Terrorisme

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Samfunn > Menneskesyn > Terrorisme

Stiler under dette emnet:

Retorisk analyse av "Norge" av Anders Heger
Bokmål
Analyse/tolkning
En kort retorisk analyse jeg skrev. Hadde vært bra å få noen kommentarer.
Det handler om Afghanistan
Bokmål
Artikkel
Situasjonen i Afghanistan i dag og hvordan det ble slik.
Makt og terrorisme, to sider av samme sak
Bokmål
Artikkel
Dette er en tekst som tar for seg sammenhengen mellom makt og terrorisme.
Skal vi la terroristene bestemme?
Bokmål
Artikkel
Terrorisme er kun en trussel mot demokratiet, hvis vi velger å gjøre den til en trussel.
Årsaker til terrorisme
Bokmål
Artikkel
Litt om terrorisme og hvorfor det finnes.
Byen
Bokmål
Essay
Denne teksten er skrevet ut i fra diktet ”Byen”, og er en artikkel som kommenterer tankene i diktet.
For naive for sannhet
Bokmål
Essay
Et essay om vedtatte sannheter.
Krig og terror - hvorfor?
Bokmål
Essay
Hvorfor finnes det krig og terror? Det er mitt spørsmål..
Kaffe-gutten
Bokmål
Fortelling
Handler om Knut og en eventuell atomtrussel. Karakter: 4 (8. klasse)
Suicidal Day
Bokmål
Fortelling
En bombe går av på en rockekonsert. Karakter: 5+ (8. klasse)
The Catastrophe
Engelsk
Fortelling
Handler om et tog som krasjer. Karakter: 4+ (9. klasse)
9/11-2001 - Terror?
Bokmål
Kåseri
En stil om konspirasjonsteorier knyttet til terrorangrepet i USA 11. september 2001.
I kamp mot en ny frykt - Sannheten om den virkelige verden
Bokmål
Leserinnlegg
Leserinnlegg skrevet til tentamen i 10. klasse.
Makt og terrorisme
Bokmål
Leserinnlegg
Meninger relatert til makt og terrorisme.
De skulle bare visst
Bokmål
Novelle
Jente som føler skyld etter terrorangrep. Karakter: 6/5 (norsktentamen, 10. klasse)
Då demninga brast
Nynorsk
Novelle
Sabotasjeaksjoner som får store konsekvenser i samfunnet. En stil jeg fikk 6 på i 10. klasse. Meget stolt av den, den er noe av det beste jeg har skrevet.
Et håp blir lammet
Bokmål
Novelle
En veldig kort novelle som skildrer forholdene i Pakistan i dag, og hvordan en vanlig borger kan oppleve en plutselig vending i hverdagen sin.
Midlertidig angst
Bokmål
Novelle
En novelle basert på en sann hendelse 28. mai 2010 i Lahore, Pakistan. Skisserer Ahmadi-muslimenes forhold i Pakistan. Karakter: 6 (10. klasse)
Terrorfrykt
Bokmål
Novelle
Terrorfrykt i dag.
Approaching Apocalypse
Engelsk
Resonnerende
Engelsk stil som tar for seg problemene i Midtøsten og konsekvensene av terror. Karakter: 6 (10. klasse)
Jihad
Bokmål
Særoppgave
Særoppgave om Jihad og terrorisme. Tar også for seg den vanlige muslim, samt Koranens rolle. Karakter: 6
Taliban and Jihad
Engelsk
Temaoppgave
En utgreiing om Islams Jihad og om Talibans legitimitet når de erklærte jihad i oktober 2001.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst