Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Arbeidsrapport

Arbeidsrapport

Kort om 6 ukers arbeid.

Sjanger
Rapport
Språkform
Bokmål
Lastet opp
04.05.2005

Dato: 4/4.2005

Til: -

Fra: -

 

Sak: Utplassering ved M.S.S

 

Oppdrag: Serieproduksjon av vinkler som skulle borres 17 hull i hver vinkel, det var 320 vinkler, når de var borret skulle de primes (grunnmales). Jeg malte 420 andre vinkler som skulle være til mellom stag til Alfeim stadion. Jeg laget og monterte transportrør fra fabrikken til lasterommet i en båt som heter MS. Kvaløy fjord. Jeg hadde ganske mye arbeid med en båt som heter Zafir, det er en tråler som er fra Russland, der reparerte jeg og en kollega en heis, vi dreide nye foringer til boltene som holdt denne heisen sammen.

 

Hvem jobbet med dette arbeidet: Jeg jobbet for det meste alene med dette arbeidet, men jeg hadde med meg en kollega som heter Morten.

 

Uke 1. Jeg kom på jobb, fikk utdelt kjeledress, vernesko, hørselværn, hansker og øre propper. Så begynte jeg med å male de 320 vinklene. Det var det jeg gjorde hver dag i hele den første uken.

 

Uke 2. Jeg kom på jobb, fikk et nytt oppdrag. Dette oppdraget var da å borre de vinklene som skulle være 17 hull i hver. Dette gjorde jeg resten av denne uken.

 

Uke 3. Jeg kom på jobb, fikk beskjed om å fortsette med å borre videre på de vinklene jeg holte på med i uke 2.

 

Uke 4. Jeg kom på jobb, fikk oppdrag, dette gikk da ut på å prime(male) de vinklene som jeg hadde borret hullene i, dette holte jeg på med frem til onsdag. På onsdag begynte jeg å male de 420 vinklene som skulle til Alfeim stadion, dette varte til og med Fredag.

 

Uke 5. Jeg kom på jobb, fikk oppdrag, det var nå jeg skulle lage og montere transport røret til MS. Kvaløy fjord. Jeg begynte på Mandags morgen med å lage til røret, dette holte jeg på med til og med torsdag. På fredag morgen begynte jeg å monterte røret. Jeg tok en pause fra det arbeidet, fordi at alle i bedriften ble kalt inn til møte. Vi satt i møte fra 09.00 til 13.00, da var det tilbake til arbeid. Jeg gjor meg ferdig med å montere røret i MS. Kvaløy fjord, dette jobbet jeg med ut dagen.

 

Uke 6. Jeg kom på jobb, fikk oppdrag. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle om bord i Zafir å demontere heisen. Jeg tok med meg Morten, fordi dette ikke krevde bare en mann. Vi tok ut boltene og bestilte nye, vi kunne ikke lage disse selv fordi at de skulle være så nøyaktig. Da begynte vi med å lage foringene, dette varte ut uken.  

 

Vurdering/oppsummering: Jeg synes dette gikk greit, det har vært fint å arbeide i denne bedriften, det har gått greit.

 

Hva blir arbeidet med i denne bedriften: Det som blir arbeidet med i denne bedriften er landbaserte bygg og reparasjon/service av båter. Det er ca. 75 % landbasert arbeid og ca. 25 % arbeid om bord i båter.

 

Konklusjon: Jeg synes dette var en fin plass å jobbe på, det er ikke noe negativt å si om denne plassen. De andre ansatte var grei, administrasjonen og alle var greie. Jeg kunne gjerne tenkt meg å jobbe der lenger. Jeg trivdes meget godt der.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil