Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Norge og utlandet

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Samfunn > Norsk kultur > Norge og utlandet

Stiler under dette emnet:

Indisk - norske barn

Indisk og norsk kultur - å leve med to forskjellige kulturer. Innlevering i samfunnslære.
Bokmål Artikkel

Norsk kultur

Fikk i oppgave å fortelle en innvandrer om Norge og vår kultur. Resultatetet ble et leserinnlegg til en pakistansk avis om Norge.
Bokmål Artikkel

På tide å kalle de norske soldatene hjem

En kort artikkel. Oppgaven lød: "Bør forsvaret sende norske soldater til utlandet?".
Bokmål Artikkel

Amerikansk kultur i Norge

Om amerikansk kultur i Norge.
Bokmål Essay

Being young in South Africa vs. Norway

Stilen fokuserer på forskjellene på det å være ung i Sør-Afrika og Norge, på godt og vondt.
Engelsk Essay

The opportunity of a lifetime

En stil om hva man burde tenke på dersom en vil ta et studieår i utlandet.
Engelsk Essay

Eksotiske pensjonistar

"Skriv eit kåseri om ein nordmanns møte med ein framand kultur". Eg valde å skrive spesielt om Spania, og pensjonistane der.
Nynorsk Kåseri

Eksotiske pensjonistar

Eit kåseri om norske pensjonistar i Spania. Karakter: 5- (pga. at eg bomma litt på oppgava)
Nynorsk Kåseri

Er det rart vi er nasjonalister?

Kåseri om ola normanns syn på verden
Bokmål Kåseri

Heldiggrisene

Et kåseri om at nordmenn er veldig bortskjemte. Vi i Norge vet ikke hvor godt vi har det.
Bokmål Kåseri

Tyske menn i båt og frysekonteinere

Kåseri om tyskere i Norge.
Bokmål Kåseri

Ola Nordmann og utlandet

Sarkastisk tekst om Ola-Dunk.
Bokmål Resonnerende

I-land og U-land

En sammenlikning av Kamerun og Norge. Et U-land og et I-land.
Bokmål Temaoppgave

Rik og fattig i samme verden - en sammenligning av Norge og Nigeria

En sammenligning av Norge og Nigeria, altså ett rikt og ett fattig land. Denne teksten tar for seg hvorfor det er store ulikheter selv om to land har de samme ressursene.
Bokmål Temaoppgave

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet norge og utlandet


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil