Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Afrikansk historie

Du er her: Skole > Emnekatalogen > Historie > Afrikansk historie

Stiler under dette emnet:

Mail from South Africa

Hadde oppgave på skolen der vi skulle sende mail fra Sør-Afrika. Ferdig rettet. Karakter: 5+ (10. klasse)
Engelsk Annet

Nelson Mandela

Manus til muntlig presentasjon om Nelson Mandelas liv, samt litt om apartheid.
Engelsk Annet

Apartheid i Sør-Afrika

En tekst om raseskillet mellom hvite og fargede som tidligere ble praktisert i Sør-Afrika.
Bokmål Artikkel

Sannhet og forsoningskommisjonen

Løsningen på problemene etter apartheid?
Bokmål Artikkel

The colonization of Algeria

Algerie og den franske kolonialiseringen.
Engelsk Artikkel

Desmond Tutu

Fakta om Desmond Tutu. Skrevet i 9. klasse.
Bokmål Biografi

Mauritius' avkoloniseringskamp

Kort oppsummering om Mauritius' frigjørings"kamp".
Bokmål Faktaoppgave

Vest-Sahara Afrikas siste koloni

Hvordan konflikten i Vest-Sahara oppstod og hvordan det har utviklet seg til hvordan den er i dag.
Bokmål Faktaoppgave

Slave Trading in America

Dette er en hjemmestil vi hadde i forbindelse med skolen. Den handler om slavehandel i Amerika.
Engelsk Leserinnlegg

Kenya

Historie, dyreliv, skole, offentlige fridager med mer.
Bokmål Særoppgave

Afrika

Hvorfor er Afrika det fattigste kontinentet i verden?
Bokmål Temaoppgave

Apartheid i Sør-Afrika og imperialisme

Oppgave om ulike ideologier, inkludert den europeiske imperialismen, og om apartheidstyret i Sør-Afrika.
Bokmål Temaoppgave

Bildet av Afrika

Afrika i et historiografisk perspektiv. Synet på Afrika, slaveri, kolonisering og mye mer.
Bokmål Temaoppgave

Ghana (Gullkysten)

Framføring om Ghana.
Nynorsk Temaoppgave

Kenya

Utviklingen i Kenya frem til frigjøringen
Bokmål Temaoppgave

Kenya

Fakta om Kenya. Kronlogisk punktliste.
Engelsk Temaoppgave

Koloniseringen av Afrika

Handler om: Afrika blir kartlagt, kappløp i nord, afrikansk motstand, okkupasjon og miljøkrise, slavehandel.
Bokmål Temaoppgave

Libya

Innholdsrik tekst om Libya som bl.a. tar for seg historie, geografi og økonomi.
Bokmål Temaoppgave

Sierra Leone

Oppgaver om Sierra Leone.
Bokmål Temaoppgave

Beslektede emner:

Kanskje vi har en oppgave om emnet som ikke vises på denne oversikten?
Søk etter stiler som inneholder ordet afrikansk historie


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil