Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Karriere

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Samfunn > Arbeid > Karriere

Stiler under dette emnet:

Letter to Neil"s parents

Hvis du har sett filmen Dead Poet's Society, så er dette et brev til Neil Perry sine foreldre i denne filmen.
Engelsk Annet

Din framtid kan ligge i luften

Artikkel om flygeryrket.
Bokmål Artikkel

Hvorfor ikke velge data?

For deg som har en interesse for data, hvorfor ikke velge det som yrke?
Bokmål Artikkel

Service og samferdsel, fagets plass i samfunnet

En artikkel med nyttig informasjon for de som ønsker å vite noe om linjen service og samferdsel. Skrevet i 10. klasse.
Bokmål Artikkel

The profession of my dreams

En artikkel om valg av utdanning, inkludert et intervju med en kokk.
Engelsk Artikkel

Frisør er mitt yrke

Handlar rett og slett om å vere frisør. Har jo igrunn ingen anig, men skreiv eit forslag på korleis det er på ein halv time. Eg veit det er nokre feil ja, men fekk 6-...
Bokmål Dikt

Den moderne karrierekvinna og levemåten hennes

Eventyr om den moderne karrierekvinnen.
Nynorsk Eventyr

Peter Pan

Morsom historie om Peter som alltid har ønsket å fly.
Bokmål Fortelling

Det retta valet

Eit kåseri om utdanning. Karakter: 6 (10. klasse)
Nynorsk Kåseri

Ja, du kan godt lese også

Kåseri om lesing, kloring, utdanning, kunnskap om mykje meir.
Nynorsk Kåseri

Yrkesvalg

Oppgaven handler om hvordan det er å velge yrke ut i fra utdanningen din.
Bokmål Kåseri

Eksamensoppgave i engelsk, VG1 (2009)

Min eksamensbesvarelse i engelsk, VG1 - Vår 2009.
Engelsk Temaoppgave

Karriereplan: Politi

Karriereplan for politiyrket. Inneholder også intervju med to polititjenestemenn. (Skrevet i 10. klasse)
Bokmål Temaoppgave

Valg av utdanning og yrke

Går igjennom en elevs valg og utfordringer gjennom studietiden. Oppgaveteksten lød: Skriv en tekst om å være ung og stå foran valg av utdanning og yrke. Karakter: 5 (VK2, allmenn påbygging)
Bokmål Temaoppgave

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet karriere


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil