Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > På rømmen

På rømmen

Handler om ei jente som blir forelsket og rømmer til slutt...

Sjanger
Novelle
Språkform
Bokmål
Lastet opp
12.04.2007


Det var en vanlig dag for Ayla Amalie, og utover ettermiddagen gikk hun til sin venninne som bodde noen meter unna henne. Da hun kom frem satte de på en film, mens de småsnakket under filmen. De spiste potetgull og prøvde en kalorisjokolade, som smakte eplekake med mel. De lo og spyttet den ut. Senere ut på kvelden gikk de ut i snøen for å se om de traff noen, de begynte å hive snøballer på hverandre og satte seg til slutt ned for å prate litt mer. Og bare noen få minutter etter at de hadde satt seg, kom det to voksne gutter som de kjente noenlunde til. Ayla Amalie og Emma Elise skjønte at de skulle på en fest, og de snakket jo bare tull. En av dem sa: ”Hei Eli Rygg og dronning Sonja…”, mens den andre satte igjen en hvitvinflaske og sa: ”Her får dere en smaksprøve dere også!!”. De satte seg på en bil som spurte om de ville ha skyss, og etter at bilen var ute av syne sprang Ayla bort til hvitvinflaska og tok seg en smaksprøve. Litt etter kom Emma og ville smake hun også, de drakk opp det som var igjen og satte seg på den samme plassen som sist. Det begynte å bli sent så de skulle til å gå hjem, men før de dro til hvert sitt spurte Ayla om nummeret til den gutten som gav dem hvitvin. Så skrev hun inn på mobilen: ”Karl-Kjetil:48061988”.
Og det var slik livet til Ayla ble helt forandret…


 

Ayla skrev til Karl-Kjetil ”takk for hvitvinen, kjempegod”. De begynte å skrive mye sammen, men mest om festing og slike ting. Hun ble konfirmert i år, så snart kunne hun også på fest. De skrev i mange uker framover, det var mest spørsmål fra Karl-Kjetil om hun kunne snike seg ut og komme til han å feste, men Ayla ville ikke før det ble sommer, da ble det varmere å snike seg ut. Ayla ville jo bare feste, men hun ville absolutt ikke bli tatt for å være full av foreldrene igjen. Aldri mer!   ! Ayla hadde egentlig følelser for ham, men hun fornektet dem helt. Hver gang hun lot følelser overta ble alt et rent helvete, så slik ville hun ikke at det skulle bli nå. Hun skrev i dagbøkene om ham og følelsene for ham, men lengre skulle det ikke gå. For da kom hun til å miste ham og…

 

Sommeren kom og Karl-Kjetil maste mer enn før, og til slutt sa Ayla ja. Det var en veldig varm sommerkveld i juli da hun snek seg ut, hun hadde bare nattklærne på seg da hun sprang mange meter for å komme til Karl-Kjetil. Da hun kom hjem til han, hentet han en øl med en gang til henne. Hun drakk den opp og fikk etter hvert vin og sprit. De blandet ut sprit med iste, for det var det eneste de klarte å drikke med spriten. De drakk, ble etter hvert ganske fulle og lo av full hals.

 

Ayla våknet i sin egen seng, og var ganske kvalm og hadde hodepine. Hun sendte en melding for å spørre hva som hadde skjedd da de festet hjemme hos ham, for hun husket ingenting. Han skrev tilbake at hun måtte komme til ham for å få vite hva som hadde skjedd.

 

Hun kom bare rett inn, mens han fortsatt lå i senga.

- Kom å gi meg et kyss, sa ham og satte seg litt opp i senga.

- Hva?! Hvorfor det?! Sa hun med en forskrekket stemme.

- Fordi du er dama mi, husker du seriøst ingenting eller?

- Eh… Bare at jeg kom og at vi lo, sa hun litt beskjedent.

- Sett deg ned så skal jeg fortelle alt, sa han og pekte på en stol. Hun satte seg ned og ventet på at han skulle snakke.

- Vell… Først drakk vi, veldig mye og ble ganske fulle. Eller i alle fall du da. Du danset for meg og strippet litt, og sa at du likte meg. Vi hadde sex og etter noen omganger med deilig sex, så sa du at nå var vi sammen og at jeg ikke hadde noe å si. Også klarte du å sovne. Hun kjente rød heten i kinnene og tenkte at det var rett at sannheten kom fram i fylla.  

- Eh… Å ja, men hvordan klarte jeg da å komme i min egen seng?

- Å ja, etter at du hadde sovet litt så kledde jeg på både meg og deg og bar deg hjem. Det var litt vanskelig, og rart at du ikke fikk noen kul i hodet.

- Når du sier det så har jeg hodepine, har hatt det siden jeg våknet. Hun strøk over hodet og fant en kul i bakhodet.

- Hvordan fikk du meg inn? Og hvordan fikk jeg denne kula?

- Jeg måtte jo bære deg inn igjennom vinduet, så jeg måtte slippe deg på stolen, men dessverre målte jeg galt så du datt på gulvet. Sorry det der… Sa han og så ned på gulvet.

- Herregud, det går greit. Hvis du ikke hadde gjort det, så hadde jo foreldrene mine fått vite det. Takk! Sa hun og kysset ham.

- Oh! Kom og legg deg her sammen med meg, sa han og lagde plass for henne. Hun satte seg oppå ham og kysset ham.

- Eller vi kan gjøre det, sa han og slengte henne over så han ble øverst. Hun gav i fra seg et lite hyl.

 

Etter at de ble sammen ble det mye sniking i rundt. Siden Ayla ennå ikke hadde fylt 16 år, var hun ikke over den seksuelle lavalder. Så de måtte holde det litt hemmelig imens, men begge syns det bare var bedre. De snakket ikke om hverandre til andre venner, og snek seg rundt om natten til hverandre. Mest til ham siden han hadde hybel. De visste begge to at de ikke kunne holde på slik for alltid, så de bestemte seg for å fortelle det til folk etter bursdagen til Ayla. Dessverre gikk det ikke som planlagt, det var noen kjente som så dem en kveld og spredde ryktet utover hele byen. Og dette var to dager før bursdagen til Ayla. Alle i familien til både Ayla og Karl-Kjetil fikk vite det, og de ble ikke glade for det. De tok fram at det var 5 år mellom dem, og tok ikke med at hun hadde snart bursdag, så det egentlig bare var 4 år mellom dem. Det ble en stor krangel mellom familiene deres og Ayla klarte ikke mer. Hun tok alle pengene sine og gikk til Karl-Kjetil. Selv om familiene deres ikke likte forholdet deres, så elsket de hverandre. Ayla og Karl-Kjetil snakket i mange timer og Ayla sov der til dagen etter. Og det var da de bestemte seg for å rømme og bare leve lykkelig.

 

For å gjøre seg klar til rømmen så pakket de ned det aller nødvendigste; klær, penger og avslått mobil. Men for å ikke bli oppsporet med en gang så tok Karl-Kjetil ut alle pengene han hadde på kortet sitt. De visste ikke hvor de skulle kjøre, så de begynte bare å kjøre med en gang. Han hadde selvfølgelig kjøpt bensin, så det behøvde de ikke å tenke på med det første. De kjørte et godt stykke før de stoppet ved en butikk. Ayla kjøpte mat, mens Karl-Kjetil kjøpte rød spraymaling til bilen, så folk ikke kunne kjenne den igjen. De kjørte også til en bilopphugger og kjøpte nye skilt til bilen. De sprayet den mens de var hos bilopphuggeren. Ayla hadde også kjøpt hårfarge til dem begge og kontaktlinser, så ingen ville kjenne dem igjen. De kjørte til en innsjø for å gjøre det, og da de endelig var ferdig med hele denne nye stilen deres kjørte de videre. Dette var deres nye liv, og bare de to var involvert, livet var herlig.

 

2 år senere hadde de fått seg et hus, jobb begge to og et nytt liv. Nå kunne de også få seg barn hvis de ville det, deres liv ble perfekt.

 

The End!


Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil