Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Utseende

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Personlig > Utseende

Stiler under dette emnet:

Hva er egentlig skjønnheit?

Fikk i oppgave å skrive debattartikkel på nynorsk. Jeg klarer virkelig ikke nynorsk, og håper på hjelp (?)
Nynorsk Artikkel

Tanker om gruppepress

Artikkel om gruppepress og følelsen at man må passe inn.
Bokmål Artikkel

På overflaten

Et dikt om det overflatiske utseendet.
Bokmål Dikt

Strutsen

Et dikt jeg selv liker godt, men vil ha kommentarer.
Bokmål Dikt

Judge by external appearance

En stil på engelsk om å dømme folk basert på utseende. Karakter: 6 (1. år, vgs)
Engelsk Essay

Kosmetisk kirurgi - det naturlige utseende?

Vi lever i et samfunn med stort fokus på utseende.
Bokmål Essay

Noe som irriterer meg

Et essay om genteknologi. Karakter: 6 (10. klasse)
Bokmål Essay

Slanking

Meninger om slanking, konsekvenser, osv... Skrevet i 9. klasse.
Bokmål Essay

The porcelain girls

Drømmejenter for noen, et mareritt for andre.
Bokmål Essay

Elisabeth Knight

Om en jente som alltid har følt seg som en taper, som var tykk og stygg men over sommeren forvandlet seg til en vakker sommerfugl! :D Karakter: 5 (8. klasse)
Bokmål Fortelling

Bimbo Barbie - hun vil ha verdensherredømme

Blondiner er ikke dumme. Eller kanskje de er det? Skrevet i 10. klasse.
Bokmål Kåseri

Det enorme utseendepresset

Fikk i oppgave på skolen å skrive et kåseri om utseendepress.
Bokmål Kåseri

Idealer og idealister i skjønn forening

Når kroppsdyrkelse og kroppsforakt blir to sider av samme sak. Stil om idealer, skjønnhet, spiseforstyrrelser, ungdom, helse, idealister, foreldre osv.  
Bokmål Kåseri

Populær, fantastisk bra!

Om hvorfor det er så perfekt å være populær. Fra en nerds synspunkt.
Bokmål Kåseri

Vakrare enn Barbie?

Et kåseri om samfunnets jag etter skjønnhetsidealer. Ressursdag i norsk, våren 2004. Karakter: 6-
Nynorsk Kåseri

Pen, penere, alle andre

Leserinnlegg om dagens ungdomsjenter. Hvordan vi ser på oss selv, og hvordan hverdagen påvirker oss. Karakter: 6
Bokmål Leserinnlegg

Annerledes

Dette er min tentamensoppgave i norsk fra 2008. Temaet var gruppepress.
Bokmål Novelle

Er jeg pen nok?

Om en jente som blir mobbet for utseendet sitt.
Bokmål Novelle

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet utseende


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil