Voldtekt og incest

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Personlig > Voldtekt og incest

Stiler under dette emnet:

Mitt liv
Bokmål
Annet
En selvbiagrafisk historie fra virkeligheten. Trist og atter trist.
Tør du å si i fra?
Bokmål
Artikkel
Fikk en oppgave på skolen om å skrive et debattinnlegg, som resulterte i denne teksten om voldtekt.
Valdtekt
Nynorsk
Artikkel
En artikkel om det dårlige tilbudet Noreg har å gi valdtektsoffer.
Dette diktet trenger et navn!
Bokmål
Dikt
Et dikt om voldtekt. Kom med navneforslag!
Melkehvitt mørke
Bokmål
Dikt
Om overgrep.
Your pain is heartless
Engelsk
Dikt
Eit dikt om korleis seksuelt misbruk kan øydeleggje liv.
Mistake of a lifetime
Engelsk
Essay
Det som skjedde med meg.
Love. Smile. And coffee.
Engelsk
Fortelling
Handlingen foregår på en kafé, hvor en ung jente forteller om barndommen sin, hjemlandet sitt og veien til der hun er nå. Karakter: 6 (tentamen i engelsk)
Og lysene danser
Bokmål
Fortelling
Man bør tenke før man gjør ting. Det ene kan føre til det andre...
Rus, voldtekt og døden!
Bokmål
Fortelling
Den gir deg en liten smakebit av hvordan livet til Anne Lykke var da ho var i ungdomsida. Den handler om hvordan foreldrene hennes var, hva ho følte inn i seg og hvordan ho løste det.
Skitten
Bokmål
Fortelling
En helt ærlig historie om voldtekt.
Solen skinner ikke alle steder
Bokmål
Fortelling
Alicia er asylsøker som får innvilget oppholdstillatelse i Norge. Karakter: 6 (halvårsprøve i norsk)
Voldtekten
Bokmål
Fortelling
En 16 år gammel jente som opplever å bli voldtatt av sin storebror. Kort og enkel stil.
Året julen forsvant
Bokmål
Fortelling
Ide fra boken Frelseren. Aktuell spenningsfortelling om en forferdelig forbrytelse.
Bedehusfaen
Bokmål
Novelle
Vi fikk en begynnelse + overskrift på en novelle, så skulle vi skrive fortsettelsen. Historien handler om Solveig, som snart skal konfirmeres. Skrevet i 8. klasse.
Da tida stoppa
Nynorsk
Novelle
Om en jente som blir mishandlet av sin fosteronkel.
Det fæle minnet
Bokmål
Novelle
Handler om en jente som tidligere har blitt voldtatt.
Du har alltid dagen som kalles i morgen
Bokmål
Novelle
Handler om en dame som bor sammen med en mann som slår henne, og barnet hennes. Historien handler om hvordan hun tar og hva hun gjør/ikke gjør for å takle situasjonen. Den er kanskje litt grov noen steder, men det får heller bare være.
Fager kveldssol
Nynorsk
Novelle
Ei novelle med kvinnemishandling som tema. Stiloppgåve i norsk, 3.klasse.
Festen
Nynorsk
Novelle
En flørt som ender opp med voldtekt.
Genuin Smerte
Bokmål
Novelle
Ganske sterk og makaber novelle som handler om psykisk smerte og et heftig begjær.
Han er hennes far
Bokmål
Novelle
Om incest. Lærerkommentar: Vondt tema som behandles varsomt og med innlevelse.
Hemmeligheten
Bokmål
Novelle
En novelle med en parallellhistorie om en vakker kanin og ei jente. Verdt å lese! Karakter: 6- (9. klasse)
Himmelriket
Bokmål
Novelle
En jente blir voldtatt på fest.
Ingen gjemmeplass
Bokmål
Novelle
Hadde i oppgave på vg1 å skrive en stil om vold i hjemmet, så da valgte jeg å skrive om voldtekt. Laster den opp for å høre hva andre mener om skrivingen min!
Kjære dagbok
Bokmål
Novelle
En ungdomsjente som har det fint, helt til hun går på fylla, og drastiske ting skjer.
Kjære dagbok...
Bokmål
Novelle
Handler om en jente som blir voldtatt av stefaren.
Min perfekte far?
Bokmål
Novelle
En stil om å miste sin mor og bli misbrukt av sin far.
Mørket
Bokmål
Novelle
En dyster sannhet om voldtektsofre. Noe som er vanskelig å forstå med mindre du har vært der selv :-/
Skinnet bedrar
Bokmål
Novelle
En treningsleir som kanskje ikke ble som den skulle?
Skriket
Bokmål
Novelle
Novelle om en voldtekt. Karakter 4+
Stjernedryss
Bokmål
Novelle
Om incest.
Svak av redsel
Bokmål
Novelle
En novelle om vanskeligheten rundt voldtekt og kjærlighet.
Til og med de vakreste minnene kan miste magien sin om noe går galt
Bokmål
Novelle
Det handler om å være ung, og misforstått. Det handler om å ha en altfor stor rolle. Og det handler om kjærlighet. Om å elske, og om å bli elsket. Det handler om at dine valg kan få alvorlige konsekvenser. Karakter: 6 (9. klasse)
Vend alltid ansiktet mot solskinnet, så vil skyggene falle bak deg
Bokmål
Novelle
En novelle om det å ha blitt mobbet, voldtatt og gravid.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst