Det læreren ikke ser!

Om en ny rektor som er pedofil, og to unger som ikke blir trudd eller hørt av læreren sin.
Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2005.04.21

Hei. I går sto det i avisa, på nyhetene og tekst tv at en man som het Rolf har rømt fra fengselet og at de advarer unge og foreldre siden han er pedofil!

 

01-01-05

Jeg husker så godt den dagen på skolen! Jo det alt startet med "I dag kjære elever skal vi få en ny rektor, og han heter Rolf". Det skrek dem over høytalerne på skolen. Jeg (Ida) og Ragnhild min aller bestevenn gledet oss noe veldig til og møte den nye rektoren. Siden den gamle vi har heter Birgitte og er 55 år. Vi gikk fra skolen 2.30 og på vei hjem til meg!

 

Vi kom inn døren og mamma så rart på oss og sa "Hvorfor så godt humør?" Vi bare lo og gikk videre. Ragnhild spiste middag hos oss, men etter det gikk hun hjem til seg. Klokka nærmet seg 22.00 og jeg gikk og la meg.

 

02-01-05

Vekkerklokka ringte 07.30 da sto jeg opp, men merkelig ringte det på døren klokka 07.45?! Jeg gikk og sjekket det var Ragnhild hun så rar ut?! "Kan jeg komme inn?" sa henne jeg sa jo ja selvfølgelig. Så sa henne at den nye rektoren hadde ringt hjem og sakt "han vil prate med oss". Ja, men det er ingen grunn til og bli redd han vil sikkert bare prate med oss og si at det er han som skal bli den nye rektoren. "Ja, jeg antar det, men jeg hadde lest på Internett at han er pedofil". Herregud skolen lar ikke en pedofil mann jobbe her, nei nå går vi til skolen. Det var det jeg sa til henne! Vi gikk til skolen og første time hadde begynt.

 

I 3. time så kom høytalerne på "Kan Ida og Ragnhild komme på kontoret" Det var den nye rektoren. Vi gikk inn han så litt rart på oss og sa at "Jeg liker dere småunger. Dere er så søte med deres lille kropp" . Vi ble redde og løp ut gikk rett til læreren vår og sa det, men henne sa herregud nå må dere gi dere…… Vi gikk jo selvfølgelig videre til neste lærer henne sa det samme. ,men problemet der er at alle lærerne holder jo sammen. "Dette gidder vi ikke å høre på". Det var det enste jeg og Ragnhild klarte og si, vi var helt sjokka.

Endelig var dagen ferdig , men jeg og Ragnhild gikk ikke samme vei den dagen, vi så bare at vi skulle møte hverandre på kolbotn-stasjon klokka 21.15.

Jeg gikk for og møte Ragnhild og henne skrek jeg hørte ikke alt, men jeg hørte dette: NEEEEEEEEEEI slipp meg jeg vil ikke…

 

Jeg ble kjemperedd.. så skrek jeg alt jeg hadde på henne , og henne kom løpende mot meg og gråt. Hva er det Ragnhild prat til meg. Og henne fortalte meg at han hadde prøvd og klådd på henne tatt henne på ja under boksa , men henne hadde løpt alt hun kunne….. Vi går hjem sa jeg og tar det med ro så forteller vi det til læreren i morgen ok?! Så vi gikk hjem Ragnhild sov hos meg den dagen. Om natten våknet jeg at henne hadde mareritt, men jeg sovna!!.

 

03-01-05

07-45 sto vi opp kledde på oss og gikk til skolen , vi møtte Rolf på veien da løp vi og skrek til han: J**** pedo! Vi skal avsløre deg! På skolen så kulle jeg og min beste venn Ragnhild sjekke på Internett om vi fant noe om han, og det gjorde vi. Det sto at han har tre saker om pedofili. Vi bare kopierte siden og løp til læreren,.

 

"Nei ærlig talt bare fordi dere ikke er fornøyd med den nye rektoren så trenger dere ikke og komme og si dette sludderet gå tilbake til timen NÅ". Vi tok saken i egne hender og løp til politistasjonen etter skolen og fortalte alt. Han politimannen sa det var bra vi sa ifra og hvis han prøvde seg, var det bare og komme ned hit. Vi begge nikket og gikk

Klokka 22.15 jeg skulle bare møte Ragnhild utenfor huset mitt, ved treet så jeg en mørk skygge det var henne og Rolf han hadde voldtatt henne…. Jeg ringte politiet og de kom med en enste gang. Rolf ble tatt , men de på skolen trudde oss fortsatt ikke. Vi viste dem saken hannes og alle lærene sa unnskyld.

 

04-01-05

Jeg hadde lest en gammel avis om at lærerne ikke hadde trudd en jente før og henne tokk selvmord. Så det er ikke alltid lærerne ser eller vil høre det vi sier!

 

19-04-05

Vi var i rettssak og læreren var også med . Dommeren stilte læreren min noen spørsmål for eksempel: Visste du om at dette pågikk? Nei her dommer. Og vi protesterte--- etter vært så sa henne at læreren ikke hadde sett det--- rettssaken gikk og gikk, og Rolf fikk straff.

21-04-05
Læreren sa at henne og alle de andre skal være mer oppmerksom på ting og tang.

 

Etter dette så gikk den skolen helt perfekt.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst