Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Min drømmeskole

Min drømmeskole

Her står det om min drømmeskole. Jeg og venninna mi som skrev den sammen.

Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
06.03.2006


Min skole heter Rennesøy jenteskole og ligger på Rennesøy. Rett ved siden av ligger gutteskolen som vi ofte stikker innom. Vi bor på skolen 5 dager i uka og er hjemme i helga, men hvis vi vil kan vi også være på skolen i helga.

 

I skolegården ligger stallen. Der er det 20 skolehester og 10 privathester. Både jeg og Constanse har med egen hest. Min hest heter Roxanne og Constanse sin heter Sjur. Vi har ridning på timeplanen og det er Stine Jørgensen som er lærer.

 

Vi har masse gøy i skolegården. Vi har tre forskjellige berg og dalbaner. Også en stor kino!! Den viser førpremiere på alle de kule filmene. Ofte får vi ogs kjendiser på kinoen. Så er det et stort shoppingsenter med alle mulige butikker du kan tenke deg. Skolen låner ut mopeder til de som ønsker det fra 7. – 10. klasse.

 

I svømmehallen er det rått!!! Den er svær. Det er masse stupebrett opp til 10 meter. Det er 5 lange vannsklier. Det er også et godt og varmt boblebad. Det er mange morsomme vannleker. Hvis du vil kan du få en vannmadrass og drikke en spennende drink.


 

I kantina er vi 4 ganger om dagen. Frokost, lunch, middag og kvelds. Vi får utdelt meny av kelneren. Der står det alltid mye godt. Kelneren skriver ned det vi skal ha og kommer selfølgelig og leverer det ut til oss. Det er skinnsofaer der og rundt vært bor er det plass til 4 folk. I kantina får guttene også komme.

 

Klasserommet må være et av de fineste rommene på skolen. Det er jeg og Constanse som malte det. Sånn ser det ut...

Vegg 1: Svart med rosa sebrastriper

Vegg 2: Oransje med lilla sebrastriper.

Vegg 3: Blå med gule sebrastriper.

Vegg 4: Spygrønt med rød sebrastriper.

2 og 2 deler 1 sofa. Jeg og Constanse deler en. Vi jobber alltid 2 og 2. Det er en pc til vær elev. På døra henger timeplanen og den ser sånn ut:

 

mandag

tirsdag

onsdag

torsdag

fredag

Heimkunnskap

Heimkunnskap

Matte

Hest

Gym

Heimkunnskap

Heimkunnskap

Hest

Hest

Musikk

Heimkunnskap

K å H

Hest

Hest

Heimkunnskap

Matte

Musikk

Gym

Bibliotek

Moped

Data

Bibliotek

Gym

K å H

Moped

 

 

 

 

 

Hest, stall og ridning

Hest, stall og ridning

Hest, stall og ridning

Hest, stall og ridning

Hest, stall og ridning

 

 Oversikt over lærere:

Kul Musikk

Lindsay Lohan

Gym

Tigergutt

Heimkunnskap

Gisle Gris

Kunst å Håndtverk

Nasse Nøff

Data

Albert Einstein

Bibliotek

Postman Pat

Mopedtimer

Brannmann Sam

Matte

Albert Åberg

Hest, stell og ridning

Stine Jørgensen

Rektor

Snurre Sprett

 

Vi drar ofte på leirskole. I år skal vi til Gullingen og i løpet av de 3 årene etter det skal vi til:

Tokyo, Los Angeles, New York, Hawaii og Hollywood. Dit skal vi uten lærere.

 

Jeg og Constanse deler hus. Det er rett ved stallen. Huset vårt er sjokkrosa utvendig. Innvendig er det alle rosa og lilla fargene du kan tenke deg. Vær morgen før skolen rir vi på tur med Sjur og Roxanne.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil