Kåseri 612 stk

- Skyt en elg, skaff deg en klimakvote Du visste kanskje ikke at elgen er en skikkelig miljøversting?
"Det er typisk norsk å være god" En beskrivelse av hva som kjennetegner nordmenn.
"Det er typisk norsk å være god" Kåseri rundt utsagnet "Det er typisk norsk å være god". Karakter: 5 (VK2, norsk)
"Du skal ikke ha andre guder enn meg" Kåseri om kjendisdyrkelse!
"Ord deling på godt norsk" - Frå ein orddelingsfeilekstremist si side Deling av ord, populært kalla orddeling, er eit stadig større problem i norsk språk, og samansette ord som er delte opp, kan fort tyda det motsette av det det er meint som. Eg har skrive eit lite kåseri om dette problemet, og eg håpar du finn det morosamt
”Attention Everyone!” Et kåseri om reklame. Mitt aller første kåseri!
1 melding mottatt Et kåseri om SMS-generasjonen. Er vi blitt FOR avhengige av mobiltelefonen? Frihet eller ikke?
17. mai - Norges dag! Kåseri av og om tanker rundt 17. mai-feiringen i Norge. Tentamensoppgave VG1-ST, våren 2008.
17. mai er vi vel glad i? Kåseri om 17. mai-feiring.
9/11-2001 - Terror? En stil om konspirasjonsteorier knyttet til terrorangrepet i USA 11. september 2001.
Alle mann for USA! En ironisk fremstilling av USA, i form av et kåseri. Karakter: 5 (videregående grunnkurs)
Alle mine foreldre Hvordan det er å være skilsmissebarn; hvordan familieforholdene er i 2010.Halvdagsprøve i norsk.
Annerledes Om rasisme.
Ansvar Et kort kåseri om ansvar sett fra familiens minstemann sitt ståsted.
Appell til mobilslaver Hvordan mobilbruk påvirker dagens samfunn. Karakter: 5
Arbeid og fritid Kåseri om arbeid og fritid
Asbestalderens fotspor Morsomt kåseri om ungdommens mentalitet i forhold til skolen i dag, og for 20 år siden.
Because I’m worth it! Kåseri om reklamens påvirkning.
Beføling i fjæra En tale som skal holdes i dåpen til Märtha og Aris nye barn.
Bergen og bergensere Et kåseri om Bergen og bergensere. Skrevet på VK1 tegning form og farge. Karakter 5.
Bessfar og je veit hå vi har å gjøra... Artig norskstil. Karakter: 5
Best utan ball Kåseri om fotball.
Bimbo Barbie - hun vil ha verdensherredømme Blondiner er ikke dumme. Eller kanskje de er det? Skrevet i 10. klasse.
Biologi til besvær Et kåseri om biologiske forskjeller mellom mann og kvinne.
Birkebeinerne Kåseri om folka som går Birkebeineren år etter år.
Ble født her i Norge og har bodd siden, da er jeg vel norsk nå? Kortskrevet kåseri om innvandringen i Norge. Skrevet i 9. klasse.
Blondiner Hva jeg mener om forskjellige blondiner.
Brannsupportere Som bergenser så måtte eg skrive om Brannsupporterene.
Britney Spektrum (år 2000) Kåseri og tilstandsrapport om konserten
Buksedingsen Mitt første kåseri. Noen forslag på hva som kan gjøres bedre? Takker for svar.
Bunaden Har skrevet en stil på nynorsk om bunad. Er egentlig et lite kåseri. Karakter: 5/6 (GK allmenn)
By eller bygd? Kåseri om forskjellene på bygd og by.
Bønder og rovdyr Kåseri om bøndenes forhold til rovdyr i Norge. Framført muntlig. Karakter 6 Vg1.
Bønder og villdyr Et kåseri om våre farlige villdyr, og bønders reaksjoner på dem. Karakter: 5+ (norsk, VK1)
Bør vi reise oss for de eldre på trikken? Kåseri om eldre på trikken.
Caps Hva er så spesielt med dette hodeplagget som gjør at den ikke tillates på alle skoler?
Chick Magnet Et kåseri om menn og biler. Er det viktig å ha en kul ungdomsbil?
Chille Et kåseri om hvordan man skal slappe av.
Cogito, ergo sum Et kåseri om identitet. Tilbakemeldingen jeg fikk på denne stilen var at innledningen og avslutningen var brilliant, men at enkelte deler av hoveddelen ikke falt helt inn i kåserisjangeren.
Curling Kåseri om curling, ikke helt som "vanlige" OL-grener.
Da mutter'n triksa Irriterende sider ved mor!!
Da var det jul igjen Kåseri om julehandel. Nynorsktentamen.
Dagens Lærere! Hva om samme regler gjaldt for lærere som for elever? Kåseri skrevet i 10. klasse. Karakter: 5-.
Dagens samfunn og menn Denne stilen handler litt om hvordan menn egenltig er og om vi faktisk trenger de..
Dagens ungdom Kåseri om dagens ungdom.
Dagens vold Tekst om vold og ungdom.
De voksnes verden! Hvordan de voksne ser på dagens ungdom.
Demokratisk monarki? Om hvordan dagens monarki fungerer.
Den "gode" ungdommen Et syn på ungdommen.
Den 10. landeplage Eit kåseri om innvandring.
Den berømte ABC Dette er et lite kåseri om lese- og skriveboken ABC, som lærte meg å lese og skrive..
Den dødelige engelen Handler om en jente som ser at vennnen har spiseforstyrrelser, men ikke tør innrømme det for seg selv. Karakter: 6 (juletentamen, 9. klasse - Ville ikke gitt den en sekser selv...)
Den endelige løsningen Omhandler forholdet mellom nynorsk og bokmål.
Den interne krig Dette er et kåseri om tenåringenes forhold til sine foreldre. Karakter: 5+ (10. klasse)
Den lykkelige barndommen En tekst om barns lavere lykketerskel sammenliknet med ungdom og voksne.
Den moderne kommunikasjonsteknologien Denne teksten tar for seg ulemper og fordeler som den moderne kommunikasjonsteknologien har ført med seg.
Den moderne kvinna Et kåseri på sidemål om hvordan den såkalte "moderne" kvinnen er i dag og var før i tiden.
Den må tidleg krøkjast som god krok skal bli Dette kåseriet handler om at en tidlig skal krøkes!
Den offisielle krig Kåseri om politikere.
Den oppskrytte læremåten Et kåseri om lekser. Vi fikk to timer på oppgaven.
Den store skuffelsen Humoristisk tekst (petitartikkel) om det å skrive en tekst på tentamen og å ha forberedt seg til en ting, for så å bli skuffet. Karakter: 6
Den største lykken man kan ha, det er å gjøre andre glad? Kort kåseri om lykke jeg skrev på prøveeksamen.
Den trygge veien Kåseri ut i fra Marx' sitat: "Religion er opium til folket".
Derfor er jeg for miljøvern... Hvordan verden ville vært uten miljøvern..
Desember Snø, jul og julebord. Måneden er selvfølgelig desember. Karakter: 6 (10. klasse)
Det enorme utseendepresset Fikk i oppgave på skolen å skrive et kåseri om utseendepress.
Det er deilig å være norsk i Norden! Et knakandes godt (i den grad eg er særlig objektiv) kåseri om bl.a. alkoholavgifter og Norge i Norden som harselerer med det meste, og litt til...
Det er jo en bursdag Essay/kåseri om julaften og gaver. Karakter: 5-
Det er vanskelig å skrive Kåseriet handler om at jeg syntes det er vanskelig å skrive, og går dessuten innom den teknologiske utviklingen de siste årene. Kanskje det ikke er så vanskelig å skrive likevel?
Det er vanskelig å skrive et kåseri... En morsom måte å få laget et kåseri på.
Det gode liv Kåseri med et ironisk syn på "det gode liv".
Det gode liv! Slik er det gode liv! Karakter: 5+
Det norske media Et kåseri om hva som opptar norsk media.
Det perfekte ektefelle Drømmen om den perfekte mannen.
Det retta valet Eit kåseri om utdanning. Karakter: 6 (10. klasse)
Det sier Norges lover! Kåseri om barndom. Når blir man egentlig voksen? Karakter: 5+ (9. klasse)
Det svakeste ledd Kåseri om tv-programmet "Det svakeste ledd". Tar Anne Grosvold med seg mobbespråket hjem?
Die Autobahn Kåseri om sommerferie. Karakter: 6 (10. klasse)
Djevelens verk Kåseri om trance, djevelen og hans undersåtter.
Drittsekk Kåseri med sarkastisk syn på den vestlige verdens syn på ulandene.
Drømmekvinnen Kåseri om drømmekvinnen ;)
Drømmer Fikk beskjed om å skrive et kåseri om forhold og hva det kan gjøre med drømmer.
Du må aldri gå i konfirmasjon! Irriterende tekst om å ha like mye uflaks som meg. Dette kunne skjedd meg..
Dyr Et skriv om menneskers behanling av dyr.
Død over bokmål Kåseri om nynorsk kontra bokmål.
Døden og religon Kåseri om forskjellige syn på døden.
DÅRLIG TID Kåseri om å ha dårlig tid. Kar: 6.
Edderkopp Mange er redde for edderkopper.
Eg Kåseri om drømmer.
Eg er både svolten og blakk, men først og fremst populær Kåseri om forskjellen på finkultur og populærkultur.
Eg, ein patriot? Nynorsk innlevering, kåseri..
Ei Sann Historie Ei hengivande spennande og utruleg sann historie. Karakter: 6
Ein bussjåfør, ein bussjåfør Et ironisk kåseri om hvor elendige bussjåfører er!
Ein køddar ikkje med lærarar Kåseri laget i 10. klasse. Noen nynorsk feil kan forekomme.
Ein søndagstur i 2007 Søndagen er ikke lenger som den var for et par generasjoner siden.
Ein vanskeleg kvardag Om patetiske nordmenn som aldri får nok av noe.
Eit liv med spenning? Hvor mye spenning trenger vi i livet vårt? Skrevet på nynorsktentamen i 10. klasse.
Eksotiske pensjonistar "Skriv eit kåseri om ein nordmanns møte med ein framand kultur". Eg valde å skrive spesielt om Spania, og pensjonistane der.
Eksotiske pensjonistar Eit kåseri om norske pensjonistar i Spania. Karakter: 5- (pga. at eg bomma litt på oppgava)
Ekstrem fovandling Det er en stil om mennesker i dag, som gjør alt for å se bra ut, på det ytre plan.
Ekstremsport Et kåseri om ekstremsport. Karakter: 5 (nynorsktentamen, 10. trinn)
En annen type flyskrekk Et kåseri om "noe som irriterer meg grenseløst". Karakter: 6 (10. klasse, bokmål)
En avslappende perfekt sommerferie Et kåseri om sommerferien.
En dag i helvetes lukkede porter… Kåseri om kjøpesentre.
En liten handletur Morsomt kåseri om utfordringene ved å gå og handle.
En lykkelig barndom Oppgaven var å skrive et kåseri om en lykkelig barndom.
En nasjon på ski Et førsteklasses kåseri om nordmenn og skigåingen deres om vinteren.
En ny genersjon blir til! Handler om fotball.
En statsminister oss verdig Kritisk syn på Kjell M. Bondevik.
En tid for alt En stil om den såkalte tidsklemma. Karakter: 6 (eksamen i norsk bokmål – våren 2000)
En vanlig skoledag på Frol Fra en vanlig, kjedelig skolehverdag.
Endelig ut Kåseri om det å flytte hjemmefra.
Engler og demoner Kåseri om dagens prinsesser.
Enhver idiot kan trene et storlag til triumfer Fotballen er rund. Og enhver idiot kan trene et storlag til triumfer. Litt internt, men morsomt, kåseri om Tomrefjord IL. Kanskje ditt lokale idrettslag også har det slik?
Enhver idiot kan trene et storlag til triumfer Fotballen er rund. Og enhver idiot kan trene et storlag til triumfer. Litt internt, men morsomt, kåseri om Molde Fk. Kanskje ditt lokale idrettslag også har det slik?
Er det ikke rart? Handler om muslinger, måker, homofili og kjærlighet generelt!
Er det noen snille voksne her? Humoristisk skriveri om min tolkning av jula.
Er det noen snille voksne her?? Kort og humoristisk tolkning av jula.
Er det rart vi er nasjonalister? Kåseri om ola normanns syn på verden
Er det typisk norsk? Kåseri om det som er typisk norsk.
Er gud død? Guds betydning for meg som ateist. Prøver å latterliggjøre kristne.
Er penger meningen med livet? Skriv et kåseri om finanskrisen og meningen med livet. Karakter: 5
Er spenning lukke? Noen mennesker søker mer spenning i hverdagen enn andre. Dette er et kåseri om hva jeg mener om dette. Karakter: 5 (10. klasse)
Et kåseri om byen Kragerø Beskrivelse om Kragrø på en morsom måte;)
Et kåseri om fotball Dette kåseriet handler om min mening om fotball.
Et skrått blikk på livet som charterturist... Et skrått blikk på livet som charterturist. Karakter: 6 (10. klasse)
Et virkelig Norge Jeg har tatt med noen punkter om hva som kjennetegner Norge, og typiske trekk. Prøvd å få det litt morsomt!
Ett, to, juletre! Et kåseri om norsk julefeiring. Karakter: 5+ (VG3)
Facebook Kåseri om Facebook.
Facebook - plassen for de vellykkede Facebook kan man ikke leve uten! Skrevet i 10. klasse.
Farlig mat Kåseri om farlig mat..
Farmora mi Et kåseri om vårt forhold til dyr basert på min dyreelskende farmor.
Fasinerende Idiosynkratisk Sabotasje Uortodoks vinkling på et daglig fenomen.
Feier’n Kåseri om plastposer
Feminin Terror Kåseri om verdens mest irriterende insekt.
Fett er hett Siden jeg går i 9. er dette mitt første kåseri. Det handler om hvor "fint" det er å være feit. Den framførtes muntlig, så jeg har ikke tatt så alt for mye hensyn til "skriveleifer".
Finanskrisen, ikke bare negativt Finanskrisens runddans.
Finnes det perfekte yrket? Kort om yrker. Hvilket yrke er egentlig best?
Fins det norsk matkultur? Kåseri om den norske matkulturen.
Fiskebollar og kvit saus. Om å komme hjem.
Fjernkotrollen Et artig kåseri om fjernkontrollen. Gi tilbakemelding!
Fjernsynet Tv-titting er nokså meningsløst, eller?
Fjernsynsunderhaldning Artig vinkling på tekst om tv-underholding.
Fjortis Kåseri om fjortis. Karakter: 6 (10. klasse)
Fjortiser Et kåseri om fjortiser av Erlend Mørch.
Flyreisen – verdens største tålmodighetsprøve Kåseri om å reise med fly. Karakter: 6 (10. klasse, juletentamen)
Flyreiser – en tålmodighetsprøve Et saklig kåseri som du mest sannsynlig vil kjenne deg igjen i ;)
Fobi om å skrive kåseri Fobi mot kåseri. Kan det bli kåseri av det?
Folkelista mot Ulv Humoristisk kåseri om den farlige ulven.
Foreldre! Ett kåseri om foreldre generelt, og spesielt mine foreldre.
Forkjøling til feil tidspunkt Kåseri om knuter. Tentamen i 10. klasse.
Forsoving Kåseri om vanskelige morgenstunder
Fotball Et kåseri om fotball, sporten man ofte enten hater eller elsker.
Fotball Kva er fotball?
Fotball Kåseri om fotball. Karakter: 6 (heldagsprøve, 2SA)
Fotball Lettlest kåseri om fotball med morsomme poeng.
Fotball så det svir Fotball og dagens syn på samfunnet mm.
Fotball, verdens underligste sport? Hva gjør fotball fascinerende? Et kåseri om fotball skrevet i 10. klasse.
Fotballens galskap Kåseri om fotballens galskap.
Fotballfetisj Jeg misliker fotball!
Fotballguttenes kunstige oppførsel Kåseri om fotballgutter.
Fra ensidig til tosidig Et kåseri om å se flere aspekter av en sak. Og om å leve i et samfunn med mange impulser.
Fra røyksignaler til SMS Et kult kåseri om kommunikasjon.
Framandspråk Kåseri om språkundervisningen i videregående skoler.
Framandspråk Om fremmedspråk på skolen - sidemål.
Freiasjokolade. Har ingenting med sjokolade å gjøre. Dette er om nordmenn og rett og slett litt dritt om oss og penga våre. Tema: det gode liv.
Fremtid Kort kåseri om å ikke ville bli voksen. Hva er vitsen med å bli voksen?
Frp, dobbelt så mye moral Et kåseri om Frps politikk. Skrevet i 10. klasse.
Frykten for de(t) ukjente Et kåseri om det jeg frykter mest i verden, nemlig innvandrere. Tentamen, norsk hovedmål (VG3).
Frøya Et kåseri om Frøya den kule øya, og hvordan det er å bo der.
Frå pop til meining Et kåseri der vi kunne velge det vi ville. Det er ei muntlegg oppgave derfor er ikke rettskrivinga så bra.
Fødd med ski på beina og barsk som ein viking Kåseri om hvordan det er å være norsk.
Født med ski på beina? Essay/kåseri om nordmenn og sportshysteri. Karakter: 5 (VK1)
Galne jul, hektiske jul... (Melodi: Glade jul, heilage jul) Kåseri på nynorsk om førjulsforberedelser. Disposisjon til teksten står nederst. Skrevet på norsktentamen.
Gamle dagar Eit kåseri på nynorsk om at "alt var så mye bedre før".
Gamlehjem - dyrehage med ventende skrotter Et kåseri som handler om pensjonister og livet på gamlehjemmet.
George W. Saddamsbane, og andre superhelter Kåseri om moderne og norrøne helter.
God had humour Diskriminering av menn og deres dumheter.
Godt valg? Et kåseri om politikk og valget.
Golf Mine noe drastiske syn på sporten golf.
Grensa mellom spøk og alvor Vi hadde tentamen på skolen påsken 2010. Da var en oppgave om å finne grensa mellom spøk og alvor via et kåseri.
Gubbane er for galne etter fotball Nynorsk kåseri om fotball.
Gud være med dere! Kåseri som tar for seg religion, tradisjoner og røtter.
Gullet skal hem! Bergensere elsker laget sitt, Brann!
Guttelus Humoristisk avhandling om jenters forsvarsmetoder mot gutter.
Gutten i fra west Et sleivspark til sosseguttene fra Oslos vestkant.
Guttene i en forandringsprosess? Et kåseri om at gutter er like opptatte av å se bra ut som oss jenter.
Gutter ER gutter! Gutter sett fra jentenes ståsted.
Har Gud tatt ferie? Utdelt oppgave: "Er Gud død, eller har han bare gitt opp? Kan vi tro på en barmhjertig Gud når det skjer så mye vondt i verden?" Karakter: 6 (10. klasse)
Harryland En humoristisk tekst om byen Drammen.
Heia nordmenn! Ganske ironisk kåseri om hvorfor den gjennomsnittlige nordmann er så god i idrett.
Heldiggrisene Et kåseri om at nordmenn er veldig bortskjemte. Vi i Norge vet ikke hvor godt vi har det.
Heltar Kåseri om helter.
Hersketeknikker Heldagsprøve i norsk om hersketeknikker. Karakter: 5/6
Hjem kjære hjem Et kåseri om det å komme hjem fra både lengre og kortere reiser. Oppgaven er skrevet på sidemål.
Hjemmefobi Kåseri om d å ha fobi for å være hjemme. (Den begynner på nynorsk, men skal egentlig være bokmål, orket bare ikke endre på d. :)
Hlt 7ke Tndnsar Nynorsk tentamensoppgåve. Oppgåva var å skriva om mitt forhold til mobiltelefonar. Karakter: 5
Hos tannlegen - et mareritt fra begynnelse til slutt Et normalt tannlegebesøk. Skrevet i 10. klasse.
Humor - bør vi le med? Ikke all humor er stuerein, og noen får lov til å si mer enn andre. Karakter: 4+
Humor på norsk Kåseri om forskjellig humor rundt om i Norge.
Hva det vil si å være voksen? Kåseri om å være voksen.
Hva er det som feiler jenter? Kåseri om jenter og alle de rare tingene vi gjør - med en klype humor. Karakter: 6 (10. klasse)
Hva skjer egentlig? Rart kåseri om individualisme i det kommersielle samfunn.
Hvem bryr seg? Et kåseri om den endeløse valgkampen i 2005.
Hvem er gud? Et kåseri jeg skrev på skolen, som jeg ble ganske fornøyd med. Handler om gud. Karakter: 6 (10. klasse)
Hvor går ytringsfrihetens grenser? Dette kåseriet inneholder fakta om ytringsfrihet, ytringsfrihetens grenser og saken rundt Agnar Mykle og "Den røde rubin". Karakter: 5/4 - trekk for litt sjangerbom
Hvor kommer grisen fra Et kåseri om grisen. Karakter: 5
Hvordan skrive et kåseri på kommando Tanker som kanskje går gjennom hodet til en 15 år gammel elev når en får beskjed om å skrive kåseri.
Hvorfor i faen er høst blitt en årstid??! Mitt første kåseri i 1. klasse. Skriver litt ironisk om høsten.
Hytteturen Kåseri om hvor spesielle vi nordmenn er.
I kyrkja Kåseri om de harde benkene i kirkene. Nynorsk.
Ibsen, Pondus og meg Kåseri om Ibsen og nåtiden. Karakter: 5+
Idealer og idealister i skjønn forening Når kroppsdyrkelse og kroppsforakt blir to sider av samme sak. Stil om idealer, skjønnhet, spiseforstyrrelser, ungdom, helse, idealister, foreldre osv.  
Idealmennesket Kåseri om hvordan idealmannen og idealkvinnen er.
Identitetsskaping Kåseri som omhandlar temaet "identitet".
Idol - ein strid om stemmar? Et kåseri på nynorsk om Idol, skrevet til VK1.
Idrett og sport i Norge Skrevet på norsktentamen i 9. klasse. Handler om min typiske norske families syn på idrett og sport.
Ild Kåseri om ild.
Ingen elsker adrenalin Et kåseri om adrenalin. Skrevet på tentamen i 9. klasse.
Ingenting å vere redd for Eit kåseri om å lure seg sjølv til grensesprenging. Karakter: 5
Innrøm det Kåseri om vårt forhold til reality-tv.
Innvandrere og rasisme Beskrivelse av hverdagen.
Innvandring, nei takk!!! Ironisk kåseri om innvandring. Karakter: 6
Innvandringspolitikken Humor med overdrivelser.
Integrert - Det verste som kan skje? Kåseri om utkastelsen på tøyen. Karakter 5-6
Internett-misbrukere Et kåseri om ulike sosiale nettsamfunn.
IRC er noe dritt Middelmådig kåseri om IRC
Irriterandes mødrer Kåseri om irriterandes mødrer.
Ivar Aasen og Marlboro-mannen Kåseri der eg samanliknar Ivar Aasen og reklamenmannen "Marlboro-mannen".
Ivar Aasen skulle hatt i rævo... Min tanke om norskfanatikeren Ivar Aasen.
Ja, du kan godt lese også Kåseri om lesing, kloring, utdanning, kunnskap om mykje meir.
Jakten på ungdomskilden Hvem ønsker vel å bli gammel?
Janteloven Et kåseri om janteloven skrevet på videregående.
Januarsalget Morsomt kåseri om hvor gale folk kan bli av salg.
Jeg elsker innvandrere Det jeg mener er at de kriminelle utlendingene får oss til å putte alle under samme kam, noe vi ikke vil skal skje, men ironien bør fremheves litt og rasismen nedtones.
Jeg ødelegger meg selv Et kåseri om reklamens makt. Hvor mesteparten av kåseriet faktisk er på rim. Karakter: 5+(6) (10. klasse)
Jeopardy Et lite kåseri om spillet Jeopardy.
Jogging Jogging varmer opp hjernen, noe feber også gjør. Ingen har noen gang forklart meg at feber er sundt. Mens jogging det er liksom kjempesundt.
Jogging kan man dø av! Mobbing av politikeren Høybraaten.
Jul i Norge Kåseri om julehøytiden.
Jul i oktober? Oppgaven var å skrive et kåseri om førjulstiden.
Jula Kåseri om forventninger og illusjoner om jula.
Jula, eit ork eller ein fin familiesamankomst Jula sett frå ein annan vinkel.
Julaften Kåseri om ei jul med problem.
Julekos Kåseri om julen. Karakter: 6/5
Julen Kåseri om julen. Karakter: 5 (grunnkurs)
Julen - slik jeg tror far ville ha sagt det Kåseri om norsk julefeiring. Karakter: 5 (VK1, allmenn)
Julenissen Et kåseri om nissen. Denne hyggelige karen som kommer med julegaver hvert år.
Julerush Hvordan har det seg at samtlige norske, voksne, oppegående og ellers rimelig intelligente damer (og noen få menn) får lettere nevrotiske symptomer når kalenderen viser flere enn ett siffer i desember?
Julestria Kåseri om julens "stressende" kos. Karakter: 4
Jævla nerd! Kåseri om det å være datanerd. Karakter: 5
Kaffibaren Kåseri om kaffibaren. Karakter: 4+
Kampen om Tiden En nokså atypisk besvarelse på vårt samfunns evige mas etter mer tid.
Kampen om tiden Kan man ha tid til overs?
Karaktersetting – god på skolen eller god på smisk? Et kåseri om karakterer. Karakter: 6
Kattar Ei tekst med humoristisk tone og harde fakta om kattar.
Kildesortering Stil om kildesortering. Hvorfor kildesorterer vi?
Kino er no dritt Handler om hva som skjer på kinoen!
Kjekt å ha? Kåseri om TV.
Kjendiser Min mening om kjendiser uttrykt med et kåseri. Skrevet i 10. klasse.
Kjærlighet Kåseri om kjærlighet. Fikk 6'er :D
Kjønnsrollemønster Kåseri om kjønnsrollene.
Kjøpepress "Der ikke dermed sagt at de voksne alltid har rett forklaring på alt, spesielt ikke kjøpepress..."
Klesskap Kåseri som jeg skrev i 10ende om klesskap. Karakter: 6 (10. klasse)
Klimaendringer Noen tanker rundt klimaendringer.
Knute på tråden Mitt første kåseri! Skrevet på sidemålstentamen i 10. klasse.
Knuter Kåseri om hverdagsproblemer. Skrevet i 10. klasse.
Knuter som gnager Kåseri / essay om knutene mine.
Kommunikasjonskomplikasjoner Mobilen kan være en dyr fornøyelse og forårsake diverse kommunikasjonsproblemer. Karakter: 5
Konfirmasjon Konfirmasjonen til en fetter. En ubehagelig opplevelse.
Konflikt Kåseri om konflikt.
Kongefamilien over alle kongefamilier? Et overdrevet kåseri om kongefamilien i Norge.
Kremen av Norge Et morsomt kåseri om norske stereotypier.
KrF på høyhælte sko! Kåseri på sidemål om Inger Lise Hansen.
Krig og fred og sånn Engasjerende tekst om krigføring og folkene bak kriger, som f.eks. George Bush.
Kuas historie Ikke ren fakta, bare en barnestil.
Kunsten å ta førarkort Kåseri om å ta førerkort.
Kunsten å være feit Et slags kåseri om overvekt og forventninger til overvektige.
Kunsten å være nordmann Kåseri om den helt spesielle rasen fra de nordlige strøk. En oppgave skrevet på en sidemåls-skrivedag.
Kva er glede? Kåseri om hva som gjør meg glad!
Kva er typisk norsk? Kva er typisk norsk, en utredning om en typisk nordmann.
Kvifor er Amerikanarane sånn som dei er? Hadde skriveoppgave i nynorsk. Karakter: 4- (10. klasse)
Kvinna - Det svake kjønn? Handler om kvinnenes fordeler i forhold til menns.
Kvinner Et kåseri om kvinnfolk.
Kvinner Kåseri om kvinner. Karakter: 5
Kvinner - feilfri? Handla om at det alltid er menn som er syndebukken..
Kåseri om 17.mai 9.klasse, overdrivende kåseri om 17.mai
Kåseri om det norske språk Kåseri om hvordan det norske språk blir påvirket av andre språk.
Kåseri om fedme Kåseri om fedme og mye annet rart.
Kåseri om folkeeventyr Et kort kåseri om folkeeventyr, med Askeladden i hovedrollen.
Kåseri om nytida Eit kåseri om nytida vs. gamledager. Karakter: 4
Kåseri om skrivesperre Kåseri om skrivesperre, skrevet på en heldags skrivedag. Karakter: 4/5 (10. klasse)
Kåseri om å skrive kåseri Det er ikke alltid lett å finne et passende tema når man skal skrive et kåseri.
Landets mest utsatte folkegruppe! Lærernes hverdag som Norges mest utsatte folkegruppe.
Langt, langt i det fjerne... Kåseri om nordmenn.
Lappen Kåseri om å ta lappen
Lastebilsjåfører Et kåseri om lastebilsjåfører. Oppgaven var å skrive et kort kåseri om "noe som irriterer grenseløst". Hadde veldig få ideer, og kom til slutt fram til dette. Usikker på om jeg traff sjangeren rett! Skrevet i 10. klasse.
Lekser Kåseri om det du bruker halve natta på å gjøre. Skrevet i 10. klasse.
Leve for alltid Kåseri om å leve for alltid.
Leverpostei - gut eller jente? Eit kåseri om for lite tid og for mange val.
Lider vi av spillegalskap? Om nordmenns behov for å spille og hvordan det preger oss. En lett blanding mellom temaoppgave og kåseri.
Likestilling Et kåseri om dagens likestillingskamp. Hva er det vi egentlig kjemper for??
Likestilling Dette er et kåseri om likestilling, men hva er det egentlig det kjempes for? Gi tilbakemelding på hva dere synes om kåseriet mitt!
Likestilling eller likegjøring? For å skrive dette kåseriet om likestilling av kjønnene, hentet jeg inspirasjon fra Otto Jespersens appeller i Torsdagsklubben. NB: Mest humor, lite saklighet.
Lille speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her? Et annerledes kåseri om skjønnhetsidealet sett fra et mannlig perspektiv.
Lillebror og vann Et morsomt kåseri om en søster og lillebror som har vannskrekk :)
Livet suger Tekst skrevet i norsk, 3vgs.
Livsnyter Kåseri om livsnyternes strabaser. Skrevet i 10. klasse.
Lottomillionærer er ikke som andre millionærer Artig vinkel på lotto og spillerne
Lottomillionærer er ikke som andre millionærer Den gjennomsnittlige lottomillionæren er i sin aller beste alder (40+) – altså kommer lottomillionene akkurat i tide til å kjøpe seg rød, ny sportsbil.
Lovleg Handler om det å være lovlig. Seksuelt altså.
Lykke Lykke? Det er fotball det.
Lyserosa media Oppgaven var å skrive et kåseri om medias påvirkning. Skrevet på 1vgs.
Lær av andres feil Et kåseri som jeg har laget selv. Jeg har fått litt hjelp av et annet kåseri på denne siden for å få opp ideer, men resten er mitt.
Lærere Litt om lærerne mine og Kristin Clemet.
Lærere Et kåseri om lærere.
Læreren min Stil/kåseri om læreren min.
Løver flest reiser til Costa Rica Humor. Hva er det? Lite kåseri om humor, med litt dype meninger og personlig preg.
Mann + Bil = Sant Kåseri om mannens forhold til bil.
Mannen - en gåte Kåseri om mannfolk. Kjenner du deg igjen?
Mannens utvikling- Et rop om hjelp Kåseri som tar opp mannens identitetsproblemer på en morsom måte.
Manns- og kvinnerolla i vikingtida Kåseri om kjønnsrolla i vikingtida
Masende forskere Kåseri om forskningsresultater og hysteriet de skaper.
Matforbud Kåseri om matforbud.
Maud Angelica Et kåseri om Maud Angelica og Kongehuset.
Me er ein nasjon Kåseri om noe av det som er typisk norsk. Muligens en del nynorskfeil.
Mediene Kåseri om medienes nyhetsbilder og prioritering av nyheter. Toppkarakter i 9. klasse!
Meningen med livet Hva er egentlig meningen med livet?
Menn Humoristisk beskrivelse av menn, sett fra en kvinnes øyne!
Menn og biler Oppgaven var å skrive kåseri om menn og biler. Karakter: 5- (tentamen i norsk hovedmål)
Menn og biler Kåseri om menns lidenskapelige forhold til biler.
Menn og forholdet til Bilen - "kone nr. 2" Oppringelig fra en annen nynorskoppgave. En helt grei stil, men anbefaler ikke å skrive av pga. skrivefeil osv ;)
Menn. Gutter. Et kåseri litt på kanten om gutter og menn med en dose humor og ironi.
Merkeklær og mobiltelefon Hva ungdommen er interessert i, og hva de bruker penger på. Karakter: 5 (10. klasse)
Merkeklær og mobiltelefoner, en herlig blanding Kåseri om merkeklær og mobiler. God karakter.
Mikaelsen mistrives på Vestlandet Nordlending som lengter hjem.
Min drøm om fremtiden Hva kan man vite om fremtiden? Hvordan velge rett yrke?
Min Egen lykkes smed Om vår streben etter å oppfylle ordtaket : Min egen lykkes smed.
Min holdning til underholdning Et kåseri om ulike typer underholdning - på andres bekostning. Skrevet i 10. klasse.
Min mobil "Kåseri"-oppgave jeg fikk fra skolen en gang i 2010.
Mine venner er dine venner Et kåseri om vennskap.
Mitt inferno - Edderkoppen Kåseri om mitt forhold til edderkopper. Karakter: 5+ (10. klasse)
Mitt kjære Brann Kåseri om Sportsklubben Brann skrevet til tentamen.
Mitt tre Kåseri om et tre
Mobiltelefon Kåseri om mobil. Karakter: 5/6
Mobiltelefonen Kåseri om mobiltelefon.
Moderne nasjonalromantikk? Vi har nasjonalromantikk, la oss se på moderne nasjonalromantikk!
Morgendagens idrettshelter Kåseri om barn som ikke er flinke i sport.
Morgenstund har ull i munn Beskrivelse av en lørdags morgen.
Morningen Å stå opp om morningen er noe dritt.
Morsomt med snø! Om en Oslo-mann som får oppleve en vinter i Tromsø...
Moter Kåserende og ironisk om dagens motesamfunn.
Murstein Hvorfor jeg er så skrekkelig redd for noe så alminnelig som murstein.
Mye å gjøre Kåseri om å ha mye å gjøre.
Märtha - ei utgreiing Eit svært kort kåseri om Märthas englaprat.
Må ha det, bare må ha det! En stil om kjøpegalskap.
Måten å ende en krig Oppgaven var skrive om en ting som irriterer meg. Karakter: 6 (2. termin, 10. klasse)
Nestekjærlighet eller prestisje? Om rasisme og nordmenns holdninger
Nissen Et kort kåseri som setter spørsmålstegn ved nissen
No får det være nok! Et innspill om kvinnediskriminering, og om hvordan menn tror de er så mye bedre enn kvinner - i alt.
Noe som irriterer meg grenseløst Et kåseri om gutter :-) Skrevet i 9. klasse.
Nordmenn i Spania Kåseri om nordmenn som bor i Spania.
Nordmenn, villmarkens barn? Dette kåseriet harselerer med nordmenn, deres fritidsaktiviteter og forhold til naturen.
Nordmenns reisevaner Den handler om nordmenns reisevaner , og hvor mye man egentlig reiser.
Noreg - eit fint land å reise frå? En svaroppgave til novellen "Norge på Prærien" som handler om en sommerleir i USA hvor man lærer om norsk kultur. Alle går i bunad, alt er rosemalt og middagsmenyen er poteter og blomkålsuppe. Denne stilen handler om hvordan Norge virkelig er.
Noregs uoffisielle herskarar - kvinnfolk Dette var mitt bidrag i norsk sidemålstentamen våren 2010.. Her forklarer jeg hvordan verden virkelig fungerer, det er vel egentlig slik? Karakter: 4+
Norge - det perfekte samfunn Kåseri som harselererer om det "perfekte" Norge.
Norge et fantastisk land Kåseri om hva det vil si å være nordmann. Manglet litt for 6'ern, det skjønner de fleste som leser. Karakter: 5/6 (3. klasse, 2009)
Norge i eit nøtteskall Kritisk kåseri om Norge og våre holdninger.
Norge og Sverige i union? Hvordan ville det vært hvis Norge og Sverige hadde vært i union den dag idag?
Norge, det perfekte landet? Et kåseri om Norge, og hvor perfekte vi er.
Norges Stolthet - Politikerne! Kåseri om veidirektoratets arbeid.
Norsk humor nå til dags Hva er det vi synes er morsomt?
Norsk sidemål, forbannelse eller velsignelse? Et kåseri om nynorsk. Trenger vi virkelig to skriftspråk i Norge?
Norsk, svensk eller dansk? Nei til norsk-svensk union!
Norskstil - The true story Kåseri om å skrive skolestil (5) 2.kl
Norvengland Et kåseri om engelske låneord fra synsvinkelen til en gammel mann.
Nynorsk suger Et kåseri om nynorsk, som vi jo alle elsker. Eller ikke.
Nynorsk, djevelens verk Kåseri om nynorsk. Latterligjøring av den, og dens tilhengere. Vi trenger ikke nynorsk.
Nyttår eller gulost? Et kåseri om nyttårsfeiring.
Når jeg blir stor Dette er bare noe jeg har kladdet ned på noen minutter. Det er et forsøk på et kåseri, men jeg er ikke helt i humør til å få det til å bli humoristisk og ironisk. Jeg trenger deres hjelp til å si hva jeg kan gjøre ut av denne teksten.
Når skal NFF lære? Handler om hvor gode de norske fotballdommerne er.
O julebord med din glede Ei realistisk framsyning av julebordets gleder
O, jul med din glede! Kåseri om jula og dens kvaliteter.
Også englebarn gjør feil Petter gjør det bra på skolen, men er samtidig usikker på seg selv.
Olympiske Vinterleker på Lillehammer i 1994 Humoristisk kåseri om OL'94.
Om fjernsyn ikke fantes Dette eminente kåseriet handler om hvordan verden ville ha vært om fjernsynet ikke fantes.
Om jeg var en Märtha Louise Kåseri om hvordan det hadde vært å være Märtha.
Om Skolegang Om barns skolegang og folkeskikk, nå kontra før.
OMG Kåseri om hvordan alle sosiale medier påvirker skriftspråkene, dialektene og livet vårt. Karakter: 5- (sidemålstentamen, 10. klasse)
Oppskrytt, men ikke farlig! Om den oppvoksende generasjons redsel for Internettet.
Overraskende lekseprøver Om det folk synes er morsomt og en avsløring av lærere. Fremført på skolekonsert. Karakter: 6
Pappa driter penger Et kåseri om betydningen av penger. Karakter: 6
Pass på barnet ditt Kåseri om barneoppdragelse.
Pensjonistenes tilværelse Kåseri om hvordan pensjonistene lever.
Plastikk fantastisk Barbie eller nerd? Jenters ideal er førstnevnte.
Pleier ikke jula å være i desember? Julefeiringen som begynner allerede i oktober.
Polska Om en tur til polen og miljøet der
Populær, fantastisk bra! Om hvorfor det er så perfekt å være populær. Fra en nerds synspunkt.
Porno? Kåseri om et samfunn besatt av porno og sex. Karakter: 6 (10. klasse)
Presens, preteritum og... ? Kåseri om senilitet og korttidshukommelse
Printeren min... Et kort kåseri om printere.
Problemer oppsøker ungdommen Et kåseri om hvordan det er å være ung i 2012.
Pupper og lår - som jenter ikke får Ungdomskultur med vekt på jenter og håpløse moter som kun er tilpasset visse kroppsfasonger.
På rundtur i Norge - Trøndelag Kåseri om Trøndelag, trøndere og deres kultur. Karakter: 6-
På skolebenken igjen Kåseri om skolestart i voksen alder. Karakter: 6 (voksenopplæring/generell studiekompetanse)
Påskefeiring Morsomt kåseri om hvordan en skikkelig påske er.
Påskeferien Kåseri om påskeferie.
Påsken Hva handler påsken om? Et kåseri om skiturer, påskeharen og andre typiske kjennetegn på påsken. Karakter: 5(+)
Raknede rødstrømper Kåseri om kvinnedagen og likestilling.
Rasistisk språkbruk Kort om hvordan språkbruken er i media med utgangspunkt i utdelte avisartikler.
Reality-TV Kåseri om reality-tv.
Reality? You never know... Engelsk kåseri om livet.
Reise Et kåseri om å reise og reisebyråer.
Reklame Et personlig og stort sukk over all reklamen som går på TV.
Reklame - en god hjelp til mine daglige valg Humoristisk og saklig kåseri. Du vil garrantert kjenne deg igjen når du leser det. Karakter: 5+ (10. klasse)
Reklame? Kåseri om reklame.
Reklamer Kort kåseri om reklame.
Retur Om å komme hjem.
Rovdyr og sinte bønder Nasjonal prøve i norsk. Skrevet i 1. klasse, vgs.
Rynker Et kåseri om idealpresset fra reklamebransjen.
Røykeloven Kåseri om den engang 'nye' røykeloven.
Rånekulturen Kåseri om rånekulturen.
Sakte, men sikkert Kåseri om råkjøring.
Saltbørsa Et kåseri som handler om menneskets vansker for å si ifra når noe er galt. Karakter: 6 (10. klasse)
Seier'n er vår! Et kåseri om verdens beste land - Norge! Karakter: 5 (10. klasse)
Serie-A Kritisk stil om Italia.
Sertifikatet - den ellevte landeplaga Eit kåseri om kvifor ungdomar tek sertifikatet. Karakter: 5 (VK1 allmenn)
Sett fra mine øyne Et lite kåseri om skolen, og my point of view, jeg fikk karakteren 4, og vil gjerne høre om deres mening.
Sett inn tekst Norsk kåseri om å ha skrivesperre.
Sexisme Kåseri om likestilling. Karakter: 6/5 (Grunnkurs)
Silikonpupper Et av mine første kåserier, jeg skrev det for å øve meg :) Kom gjerne med tilbakemeldinger! Skrevet i 10. klasse.
Siv Jensen i miniskjørt Dette kåseriet er en uthenging av Siv Jensen og hennes små miniskjørt.
Sjåfør søkes Et kåseri om gutters kategorisering av jenter.
Skal man bli gammel, så blir man det med stil Hvordan de gamle er og hva som skjer når man blir gammel.
Skal vi dra på shoppingtur? Kåseri om shopping. Kar: 5+
Skiglede Kåseri om skiglede.
Skiglede Kåseri om nordmenn og ski.
Skjønnhetsidealer Trenger vi egentlig skjønnhetsidealer?
Skolegang Om barns skolegang og deres folkeskikk
Skolematen Et kåseri om mitt syn på skolemat.
Skolen Noe ironisk og kort kåseri om det å gå på skole.
Skolen Dette er et kåseri om skolen.
Skolen i gamledager Kåseri om generasjonskløften mellom besteforeldre og barnebarn. Karakter: 5+ (9. klasse, tentamen)
Skolen min Dette er eit kåseri om skolen min på sidemålet mitt (bokmål). Blei ikkkje so veldig morsom, men det var verdt eit forsøk =)
Skolens motivasjon; lekser Kåseri om skole og lekser.
Skolestart Skolestart og visse problemer med det.
Skrive kåseri Kåseri om at vi fikk i oppgave å skrive kåseri.
Skulen Kåseri om skulen min. Karakter: 5
Skuletida, mine lykkelegaste barndomsminna Et lite kåseri om skoletiden på nynorsk :)
Slank - Slankere - Ødelagt Kåseri om slanking.
Slanking Kåseri om slanking.
Slanking Kåseri om slanking og slakting av Fedon Lindberg.
Smarter or dumber? Blir vi mennesker dummere av teknologiske nyvinninger?
Smartere eller dummere? Blir vi mennesker dummere av teknologiske nyvinninger?
Småsøsken, for noe slit... Et kåseri om hva storesøstre mener om lillesøster. Karakter: 6 (10. klasse)
Sofapute-rompa Kort, men elegant kåseri om Reality TV og dets avskyelige konsekvenser.
Sommarferie Oppgaven var å skrive et kåseri om sommerferien.
Sommer Sommerferien min.
Sommer og sol... Festlig historie om hvordan en sommerferie som regel utvikler seg på vestlandet.
Sommerferie Kåseri om sommerferie.
Sport- hysterisk eller kultur Kåseri om sportshysteri.
Sportsfaen! Kåseri om hvordan det er å hate idrett i et land hvor alle elsker den.
Språk Kåseri om vanskeligheter med språk. Skrevet på nynorsktentamen i 10. klasse.
Språklig rasisme Kåseri om Henning Rivedals innlegg ”Språklig rasisme i Noreg”.
Språklig rasisme Et kåseri om språklig apartheid i Norges skriftkultur.
Språklige hjertesukk fra norskelev Kåseri om språk. Språk i dag, kebabnorsk, språket før. En del om språkrådet.
Språkmektig - bra eller ikkje så bra? Et kåseri om språkene i skolen. Vil gjerne høre tilbakemelding og hva som er en verdig karakter. JA, er klar over at nynorsk grammatikk ikke stemmer helt. Skrevet på tentamen i 10. klasse.
Store ord om store kjøretøy Et kåseri om sure bussjåfører.
Strømpebukser og gode råd Kulda og andre bekymringer overbeskyttende foreldre er opptatt av.
Studenten Skråblikk på meg selv og mine studentkolleger
Stå eller sitte? Kåseri om talemål i Norge.
Stå; en menneskerett eller kriminelt? Å stå er en rett! Essay/Kåseri om ståplasser i fotball.
Sumobryter Et lite kåseri om hvorfor ikke bli sumobryter.
Superheltfenomenet Et kåseri som prøver å definere betegnelsen "superhelt".
Svineinfluensaen Mitt første kåseri. Skrevet i 10. klasse.
Sykkelen Kåseri om det flotte kjøretøyet.
Sykkelen - et flott kjøretøy En kåseri om det flotte kjøretøyet sykkelen.
Symboler Ulike symboler i hverdagen som bringer ulykke. Skrevet i 10. klasse.
Syskenkjærleik Stilen handler om hvor irriterende søsken kan være, men hvor greit det kan være med søsken også.
Søndagsåpne butikker Morsomt kåseri om søndagshandel.
Søndagsåpne butikker Kåseri om søndagsåpne butikker.
Søskenkjærlighet Kårseri om forskjellsbehandling av søsken.
Ta tiden tilbake Kåseri/essay om tid. Karakteren 5/6 på videregående.
Takk, mine perfekte foreldre! Oppgaven var å skrive et kåseri hvor man takket de eldre for avgjørelser de hadde gjort tidligere som hadde en påvirkning på deg. Jeg valgte å skrive om foreldrene mine. Karakter: 5- (norsktentamen, 10. klasse)
Taklinger For Fortiden Taklinger som går inn i historien.
Tanker om hvordan lage den perfektemann Kåseri om hvordan man skal lage, beholde, evt. bli kvitt den perfekte mannen. Karakter: 5+
Tanker om Thailand Et kåseri om en reise til Thailand. Karakter: 5 (10. klasse)
Tannleger Kåseri om det å gå til tannlegen. Jeg fikk positiv respons på teksten. Skrevet i 10. klasse.
Tannlegeskrekk Om det å dra til tannlegen
Teit med fest Ironisk syn på fest.
Telefonsalg Kåseri om telefonsalg/selgere.
Tenåringsjenter… ei uforståelig oppfinning? Kåseri/petitartikkel om tenåringsjenter.
Thairomanse Et kåseri om fenomenet "thairomanse", altså det at nordmenn reiser til Thailand for å finne seg kjæreste. Skrevet i 10. klasse.
The fjortiss attack En ironisk definisjon av fjortissene. Karakter: 5
TID Bekymringer tiden gir meg!
Tid? hva er tiden egentlig, hvordan er den bygd opp?
Tiden Kåseri/essay. Jeg har prøvd å skrive et kåseri om tiden, men jeg er ikke så flink til å holde meg innenfor sjangeren..
Tiden flyr, men hvor da? Kåseri om "tidsknapphetens paradoks". Karakter: 5/6
Tidens hysteri Kåseri om tidens hysteri i hverdagen, om hvordan vi påvirker andre og oss selv gjennom vår besettelse av tiden.
Tidknapphetens Paradoks Kåseri om menneskets knapphet på tid.
Tikk Takk Kåseri om tid.
Ting som rett og slett bare må gjøres! Et kåseri om kjipe småting..
Tivoli Et kåseri/essay som enkelt og greit handler om tivoli. Karakter: 5 (9. klasse)
Tjukke damer, sex og doslikking Morsomt kåseri som tar for seg dagens tv-programmer, eller de programmene det er mest av, nemlig Reality-show.
Tomrefjordposten En morsom krøniker om Tomrefjord.
Toppidretten Om toppidretten før og nå.
Trafikkforseelser og straff.. Et lite kåseri om fengselstraffen for ulike lovbrudd.
Tur med hunden Et kåseri om å lufte bikkja. Legg gjerne igjen tilbakemeldinger.
Turisme. Høh! Om turisme i Norge.
Turistar Et kåseri om turister. Feel free to use it! Nynorsk innlevering, og mitt første kåseri.
Turistar Et nynorsk kåseri om turister.
Turliv Kåseri om turliv.
Turliv Kåseri om turliv.
Tut Tut - Når kommer toget? Kåseri om hvordan det er å ha tannregulering.
TV-serienes fantastiske egenskaper Om TV-serienes fantastiske egenskaper.
TV-slave De fleste av oss tilbringer mange timer foran tv-en i løpet av et år. Er det nyttig, eller bortkastet tid?
Typisk jenter Jenter er egoistiske vesener som tenker for mye på seg selv. Norsk muntlig fremføring.
Typisk norsk Kåseri om det typiske norske. Karakter: 5+
Typisk norsk Vi fikk i oppgave å skrive et kåseri om det å være typisk norsk. Denne skrev jeg på to dager, derfor kan det forekomme skrivefeil her og der. Men jeg er kjempefornøyd med tanke på at det er mitt første kåseri. Karakter: 6
Typisk norsk Et kåseri om hva som er "typisk norsk". Med dette kåseriet prøver jeg å formidle at nordmenn ikke er så overlegne som de selv kan tro. I hovedsak bruker jeg ironi som virkemiddel for å få fram dette, men også en og annen digresjon.
Typisk norsk Kåseri om hva som er typisk norsk. Med utgangspunkt fra Ivar Aasen og Peder Balke.
Typisk norsk Et kåseri med tittelen "Typisk norsk". Skrevet på en 2-timers prøve på GK Allmenn.
Typisk norsk Kåseri om hva som kjennetegner oss nordmenn.
Typisk norsk - om nordmenns behov for å skulde på andre Kåseri om det å være typisk norsk.
Typisk norsk å være god? Et kåseri hvor jeg har tatt for meg hva som menes med at det er typisk norsk å være god.
Typisk norsk! Kåseri skrevet i en dobbelttime. Oppgaven var å skrive et kåseri med tittelen "typisk norsk!". Karakter: 6 (VG1)
Typisk norsk... Særpreg for en nordmann og Norge.
Tyske menn i båt og frysekonteinere Kåseri om tyskere i Norge.
U-hjelp mot Nord… Kåseri om ungommens hverdagsproblemer
Uforståelig norsk Et kåseri om det norske språk.
Uforståelig sport Kåseri om fotball.
Underholdningens kvaler Kommentar til ungdommens behov for underholdning. Bokmåltentamen VG3 vår 2012.
Underholdningens mørke side Et kåseri som handler om ungdommen og hvor avhengige de er av å bli underholdt. Tentamensoppgave i norsk bokmål VG3 2012.
Undom nå til dags Dette er et kåseri om ungdom i dag.
Ung i dag Et kåseri om å være ung i dag.
Ungdom Kåseri om ungdom.
Ungdom i dag Et kåseri som forteller hvordan mange i vår eldre generasjon ser på ungdom i dag...
Ungdom, forbruk av penger Kåseri om ungdom, forbruk og penger.
Ungdom, forbruk og penger Hva slags forhold har ungdom til penger?
Ungdommen ja, de lever i den perfekte digitale verden. Ungdom og sosialie medier. Inngår flere ulike temaer innfor medier.
Ungdommens beste venn - matpakken Dette kåseriet handler om hvor ekkel matpakken vår er.
Ungdommens stereotyper Nysgjerrig på ungdommen? Se her!
Ungdommers problemer Ungdomsgenerasjonen kan være et mareritt for foreldrene.
Ungdomsfylla En beskrivelse av ungdomsfylla.
Ut av deres kontrol Kåseri om ungdom, musikk og flittig benyttede pop-fraser.
Ut mot havet... Det var meningen at det skulle bli en tale. Dessverre var jeg i sadistisk humør. Det ble et kåseri. Tror jeg.
Ut på Tur aldri Sur..? Kåseri om frasen 'Ut på tur aldri sur'.
Ut på tur, aldri sur Om vinteren skal vi helst pakke oss inn for å tilbringe fritiden utendørs. Kan vi ikke heller se på vinteridrett fra godstolen?
Utan mat og drikke, duger helten ikkje Kåseri/essay om kosthold og kropp. Karakter: 5 (nynorskeksamen, VG3)
Utedo, snowboard og snørriser Om dagens oppvekst i Norge.
Uvanesalen Dette er et kåseri om kino. Det finnes småfeil i kåseriet, men et kåseri skal være muntlig..
Uvitande glede Det som ligg i postkassa ein gong i året. Neste stopp tannlegen.
Uvitande glede Handlar om tannlegeskrekk og kva det kan få ein til å gjere!
Vakrare enn Barbie? Et kåseri om samfunnets jag etter skjønnhetsidealer. Ressursdag i norsk, våren 2004. Karakter: 6-
Vakrare enn Barbie? Handler om skjønnleiksideal i samfunnet. Karakter: 6- (nynorsk, VK1)
Val er bal, eller Kjekk liten tekst om livets små og store val.
Valgkampen 2005 Oppgåve: Skriv eit kåseri om valkampen 2005. Sidemåltekst.
Veien til å bli en bloggkjendis Et kåseri om blogging i dag og veien til å bli en bloggkjendis. P.S Husk at det er et kåseri, så ikke ta det som står bokstavelig. Karakter: 6
Vi bestemmer! Om forholdet mellom ungdommer og voksne. Selvfølgelig er det ungdommen som bestemmer! Karakter: 5 (9. klasse)
Vi dusjar oss ureine Det du ikkje vil veta.
Vi har valget mellom å ødelegge eller beskytte. Valget er vårt. Planeten vi bor på er fryktelig gammel. Er vi nå i ferd med å ødelegge den?
Vi lager vår egen fremtid! Kåseri om kosekvensene av valgene vi tar.
Victoria og Hercules Kåseri om slanking, helter og forbilder.
Vikinglotto for vikinger Kåseri om vikinger og vikinglotto.
Vil ikke bli voksen! Et kåseri om evig barndom.
Vil jeg våkne i morgen tidlig? Et kåseri om livet og døden. Skrevet i 9. klasse.
VIN - Very Important Norwegians Teksten handler om hvor redde nordmenn er for innvandrere. Skrevet i 9. klasse
Virtuell søndagstur Om hva fremtiden vil bringe.
Visa Versa - Det fine med Norge! Det er en sarkastisk stil som jeg skrev på tentamen. Fikk mye positive tilbakemeldinger! Men den inneholder noen feil.
Voksen på 2000-tallet Hvordan vil det være og være foreldre på 2000-tallet?
Vår framtid - Hvordan vil den se ut? PC-en ødelegger vår framtid.
Vår gode venn, bussen Kåseri om bussen - kort forklart!
Vår tids julefeiring Kåseri om julefeiringen slik den har blitt i dag.
Våre elskede lærere Et kåseri om lærere, og hvordan de fryder seg over elevens smerter. Enjoy! Tentamens oppgave til jul i 10.klasse.
Vårt omskiftelige samfunn Mangel på menneskelig kontakt.
Why be so stereotype? Denne handler om det å være stereotyp, satt ganske på spissen, men, det var tentamen, og hva annet skulle jeg gjøre?
Windows Krangel med software.
Yoghurt er ikke lett Et kåseri om det å ta hverdagslige valg! Karakter: 6 (10. klasse, avsluttende tentamen i norsk)
Yrkesvalg Oppgaven handler om hvordan det er å velge yrke ut i fra utdanningen din.
Ølmager og andre afrikanske særpreg Et kåseri om ølmager og andre afrikanske særpreg.
Øretelefoner Et kåseri om propper i ørene.
Øst er best! Morsom tekst skrevet av en utlending som klarer å skrive norsk.
Å bli voksen Et kåseri om hvordan det egentlig er å bli voksen.
Å nyse Et kåseri jeg skrev bare for moro skyld.
Å reise Et kåseri om å reise. Karakter: (6, juletentamen i 10. klasse)
Å reise det er jo gøy Nordmenn er flittige til å dra ut på tur.
Å skrive et kåseri Hvordan det er å skrive et kåseri og lese det høyt for klassen.
Å skrive kåseri Et kåseri om å skrive et kåseri.
Å ta lappen Kåseri om å ta lappen. Karakter: 4
Å være med kvinner på handletur Kvinner i butikken kan være en plage.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst