Menn

Humoristisk beskrivelse av menn, sett fra en kvinnes øyne!
Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2004.12.03

Hva er da menn? Spørsmålet er vel heller hva de tror de er, der de flyr rundt med målbåndet rundt og langs med sine kjønnsorganer. Peniser. Det er det de tror de er. Av en eller annen merkelig grunn har de fått for seg at det eneste jenter bryr seg om med en mann er dette vedhenget, Penisen. Det prates opp og i mente om denne vidunderlige skapelsen som halvparten av verdens befolkning har dinglende mellom bena, ja det skrives til og med bøker som kun omhandler den! Penisen.

 

Hvorfor er det et sånt forferdelig oppstyr rundt denne skapningen? Ja for den lever sitt eget liv, det vet vi jo alle. Hvor mange ganger har man ikke hørt ”Jammen jeg kan ikke noe for det, han gjør det av seg selv!”

Han, Penisen. Vi kvinner skulle også begynt og navngitt våre kjønnsorganer. Forestill deg denne hendelsen: En mann og en kvinne møtes og det bygger seg opp til sex. Så sier kvinnen ”Vent! Du må hilse på venninnene mine først!” Så kler hun av seg på overkroppen og holder et bryst i hver hånd. ”Dette er frøken Betty, og dette er frøken Boob. Her nede har vi selveste Orakelet!” sier hun og knepper opp buksen. Det ville nok sikkert vært en ekstra piff på sexen, regner jeg med!

 

Så var det denne målingen da. En jente kan jo selvfølgelig ikke ha sex med en gutt som ikke har akkurat den perfekte størrelsen! Og da er det snakk om det de, mennene, har funnet ut som er rett størrelse. Så klart er det om å gjøre å ha størst mulig Penis! Det finnes jo ingenting som er bedre enn å få en banan trykket inn i et nesebor! Med skall da, selvfølgelig. Hva er nå denne angsten mot å beskytte seg mot graviditet og sykdommer? Han, Penisen, liker jo ikke det noe særlig. Han kryper sammen og nekter rett og slett å gå med på dette tullet! Så klart, han vil jo mye heller ferdes fritt og få spredt ”budskapet” sitt mest mulig.

 

Men hvorfor ikke? Sosialetaten har da mer enn nok penger og trenger litt flere enslige skoleungdommer som ikke har verken råd eller vett til å ta vare på seg selv, og i alle fall ikke et barn(!), som ”var på en fest og ble så full at jeg ikke visste hvor jeg var hen”. Det er det jeg sier, Penisen er så utrolig vidunderlig at han er rett og slett uimotståelig!

 

Det skal nå sies at Penisen dukker opp som samtaleemne i venninnegjengen støtt og stadig, og det vet vi jo alle årsaken til. Fokuseringen. Man blir jo nesten lovpålagt å sammenligne Peniser! Og størst mulig skal han være, så klart. Sier man ”Han var alt for stor for meg!”, så blir man jo nærmest hengt. Om verden var normal ville nok menn diskutert dybden og trangheten på vaginaer på sine sammenkomster, men Norge er nok ikke så likestilt som man skal ha det til.

 

Vaginaer er et fyord. Man snakker ikke om det. Peniser derimot, tas opp støtt og stadig. På stortinget snakker de nok daglig om peniser. Antageligvis er han en del av morgenhilsenen. ”God morgen herr Akselsen! Hvordan henger han i dag da?” ”Jo da, herr Paulsen, da jeg våknet sto den rett opp, men nå henger’n fint!” Kongen hadde nok blitt litt fornærmet om man hadde spurt han om det samme. Hans Penis har jo vært syk, og det er jo en skam for hele Norge. Tenk at selveste kongen har problemer med soldaten sin! Det er jo ikke til å tro…

 

Det er vel kanskje lurt å snakke om disse skapningene slik at folk er klar over at det faktisk er en del av en mann, og ikke et utenomjordisk vesen som har hektet seg fast på de mest uheldigste av oss. Det kan jo lett oppstå misforståelser når man har et slikt utseende, og at han i tillegg gjør akkurat som han vil, når han vil. Men de klarer det så fint, disse mennene. De tar nå i alle fall godt vare på sin lille kompis! Nei, unnskyld, store kompis vil de nok heller at han skal bli omtalt som.

 

Det føles nok godt å være mann. Bare tenk på det, de kan jo aldri bli ensomme! De har jo alltid noen å prate med, stelle på og kose seg med. Det er nok derfor psykiske lidelser forekommer oftest hos kvinner. Menn skjønner seg ikke på slike ting. Angst og depresjon og sånt. Men det er jo ikke så rart, for de opplever jo ikke det selv med det selskapet de har! Penisen.

 

Penis. Navnet klinger ganske bra. Det er nok en mann som har funnet på det. Smak på det; Pen-is. En pen is. Det høres jo ganske fristende ut! Kunne tenkt meg og smakt litt på den selv. Det er sannsynligvis derfor han er så uimotståelig. Juksing fra mennene selv for å få kvinner til å tro at det er den mest vidunderlige, uimotståelige skapningen som er mulig å få tak på! Han er som den slemme, stygge fisken i ”Oppdrag Nemo” som lokker til seg Nemo og Dorothy ved hjelp av et skinnende lys, for så og glefse dem i seg. De klarer jo så klart å komme seg unna, ellers ville jo filmen vært ufattelig kort, og ikke minst trist. Tror ikke barna ville satt pris på det.

 

Barn er skapt av Peniser. Peniser er skapt av Gud. Men Gud er skapt av mennesker, så hvis man ser dypere på det så er Peniser skapt av mennesket selv. Da er det ikke så rart vi er så opptatte av ham, det er jo en normal atferd å ville vise fram og skryte over det man selv har klart å skape.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst