannen" av Jo Nesbø Manus til en muntlig presentasjon av Jo Nesbøs "Snømannen".
"Sofies verden" av Jostein Gaarder En grei anmeldelse om en av mine favorittbøker. Karakter: 6 (10. klasse)
"Stargirl" by Jerry Spinelli A book report about "Stargirl". Skrevet i 9. klasse.
"Stjernetrekker" (H. Rosenløw Eeg) Bokanmeldelse av "Stjernetrekker" av Harald Rosenløw Eeg.
"Stormbreaker" (A. Horowitz) Bokrapport om boka Stormbreaker. Karakter: 5
"Stormbreaker" av Anthony Horowitz Bokmelding av boken "Stormbreaker" skrevet av Anthony Horowitz.
"Stormbreaker" av Anthony Horowitz Omtale av boka "Stormbreaker" av Anthony Horowitz.
"Sumitra's story" by Rukshana Smith Omtale av boka "Sumitra's story" av Rukshana Smith.
"Sumitra's Story" by Rukshana Smith Bokanmeldelse av "Sumitra's Story" på engelsk.
"Svein og rotta går for gull" av Marit Nicolaysen Bokforedrag av Marit Nicolaysens "Svein og rotta går for gull". Karakter: 5+
"Sværmere" (K. Hamsun) Bokanmeldelse av Knut Hamsuns "Sværmere".
"Tatt av kvinnen" (E. Loe) En bokanmeldelse av boken "Tatt av kvinnen" skrevet av Erlend Loe. Utgitt av Cappelen, 1993.
"Tatt av kvinnen" (E. Loe) Bokanmeldelse av Erlend Loes "Tatt av kvinnen".
"Tatt av kvinnen" (E. Loe) Bokanmeldelse av Erlend Loes "Tatt av kvinnen".
"Tatt av kvinnen" av Erlend Loe Bokanmeldelse om Erlend Loe sin debutbok.
"Ten Little Niggers" by Agatha Christie En bokrapport om Ten little Niggers. Dette er en urettet versjon, som jeg skrev på ungdomsskolen - så teksten er ikke akkurat feilfri. Håper likevel den kan være til hjelp for andre!
"The BFG" (R. Dahl) Kort anmeldelse av Roald Dahls bok "The BFG". Skrevet i 9. klasse.
"The Butterfly Effect" Filmanmeldelse av "The Butterfly Effect".
"The Catcher in the Rye" (J.D. Salinger) Bokrapport på engelsk av "The Catcher in the Rye" av J.D. Salinger.
"The Commitments" (R. Doyle) Bokanmeldelse på engelsk av "The Commitments" skrevet av Roddy Doyle.
"The Da Vinci Code" by Dan Brown Bokanmeldelse av "Da vinci koden". Forbehold om noen skrivefeil. Karakter: 6 (10. klasse)
"The Deer Stealers" (G. Vickers) En bokrapport fra boken "The Deer Stealers".
"The diary of a young girl" by Anne Frank Bokanmeldelse av Anne Franks dagbok.
"The Eye Of The Tiger" by Wilbur Smith Detter er en bokanmeldelse av "The Eye Of The Tiger" av Wilbur Smith.
"The Franchise Affair" (J. Tey) Bokrapport fra "The Franchise Affair" av Josephine Tey.
"The Ghost Drum" (S. Price) Bokrapport om boka "The Ghost Drum" av Susan Price. Karakter: 5+ (9. klasse)
"The Girl on the Cliff" by Lucinda Riley En vurdering av boka "The Girl on the Cliff" av Lucinda Riley. Karakter: 6 (10. klasse)
"The golden compass" (P. Pullman) Bokomtale på engelsk av "The golden compass" av Philip Pullman.
"The Golden Compass" (P. Pullman) Stilen inneholder en kort omtale av boka "The Golden Compass" som er første bok i en trilogi som anbefales å lese.
"The Hobbit" (Tolkien) En bokrapport om boken "The Hobbit" skrevet av J.R.R. Tolkien. Sammendrag av hele boka, personkarakteristikker og en kort analyse.
"The Kite Runner" by Khaled Hosseini Handlingsreferat, personbeskrivelser, virkemidler og egen vurdering av "The Kite Runner" (på norsk: "Drageløperen").
"The Lost World" by Michael Walker En lang bokrapport av boken:"The Lost World" av Michael Walker. Karakter: 4 (8. klasse)
"The Maltese falcon" by Dashiell Hammett Bokrapport om malteserfalken.
"The Ocean's Daughter" (T. Angelsen) Bokanmeldelse på engelsk av "Havets datter".
"The Odessa File" (F. Forsyth) Bokomtale av "The Odessa File" av Frederick Forsyth. Karakter: 6 (grunnkurs)
"The Outsiders" (S.E. Hilton) Bokomtale av "The Outsiders". Karakter: 5/4 (VK2)
"The Pearl" av John Steinbeck Bokanmeldelse av John Steinbeck sin bok "The Pearl". Karakter: 5
"The Pearl" by John Steinbeck Book report on The Pearl by John Steinbeck.
"The Place of Lions" by Eric Campbell Omtale av Eric Campbells bok "The Place of Lions". Karakter: 5(+) (9. klasse)
"The Quiet American" (G. Greene) En bokrapport om "The Quiet American" skrevet av Graham Greene.
"The Shining" by Stephen King En bokrapport om Stephen Kings kjente bok: "The Shining". Karakter: 6
"The Snapper" (R. Doyle) Referat av "The Snapper" skrevet av Roddy Doyle.
"The story of a Hitler youth under the blood banner" (N. R. Youngberg) A short book review of the book "The story of a Hitler youth under the blood banner".
"Tidsmaskin" av Stephen Overholser Et kort og enkelt referat. Karakter: 4+
"Tithe" (H. Black) Kortfattet bokanmeldelse/sammendrag av Holly Blacks "Tithe".
"Tom Sawyer" (M. Twain) Bokrapport av "Tom Sawyer" av Mark Twain.
"Tom's Midnight Garden" by Philippa Pearce Bokanmeldelse av boken "Tom's Midnight Garden" av Philippa Pearce. Skrevet i 9. klasse.
"Tomorrow, When the War Began" by John Marsden Bokanmeldelse for første bok i "Tomorrow"-serien av den australske forfatteren John Marsden.
"Twilight" by Stephenie Meyer Anmeldelse av den første boka i Twilight-serien. Karakter: 6
"Ung manns land" av Wilbur Smith En kort bokanmeldelse av Wilbur Smiths "Ung manns land" på både bokmål og nynorsk.
"Varulven" av Aksel Sandemose Referat og refleksjoner over Aksel Sandemoses "Varulven" utgitt i 1958. Så fakta om Aksel Sandemose.
"Victoria" (K. Hamsun) Bokanmeldelse av "Victoria" av Knut Hamsun. Tar for seg handling og personlig mening om boka.
"Victoria" av Knut Hamsun Anmeldelse av Knut Hamsuns "Victoria". Norsk pensum i 9. klasse. Karakter: 4/5
"Vildanden" (H. Ibsen) Vildanden av Henrik Ibsen.
"Ville Svaner" (J. Chang) Bokanmeldelse: Ville Svaner. Tre døtre av Kina; skildringen av tre kvinneliv - sitt eget, sin mors og sin bestemors. Forfatter: Jung Chang.
"Vrengt" (H. Rosenløw Eeg) Bokanmeldelse av boken "Vrengt" av Harald Rosenløw Eeg.
"Vær utålmodig menneske!" av Inger Hagerup Gjennomgang av et av Inger Hagerups dikt. Karakter: 5 (10. klasse)
"Wild Duck" (R. Gunesekera) Engelsk tekst om boka "Wild Duck" skrevet av Romesh Gunesekera.
"Yatzy" (H. Rosenløw Eeg) Bokanmeldelse av "Yatzy", ei bok skrevet av Harald Rosenløw Eeg.
"Yatzy" av Harald Rosenlow Eeg Forteller kort om Harald Rosenløw Eegs ungdomsroman "Yatzy" der boka blir fortalt i korte trekk og der det blir hentet fram det viktigste i boka.
"Å være ung er for jævlig" Den sterke og glimrende boka ”Å være ung er for jævlig” er basert på en sann historie om Christiane F som i tidlig alder begynner med narkotika og blir avhengig, og dette leder til at hun selger kroppen sin. Det er Christiane selv som er fortfatteren på b
A Child Called "It" by Dave Pelzer Anmeldelse av boken "A Child Called It" av Dave Pelzer. En ubehagelig rørende bok.
A Dance Tribute to the Art of Football Anmeldelse fra teateret A Dance Tribute to the Art of Football av Jo Strømgren. Karakter: 6
A kiss before dying About the book.
A new ghost-in-the-machine-story: "I, Robot" Filmomtale av "I, Robot" med bl.a. Will Smith. Karakter: 6
A Walk to Remember Filmanmeldelse av "A Walk to Remember".
About a boy Bokreferat av Nick Hornbys "About a boy".
About a boy Sammendrag av boka About a boy av Nick Hornby
About a boy by Nick Hornby Bokanmeldelse av About a boy av Nick Hornby
Across The Barricades Bokanmeldese av den kjente boken.
Across the Barricades Bokanmeldelse om den andre boka fra Joan Lingard
Across the barricades This bookreview is about a Catholic and a Protestant in Northern Ireland who is struggeling for their love to each other.
Agatha Christie's 'And then there were none' Sammendrag av boken "And then there were none"
AirShip Nine Handlingsreferat fra 'AirShip Nine'
Alltid fleire dagar 'Alltid fleire dagar' av Ragnar Hovland
American Beauty (film review) Anmeldelse av filmen American Beauty på engelsk. Karakter: 4+ (VG1). Lærerens kommentar var at innholdet var bra og på 5-er nivå. Språket var ikke på like høyt nivå og derfor ble det en 4+. Jeg har ikke rettet oppgaven.
American History X Filmanmeldelse av American History X.
American History X Filmanmeldelse av "American History X".
American History X Film review of American History X. Karakter: 6 (1. klasse, vgs)
Analysis of Braveheart Sammendrag, beskrivelse av personene og analyse av filmen "Braveheart" fra 1995.
Angela's Ashes Filmanmeldelse av "Angela's Ashes".
Animal Farm Bokanmeldelse av Animal Farm av Georfe Orwell.
Anmeldelse - Hva skjedde med Esme Lennox Teksten er en kort bokanmeldelse av boken "Hva skjedde med Esme Lennox" skrevet av Maggie O´Ferrel. skrevet i 9.klasse, karakter 6-.
Anne Franks Dagbok Dette er en bokrapport om Anne Franks Dagbok.
Anne Franks dagbok Bokmelding for Anne Franks dagbok.
Anne Franks Dagbok Om selve bokas innhold, Anne og Annes liv. Ny usensurert utgave som ble utgitt i 1992 (1995 i Norge) av Aschehoug.
Appelsinpiken Appelsinpiken av Jostein Gaarder.
Australia Om filmen Australia.
Backbeat Et kort referat i fra filmen Backbeat, som handler om The Beatles i tiden før de ble kjent! Karakter: 5
Band of Brothers Filmanmeldelse av  "Band of Brothers". Karakter: 5/6 (grunnkurs byggfag)
Beatles Bokanalyse av Lars Saabye Lars Saabye Christensens bok 'Beatles'.
Beatles Bokanalyse av Lars Saabye Lars Saabye Christensens bok 'Beatles'.
Beatles - referat Referat av Lars Saabye Chrisensens bok 'Beatles'.
Being Cheryl En bokanmeldelse på engelsk av "Being Cheryl", en uautorisert biografi om den engelske popsangeren Cheryl Cole.
Bend it like Beckham Anmeldelse  av filmen "Bend it like Beckham". Karakter: 5 (engelsk)
Bend it like Beckham A short film review of "Bend it like Beckham".
Bend It Like Beckham Kort anmeldelse av filmen "Bend It Like Beckham". (Mangler kjærlighetsforholdet mellom Jess og Joe + Juliet.)
Billy Elliot Anmeldelse av filmen Billy Elliot.
Blind Gudinne Referat av Anne Holts roman, "Blind Gudinne".
Blod på snø Bokanmeldelse av Jo Nesbø Blod på snø.
Bly Bokanmeldelse av Lars Saabye Christensens 'Bly'.
Bokmelding Vildanden Bokmelding av Henrik Ibsens Vildanden.
Bokomtale: "Et dukkehjem" (H. Ibsen) Alt du trenger til en bokomtale til "Et dukkehjem", inkludert en kort biografi om Henrik Ibsen.
Book review: Net Force Book review: Net Force
Bookreport - Go ask Alice Bokanmeldelse av "Go ask Alice" - Fikk karakteren 5
Boris Leselogg skrevet på nynorsk. Karakter: 5 (10. klasse)
Bowling for Columbine Film om USAs våpen- og voldspolitikk.
Boy Bokanmeldelse av Roald Dahls Boy
Boy - a book by Roald Dahl Engelsk sammendrag av Roald Dahls "Boy".
Boy - a book by Roald Dahl (1916-1990) Et resyme av Roald Dahls bok, "Boy".
Brave New World Book Review of Adouls Huxley’s Brave New World
Braveheart Referat av filmen samt anmeldelse.
Byen med det knuste hjertet En bokanmeldelse av boken "Begravde hunder biter ikke" av Gunnar Staalesen.
C. S. Lewis og Prins Caspian C. S. Lewis' liv og verker, samt bokanmeldelse av Prins Caspan i Narnia-serien. Skrevet i 9. klasse.
Charlie and the Cocolate Factory Sammendrag av film/bok og hovedpersoner, samt en kort anbefaling. Skrevet i 10. klasse.
Come Together Ei bokmelding av boka "Beatles" som er skriven av Lars Saabye Christensen.
Constance Ring av Amalie Skram Tar for seg boken og forfatteren av denne.
Cora Sandel og "Alberte og Jakob" Forfatterportrett av Cora Sandel og bokrapport av boka "Alberte og Jakob".
Corpse Bride Filmanalyse av filmen "Corpse Bride". Karakter: 5
Crash Review of the movie "Crash" with an extensive summary.
Crash En enkel analyse av filmen "Crash".
Cry Freedom Filmanmeldelse av "Cry Freedom".
Dances with Wolfes Film anmeldelse av filmen Dances with Wolfes.
De tre musketerer (3D) En filmanmeldelse av nyinnspillingen av "De tre musketerer" som kom ut i 2011.
Den Onde Hyrde Eit fyldig referat av Jens Bjørneboes roman "Den Onde Hyrde".
Det uønska barnet Bokmelding av boka "Anna + Didrik = Baby".
Dr. Jekyll and Mr. Hyde Bokanmeldelse av Robert Louis Stevenson's Dr. Jekyll and Mr. Hyde
Dronningen Kort omtale av boken "Dronningen".
Drømmefangeren Bokmelding av Unni Lindell's Drømmefangeren. kort.
Du må gjennom det Marit av Anders Havnelid Bokreferat av boka 'Du må gjennom det Marit' av Anders Havnelid
Dukken i Gresset Sammendrag av "Dukken i Gresset"
Døden på Oslo S En bokanmeldelse av "Døden på Oslo S" av Ingvar Ambjørnsen.
Døden på Oslo S Bokmelding av Pelle og Proffen-boka "Døden på Oslo S" av Ingvar Ambjørnsen.
Døden tar buss Bokanmeldelse av 'Døden tar buss' av Sjööwall og Whalöö.
East is East Filmanmeldelse av "East is East".
East is east Filmanmeldelse av Øst er Øst. Karakter: 5+
Elin Brodin Likheter ved hovedperson i bøkene: Drager i hodet, Den Europeiske Dødebok og Skade.
Elling Filmanmeldelse av filmen Elling.
En meget fair filmanmeldelse av Romeo og Julie En kort og grei anmeldelse av filmen Romeo og Julie. Filmen blir slaktet av anmelderen.
En sjømann går i land Sammendrag av boken "En sjømann går i land"
Entre les murs Filmanmeldelse på fransk av filmen Entre les murs.
Erasmus Montanus Kort tolkning av Erasmus Montanus
Et dukkehjem Om "Et dukkehjem" av Henrik Ibsen.
Et dukkehjem Analyse av Ibsens 'Et dukkehjem'
Eva & Adam; Ikke som en dans Bokanmeldelse av Eva & Adam.
Faderen Analyse av 'Faderen' av Bjørnstjerne Bjørnson. Karakter: 5
Fengslande vinter Anmeldelse av teaterstykket "Raud Vinter". Stoffet kan nok ikke brukes, men oppbygning og struktur kan kanskje være til nytte. Karakter: 5
Film report - Shindler's List Filmrapport fra Schindler's liste, samt generell informasjon om jødenes situasjon under 2. verdenskrig.
Film review: "The Pelican Brief" Engelsk omtale av filmen "The Pelican Brief".
Film: "Dagen er din" Filmomtale av filmen "Dagen er din".
Film: "Dead man walking" Dette er en filmanalyse av "Dead man walking".
Film: "Herman" Sammendrag av filmen "Herman".
Film: "Just Married" Filmanmeldelse av "Just Married" - bryllupsreise for "dummies".
Film: "The Bone Collector" Anmeldelse av filmen: The Bone Collector. Karakter: 5+ (10. klasse)
Film: Kiss of the Dragon Filmanmeldelse av "Kiss of the Dragon".
Film: Madagascar Filmresymé av den animerte filmen "Madagascar". Karakter: 5+
Filmanalyse - Yatzy Dette er bare en enkel filmanalyse av filmen Yatzy.
Filmomtale: "Landstrykere" Dette er ei filmomtale av filmatiseringa av Knut Hamsun sin roman "Landstrykere".
Filmreview - Battle Royale En engelsk filmreview om den kontroversielle japanske filmen "Battle Royale"
First men to moon Sammendrag av "First men to moon".
Fisken - Rotter i våtdrakt Handlingsreferat og om forfatteren Arne Berggren.
Fluenes Herre Filmanmeldelse av filmen "Fluenes Herre".
Force 10 from Navarone Bokrapport med handlingsreferat fra boken Force 10 from Navarone skrevet av Alistair MacLean. Fikk karakteren 5 i 9. klasse.
Forfatterstudium av Erlend Loe Om Erlend Loe, med hovedvekt på bøkene Naiv Super og Kurt quo vadis
Formørkelsen - Twilight Oppgaven var å lese en bok og skrive en bokrapport. Jeg leste den tredje boken i Twilight-sagaen, Formørkelsen / Eclipse. Skrevet i 10. klasse.
Forrest Gump Filmameldelse av filmen Forrest Gump.
Fremtidens spill er kommet Spillanmeldelse av Battlefield 2142.
Fritt Vilt Filmanmeldelse av den norske filmen "Fritt Vilt" med karakter 5.
Fucking Åmål Beskrivelse av hovedrollene og sammendrag av filmen.
Fuglane Innholdsreferat, personkarakteristikker, tid og miljø, tema og budskap samt egen vurdering. Relativt lang tekst.
Fuglane Referat av boken "Fuglane" av Tarjei Vesaas.
Fuglane Sammendrag av Tarjei Vesaas' "Fuglane".
Fuglane Kort om Fuglane av Tarjei Vesaas
Fuglane, et referat. Referat av Tarjei Vesaas' Fuglane, samt en noe dristig tolkning.
Fugledansen En større bokrapport om Ingvar Ambjørnsens roman.
Fugledansen Bokanalyse av Ingvar Ambjørnsens Fugledansen
Full Metal Jacket (film) Dette er en filmanmeldelse av "Full Metal Jacket" som har vært innlevert og gitt karakter på.
Garman & Worse Tolkning av Alexander Kiellands roman 'Garman & Worse'
Gengangere Personbeskrivelse og sammendrag av Henrik Ibsens "Gjengangere".
Ghost Dog - The way of the samurai (film) Dette er en filmanalyse av Ghost Dog - The way of the samurai.
Gi slipp på fortiden! Bokanmeldelse av Harald Rosenløws "Yatzy", som ble utgitt i 2004.
Gjennom skogen - referat av Vigdis Hjort si bok Ungdomsbok om oppvekst, forelskelse og erotisk oppvåkning.
Go ask Alice! Bokanmeldelse av "Go ask Alice!".
Gunnlaug Ormstunge Referat av Gunnlaug Ormstunge.
Gutten som ville være en av gutta Bokanmeldelse av 'Gutten som ville være en av gutta' av Lars Saabye Christensen
Harry Potter Kort bokanmeldelse av Harry Potter and the prisoner of Azkaban
Harry Potter - And The Philosopher's Stone Bookreview: Harry Potter - And The Philosopher's Stone.
Harry Potter and the Deathly Hallows – Part one Filmanmelding av Harry Potter and the Deathly Hallows part 1. Karakter: 6 (tentamenoppgåve i niande klasse)
Harry Potter and the Order of the Phoenix English book report about Harry Potter and the Order of the Phoenix.
Harry Potter and the Philosopher's Stone Bokanmeldelse av Harry Potter and the Philosopher's Stone av J.K. Rowling.
Harry Potter and the Philosopher's Stone Her er det en bokanmeldelse, noen sammendrag, og litt andre ting som kan være greit å ha med i en innlevering.
Harry Potter And The Philosopher’s Stone Fyldig bokanmeldelse med god karakter. Kar: 5/6
Harry Potter og De vises stein Både om boka og forfatteren.
Hocus Pocus Anmeldelse av filmen "Hocus Pocus" fra 1993.
Hocus Pocus (film) Filmanmeldelse av Hocus Pocus fra 1993.
Hvite Niggere Bokanmeldelse av Hvite Niggere (Ingvar Ambjørnsen)
I Am Legend Filmanmeldelse av "I Am Legend".
Import Eksport Filmanmeldelse av "Import eksport".
Import Eksport Khalid Hussains film fra 2005 handler om en pakistansk kvinne Jasmine og Jan fra Norge. Skrevet i 10. klasse.
In the Name of The Father Oppsummering og anmeldelse av filmen "In the Name of The Father" på engelsk.
Inception review En filmanmeldelse av Inception.
Ingvar Ambjørnsen og Pelle og Proffen-serien Anmeldelse av "Giftige løgner" og "Døden på Oslo S" fra Pelle og Proffen-serien, samt presentasjon av forfatteren Ingvar Ambjørnsen.
Istid Filmanmeldelse av Istid.
Izzat Filmanmeldelse av den norske filmen "Izzat".
Jalla! Jalla! Omtale av Jalla! Jalla!
Jaws Bokanmeldelse av Jaws av Peter Benchley
Jievjaheargi Referat av novella
Jonas Bokanmeldelse av boken "Jonas" av Jens Bjørneboe.
Kabalmysteriet Bokanmeldelse fra romanen 'Kabalmysteriet'.
Kabalmysteriet Bokanmeldelse av Jostein Garders bok 'Kabalmysteriet'.
Kaosfesten Et dramastykke hjemme oss Karim.
Kautokeino-opprøret Anmeldelse av den norske filmen "Kautokeino-opprøret".
Kimen Analyse av Kimen av Tarjei Vesaas
Kjempene faller Anmeldelse av Ingvar Ambjørnsens bok 'Kjempene faller'.
Kjærlighetsdans Anmeldelse av Isslottet i Molde teater.
Koffertmysteriet Teateranmeldelse av Delta K sin forestilling med tittel "Koffertmysteriet". Karakter: 6 (10. klasse)
Kristin Lavransdatter - Stormende og gripende følelser Teateranmeldelse av Kristin Lavransdatter som gikk på Trødelag teater. Karakter: 5+
Kroppen min Oppgave om Margareth Olins film, "Kroppen min".
Kroppsdyrking dom friluftsliv Sammendrag av Ragnar Frislids bok 'Kroppsdyrking dom friluftsliv'.
L Bokrapport om Erlend Loes "L".
Les fugitifs Kort beskrivelse av den franske filmen "les fugitifs".
Livsslaven, Jonas Lie (Handlingsreferat) Handlingsreferat fra Jonas Lies roman Livsslaven.
Lock, Stock and Two Smoking Barrels Anmeldelse av filmen Lock Stock and Two Smoking Barrels. Karakter: 5 (allmenn påbygging, VK2)
Lord of The Flies Fyldig bokanmeldelse med handlingsreferat av William Goldings Lord of The Flies
Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring Bok- og filmomtale av "Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring".
Lucie av Amalie Skram (1888) Kort handlingsreferat av Amalie Skrams 'Lucie'.
Lucie av Amalie Sram Referat fra boken "Lucie" av Amalie Skram.
Løvetannsang Bokanmeldelse av boken "Løvetannsang" av Hilde Hagerup
Main characters in Harry Potter Kort om flere av hovedpersonene i Harry Potter.
Maria, Maria… Om boken Maria, Maria av Anne Karin Elstad
Markens Grøde Referat av Markens Grøde av Knut Hamsun
Markus og Jentene Bokanmeldelse av boka "Markus og Jentene" av Klaus Hagerup.
Mathieu og korguttene Anmeldelse av den franske filmen "Les Choristes".
Matilda - by Roal Dahl Matilda - by Roal Dahl.
Max Manus Filmanmeldelse av Max Manus skrevet i 10. klasse. Bommet på tema og budskap, men fikk allikevel 5.
Max Manus Referat av den norske filmen "Max Manus", og avslutningsvis en personlig oppfatning av filmen.
Meningen med livet Bokanmeldelse av 'Menignen med livet' av Arne Berggren
Mesterlig Manus En anmeldelse av den norske filmen Max Manus.
Microsoft Flight Simulator X - Er flysimulator noe for deg? Anmeldelse av den nyeste flysimulatoren til Microsoft, Microsoft Flight Simulator X. Karakter: 6 (10. klasse)
Minitalk about "Bridge to Terabithia" Kort om Katherine Patersons "Bridge to Terabithia".
Mississippi Burning Filmanmeldelse av filmen 'Mississippi Burning'.
Moral Choices Om hovedkarakteren Michael Dillon i boken "Lies of silence".
My Fair Lady Review of the film "My Fair Lady".
My fair lady Kort om musikalen.
My girl Filmanmeldelse av filmen 'My Girl'.
Naiv Super Analyse av Erlend Loe's roman Naiv Super.
Naiv.Super Bokanalyse av Erlend Loes "Naiv.Super".
Nancy Drew Kort anmeldelse av filmen om detektiven Nancy Drew.
Nancy Drew - "Very deadly yours" Book analysis of a Nancy Drew book; “Very deadly yours”.
Nokas - et spennende ran Filmanmeldelse av Nokas. En rekonstruksjon av Nokas-ranet i 2004.
Når villdyret våkner Bokanmeldelse av 'Når villdyret våkner' av Jack London (John Griffith).
Of mice and men Bokanmeldelse av boken
Of mice and men Summery of 'Of mice and men' by John Steinbeck
Of Mice and Men (1992) Filmanmeldelse av "Of mice and men" utgitt i 1992. Skrevet på 10. trinn.
Ordinary People Bokanmeldelse av 'Ordinary People' skrevet av Judith Guest
Panserhjertet av Jo Nesbø Anmeldelse/bokomtale av Panserhjerte av Jo Nesbø. Muntleg framføring.
Parfymen Om boken 'Parfyme' av den franske forfatteren Patrick Suskind.
Pingvinenes marsj Filmanalyse fra den imponerende dokumentarfilmen "Pingvinenes marsj".
Populærmusikk fra Vittula Et resyme av boka, litt om forfatteren, handlingsmønster, personskildring osv. Karakter: 5+ til 6
Presentar una libro Bokanmeldelse av "Marekorset" av Jo Nesbø på spansk. Karakter: 5
Regines bok - "en ung jentes siste ord" BARE ANBEFALER ALLE Å LESE DEN! En sterk historie om atten år gamle Regine Stokke. Hun fikk kreft i 2008, og døde 3. desember 2009 - anbefales om du vil ha perspektiv.
Renslighet er en dyd av Kim Småge En anmeldelse av Renslighet er en dyd av Kim Småge.
Ringenes herre - atter en konge En bok anmeldelse av boka Ringenes Herre Atter En Konge
Ringenes Herre: Ringens Brorskap Omfattende sammendrag/omtale av den første boka i Ringenes Herre-trilogien.
Robbie Williams: I"ve been expecting you Cd-anmeldelse av Robbie Williams sitt andre soloalbum. Skrevet i 10. klasse.
Rocky 2 Referat og anmeldelse av den andre Rocky-filmen med Sylvester Stallone.
Romeo & Jule - en kjærlighetshistorie Skuespillet Romeo og Julie av William Shakespear .
Romeo + Juliet Anmeldelse av filmen "Romeo + Juliet".
Rødhette av Unni Lindell En kort bokanmeldelse av Rødhette.
Salige er de som tørster Referat av Anne Holts "Salige er de som tørster". Kar: 5, 3. klasse.
Sang: Macy Gray - I try Anmeldelse av sangen "I try" med Macy Gray. Karakter: 5+ (10. klasse)
Sangen om den røde rubin (1956) Bokanmeldelse av Sangen om den røde rubin
Schindlers Liste Litt om filmen Schindlers liste.
Schindlers liste Filmanmeldelse av "Schindlers liste". Skrevet i 10. klasse.
Schindlers liste En sterk film om en mann med et utrolig sterkt hjerte.
Seierherrene God bokanmeldes av Roy Jacobsens Seierherrene. Kar: 5+ (10. klasse)
Shrek Filmanmeldelse av Shrek.
Shutter Island (film review) Anmeldelse av filmen Shutter Island. Karakter: 5-
Skyskraperengler Bokanmeldelse av Tove Nilsens bok 'Skyskraperengler'.
Skyskraperengler Om Tove Nilsen og hennes "Skyskraperengler".
Slumdog millionare - Film review Dette er en anmeldelse av filmen "slumdog millionare". Skrevet på VG1 med vurdering: karakter 6
Smuglere Bokanmeldelse av Smuglere av Arthur Omre. Kar.: 6
Sniffer Dette er en analyse av kortfilmen sniffer. Jeg fikk beskjed om at jeg burde ha skrivd litt mer, så ta å skriv om for eksempel Bobbie Peers som har produsert denne filmen.
Soga om Gisle Sursson - en gjennomgang En gjennomgang av sagaen.
Soga om Gisle Sursson - omtale Omtale av soga om Gisle Sursson
Soga om Gunnlaug Ormstunge - referat Referat av Soga om Gunnlaug Ormstunge
Summary of "Memoirs of a Geisha" Et sammendrag av den overnevnte filmen. Klasse: 6- (VG2)
Summary of the book: "A Chritmas Carol" Kort referat og en liten innføring i forfatterens liv.
Synnøve Solbakken Bokanmeldelse av Bjørnstjerne Bjørnsons sin bok "Synnøve Solbakken"
Syv historier fra Vestskogen. Referat av B. Andreas Bull-Hansens roman 'Syv historier fra Vestskogen.'
Tales of Childhood Bokanmeldelse av Roald Dahls Tales of Childhood
Tatt av kvinnen Bokanmeldelse av Tatt av kvinnen av Erlend Loe.
Tatt av kvinnen Bokanalyse av "Tatt av kvinnen", av Erlend Loe
Teateranmeldelse av "Den rene vare" Teateranmeldelse av "Den rene vare", en ærlig og direkte forestilling.
Teateranmeldelse av Vildanden Anmeldelse av teaterstykket Vildanden som ble satt opp på Nationalteateret.
Telegrafisten Kort filmandmeldelse av Telegrafisten.
That was Then, This is Now Bookreview of the book "That was Then, This is Now".
The Alchemist by: Paulo Coelho Bokanmeldelse av "Alkymisten".
The American Revolution Book review of "The American Revolution 1774-1783" by Daniel Marston.
The Animal Farm About the book 'The Animal Farm'.
The Blues Brothers En filmanmeldelse av "The Blues Brothers". Karakter: 5 (9. klasse)
The Diary of Anne Frank Book review of "The Diary of Anne Frank".
The Emperors Club Filmanmeldelse av The Emperors Club.
The Fray Kort anmeldelse om bandet ''The Fray''. Karakter: 5+ (8. klasse)
The Fray - How to save a life CD-anmeldelse av "How to save a life" av "The Fray". Karakter: 5+ (10. klasse)
The Green Mile (film review) Kort filmanmeldelse av "Den grønne mil".
The hound of the baskervilles Resyme av handlingen i boka ved samme navn.
The Light in the Forest - review Written by Conrad Richter.
The Outsiders Om en kort novelle skrevet av den da unge forfatteren S. E. Hinton.
The Rainmaker Bokreferat: The Rainmaker by John Grisham.
The Silmarillion  “The Silmarillion” is a work by the world famous J.R.R Tolkien, maybe more known for his work on “The Hobbit” and “The Lord of the Rings”.
The Simpsons Movie En filmnanalyse av "The Simpsons Movie". Karakter: 6 (9. klasse)
The Snapper Bokomtale av The Snapper
The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde Summary of "The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde" written by Robert Louis Stevenson
The Twelfth Day of July A Book Report on “The Twelfth Day of July”
The Under Dog Agatha Christie "The Under Dog"
Thor – el dios de truenos Litt om filmen "Thor" på spansk.
Til dere alle sammen Om OL som helhet.
Titanic Dette er en stil hvor jeg kort har fortalt litt om en film som har berørt meg, nemlig Titanic. Karakter: 5+
Tom Sawyer Bokanmeldelse/referat av boken "Tom Sawyer".
Tommys Inferno En enkel og grei filmanmeldelse av den norske filmen Tommys Inferno. Har misforstått noen av ordenes betydning, men... Karakter: 5+
Tone16 Om boken Tone-16 av Bjørg Vik.
Tornerose sov i hundre år Bokanmeldelse av "Tornerose sov i hundre år". Kar: 5, GK
Tufte IL Anmeldelse av tv-programmet.
Tupac: Resurrection Bokanmeldelse av Tupac: Resurrection.
U2 - The Joshua Tree Anmeldelse av ei plate som burde finne plass i enhver verdig platesamling. Karakter: 5+
Ulvehiet Bokanmeldelse av Oscar Braatens roman "Ulvehiet"
United Filmanmeldelse av den norske suksessfilmen United.
Uno Filmanmeldelse av den norske filmen "Uno".
Uno Filmanmeldse av den norske filmen "Uno".
Uro Anmeldelse av den norske filmen "Uro". Karakter: 5-
Uten en sjanse Om boken 'Uten en sjanse'.
Vampyrsuksess etter Twilight Bokanmeldelse av "House of Night", eller "Utemmet" på norsk, en vampyrserie skrevet av P. C. Cast og datteren Kristin Cast.
Veiviseren Kort filmanmeldelse av Veiviseren.
Veiviseren Filmen handler om en samegutt. Skrevet i 10. klasse.
Veiviseren Filmanmeldelse av den samiske filmen "Veiviseren" fra 1987. Karakter: 5 (9. klasse)
Victoria Referat fra boken "Victoria" (et utdrag hentet fra A- boka i norsk for 10. klasse)
Vikingskattens voktere Bok av Gunnar Staalelsen
Villmark En anmeldese av den norske filmen "Villmark".
Villmark En kort filmanmeldelse av den norske suksessfilmen "Villmark".
Viss du vil Kort bokomtale av boka 'Viss du vil' av Ingelin Røssland
Vrengt - Samfunnet som kun hadde plass til de perfekte Bokanmeldelse av romanen "Vrengt", som er skrevet av Harald Rosenløw Eeg.
We all fall down Anmeldelse av 'e all fall down'
We were soldiers (filmanmeldelse) Sterk historie fra dødsskyggenes dal i Vietnam, "We were soldiers".
Witches - Roald Dahl Bokanmeldelse av Heksene på engelsk.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst