Referat 174 stk

"Across the Barricades" av Joan Lingard Oppsummering av hvert enkelt kapittel i boka "Across the Barricades".
"Albertine" av Christian Krohg Handlingsreferat fra boka "Albertine" skrevet av Christian Krohg.
"Albertine" av Christian Krohg Kort handlingsreferat av den objektiv-naturalistiske romanen "Albertine" av Christian Krohg (men det er Hans Jæger som har skrevet de forbudte sidene).
"Albertine" av Christian Krohg Sammendrag av "Albertine" på nynorsk.
"Animal Farm" - A fable about the communistic reign in Soviet Teksten er lite fint sammendrag av boken og filmen "Animal Farm".
"Appelsinpiken" av Jostein Gaarder Bokreferat av "Appelsinpiken" brukt i særemne om Jostein Gaarder.
"Beatles" (L. Saabye Christensen) Kort handlingsreferat brukt til særemne av Lars Saabye Christensens "Beatles".
"Boy" by Roald Dahl Et bra sammendrag av Roald Dahls bok "Boy".
"Brødre i blodet" (I. Ambjørnsen) Referat av "Brødre i Blodet" av Ingvar Ambjørnsen.
"Brødre i blodet" av Ingvar Ambjørnsen Et referat på nynorsk fra Ambjørnsens "Brødre i blodet".
"Brødre i blodet" av Ingvar Ambjørnsen Sammendrag av hvert kapittel fra "Brødre i blodet" av Ingvar Ambjørnsen.
"De Dødes Tjern" av Andrè Bjerke Alt fra biografi av forfatteren til analyse av boka.
"Det aller fineste" (A. Bache-Wiig) Referat av "Det aller fineste" av Anna Bache-Wiig.
"Det som er mitt" av Anne Holt Bokreferat av Anne Holts "Det som er mitt".
"Don't Look Behind You" av Lois Duncan Referat fra boka "Don't look behind you" av Lois Duncan. Kan kanskje ha behov for finpussing.
"Doppler" av Erlend Loe Ein roman av Erlend Loe, gidd ut av Cappelen forlag i 2004.
"Eg står her og skal slå opp med ei jente" av Rune Belsvik Referat av novellen fra Lises perspektiv.
"En folkefiende" av Henrik Ibsen Referat fra "En folkefiende", et drama skrevet av Henrik Ibsen.
"En hjemkomst" av Oskar Braaten Sammendrag av "En hjemkomst" av Oskar Braaten.
"Et dukkehjem" av Henrik Ibsen Sammendrag av Henrik Ibsens "Et dukkehjem".
"Et dukkehjem" av Henrik Ibsen Gjenfortelling av Henrik Ibsens "Et Dukkehjem".
"Et dukkehjem" av Henrik Ibsen Utdrag fra Henrik Ibsens velkjente skuespill.
"Et dukkehjem" av Henrik Ibsen Referat fra Henrik Ibsens "Et dukkehjem". Karakter: 5+
"Et dukkehjem" av Henrik Ibsen Enkelt og oversiktlig sammendrag av hendelsene i Ibsens "Et dukkehjem".
"Et dukkehjem" av Henrik Ibsen Referat av Henrik Ibsens skuespill "Et dukkehjem".
"Folket på Innhaug" av Anne Karin Elstad Referat fra serien "Folket på Innhaug" med en kort personpresentasjon i starten. Skrevet siste året på vgs.
"Forrådt" av Amalie Skram Kort oppsummering av handlingen i "Forrådt".
"Forrådt" av Amalie Skram Kort referat av boka ”Forrådt”.
"Fra Kristiania-Bohemen" av Hans Jæger Kort sammendrag av hovedverket til norsk litteraturhistories mest undervurderte forfatter.
"Fugledansen" (I. Ambjørnsen) Sammendrag av "Fugledansen" av Ingvar Ambjørnsen (på nynorsk).
"Fugledansen" (I. Ambjørnsen) Sammendrag av "Fugledansen" av Ingvar Ambjørnsen.
"Gift" (A. Kielland) Handlingsreferat fra romanen "Gift" av Alexander Kielland. Skrevet som del av særoppgave.
"Gjengangere" av Henrik Ibsen Et kort handlingsreferat av Ibsens "Gjengangere".
"Glenn Anton"-trilogi av Thor Soltvedt Bokreferat fra bøkene om Glenn Anton av Thor Soltvedt.
"Gutten i den stripete pyjamasen" av John Boyne Referat av "Gutten i den stripete pyjamasen". Dette var en kjempefin bok, som både var spennende og interessant. Anbefaler veldig å lese boken. Skrevet i 9. klasse.
"Hedda Gabler" av Henrik Ibsen Referat av skuespillet.
"Herman" (L.S. Christensen) Innholdsreferat fra boka "Herman" av Lars Saabye Christensen, som handler om gutten Herman og hans liv.
"Herman" av Lars Saabye Christensen Dette er et referat om boken "Herman" av Lars Saabye Christensen.
"Herman" av Lars Saabye Christensen Referat av boka "Herman", en bok det er vanlig å lese i grunnkurs på almennfag.
"Hodejegerne" av Jo Nesbø Referat av en veldig god bok!
"Holes" av Louis Sachar Bokomtalen min av Louis Sachars "Holes".
"Holes" by Louis Sachar Bokreferat av boka "Holes" skrevet av Louis Sachar.
"Holes" by Louis Sachar Summary of the novel "Holes" by Louis Sachar.
"Honningfellen" av Unni Lindell Bokreferat av "Honningfellen" av Unni Lindell.
"How to Be Good" by Nick Hornby Sammendrag av boken "How to Be Good" av Nick Hornby.
"Husfrue" av Sigrid Undset En nøye beskrivelse av handlingen i "Husfrue", 2. bok i Kristin Lavransdatter-trilogien.
"Jeppe på Bjerget" av Ludvig Holdberg Handlingsreferat fra "Jeppe på Bjerget" av Ludvig Holberg.
"Jonas" av Jens Bjørneboe Alt du trenger å vite om Jonas! Karakter: 5+
"Jæger - en rekonstruksjon" av Ketil Bjørnstad Handlingsreferat av "Jæger - en rekonstruksjon" av Ketil Bjørnstad. Skrevet i tredje klasse, VGS.
"Kan ikke høre deg lytte" (H. Irwin) Bokreferat skrevet for et par år siden av "Kan ikke høre deg lytte", en bok av Hadley Irwin (som faktisk er to personer :-).
"Korset" av Sigrid Undset Nøye beskrevet handlingsreferat av Korset, tredje bok i trilogien om Kristin Lavransdatter.
"Marekors" av Jo Nesbø Bokreferat av Jo Nesbøs "Marekors", en av bøkene om politietterforskeren Harry Hole.
"Mathilda" (R. Dahl) Sammendrag av den engelske boka Mathilda av Roald Dahl.
"Må eg alltid vere lik meg" Samandrag av novella ”Må eg alltid vere lik meg”  fra 9. klassebok.
"Naiv. Super" av Erlend Loe Teksten er et kort sammendrag av boken "Naiv. Super", skrevet av Erlend Loe. Karakter: 5 (VK2)
"Narnia" by C. S. Lewis Bokrapport om "Narnia" av C. S. Lewis.
"Nattsøsteren" av Unni Lindell Et kortfattet sammendrag av Unni Lindells "Nattsøsteren" som er skrevet for min egen del til et muntlig fremlegg.
"Of Mice and Men" by John Steinbeck Detaljert handlingsreferat av boka "Of Mice and Men".
"Of Mice and Men" by John Steinbeck Et referat av boken. Karakter: 4
"Pøbelkomiteen" av Arne Svingen Et fint referat av boka "Pøbelkomiteen" av Arne Svingen.
"Roma amoR" av Helga Eriksen Sammendrag fra nynorskbok, Roma amor.
"Romskip savnet" Referat frå "Romskip savnet" (science fiction).
"Skammarens dotter" av Lene Kaaberbøl Referat/lyttelogg av "Skammarens Dotter" av Lene Kaaberbøl. Skrevet i 8. klasse.
"Slangebæreren" av Unni Lindell Dette er et kort handlingsreferat av Unni Lindells "Slangebæreren", som jeg har skrevet for min egen del til bruk i et muntlig fremlegg.
"Slangebæreren" av Unni Lindell Bokreferat av Unni Lindells "Slangebæreren".
"Songen om den raude rubin" av Agnar Mykle Sammendrag av boka på nynorsk.
"Synnøve Solbakken" av Bjørnstjerne Bjørnson Kort sammendrag av "Synnøve Solbakken" av Bjørnstjerne Bjørnson.
"Synnøve Solbakken" av Bjørnstjerne Bjørnson Handlingsreferat fra boka "Synnøve Solbakken".
"Syntax error" av Ingvar Moe Sammendrag, presentasjon av hovedperson og andre ting om boka "Syntax error" av Ingvar Moe.
"Sørgekåpen" av Unni Lindell Referat av ”Sørgekåpen” som er skrevet av Unni Lindell.
"Tatt av kvinnen" (E. Loe) Bokreferat av Erlend Loes "Tatt av kvinnen".
"Tatt av kvinnen" (E. Loe) Bokreferat av Erlend Loes bok "Tatt av kvinnen" utgitt 1993.
"The Berkut" by Joseph Heywood Engelsk resyme av den historiske romanen "The Berkut" av Joseph Heywood.
"The Curious Incident of the Dog in the Night-time" by Mark Haddon Sammendrag av boken "The curious incident of the dog in the night-time".
"The Da Vinci Code" by Dan Brown Summary of "The Da Vinci Code" by Dan Brown.
"The Quiet American" (G. Greene) Referat fra Graham Greenes "The Quiet American".
"The way up to heaven" (R. Dahl) Referat fra "The way up to heaven" av Roald Dahl.
"Til lykke med dagen" (J. Bjørneboe) Referat av Jens Bjørneboes "Til lykke med dagen".
"Tom Sawyer" (M. Twain) Kort sammendrag av Mark Twains "Tom Sawyer".
"Trainspotting" av Irvine Welsch Enkelt kjapt referat av boken "Trainspotting" av Irvine Welsch.
"Utsikt til paradis" (I. Ambjørnsen) Handlingsreferat fra "Utsikt til paradis" av Ingvar Ambjørnsen.
"Utsikt til Paradiset" (I. Ambjørnsen) Sammendrag av "Utsikten Til Paradiset" av Ingvar Ambjørnsen.
"Victoria" av Knut Hamsun Logg av boka "Victoria" av Knut Hamsun.
"Vildanden" (H. Ibsen) Sammendrag av Henrik Ibsens "Vildanden".
"Vildanden" (H. Ibsen) Referat av Henrik Ibsens skuespill "Vildanden".
"Walkabout" Referat av boka "Walkabout".
"Winners" (M. Collura) Inneholder referat og personpeskrivelse fra boka "Winners" av Mary-Ellen Lang Collura. Skrevet på grunnkurs.
"Wonderboy" av Henrik Langeland Kapittelreferat egnet for særemne fra boka "Wonderboy" av Henrik H Langeland. En fiksjonsbasert bok om finanslivet i Norge.
A raisin in the sun Sammendrag av skuespillet/filmen "A raisin in the sun".
Alex Rider Personbeskrivelse av Alex Rider, hovedpersonen i en serie med spenningsromaner skrevet av Anthony Horowitz.
American History X Referat av filmen "American History X".
Animal Farm Ett resymé av boka Animal Farm av George Orwell på engelsk. VKI, engelsk 5 timer.
Anmeldelse av filmen "Herman" I tillegg til omtale av selve handlingen i filmen, inneholder teksten en kort beskrivelse av temaet i filmen.
Anne Franks dagbok Eit kort samandrag frå boka Anne Franks dagbok.
Bare Bea Referat fra filmen "Bare Bea", inkludert hvordan filmen ender.
Blind gudinne Handlingsreferat av boken Blind Gudinne, skrevet av Anne Holt.
Bokreferat frå boka ”Flukten” Et kort bokreferat på nynorsk av Arthur Omres bok "Flukten".
Bokreferat frå boka ”Smuglere” Et kort bokreferat på nynorsk av Arthur Omres bok "Smuglere".
Bokreferat: "Beatles" (L. S. Christensen) Bokreferat av Saabye Christensens bok "Beatles".
Bowling for Columbine Referat av den annerkjente regissøren Michael Moores film Bowling for Columbine.
Braveheart Kort oppsummering fra filmen Braveheart.
Bury My Heart at Wounded Knee Sammendrag av handlingen i filmen "Bury My Heart at Wounded Knee".
Chicken run Referat fra handlingen i filmen "Chicken run".
Coach Carter Et filmreferat av "Coach Carter", som er basert på en sann historie. Skrevet i 10. klasse.
Cuba-krisen Detaljert info om hva som skjedde under Cuba-krisen.
Det kom et skip til Bjørgvin i 1349 Handlingsreferat av hørespillet "Det kom et skip til Bjørgvin i 1349".
Drama i barnehagen Om dramafaget i barnehagen.
Et Dukkehjem Beskriver i grove trekk handlingen i skuespillet "Et Dukkehjem" skrevet av Henrik Ibsen.
Et dukkehjem Et lite innholdsreferat fra Henrik Ibsens "Et dukkehjem".
Far and away Referat av filmen "Far and away".
Film: "Uno" Referat fra den norske filmen "Uno" og informasjon om hovedrolleinnehaverne.
Filmomtale: "Of Mice And Men" Omtale av filmen "Of Mice and Men". Karakter: 5 (10. klasse)
Filmreferat: "Billy Elliot" Kort innholdsreferat av filmen "Billy Elliot".
Filmreferat: "The League" Sammendrag av filmen The League på engelsk.
Filmreferat: Orion's Belte Filmreferat av den norske actionfilmen Orion's Belte.
Forrest Gump - a glimpse of American History Sammendrag av filmen Forrest Gump.
Fra boller til buritos Et sammendrag av boka "Fra boller til buritos".
Full Metal Jacket! Handlingsreferat og tanker rundt filmen "Full Metal Jacket". Tilbakemelding: "En veldig god besvarelse med refleksjon og egne meninger. akkurat det jeg var ute etter!" Karakter: 5+ (10. klasse)
Go Ask Alice Sammendrag av boka "Go Ask Alice".
Go ask Alice Et sammendrag av en tekst. Karakter: 5 (10. klasse)
Gulliver's Travels Et kort engelsk sammendrag av filmen Gulliver's Travels.
Gunnlaug Ormstunge Referat av sagaen om Gunnlaug Ormstunge.
Hamlet Et kort sammendrag av Shakespeares berømte skuespill "Hamlet".
Handlingsreferat av Albertine Handlingsreferat fra boken Albertine av Christian Krogh.
Handlingsreferat av boka Synnøve Solbakken Et handlingsreferat på nynorsk av Bjørnstjerne Bjørnsons bok "Synnøve Solbakken".
Handlingsreferat frå Synnøve Solbakken Oppgåve eg fekk på skulen om boka Synnøve Solbakken av Bjørnstjerne Bjørnson.
Harry Potter - Ildbegeret En kort oppsummering av innholdet i den fjerde boken i Harry Potter-serien. Kritikk tas imot med et smil :)
Harry Potter og mysteriekammeret Kort og greit sammendrag av boka.
Herman Bokreferat av Lars Saabye Christensens "Herman".
Hodejegerne (filmen) Handlingsreferat fra filmen "Hodejegerne".
Humanisme Sammendrag fra kapittel 9 i en 10.klassebok som handler om humanisme. Dens røtter, hva de tror, hvordan de ble startet, osv.
Håvamål Et kort referat av Håvamål.
In the name of the father Filmreferat fra "In the name of the father".
Intet nytt fra Vestfronten Sammendrag fra filmen "Intet nytt fra Vestfronten".
Intet nytt fra vestfronten Sammendrag av filmen "Intet nytt fra vestfronten".
Jesu liv Mannen som kanskje er mest kjent for å ha gått på vannet og stått opp fra de døde. Her får du historien om Jesus.
Karbonkjemi Sammendrag av et kapittel i en 10.klassebok som handler om karbonkjemi. Alkaner, alkener, alkyner, alkoholer, løsemidler osv.
Kognitiv psykologi i historisk perspektiv Sammendrag fra de første kapitlene i boken: Kognitiv psykologi / Tore Helstrup og Geir Kaufmann.
Kort referat av Romeo og Julie Kort handlingsreferat på norsk av Romeo og Julie.
Krisin Lavransdatter Referat av filmatiseringen av Sigrid Undsets "Kristin Lavrandsdatter".
Kristin Lavransdatter Referat fra filmen Kristin Lavransdatter.
Kristin Lavransdatter Sammendrag av filmen Kristin Lavransdatter.
Matilda Engelsk sammendrag av boka Matilda skrevet av Roald Dahl.
Nanny McPhee Referat og svar på noen oppgaver gitt av læreren om filmen "Nanny McPhee".
Natur og mijø: 3 rapporter Rapporter fra tre forsøk utført i Natur og miljø: 1. Vi påviser druesukker. 2. Vi påviser farin. 3. Vi undersøker hvordan det går når vi blander jodløsning i stivelse.
Nettregler uten vett Et referat av "Nettregler uten vett" av Petter Bae.
Rambo 4 Referat av filmen Rambo 4.
Real Madrid Handlingsreferat av filmen "Real Madrid".
Referat av Amtmannens døtre av Camilla Collet Refat av Amtmannens døtre av Camilla Collet.
Referat av dokumentaren Leve blant løver Referat av dokumentar om kreftsyke mennesker.
Reisen til savannen Min beste ferieopplevelse.
Romeo and Juliet Beskrivelse av historiens innhold og noen av de mest sentrale personene. Karakter: 6 (10. klasse)
Romeo and Juliet Referat av Romeo og Julie på engelsk.
Sagaen om Gunnlaug Ormstunge Sammendrag av boken med samme tittel.
Sammendrag av "A beautiful Mind" Sammendrag av filmen "A beautiful Mind". Karakter: 3+ (VK1)
Sammendrag av "American History X" Sammendrag av filmen "American History X" inkludert en kort tolkning. Karakter: 4+ (VK1)
Sammendrag av "Veiviseren" Et sammendrag på to sider av Veiviseren. Filmen er pensum i 10. klasse.
Sammendrag av Fugledansen (Ingvar Ambjørnsen) Sammendrag av boka "Fugledansen". Karakter: 4 (VK1)
Sammendrag av Hamlet Det handler om sønnen til den avdøde kongen av Danmark.
Save the last dance Et kort referat av filmen ''Save the last dance''.
Soga om Gisle Sursson Et referat av soga. Det er skrevet på bokmål og kan ha noen feil.
Soga om Gunnlaug Ormstunge Sammendrag av "Soga om Gunnlaug Ormstunge".
Soga om Gunnlaug Ormstunge Litt om soga og eit kort referat.
Summary about the Lion King Oppsumering av "The lion king" Skrevet i 9'ende klasse. Karakter: 6.
Taxi Et referat av den franske filmen Taxi. Skrev det en stund etter jeg hadde sett filmen, så det er ikke så bra da:P
Terje Vigen Handlingsreferat fra diktet Terje Vigen. Karakter: 6-
The Doors movie Et handlingsreferat fra filmen om The Doors av Oliver Stones.
The Green Mile Referat av filmen "The Green Mile". Karakter: 6 (8. klasse)
The Hound of the Baskervilles Referat av filmen 'The Hound of the Baskervilles'. Karakter: 5+ (10. klasse)
The Lord of the Rings Et lite handlingsreferat om Ringenes Herre på engelsk.
Vi koker vann i begerglass Forsøk 1: Vi koker vann i begerglass (s. 22 og 23 i Tellus 8).
Vildanden Referat av Vildanden av Henrik Ibsen. Kar 5-6.
Vildanden Referat av filmen Vildanden.
Zappa Handlingsreferat av den danske filmen Zappa. Karakter: 3/4 (10. klasse)

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst