Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Hei Tore!

Hei Tore!

Brev. Innholdsrikt brev fra en kamerat til en annen

Sjanger
Annet
Språkform
Nynorsk
Tema
Vennskap

Hei Tore!

 

Eg synast at det er flott at du er venner med Jan igjen. Eg kan forstå deg at du irriterer deg over han når han prøver å bli meir venn med vennene dine enn du sjøl er. Noen av vennene mine gjør det samma. Eg blir forbanna.

 

Men eg kan ikkje forstå at du får dårlig samvittighet når du krangle med Jan. Bare fordi søstrene hans er døde. Men nå har eg ein god nyhet til deg. Eg har fått meg ein kjæreste. Ho er blond, store pupper og ser akkurat som dei to damene i et Coctail blad.

 

Når det gjelder ulykka med mor di. Kjæmpeflaks kaller eg det. Rett før ho fekk lest bladet, trakk du det ut av hendene hennas. Eg kan ikkje forstå at mor di blei sur. Alle gutar på vår aldar leser ”sånne” blader.

 

Knallflaks at du ikkje fekk meir enn ein dag husarrest. Eg kan tenka med at det var flaut å bli tatt på fersken. Neste gang, ikkje gjør det under senga di.

 

Neste gang bør du ha fortald mor di at du vil skifte sengetøyet heretter. Hadde far din tatt deg på fersken, hadde du sikkert ikkje fått husarrest.

 

Hilsen Siggen
P.S. Skriv til meg snarest…

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil