Kjære dagbok

En tenårings dagbok.

Karakter: 5 (9. klasse)

 

Synes den var veldig bra da jeg skrev den.. Er ikke av helt samme oppfatning nå ;)

Sjanger
Annet
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2005.11.30
Kjære Dagbok, Fredag 3. Des

 

Lenge siden sist, nå! Det har hent en del…

 

I dag greide jeg det igjen! Jeg fikk min tredje anmerkning denne uka. Frøken Hansen sa at hun skulle trekke den tilbake hvis jeg greide å huske alle leksene neste uke. Fikk forresten en treer på kristendoms-prøven i går, og frøken sei-dala-et-eller-annet sier at jeg må ha en femmer på ALLE de andre prøvene, hvis jeg vil beholde min ” sterke firer ”. Men nå er det endelig helg, så jeg tenker ikke mer på det.

 

Festen til Marianne, tenker jeg derimot veldig mye på. Kevin kommer. Han er så kjekk! Brune øyne lyst hår, og uten tvil en av de mest populære guttene i klassen. Det er ikke så rart. Han har brede skuldre, et pent ansikt og et veldig høy. Når han smiler, avslører han en helt perfekt tannrekke. Han røyker, og pleier å drikke på festene til fetteren sin, sier han.

 

Jeg vet akkurat hva jeg skal ha på meg, nemlig den nye, sorte toppen, som jeg forresten kjøpte i går. Jeg har klipt opp den lyse dongeribuksa mi, den ble kjempetøff! Mamma vet det ikke ennå, og slik bør det fortsette å være helt til etter festen.

 

Kaja har fortsatt ikke kommet over Thor, den ekle og uhygieniske slasken fra 10 B. Jeg greier bare ikke å skjønne hva hun ser i ham! Han dumpet henne fordi ” hun var ikke moden nok ”. Det vil si at Camilla i 10 C var tidligere utviklet. Det sier Eva. Jeg prøver å trøste henne, og si at det finns flere fisk i havet, men det hjelper tydeligvis ikke.

 

Nevnte jeg at Kevin smilte til meg? Det var enten til meg eller Iselin Nordbekk. Iselin røyker, men det var nok meg, siden hun aldri dusjer etter gymtimen. Burde jeg begynne å røyke? Da får jeg et helvete hjemme og på fotballtreninga, også er det så ekkelt! Jeg og Kaja prøvde en gang, i sjuende, husker du… På den andre siden, så sikrer jeg meg Kevin, den skjønne og søte Kevin.

 

Var forresten på fotballtreninga i dag. Sarah og Kine ble utvist fra de neste tre treningene, bare på grunn av røyking. Jeg skjønner ikke hvordan treneren finner det ut! Jeg tror jeg dropper den røykinga foreløpig… Han får ta meg som jeg er!

 

Så var det pappa- og mammasituasjonen. Elise pynter seg for pappa hver bidige dag, og de tar på hverandre og fniser når de tror at jeg ikke ser dem. Ekkelt!

 

Mamma har heldigvis droppet han derre Paul, eller hva han het. Hun har nesten sluttet å spise, og jeg er oppriktig bekymret. Skjønner hun ikke at hun og pappa er skapt for andre, slik som meg og Kevin? Jeg har prøvd alt! Jeg har leid et hotellrom bare for dem. Jeg har bakt en hjerteformet kake med navnet deres på, og alt dette resulterte til, var husarrest.

 

Det minner meg på at jeg må godsnakke med en av mine kjære foreldre, angående festen i morgen. Det ville vært krise hvis jeg ikke fikk gå. Alle de kule fra niende til første videregående skal være der.

 

Det er sånn ca 20 timer til, så jeg får vel legge meg. Jeg må bare snakke litt med mamma først, og kanskje lage litt toast til henne. Kvalitetstid, vet du!

 

Jeg skal holde deg oppdatert!

 

Liz, 14 år.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst