Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Frihetsfølelse

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Personlig > Frihetsfølelse

Stiler under dette emnet:

Dear Dad

Fikk i oppgave å skrive et personlig brev om en gutts tid i det engelske militæret. Tenkte dette kunne hjelpe noen, eller gi inspirasjon:P Karakter: 6
Engelsk Annet

Ferdig for dagen

Oppgaven var å skrive en featureartikkel. Jeg valgte å sette meg på bussen og observere alt jeg så. Karakter: 5+ (VG2, medier og kommunikasjon)
Bokmål Artikkel

Freedom

Oppgaven var å plukke ut et tema fra boken i sammenheng med USA, og skrive en artikkel. Jeg valgte å skrive om Freedom.
Engelsk Artikkel

Livet er den største gave

Sann historie med noen få endringer. Skrevet i 10. klasse.
Nynorsk Artikkel

Freedom

Hva følesen av frihet virkelig er.
Engelsk Dikt

Frihetens menneske

Et dikt om mennesket og alt mulig annet!
Bokmål Dikt

Kinnpiken og eg

Et dikt om en fjelltopp.
Nynorsk Dikt

Trappen

Dikt om livet, det å bli eldre, det å komme seg gjennom harde tider og leve livet slik man vil.
Bokmål Dikt

Den lykkelige barndommen

En del barn i dag vokser opp under komplekse familiestrukturer.
Bokmål Essay

Hva er driftkraften?

I denne stilen ville jeg forsøke å finne ut hvorfor enkelte mennesker driver med ekstremaktiviteter, som for eksempel fjellklatring.
Bokmål Essay

Walking with animals - My ultimate gap year

En stil om hvordan mitt ultimale gap year ville vært.
Engelsk Essay

Du kunne ikkje sjå det på utsida, men på innsida var han livredd

Barnesoldater utfører groteske drap, men lever også selv i livsfare.
Nynorsk Fortelling

En kamp for friheten

Jon er postmann, men det spørs hvordan det går med den jobben etter dette. Karakter: 5- (norsk tentamen, 10. klasse)
Bokmål Fortelling

En siste kveld ved fyrtårnet

En jente sitter ved fyrtånet og føler på friheten. Hun legger merke til en annen jente i rød kjole. En skildrende historie med utgangspunkt i et bilde (se nederst).
Bokmål Fortelling

Endelig fri

Bokmål Fortelling

Endelig fridag

Overdreven realistisk fortelling om to skolegutter som får en fridag fra skolen. Karakter: 5-
Bokmål Fortelling

Sommarferien min

En rolig tekst om ro...!
Nynorsk Fortelling

The Independent

En greker har en livslang klokkefiksering som han omsider kvitter seg med.
Engelsk Fortelling

Why I went away

Essay about Julia Barnes, a person that had to get away for a while.
Engelsk Fortelling

Chille

Et kåseri om hvordan man skal slappe av.
Bokmål Kåseri

Endelig ut

Kåseri om det å flytte hjemmefra.
Bokmål Kåseri

Er spenning lukke?

Noen mennesker søker mer spenning i hverdagen enn andre. Dette er et kåseri om hva jeg mener om dette. Karakter: 5 (10. klasse)
Nynorsk Kåseri

Fremtid

Kort kåseri om å ikke ville bli voksen. Hva er vitsen med å bli voksen?
Bokmål Kåseri

Livsnyter

Kåseri om livsnyternes strabaser. Skrevet i 10. klasse.
Bokmål Kåseri

En brennende sjel

Metaforisk beskrivelse av fangenskap. Det er opp til leseren selv å tolke tekstens innehold. Hva som egentlig skjer er opp til deg selv å bestemme.
Bokmål Novelle

Endelig fri!

Om en som etter 15 år kommer ut fra fengslet.
Bokmål Novelle

Fengselsfugler

Fire fanger rømmer fra Ila landsfengsel.
Bokmål Novelle

Måkekrigen

Novelle om en psykisk syk mann som rømmer fra sykehjemmet. Hans møte med verden.
Nynorsk Novelle

Skjebnen

Tror du på skjebnen?
Bokmål Novelle

Svik

Novella handler om ei jente som blir mishandlet av sin egen mor. Hennes tanker og følelser kommer mye inn i denne novella. Skrevet i 9. klasse.
Bokmål Novelle

The Jump

Novelle om fallskjermshopping.
Engelsk Novelle

The Neon Bible

Engelsk novelle om en slave som rømmer fra sitt kristne "fangenskap".
Engelsk Novelle

Tvungen av fridom

Temaet for novellen var valg, det å bli tvunget av frihet.
Nynorsk Novelle

Under your spell (Din for evig)

Carlotta er blitt bortført av vampyren Marina, og hun drømmer nå om frihet. Karakter: 6 (10. klasse)
Bokmål Novelle

Uten farger, lyd eller følelser

Silje har mistet sin egen vilje og kontrolleres nå av Saki.
Bokmål Novelle

Vegen mot fridom

Ein maur på veg mot fridomen.
Nynorsk Novelle

Vinden og bølgene

Ei kort novelle om ei kort, men stor hending. Sidemålstentamen, 1STA.
Bokmål Novelle

Beslektede emner:

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet frihetsfølelse


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil