Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Lock, Stock and Two Smoking Barrels

Lock, Stock and Two Smoking Barrels

Anmeldelse av filmen Lock Stock and Two Smoking Barrels.

Karakter: 5 (allmenn påbygging, VK2)

Sjanger
Anmeldelse (bok, film...)
Språkform
Bokmål
Lastet opp
30.10.2007
Tema
Filmer

Filmen handler kort fortalt om en kompisgjeng på fire (Ed, Tom, Soap og Bacon), som etter å ha blitt snytt i et kortspill, har havnet i pengetrøbbel. Det at de skylder den lokale forbryterkongen Harry the Butcher pengene, gjør ikke de eventuelle konsekvensene noe mildere. De er derfor villige til å gå lengre enn normalt for å skaffe pengene til veie.

 

<bilde>

 

Heldigvis er Eds naboer i gang med et digert kupp. De fire kompisene overhører naboens planer og får en ide. Ved en tilfeldighet, kommer de over to gamle rifler, og jakten på pengene kan begynne.

 

Denne hysterisk morsomme actionkomedien er en av nyere tiders største britiske publikumssuksesser. Filmen foregår på Londons verste Østkant, noe handlingen bærer tydelig preg av.

 

Filmens språk og voldsbruk, tilsier at den ikke passer for de aller yngste. Men dette er i aller høyeste grad en film for de som liker actionfylt humor.

 

<bilde>

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil