Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Lærere

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Samfunn > Skole > Lærere

Stiler under dette emnet:

Læreridentitet

Hva kjennetegner en god lærer? Av Øyvind og Helene 3 AU, Høgskolen i Finnmark, 26/09/04
Bokmål Artikkel

- En appell til lærere

Hvordan lærere oppfører seg, og er, og hvordan skolesystemet her i Norge fungerer.
Bokmål Essay

Respekt for lærere

Et ironisk og agressivt essay, skrevet fra en elevs side om hva lærere egentlig er, og forklaringer på hvorfor de er som de er. Karakter: 6 (10. klasse, tentamensoppgave)
Bokmål Essay

Stopp verden! Jeg vil av...

Et rop til lærerne om å skjerpe seg.
Bokmål Essay

Det læreren ikke ser

Fortelling om hva som skjer i en klasse når læreren snur ryggen til. Karakter: 5+
Bokmål Fortelling

En strevsom dag i lærer Lue's liv

Teksten er skrevet etter å ha fått følgende oppgave: Vi fikk et utrag fra boka Beatles og skulle gjøre det om, lage innledning og endre synsvinkel på handlinga.
Bokmål Fortelling

Stilen om ikkje å skrive stil

Handler om forholdet mellom lærer og elev, som ofte kan være anstrengt.
Nynorsk Fortelling

Ulovlig kjærlighet

Hva skjer når en elev er forelsket i sin lærer, og læreren misbruker den stillingen?
Bokmål Fortelling

Dagens Lærere!

Hva om samme regler gjaldt for lærere som for elever? Kåseri skrevet i 10. klasse. Karakter: 5-.
Bokmål Kåseri

Ein køddar ikkje med lærarar

Kåseri laget i 10. klasse. Noen nynorsk feil kan forekomme.
Nynorsk Kåseri

Landets mest utsatte folkegruppe!

Lærernes hverdag som Norges mest utsatte folkegruppe.
Bokmål Kåseri

Lær av andres feil

Et kåseri som jeg har laget selv. Jeg har fått litt hjelp av et annet kåseri på denne siden for å få opp ideer, men resten er mitt.
Bokmål Kåseri

Lærere

Et kåseri om lærere.
Bokmål Kåseri

Læreren min

Stil/kåseri om læreren min.
Bokmål Kåseri

Våre elskede lærere

Et kåseri om lærere, og hvordan de fryder seg over elevens smerter. Enjoy! Tentamens oppgave til jul i 10.klasse.
Bokmål Kåseri

I min egen lille boble

Handler om en person som er fortapt i kjærlighet. Karakter: 5+
Bokmål Novelle

Nyanser av rødt

Jeg forsvarer ikke eller sier at det de to hovedpersonene gjorde det rette. Jeg ønsker bare å fortelle at man aldri skal forhåndsdømme uten at du vet hele historien.
Bokmål Novelle

Okay?

Amalie har nettopp flyttet til Kristiansand. og er spent på hva skole skal bringe. Camilla blir hennes nye lærer, og det tar ikke lang tid før Amalie har fått et godt øye til henne! :) (det er oppdiktning, IKKE sann historie)
Bokmål Temaoppgave

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet lærere


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil