Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Skolepolitikk

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Samfunn > Skole > Skolepolitikk

Stiler under dette emnet:

Formgivingsfag og provoserende håndtering av seriøse saker

Subjektivt innlegg om hvordan skolesystemet i Norge ikke ALLTID fungerer.
Bokmål Annet

Utdanning og velferd

Powerpoint-foredrag om hvordan utdanning er finansiert i Norge, Skandinavia og i USA/Canada.
Bokmål Annet

Bruk av skoleuniformer på norske skoler

Handler om skoleuniformer, om man burde ha det eller ikke. Karakter: 5
Bokmål Artikkel

Den norske skolen

Oppgave om den norske skolen. Inneholder noen små feil. Karakter: 5- (10. klasse)
Bokmål Artikkel

Det var ein gong ein skule

Ein artikkel om det norske skulesystemet.
Nynorsk Artikkel

Er lekser nødvendig?

Debattartikkel om lekser. Er lekser egentlig nødvendig? Skrevet i 8. klasse.
Bokmål Artikkel

Facebook frister

Bør elever ha tilgang til Facebook i skoletiden? Skrevet i 9. klasse.
Bokmål Artikkel

Gratis skolemat

Fordeler og ulemper med gratis skolemat, som var en av kampsakene til Sosialistisk Venstreparti under valgkampen.
Bokmål Artikkel

Gym - et nødvendig eller unødvendig fag?

Første stil skrevet på videregående. Karakter: 5+
Bokmål Artikkel

Innsats i timen

En artikkel jeg skrev i 10. klasse om innsats i timen. Fikk karakteren 6 og læreren skulle sende den inn til BT.
Bokmål Artikkel

Lekser

En artikkel om lekser, et nokså upopulært ord...
Bokmål Artikkel

Les - om du klarar...

Artikkel om skolepolitikk ut i fra PISA-undersøkelsen, som viser at norske elever presterer dårlig.
Nynorsk Artikkel

Mer penger på skole?

Bør kommunen bruker mer penger på skole? Forfatteren gir sine svar på dette spørsmålet.
Bokmål Artikkel

Mot innstramming av russetid og russens frihet

Argumenter mot innstramming av russetid og russens frihet. Flere gode argumenter for å beholde russetiden slik den er.
Bokmål Artikkel

Nynorsk på skolen

Er det nødvendig å lære nynorsk som sidemål på skolen?
Bokmål Artikkel

Pc-bruk på skulen

For skoler og lærere er det en utfordring å ta i bruk datautstyr i skolehverdagen.
Nynorsk Artikkel

Public School or State School?

Drøftingsartikkel der jeg tar for meg hvilket skolesystem jeg foretrekker av privatskoler og offentlig skoler (i Storbritannia, vel og merke).
Engelsk Artikkel

Religiøse utfordringer på skolen

Artikkel om hvordan noen religiøse barn har det på skolen.
Bokmål Artikkel

Skole eller klær som sentralplass?

I flere europeiske land er det vanlig med skoleuniform. Denne artikkelen diskuterer fordeler og ulemper med bruk av skoleuniform. Kom gjerne med tilbakemeldinger på hva som kunne vært endret i teksten!
Bokmål Artikkel

Skolemat i Norge?

Vi fikk i oppgave på skolen å skrive en debattartikkel, som omhandlet om vi skal elever skal ha mat servert på skolen. I denne versjonen er det ikke med en konklusjon.
Bokmål Artikkel

Skolesystemet i Norge

En kort og grei artikkel om skolesystemet i Norge, som i praksis ikke fungerer. Skrevet i 10. klasse.
Bokmål Artikkel

Skoleuniform eller ikke?

I enkelte land har skoleelever egen skoleuniform. Bør vi ha dette i Norge også?
Bokmål Artikkel

Trenger vi virkelig lekser?

Argumenterende tekst om behovet for lekser. Håper du tar deg tid til å lese og gi en tilbakemelding.
Bokmål Artikkel

Ungdom og skole

Artikkel om ungdom og skole.
Bokmål Artikkel

Yrkesfag fanger flest elever, men har størst frafall

Artikkel om at flest velger yrkesfaglige studieretninger, samtidig som flesteparten slutter på disse også.
Bokmål Artikkel

Skoledagen min

Beskrivelse av hvordan det er å gå på skolen. Skrevet i 8. klasse.
Bokmål Essay

When I wish up on a school

Handler om hvordan drømmeskolen min er og ser ut. (karakter 5)
Engelsk Essay

The school system in UK

The school system in the United Kingdom is quite different from how the school system is in Norway.
Engelsk Faktaoppgave

The school system in USA

The school system in the United States is quite different from how the school system is in Norway.
Engelsk Faktaoppgave

Bonjour Stéphanie

Brev til ei fransk veninne. Tekst om den norske og franske skolesystemet.
Fransk Fortelling

Min drømmeskole

Her står det om min drømmeskole. Jeg og venninna mi som skrev den sammen.
Bokmål Fortelling

Den oppskrytte læremåten

Et kåseri om lekser. Vi fikk to timer på oppgaven.
Bokmål Kåseri

Lekser

Kåseri om det du bruker halve natta på å gjøre. Skrevet i 10. klasse.
Bokmål Kåseri

Ungdommens beste venn - matpakken

Dette kåseriet handler om hvor ekkel matpakken vår er.
Bokmål Kåseri

Farlig skolevei

Et leserinnlegg jeg har skrevet på skolen. Karakter: 5
Bokmål Leserinnlegg

Innfør skoleuniform nå!

Et leserbrev om skoleuniform. Kunne du tenkt deg å gå i skoleuniform?
Bokmål Leserinnlegg

Lesarinnleg om tentamen

Leserinnlegg på nynorsk (sidemål) om gjennomføringen av tentamen. Kom gjerne med tips til forbedringer!
Nynorsk Leserinnlegg

Penger i skolen!

Et kort leserinnlegg om pengebruket i skolen.
Bokmål Leserinnlegg

Rot i reforma

Handlar om den nye framandspråkreforma som vart vedteken i kunnskapsløftet i 2006, og konsekvensane av den. Har vore i ei rekkje aviser, blandt anna Aftenposten.
Nynorsk Leserinnlegg

Skoleuniform, et våpen mot mobbing?

En stil om skoleuniformer. Kan skoleuniform være et tiltak mot mobbing? Kom gjerne med tilbakemelding!
Bokmål Leserinnlegg

Val 2009

Nynorsk leserinnlegg om valget 2009.
Nynorsk Leserinnlegg

Varm skolemat?

Handler om skolene skal tilby varm skolemat. Varm mat hjelper elever.
Bokmål Leserinnlegg

Vi vil ha gratis varm lunsj!

Krav om skolemat på skolen.
Bokmål Leserinnlegg

Framtiden på vei ut

En tekst jeg skrev som øving til eksamen... Inspirert av en artikkel i Aftenposten.
Bokmål Novelle

Kva er ein god skule?

Nynorsk drøfting av hva som er en god skole. Oppgave GK allmennfag.
Nynorsk Resonnerende

Beslektede emner:

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet skolepolitikk


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil