Kvinner

Kåseri om kvinner. Karakter: 5
Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2006.12.14

Kvinner er rare skapninger, de bruker halve dagen til å ordne håret og finne ut hvilke klær som passer til øyeskyggen. Vel, da trenger du ikke å bekymre deg for er å bli latterlig gjort når du kommer for sent til timen. ”Alle” kvinner kommer for sent.

 

Mens guttene sitter og ser på fotballkamper, bruker jentene heller tiden på å ordne seg. Kvinner er rare, de bruker millioner av kroner til å kjøpe sminke, og krem som skal gjøre dem penere. Men fungere det? Jenter ser bra ut i sminke… Men jeg tror det hjelper mer på selvtilliten deres. Jeg tror at å trene er en fin måte å bli pen på, men neida, det gidder de ikke. De bruker heller flere hundre tusen på fettsuging for å bli kvitt fett som de kunne tatt bare 10 ”situps” for å bli kvitt.

 

Vel, jeg har ikke noe imot at kvinner tar plastisks kirurgi, men må de bruke pengene på det. De kan heller bruke pengene på en treningsmatte som de kan ta 15 minutters trening på hver dag, så skal de nok få resultat til slutt.

 

Etter å ha blitt kjent med henne, forlater hun deg fordi jeg ikke hadde bra nok klesstil. Så når det skjer som verst ut så kjøper du et lodd, og plutselig vinner du, og blir rik. Så kommer hun rekende tilbake, og synes du er helt perfekt og prøver å bli i lag med meg, bare fordi jeg er så rik. ’’Yess, nå kan jeg FÅ mer sminke sånn at jeg ser bedre ut!’’

 

Mens jeg er den samme gamle Ola som bruker pengene fornuftig. Egg og litt kreatin, for å holde formen.

Når hun har blakket deg, stikker hun av igjen. Og jeg er den samme gamle Ola igjen.

Dagen etter går hun hand i hand med bestekameraten din, som hun har klart å kapre på noen timer. Livet er enkelt jenter! Gutter og penger er det beste de vet…

 

Vel er det ikke ironisk, kvinner får alt de ber om takket være pupper og sjarm. Så her kommer en advarsel til alle single før dere blir stormforelsket, få dere en bankkonto i utlandet… Jeg er ikke helt sikker på om tittelen kvinner har fått, nemlig som ’’det svake kjønn’’, stemmer helt. Når jeg tenker meg om, så er det vel ingen i hele verden som har så mye makt som kvinner. Kvinner sin makt over mannfolk er som katt og mus. Derfor er det vel naturlig for en stakkars mann å håpe på at han har gjort alt riktig i dette livet, så han kan sleppe billig unna og bli født som kvinne i det neste.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst