Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Innvandrere og emigranter

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Personlig > Innvandrere og emigranter

Stiler under dette emnet:

America!

Stil om en ire som drar til Amerika. Eksamensoppgave i 10. klasse. Karakter: 6 (10. klasse)
Engelsk Essay

Ellis Island

En irsk flyktning på vei til Ellis Island.
Engelsk Essay

Samme planet

Mennesker bør likestilles uavhengig av ulikheter som f.eks. etnisk opprinnelse.
Bokmål Essay

The isle of tears

A story about Fazal Ishaq, who wants to immigrate to USA.
Engelsk Essay

A new start

Fortelling (skrevet som brev) om en mann, som skal immigrere til USA for en ny start på livet. Karakter: 5+
Engelsk Fortelling

America

En stil om en liten jentes første møte med Amerika. Har med noen viktige datoer, steder og navn fra da de første engelskmennene emigrerte til Amerika med skipet Mayflower. Karakter: 5+
Engelsk Fortelling

Djevelens religion

Handler om hvordan menneskers tro på en religion kan være ødeleggende for deres tilværelse.
Bokmål Fortelling

Flukta frå Irak

Situasjonsfortelling om en flukt fra Irak. Karakter 5, 9. klassetrinn.
Nynorsk Fortelling

Life on a boat

Immigranter på vei til USA. Litt om livet deres på båten.
Engelsk Fortelling

My life as an immigrant

Anders emigrerer fra Norge til Amerika på slutten av 1800-tallet.
Engelsk Fortelling

Frykten for de(t) ukjente

Et kåseri om det jeg frykter mest i verden, nemlig innvandrere. Tentamen, norsk hovedmål (VG3).
Bokmål Kåseri

Måtte dra

En historie fra virkeligheten om en flyktning som blir tvangsflyttet ut av Norge etter å ha bodd her i seks år.
Bokmål Leserinnlegg

Beautiful morning

Handler om en ung og fattig mann som drar fra Norge i håp om et bedre liv i Amerika. Karakter: 6
Engelsk Novelle

Den nye gutten

En novelle om en gutt, som er litt annerledes enn alle andre i klassen.
Bokmål Novelle

Min nye heimstad

Handler om ei jente, Mesaret, som har flytta til eit nytt land og må motstå hindringar, som diskriminering. Novella er skreve på tentamen i 9. klasse. Tittelen skulle vere 'min nye heimstad'. Enjoy!
Nynorsk Novelle

The dream that came true!

Om den store meksikanske drømmen om å komme til USA.
Engelsk Novelle

Tre mot en er feigt!

Handler om en innvandrer som møter et tøft miljø i Norge. Skrevet i 9. klasse.
Bokmål Novelle

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet innvandrere og emigranter


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil