Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Intervju med Colombus

Intervju med Colombus

Et intervju med Christopher Colombus om livet hans.

Karakter: 5+

Sjanger
Annet
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
27.11.2006

Eg befinner meg i ei lita hytte. Året er 1519; midt i Renessansen. Colombus, som sit framfor meg på ein heimelaga stol, trippar nervøst med føta. Han er berømt for å ha reist med båt og oppdaga nye delar av jordkloden.

Du er ein av dei som har oppdaga nye ting med universet. Kva slags reaksjonar får du frå andre menneske? 
- Når eg kom heim frå Cadiz, fikk eg ikkje verdens beste velkomst. Dei fleste trudde at eg skulle ha med meg ein del gull. Han ser ned i bakken og seier: men slik blei det ikkje altså…

Det var ein stor etterspørsel etter gull. Korleis takla du alt oppstyret rundt dette temaet?
- Christopher sukkar og seier ”Det var ikkje stort med gull nei. Vi såg etter eit spesielt gull som heiter ”El Dorado”, men utbyttet var magert.



Du var sjefen om bord på skipet til Vest-India. Kan du beskrive for oss korleis reisa var?
- Vel, det var eit slit å vere om bord på eit av dei tre skipa. Etter ei stund begynte mannskapet å musse og vise teikn til mytteri; men eg klarte å roe dei ned. Den 12. Oktober, etter 2 månadars segling, såg vi land. På land møtte vi menneska som bur i India. Sidan landet heitte India, gav vi namnet ”Indianar” til innbyggjarane.

Kartet viser detaljer frå Colombus’ 1. reise til Vest-India

<bilde>


Eit år seinare bestemte du deg for å legge deg ut på ein ny reise… Kva skjedde?
- Da vi skulle vestover? Ja, da mangla vi ikkje støtte i hvertfall! Vi la ut med 17 skip med adelsmenn, prestar og handverkarar. Vi var ca. 1500 stk om bord visst vi tek med soldatane og mannskapet. På turen oppdaga vi noko som heiter de små Antiller. Lengre ut på reisa for til tilbake til Hispaniola, der eg anla min første by som eg kalla Ciudad Isabella. Han stryk seg i håret og legg til - Det er namnet på den Spanske dronninga forresten!

 

Når du kom tilbake frå di tredje reise til Sør-Amerika, var det fullt oppstyr når du kom heim. Kva hadde skjedd?

- Eg veit ikkje heilt. Når eg prøvde å dempe opprøret, klaga kolonien til den spanske kongen. Han blir stille ei stund. - Det var slik eg og bror min blei fengsla. Kongen sendte utsendingar vestover. Dronning Isabelle gråt då ho fikk sjå meg i lenker. Folket mitt tok det så ille opp at eg blei satt fri.

Den fjerde og siste reisa di var i 1502. Kan du fortelje oss litt om kva som skjedde?

Eg oppdaga enda eit nytt land, Nicaragua. Han trekk pusten, og sukkar.
- Men der blei eg forfølgt av fiendar, så eg reiste tilbake til Spania i 1505

Her er eit kart over alle reisene til Christopher Colombus:

<bilde>

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil