Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Eventyr som adjektivhistorie

Eventyr som adjektivhistorie

En adjektivhistorie i nynorsk.

Sjanger
Annet
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
17.10.2005
Tema
Eventyr

Det var ein gong ein ________ skule, kvar den ________ klassen fantes. For denne _________ klassen, med disse ________ elevane var den ________ Bella og ________ Randi som var leirar.

 

Elevane lærte ________ fag. I den ________ klassen var det ________ jenter og ________ guttar, alle satt på ________ stoler og bak ________ pultar. Alle fulgte den ________ undervisninga. I den ________ krl undervisninga er klassen den mest ________ klassen som finnes. Alles innsats er ________ god.

 

Når den ________ rektoren kjem inn gjennom den ________ døra til vårt ________ klasserom, reiser alle de ________ elevane seg opp og hører på det den ________ rektor sier. Ved ________ prøvar oppfører klassa seg ________. Det var ein ________ fortelling om den ________ klassa på den ________ skulen.

 

Snipp, snapp, snute så var det ________ eventyret ute.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil