Hjernevasket

Krimkonkurransen 1999.
Sjanger
Novelle
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2000.05.27
Tema
Drap

Det hele begynte en varm vårnatt i 1998.. Cecilie, populært kalt Cicci, var på en av disse alene hjemme festene.. men var i det siste begynt å føle seg litt for moden til sånt, men hva gjør man ikke for å være sosial? Hun satt i sofaen, og lot blikket streife over alle de andre, alle var tydelig beruset… utenom en.. Hun så på han, og deres blikk møttes i noe som virket som en evighet.. det var noe med denne mannen. For det første var han mye eldre enn de andre, minst 30 år, og for det andre fant hun ingenting i blikket hans, ikke glede, sorg, depresjon… bare tomhet.. Selv var hun 16 år, og de andre som var på festen var jevnaldrende fra 14-18.. Så hva gjorde han her?? Hun tittet nysgjerrig bort på han igjen, men slo raskt blikket ned da hun oppdaget at han satt å stirret på henne.. Etter å ha spurt de andre gjestene om denne mannen, hadde hun fått følgende informasjon: Han var 32 år, het Morten, og kjøpte alkohol til ungdommene, mot at han fikk være sammen med dem.. Cicci var om mulig enda mer forvirret.. Hva ville han oppnå med det? Hun slo tanken fra seg, og lo litt av seg selv, tror nok jeg har sett for mye på disse kriminalfilmene… Hun reiste seg for å gå, men da kjente hun plutselig en hand på skulderen.. "Skal du gå alt?" Hun stirret i et par bunnløse, tomme svarte øyne.. Hun smilte "ja…, skal gjøre det, måtte være hjemme kl. 2…." Han smilte… la meg kjøre deg da.. Hun så opp på den høye skikkelsen.. Vel, hvis du vil det så.. Da de kjørte langs veien, fikk han henne til å fortelle om sitt liv.. "Hva er det mest forferdelige du har opplevd da Cicci?" Hun så bort, lette etter noe å stirre på utav bilvinduet, men det var for mørkt.. "Jeg vet ikke… jeg.. jeg… tror det var da jeg…" Hun tidde ett øyeblikk.. "ble voldtatt…" Hun var ute av sin egen kropp nå, sto og stirret på seg selv mens hun snakket.. "Hvorfor i all verden sier du dette?? Er du dum?? Du kjenner ikke mannen!!" Men personen som satt i førersetet fortsatte.. "også da mamma og pappa skiltes…" Hun tidde igjen… For første gang opplevde hun at noen forsto , han snakket til henne, fortalte henne hvordan hun hadde følt seg etter voldtekten og skilsmissen, og ikke en eneste ting av det han nevnte var feil.. Hun så overrasket på han og smilte og da hun gikk ut bilen, følte hun seg mer tom enn på lenge… Hun fortsatte å besøke Morten, hun var aldri alene med han, for alle vennenne hennes var også samlet der hver eneste dag,, Månedene gikk… Hun hadde blind tillit til denne mannen, og i dag skulle hun drepe for første gang.. Hun skulle drepe en av sine beste venner..Hun gjorde akkurat som Morten hadde bedd henne om.. En stor brødkniv skal du bore gjennom hennes ene bein, 10 knivstikk skal du ha i det.. Så skal du gå løs på det andre benet.. 11 knivstikk i det.. i venstre arm skal det være 12 og i høyre 13.. Til slutt skal du stikke kniven rett inn i magen hennes, 6 ganger.. før du tar kniven og drar videre til neste hus.. Du skal gjøre det samme med alle de andre, alle dine 10 venner skal du drepe denne natten, og de vil sove trygt og rolig, for jeg har beordret dem til det.. så hun gikk fra hus til hus, og drepte vennene sine på en ekstremt pinefull måte, og hun merket at hun likte det, for det var det eneste hun noen gang hadde gjort riktig.. Morten ville bli så stolt.. Hun smilte i det hun stakk kniven i det siste offeret.. Nå Cicci, skal du komme til meg, og du skal la meg se på mens du dreper deg selv, ett sakte og vakkert drap skal du utføre.. Hun vandret til huset hans, og la seg ned på hans golv mens han satt i en stressless og så på henne… Kle deg naken Cicci, hun kledde alle klærne sakte av seg.. Han så på henne og lente seg tilbake med en tankefull mine.. så tar du denne kniven, han holdt opp en svært skarp kniv, med langt skaft, og stikker den inni skjeden din… Hun tok kniven førte den inn mellom bena og lot den gli inn.. smerte… blod.. masse blod Hun hørte ikke sitt eget desperate skrik, bare hans vennlige stemme .. Hun ble helt nummen, klarte ikke røre seg… han tok kniven som hadde falt ut av hendene hennes opp og så ned på henne.. så skal vi skjære av den ene lillefingeren din vennen, før vi gjør slutt på smertene.. han lot kniven langsomt gli fram og tilbake over lillefingeren, så den bryte gjennom kjøtt og bein.. Han så på henne.. Nå Cicci, skal du dø… Han holdt opp kniven og sto lenge og så på henne.. Så hogg han til, først en gang, 2 ganger, 3 ganger… 7 ganger… Han smilte… og fortsatte sin tilfredsstillelse ved å skamfere liket enda mer enn det allerede var… Endelig… Han lo høyt for seg selv, endelig er det jeg som har makten, endelig er det jeg som ler sist… Den sinnsyke latteren hans fylte rommet, og ville skremt enhver katt på sprang...

 

Politiet har funnet den ene savnede ungdommen fra den lille bygda i Irland. De går nå i gruppeterapi for å komme over det fæle synet som møtte dem da de fant liket i Morten Swellers kjeller natt til i går.. Jentas venner ble funnet i sine egne hjem i morges. Ungdommene har etter all sannsynlighet ikke vært død mer enn ca 24 timer.. De var stukket utallige ganger i armer, ben og mage.. Den ene jenta som var funnet i Morten Swellers kjeller var om mulig enda mer grotesk.. Jenta hadde fått stukket en kniv inn i skjeden og armer, ben og hode var skåret av, sannsynligvis etter at hun døde.. Politiet er enda ikke sikker på motivet for mordet, men mener at Morten S. ville hevne seg på ungdommene fordi de var lykkelige og ikke ble mobbet slik han selv ble da han var på deres alder. Foreldrene ønsker ikke kommentere saken.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst