Drømmekvinnen

Kåseri om drømmekvinnen ;)
Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2006.04.19

Mange spør både seg selv og andre hvordan drømmedama er. Ja det er akkurat drømmedama jeg er ute etter her også for å få gjort det klart. Den dama som du drømmer om på natta, og som du ikke klarer en dag uten.

 

En drømmekvinne må jo være en helt perfekt kvinne, som har det meste. For min del ville det være en jente som ikke hadde verdier som jeg kunne delt med henne, og som mange andre ville sagt, spiller det ingen rolle om hun ikke er så pen å se på, eller mindre pen som det så fint kalles. Hvis jeg fritt hadde kunnet fått velge min egen drømmekvinne, ville jeg reist rundt om i verden på jakt. Jeg skulle funnet meg en av de styggeste jeg kunne finne. tre armer for mye, og femten tær, og gud bære meg hvis hun kanskje hadde en pukkel eller sju hadde jeg i hvertfall ikke nølt. Hun kunne jo for eksempel brukes som stol eller sittegruppe, hvis hun da hadde hatt et par ryggkuler. Så lenge hun hadde vært snill og grei ville ikke jeg klage. Det ville jo og vær en fryd å ha henne i drømmene mine gjennom den lange natta. Og jeg ville gi fullstendig blanke i skolearbeidet. Bare det var mulig å ha et kontinuerlig visuelt bilde av henne inne i hodet, så hadde jeg antagelig vært fornøyd.

 

Hvis da min kjære kanskje hadde sittet i fengsel for noe skikkelig stygt, for eksempel et grusomt massemord på en fredlig gjeng med munker, eller en terroraksjon i en barnehage for funksjonshemmede og misdannede barn, ja da vil jeg påpeke at mitt hjerte nok hadde endret rytme, og slått bare for henne. Et rykte verre enn de verste hadde vært det ultimate for min drømmekvinne å ha.

 

Mange som får spørsmålet om drømmekvinnen deres, svarer at det er mest utseendet de bryr seg om. Kjerringa kan være både stum, døv og blind bare hun er skikkelig råsexy. For deres del kan hun like greit være slem og jævlig mot alle andre enn seg selv. Det er dette jeg kjører langt vekk i fra. Det er klart, jeg må si meg enig i at hun godt kan være dum og skikkelig horete, men bare hun er stygg som juling er det helt ok, for det skal ikke ha noe å si likevel ikke sant?

 

For deg som har sett the ring-filmene og filmen the grudge, ja du kan jo tenke deg en blanding. Bare at hun er bred som ei låvedør og er norgesmester, eller universalsk-olympisk-verdensmester i store, tunge ting som skal hives langt. Hun er kjeveortoped, men raserer i stedet for å reparere, og jobber deltid på et ligningskontor og har ennda en deltidsjobb på en skjønnhetssalong der hun plukker løsnegler. Innimellom stripper hun for å samle inn penger til å hugge ned regnskogen. Hun vil altså ikke ha tid til meg, og hvis ikke det er en bra egenskap så vites ei fra denne side. På fritida organiserer hun grupper som står på utsiden av sykehuset og røyker, og blåser røyken inn i ventilasjonsanlegget til kreftavdelingen. Når hun omsider kommer hjem, driver hun med entomologi og samler på larver. På helgene har hun jobb på en argumentasjonsklinikk der hun betaler for å sitte bak et skrivebord og argumentere. Hun har sin egen personlige avslapper, som hjelper henne med å sitte stille og gjøre ingenting. Dette er nok en helt perfekt kvinne. Hvis du kan se henne for deg, skjønner du kanskje hva jeg mener.

 

Så til hjelp for alle menn som søker drømmekvinnen har jeg laget en slags eksperimentell oppskrift på den ultimate drømmedame:

En teskje Vidkun Quisling, tre kryddermål quasimodo, en liten teft Adolf Hitler, en liter frankenstein, og tre spiseskjeer Imelda Marcos for å få essensen av kvinne. Imelda Marcos var forresten kona til den fillipinske diktatoren Ferdinand Marcos. Dette skal så blandes sammen før man  til slutt blander inn det som fullfører verket: en halv kilo såpe for å få henne skikkelig sleip, og to kopper svart kaffe for å mørklegge tankene hennes fullstendig. Hun trenger ikke å stekes, ettersom hun bør være så kald som mulig, og der har du henne, drømmekvinne nummer èn.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst