Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Karen

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Litterære verk > Karen

Karen er skrevet av forfatteren Alexander Kielland og handler om kjærlighetsproblemer.

Stiler om dette verket:

"Karen" (A. Kielland)

Analyse av "Karen" av Alexander Kielland.
Bokmål Analyse/tolkning

"Karen" (A. Kielland)

Kort og grei analyse av Alexander Kiellands novelle "Karen".
Bokmål Analyse/tolkning

"Karen" (A. Kielland)

Dette er en nøye tolkning av Alexander Kiellands "Karen".
Bokmål Analyse/tolkning

"Karen" (A. Kielland)

Analyse av Alexander L. Kiellands novelle "Karen".
Bokmål Analyse/tolkning

"Karen" (A. Kielland)

Analyse av Alexander Kiellands "Karen".
Nynorsk Analyse/tolkning

"Karen" av Alexander Kielland

Analyse av novellen "Karen".
Bokmål Analyse/tolkning

"Karen" av Alexander Kielland

Analyse av Alexander L. Kiellands novelle "Karen".
Bokmål Analyse/tolkning

"Karen" av Alexander Kielland

Dette er ei analyse av novella "Karen" skreve av Alexander Kielland. Karakter: 6/5 (10. klasse)
Nynorsk Analyse/tolkning

"Karen" av Alexander Kielland

Omfattende beskrivelse av novellen "Karen", forfatteren Alexander og epoken realismen.
Bokmål Analyse/tolkning

"Karen" av Alexander Kielland

En tolkning/analyse av novellen "Karen" av Alexander Kielland.
Bokmål Analyse/tolkning

"Karen" av Alexander Kielland

En ryddig analyse av novellen Karen. Skrevet i 10. klasse, måloppnåelse HØY.
Bokmål Analyse/tolkning

Realismen og naturalismen

Litterært fordjupingsemne om realismen og naturalismen. "Karen" av Alexander Kielland og "Hellemyrsfolket" av Amalie Skram. Munnlig framføring.
Nynorsk Annet

Karen, 1882

Dagbokform med tankene til Karen fra tentamen i 9. klasse.
Bokmål Novelle

"Karen" av Alexander Kielland og "Karens jul" av Amalie Skram

En sammenlikning av "Karen" og "Karens jul". Vi hadde dette som muntlig emne. Karakter: 6
Bokmål Særemne

Litteratur som samfunnskritikk

Særemne med problemstilling om hvordan litteratur ble brukt som samfunnskritikk fra 1870 til 1900 med utgangspunkt i "Karens jul" av Amalie Skram, "Karen" av Alexander Kielland og "Et dukkehjem" av Henrik Ibsen.
Bokmål Særemne

Beslektede emner:

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet karen


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil