Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Frelsesarmeen

Frelsesarmeen

Kort oppgave om Frelsesarmeen.

Sjanger
Faktaoppgave
Språkform
Bokmål
Lastet opp
31.01.2006

Utenfor Norge:

Frelsesarmeen i Norge, Island og Færøyene er en del av en internasjonal kristen organisasjon som er med i 109 land i verden.

 

Den norske frelsesarmeen bistår med hjelp til fattige land på flere måter. De driver med hjelpeprosjekter, der de hjelper fattige folk, folk som driver med rus, folk som er svakere stilt og lignende. De driver også med misjonsprosjekter. De driver flere sykehus rundt i verden. De startet for eksempel et sykehus i Bolivia i en fattig del av Conchabamba for 20 år siden. Der har de 60 ansatte og i 2002 hadde de ca 34 tusen pasienter. De blir ofte finansiert fra korps, bedrifter, privatpersoner og lignende.

 

I Norge:

I Norge driver Frelsesarmeen flere sentre og møtesteder for rusmisbrukere og folk som har det vanskelig. For eksempel så startet de Fyrlyssenteret i samarbeid med Egersund kommune. Det ligger sentralt i byen og er et møtestad for aktive rusmisbrukere. Der kan de snakke med andre folk og få hjelp og mental støtte. De har også muligheten til å få mat, klær og å vaske klær.

 

Frelsesarmeen står for:

Et rusfritt miljø.

Den kristne tro.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil