Biografi 264 stk

"Livet er tiden det tar å dø" En kort biografi om Lars Saabye Christensen.
Abraham Lincoln (1809-1865) Kort og grei biografi om Abraham Lincoln.
AC/DC AC/DCs historie og oversikt over medlemmene.
Adolf Hitler Biografi om Adolf Hitler.
Adolf Hitler Litt forskjellig om Adolf Hitler.
Adolf Hitler Oppveksten og veien til makten for Adolf Hitler. Skrevet i 9. klasse.
Adolf Hitler Kort biografi om Hitler.
Agnar Mykle (1915-1994) Biografi om forfatteren Agnar Mykle.
Aleksander Kielland (1849-1906) Biografi om Aleksander Kielland.
Alessandro Volta (1745-1827) Biografi om Alessandro Voltas liv og hans oppfinnelser.
Alexander Kielland Minibiografi om Alexander Kielland, en av de største forfatterne innen norsk litteratur. Karakter: 6 (9. klasse)
Alexander Kielland (1849-1906) Biografi av forfatteren Alexander Kielland.
Alexander von Humboldt og Carl F. Gauss Biografi om de tyske vitenskapsmennene Alexander von Humboldt og Carl F. Gauss.
Alf Prøysen Kort biografi om visesangeren og forfatteren Alf Prøysen.
Amalie Skram Biografi av den norske samfunnskritiske forfatteren Amalie Skram.
Amalie Skram Biografi om Amalie Skram, biografisk liste og om den epoken hun skrev i.
Amalie Skram (1846-1905) En biografi om den norske forfatteren Amalie Skram.
André Bjerke Om forfatteren André Bjerke.
Anne Karin Elstad Om Anne Karin Elstads oppvekst, livet hennes og det hun har skrevet. Skrevet i 10. klasse.
Antonio Lucio Vivaldi Tekst om den italienske komponisten Antonio Vivaldi.
Are Kalvø En biografi av forfatteren Are Kalvø. Skrevet i 10. klasse.
Are Kalvø – norsk satirisk forfatter Forfatterportrett av Are Kalvø.
Arne Garborg En biografi av Arne Garborg. Karakter: 5+ (sidemål, 9. klasse)
Arnulf Øverland Fakta om livet til Arnulf Øverland.
Arnulf Øverland - en mann med sin egen mening! Stilen handler om dikteren Arnulf Øverlands liv.
Arnulf Øverland - Liv og virke Poeten, kunstneren og medmennesket Arnulf Øverland.
Arnulf Øverland (1889-1968) Biografi om dikteren Arnulf Øverland.
Arnulf Øverland (1889-1968) Nynorsknotatar om Arnulf Øverland brukt for muntlig eksamen.
Astrid Lindgren (1907-2002) Biografi av den svenske forfatteren Astrid Lindgren.
Barack Obama Biografi om den amerikanske presidenten Barack Obama. Skrevet i 8. klasse.
Bastian Schweinsteiger En tysk tekst om fotballspilleren Bastian Schweinsteiger, kan brukes som foredrag og stil. Karakter: 5/6
Benito Mussolini Benito Mussolinis liv, fra fra begynnelse til slutt.
Benito Mussolini Fakta om Benito Mussolinis liv og hva han gjorde.
Benito Mussolini (1883-1945) Biografi om Benito Mussolini.
Benjamin Franklin Mye fakta om Benjamin Franklins oppdagelser og funn.
Bente Skari Skiløperen Bente Skaris karriere.
Biografi om Isaac Newton Biografi om Isaac Newton, hans liv.
Bjørnstjerne Bjørnson (1832-1910) Tekst om Bjørnstjerne Bjørnson, en av "de fire store" forfatterne i norsk historie. Skrevet i 9. klasse.
Bjørnstjerne Bjørnson (1832-1910) Portrett av dikteren Bjørnstjerne Bjørnson.
Bjørnstjerne Bjørnson (1832-1910) En del fakta om Bjørnstjerne Bjørnson, både som person og forfatter/dikter.
Bob Dylan Oppgave om Bob Dylan.
Bon Jovi Biografi om det amerikanske rockebandet Bon Jovi, og gjennomgang av låten "Livin' on a Prayer".
Bruce Springsteen Musikkoppgave om Bruce Springsteen med biografi og sanganalyse av "Born in the USA".
Camilla Collett En kort biografi om forfatteren Camilla Collett.
Camilla Collett Kort om livet og forfatterskapet til den norske forfatteren Camilla Collett.
Camilla Collett (1813-1895) Kort biografi om Camilla Collet og hennes liv.
Charles Darwin (1809-1882) Om Darwins liv og evolusjonsteorien hans.
Charles Darwins liv og opplevelser Om den britiske forskeren Charles Darwin.
Charles Dickens Kort tekst om Charles Dickens.
Charles Robert Darwin Litt fakta om Charles Robert Darwin.
Charles Robert Darwin (1809-1882) Kort om livet til Charles Darwin.
Chopin Oppgave om den klassiske komponisten Frédéric Chopin. Skrevet i 9. klasse.
Christian Krohg Biografi om Christian Krohg. Karakter: 6 (9. klasse)
Chuck Berry Biografi om musikkpioneren Chuck Berry.
Dag Solstad (1941-) Biografi om forfatteren Dag Solstad.
Desmond Tutu Desmond Tutu, vinner av Nobel Fredspris og en aktiv forkjemper for de svartes rettigheter i Sør-Afrika.
Desmond Tutu Fakta om Desmond Tutu. Skrevet i 9. klasse.
Dorothe Engelbretsdatter (1634-1716) En biografi som omhandler livet til Dorothe Engelbretsdatter og diktestilen hennes. Karakter: 5 (VK2)
Dorothe Engelbretsdotter Norges første kjente kvinnelige forfatter og poet ble født i 1634.
Dorothe Engelbretsdotter Forfatterportrett av Dorothe Engelbretsdotter.
Edvard Grieg Her har du litt informasjon om Edvard Grieg. Skrevet i 10. klasse.
Edvard Grieg Biografi om Edvard Grieg. Ble levert som et foredrag om en norsk komponist i 10. klasse. Karakter: 6
Edvard Grieg (1843-1907) Et sammendrag av komponisten Edvard Griegs liv.
Edvard Grieg (1843-1907) Et godt sammendrag av livet til komponisten Edvard Grieg.
Edvard Hagerup Grieg (1843-1907) Oppgave om komponisten Edvard Grieg. Bildene mangler. Karakter: 5+ (10. klasse)
Edvard Munch Edvard Munch and his life as a painter.
Elijah Wood Fakta om skuespilleren Elijah Wood, hittil mest kjent for sin rolle i Ringenes Herre.
Elton John Biografi av sir Elton John, og musikkanalyse av "Your Song".
Elton John Elton Johns liv, suksess og karriere.
Elvis - The King of Rock "n" Roll Biografi om Elvis. Karakter: 5-
Elvis Aaron Presley Om livet og karrieren til Elvis Presley.
Eminem Inneholder store deler av Eminems liv.
Eric Clapton Oppsumering av den kjente artistens liv og virke.
Eric Clapton Biografi om Eric Clapton.
Erling Pedersen Kort biografi med bokutgivelser, dramatikk, priser og selvbiografi.
Ernest Hemingway Kort biografi om Ernest Hemingway.
Filosofen Platons liv og tanker Stilen inneholder informasjon om Platons liv og hvordan han tenkte. Den inneholder også Platons idélære og Platons to verdener. Karakter: 5+
Forfatteren Ludvig Holberg Presentasjon av den norsk-danske forfatteren Ludvig Holberg.
Forfatterportrett av Jens Bjørneboe Livet og forfatterskapet til den norske forfatteren Jens Bjørneboe.
Forfatterportrett: Snorre Sturlason Her får du vite det mest sentrale om Snorre Sturlason.
Galileo Galilei Portrett av Galileo Galilei. Karakter: 6
ganador de un oscar Spansk presentasjon av Pedro Almodóvar. Karakter: 5/4
Georg Brandes Biografi om Georg Brandes.
George Harrison - All things must pass! En kortfattet beskrivelse av enkelte punkter i George Harrisons liv som medlem av The Beatles.
George Orson Wells En kort biografi om George Orson Wells - mannen som ga hele USA hjerteinfarkt.
George Walker Bush Kort om George W. Bush, samt noen bilder:)
Geronimo En biografi om livet til apacheindianeren Geronimo.
Gunnar Staalesen Gunnar Staalesens bakgrunn og verk.
H. C. Andersen Artikkel om Hans Christian Andersen fra Danmark, en av verdens største eventyrfortellere.
Halldis Moren Vesaas (1907-1995) Oppgave om den kjente forfatteren Halldis Moren Vesaas.
Hamsun - en kjemper Om Hamsuns liv og virke.
Hans Nielsen Hauge Om den "ulovlige" misjonæren Hans Nielsen Hauge. Karakter: 5
Hans Nielsen Hauge (1771-1824) Biografi om Hans Nielsen Hauge.
Harry Kewell - A living legend Biografi om fotballspilleren Harry Kewell. Karakter: 5
Henri Matisse En sides tekst om kunstneren Henri Matisse.
Henrik Arnold Wergeland Fakta om Henrik og hans liv som dikter. Skrevet i 8. klasse.
Henrik Ibsen Forfatterportrett av Henrik Ibsen.
Henrik Ibsen Biografi om Henrik Ibsen.
Henrik Ibsen Tekst om Henrik Ibsen.
Henrik Ibsen Kort om Henrik Ibsens liv, bl.a. litt om oppveksten hans.
Henrik Ibsen Kort tekst om Henrik Ibsen. Karakter: 4/5 (10. klasse)
Henrik Ibsen - en biografi Dette er en kort versjon av Ibsens liv med de viktigste detaljene.
Henrik Ibsen (1828 – 1906) Biografi om Henrik Ibsen.
Henrik Ibsen (1828-1906) Biografi om Henrik Ibsen. Skrevet i 10. klasse.
Henrik Ibsen (1828-1906) Forfatterportrett av Henrik Ibsen.
Henrik Ibsen (1828-1906) Livet til Henrik Ibsen, kanskje Norges fremste dikter og forfatter.
Henrik Ibsen (1828-1906) En biografi fra Henriks "start til slutt", i tilleg til noen fakta om tekster han har laget.
Henrik Ibsen (1828-1906) En hel og fyldig biografi om Henrik Ibsen.
Henrik Ibsen (1828-1906) Kort om livet til Henrik Ibsen.
Henrik Ibsen (1828-1906) Biografi av Henrik Ibsen.
Henrik Ibsen (1828-1906) Oppveksten til den norske forfatteren og dramatikeren Henrik Ibsen.
Henrik Ibsen (selvbiografi) Selvbiografi av Henrik Ibsen.
Henrik Ibsens barndom Henrik Ibsens barndom fra velstand til motgang, samt hans forhold til foreldrene senere.
Henrik Ibsens liv og diktning Henrik Ibsens og hans liv og diktning.
Henrik Wergeland Henrik Wergeland og hva han utrettet.
Henrik Wergeland Fordypningsoppgave om Henrik Wergeland. Karakter: 6 (9. klasse)
Henrik Wergeland Biografi av dikteren Henrik Wergeland. Karakter: 5+
Henrik Wergeland (1808-1845) En kort biografi om hvorfor vi husker Henrik Wergeland. (Karakter 5)
Henrik Wergeland (1808-1845) Kort forfatterportrett av Henrik Wergeland om livet hans og skrivemåten hans.
Henrik Wergeland (1808-1845) Forfatterprotrett av Henrik W. Lagt litt vekt på diktene "Julaften" fra diktsamlingen "Jøden" og "Til min gyldenlakk".
Inger Hagerup (1905-1985) Portrett av forfatteren og lyrikeren Inger Hagerup.
Ingvar Ambjørnsen Biografi av Ingvar Ambjørnsen (del av særemne).
Ingvar Ambjørnsen Forfatterportrett av Ingvar Ambjørnsen.
Ivar Andreas Aasen (1813-1896) En faktastil/biografi om Ivar Aasen. Karakter: 5-
Ivar Aasen - Nynorskens skaper Om livet til Ivar og hva han har hatt å si for språkhistorien.
Ivar Aasen (1813-1896) Stil om Ivar Aasen og nynorsken. Skrevet i 10. klasse.
J.R.R Tolkien En kort stil om Tolkien i forbinnelse med et poetoppdrag. Karakter: 5
jacob christian finckenhagen Biografi om Jacob Christian Finckenhagen. (karakter 6)
Jahn Teigen Særoppgave om Jahn Teigen. Skrevet i 10. klasse.
Jakob Sande Ein biografi om Jakob Sande.
James Watt Kort tekst om James Watt.
Jan Garbarek Fakta om Jan Garbarek.
Janis Joplin Litt om Janis Joplin.
Jean-Paul Sartre (1905-1980) Biografi om den franske forfatteren og filosofen Jean-Paul Sartre - "Vestens intellektuelle samvittighet", en av grunnleggerne av eksistensialismen.
Jeanne d'Arc Dette er en kort biografi om Jeanne d'Arc.
Jo Nesbø og kriminalromene Biografi og fakta om utgivelsene til Jo Nesbø.
Joanne Kathleen Rowling Biografi om J.K. Rowling som eg skreiv som ein del av ein større oppgåve for ein stund sida. Karakter: 6
Joanne Kathleen Rowling En biografi av JK Rowling.
Joanne Kathleen Rowling Les om J. K. Rowling, forfatteren bak Harry Potter-bøkene. Skrevet i 8. klasse.
Johan Herman Wessel Forfatterportrett av Johan Herman Wessel.
Johan Petter Falkberget (1879-1967) Kort om hvem Johan Petter Falkberget var.
Johan Sebastian Welhaven (1807-1873) Oppgave i norsk om Johan Sebastian Welhaven. Inneholder en del generelle fakta om Welhaven og livet hans.
Johann Sebastian Bach En stil om komponisten Bach inndelt i tre deler. Skrevet i 10. klasse.
Johann Sebastian Bach (1685-1750) Handler om komponisten Johann Sebastian Bach, hans oppvekst og litt av det han har komponert.
Johann Sebastian Bach (1685-1750) Johann Sebastian Bachs liv og musikk.
John F. Kennedy Et prosjekt om livet til den amerikanske presidenten John F. Kennedy skrevet på videregående skole. Karakter: 5+
John F. Kennedys liv og politiske karriere En kort biografi om John F. Kennedy. Karakter: 5- (10. klasse)
John Fitzgerald Kennedy En liten biografi om John Fitzgerald Kennedy.
John Fitzgerald Kennedy Livet til en av de mest kjente amerikanske presidentene, John F. Kennedy.
John Fitzgerald Kennedy Oppgave om livet til og drapet på tidligere president i USA John F. Kennedy. Skrevet i 10. klasse.
John Steinbeck (1902-1968) Kort biografi av den amerikanske forfatteren John Steinbeck.
Jonas Lie (1833-1908) Handler om forfatteren Jonas Lies liv.
Josef Stalin Fakta om Josef Stalin.
Jørgen Engebretsen Moe & Peter Christen Asbjørnsen Litt fakta om Asbjørnsen og Moe, kjent for å ha samlet inn norske eventyr på 1800-tallet.
Karl Marx Biografi av Karl Marx.
Karl Marx: Biografi En relativt lang biografi om Karl Marx. Ideene og tankene hans har hatt stor innvirkning på dagens ideologiske venstreside.
Katharine Hepburn En biografi om Katharine Hepburn.
Knut Hamsun Stilen handler om Knut Hamsun og han forfatterskap. Karakter: 4 (8. klasse, norsk)
Knut Hamsun Knut Hamsuns liv og hva han var opptatt av.
Knut Hamsun Biografi om Knut Hamsun.
Knut Hamsun En grei tre siders beskrivelse av Knut Hamsuns liv. Karakter: 5
Knut Hamsun Prosjektoppgave om Knut Hamsun. Bokomtale av boken hans "Victoria". Karakter: 5+ (9. klasse)
Knut Hamsun En kort faktatekst om Knut Hamsun.
Knut Hamsun Sammendrag av Knut Hamsuns liv.
Knut Hamsun En kort biografi om Knut Hamsun.
Knut Hamsun En kort tekst om Knut Hamsun på nynorsk. Skrevet i 10. klasse.
Knut Hamsun - "Jeg den fattige skribenten" Innholdsrik biografi om Knut Hamsun.
Knut Hamsun (1859-152) Livet til forfatteren Knut Hamsun, som blant annet fikk nobelprisen i litteratur for romanen "Markens grøde".
Knut Hamsun (1859-1952) Biografi om forfatteren Knut Hamsun.
Knut Hamsun (1859-1952) Biografien om Hamsuns liv og diktning.
Knut Hamsun (1859-1952) Knut Hamsun som forfattar.
Knut Hamsun (1859-1952) Kort biografi om Knut Hamsun.
Knut Hamsun (1859-1952) Biografi om Knut Hamsun.
Knut Hamsun (1859-1952) Fakta om forfatteren Knut Hamsun.
Knut Hamsun (1859-1952) Biografi om den kjente norske forfatteren Knut Hamsun.
Kort om Ivar Aasen Kort biografi frå livet til Ivar Aasen og hans dikting.
Kurt Cobain (1967-1994) Oppgave om Kurt Cobain. Inneholder også bilder.
Kurt D. Cobain (1967-1994) Kurt Cobain var vokalist i rockebandet Nirvana.
Kurt Donald Cobain (1967-1994) Fakta om kongen av Grunge - fra fødsel til død.
Lars Saabye Christensen Fakta om forfatteren Lars Saabye Christensen
Leann Rimes Livet til Leann Rimes fram til 2001, samt de fleste sangene hun har sunget.
Leonardo da Vinci Oppgave om det italienske geniet Leonardo da Vinci.
Leonardo da Vinci (1452-1519) Kort om Leonardo da Vinci.
Lise Blomquist Biografi om forfatteren Lise Blomquist.
Madonna - The Queen of Pop Music Generelt om Madonna, kort og godt sagt om livet hennes og karrieren.
Mahatma Gandhi Kort tekst om Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi Facts about Gandis life.
Mahatma Gandhi En kort biografi om Mahatma Gandhi. Karakter: 5 (Foredrag i RLE)
Mahatma Gandhi Kort stil om Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi En stil skrevet i KRL om Mahatma Gandhi, den berømte frihetsforkjemperen som ikke brukte våpen. Skrevet i 10. klasse.
Mahatma Gandhi Her står det litt om Gandhis oppvekst og veien til en selvstendig stat for India. Avslutningsvis er det også noen likheter mellom Gandhi og Yitzak Rabin og Nelson Mandela.
Mahatma Gandhi Oppgave om hele livet til den indiske aktivisten og ikonet Mahatma Gandhi.
Mao Zedong (Mao Tse-Tung) Tekst om livet til Mao Tse-Tung. Hvem var han? Hva slags oppvekst hadde han?
Marc Chagall Fakta og historie om futuristen Marc Chagall.
Marcel Duchamp Biografi om Marcel Duchamp - en av 20. århundrets viktigste kunstnere.
Martin Luther Oppgave om Martin Luthers liv. Skrevet i 10. klasse.
Martin Luther Presentasjon av Martin Luther. Hva gjorde denne mannen slik at vi i dag husker hans handlinger? Luthers 95 teser blir i dag regnet som starten på reformasjonen, noe du kan lese mer om i denne oppgaven.
Martin Luther King Jr. (1929-1963) Her er hele biografien til Martin Luther King jr. Karakter: 6 (10. klasse)
Martin Luther King Jr. (1929-1968) Om Martin Luther King Jr., en viktig forkjemper for bedre vilkår for den svarte befolkningen i USA.
McFly - Young and talented Et mini-prisjekt om popgruppen McFly. Skrevet i 10. klasse.
Mew Liten biografi om det danske badet Mew.
Michael Jackson Popmusikk og skandaler er to stikkord knyttet til Michael Jackson.
Michael Jackson - et levende paradoks! Dette er en biografi av Michael Jackson. Historie om hans oppvekst, hans store gjennombrudd og hans store nedgang... (OBS!! bilder er IKKE med...)
Michael Joseph Jackson Framføring om Michael Jacksons liv på engelsk.
Michelangelo Deler av Michelangelos liv.
Michelangelo Buonarroti Beskriver livet til Michelangelo.
Mikhail Gorbatsjov Veldig kort og enkel oppsummering av Mikhail Gorbatsjov, hans liv og innflytelse.
Napoleon Tekst om Napoleon Bonaparte. karakter: 6.
Napoleon Bonaparte Napoleon Bonaparte og hva han utrettet.
Napoleon Bonaparte En tekst om Napoleon Bonaparte og hans liv.
Napoleon Bonaparte (1769-1821) Tekst om den franske hærføreren Napoleon Bonaparte.
Narciso Yepes PowerPoint-presentasjon om den spanske gitaristen Narciso Yepes. Fag: Engelsk Klasse: 1 VGS.
Nelson Mandela En kort biografi om Mandela og det viktige han har gjort.
Nelson Rolihlahla Mandela Kort biografi om Nelson Rolihlahla Mandela.
Niels Bohr Tekst om Niels Bohr.
Niels Bohr (1885-1962) Fakta om hvor han ble født og hva han har funnet på.
Nordahl Grieg En oppgave om Nordahl Grieg.
Nyrealismens ansikter Biografier av nyrealismens viktigste personer, henholdsvis Sigrid Undset, Oskar Braaten, Rudolf Nilsen, Jacob Sande, Johan Falkberget, Nordahl Grieg og Arnulf Øverland.
Odd Børretzen Flott oppgave om forfatteren og kåsøren Odd Børretzen.
Ole Bull Oppgave om den norske komponisten og fiolinisten Ole Bull. Karakter: Sterk 5.
Oprah Winfrey Oprah Winfrey's biography.
Petter Dass Om Petter Dass' liv og hva han gjorde.
Pink Floyd Tekst om bandet Pink Floyd. Inneholder også lyrikken til noen av låtene deres.
Platon - en av tidenes største filosofer Platons liv og egne tanker om platon. (karakter: 6)
Quentin Tarantino Biografi om den legendariske Pulp Fiction regissøren Quentin Tarantino og hans liv. Karakter: 6 (10. klasse)
Roald Amundsen (1872-1928) Biografi av den norske polarforskeren Roald Amundsen.
Roald Dahl Biografi om Roald Dahl, samt anmeldelse av de to bøkene "Heksene" og "Charlie og sjokoladefabrikken". Skrevet i 9. klasse.
Roald Dahl - The world"s best children author! Kort beskrivelse av Roald Dahls liv og noen av hans bøker.
Roald Dahl (1916-1990) Et kort sammendrag på engelsk om Roald Dahls liv og litt om det han har skrevet.
Robbie Williams Ikke helt fullendt biografi, men kan skyldes at den ble skrevet for to år siden. Skrevet i 8. klasse.
Rowan Atkinson En kort biografi om Rowan Atkinson. Karakter: 5
Sigbjørn Obstfelder (1866-1900) Fakta om hans diktning og liv.
Sigbjørn Obstfelder og "Jeg ser" Kort biografi om Sigbjørn Obstfelder og hans mest kjente dikt "Jeg Ser".
Sigrid Undset (1882-1949) Biografi om Sigrids liv fra fødsel til død.
Sigrid Undset (1882-1949) En kort biografi som omhandler de viktigste punktene i Sigrid Undsets liv.
Sigrid Undset (1882-1949) Sigrid Undsets liv.
Snorri Sturluson Sammendrag av Snorres liv på nynorsk (sidemål).
Superstjerner i musikken - Jimi Hendrix En personbiografi og forklaring om hvorfor jeg mener artisten og gitaristen Jimi Hendrix var en superstjerne. Skrevet i 9. klasse.
Tarjei Vesaas (1897-1970) En biografi om dikteren og forfatteren Tarjei Vesaas.
Tarjei Vesaas og Alf Prøysen Sammendrag av livene til Tarjei Vesaas og Alf Prøysen.
Thomas Alva Edison (1847-1931) Et arbeid om Thomas Alva Edison.
Thomas von Westen En biografi om Thomas von Westens liv.
Torbjørn Egner (1912-1990) Biografi om livet til den fantastiske forfatteren og visesangeren Torbjørn Egner.
Tupac Amaru Shakur Dette er en biografi av den legendariske rapperen 2pac.
U2 Historien om U2.
Unni Lindell (1957-) Biografi om Unni Lindell. Skrevet i 10. klasse.
Vincent van Gogh (1853-1891) Handler om Vincent van Goghs liv fra fødselen til selvmordet.
Vladimir Riazanov Dette er en kort oppgave vi hadde i Historie og Filosofi hvor vi skulle skrive om russiske før-revolusjonærer.
William Shakespeare En god biografi om William Shakespeares liv og verk.
William Shakespeare Kort om William Shakespeare. Skrevet på 10. trinn.
William Shakespeare (1564-1616) Om Shakepeares liv og teateret.
William Shakespeare (1564-1616) Om William Shakespeare.
William Shakespeare (1564-1616) Denne stilen ble skrevet som en oppgave i engelsk. Karakter: 6 (10. klasse)
William Shakespeare (1564-1616) En stor mann, med "store" skuespill.
Willy Ustad (1946-) Kort om forfatteren Willy Ustads liv.
Winston Churchill Biografi av Winston Churchill, mannen som ledet Storbritannia under andre verdenskrig.
Winston Churchill Om hele livet til Winston Churchill på nynorsk. Karakter: 6 (9. klasse)
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) Oppgave om komponisten Mozart, som tilhørte klassisismen. Tar for seg Wolfgangs barndom, oppvekst, musikk, komposisjoner mm.
Wolgang Amadeus Mozart Om Wolfgangs barndom, oppvekst, musikk, komposisjoner mm.
Yasser Arafat`s history Dette er en biografi om Yasser Arafats liv fra fødsel til død. Skrevet i 9. klasse.
Aasmund Olavson Vinje Litt om Aasmund Olavson Vinje.
Aasmund Olavsson Vinje (1818-1870) Biografi om Aasmund Olavsson Vinje.
Aasmund Olavsson Vinje (1818-1870) Litt om Aasmund Olavsson Vinje.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst