Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Fotball

Fotball

Kva er fotball?

Sjanger
Kåseri
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
02.04.2005
Tema
Fotball


Kva er eigentlig fotball? Fotball går ut på at 22 menn spring innanfor eit avmerkt område etter ein ball. Det avmerkte området som er 60 meter breitt og 110 meter langt, har eit mål på kvar av stuttsidene. Fotballspelarar skal altså prøve å sparke denne ballen i målet.

 

Det er rett og slett ei grøn matte som fotballspelarar boltrar seg på. Når man tenkjer over det så høres det ganske dumt ut at vaksne folk spreng som gale etter ein ball fleire gangar i uka.

 

Kva gjør folk for fotball? Jo, det er faktisk ganske mykje. Ein fotballkamp varer i to gange førtifem minuttar som er nitti minuttar. Ein stor flokk menneskjer betaler store pengar for å sjå for eksempel Rosenborg – Brann i nitti minuttar, pluss pause. Som altså vil si at dei betaler store pengar for å sjå 22 menn spring etter ein ball på ein grøn matte i 105 minuttar! Tenk deg viss det er kald og det ausregner på ein september dag og det blir ekstraomgangar? Verken Rosenborg eller Brann har klart å sparke denne ballen i mål, det står 0-0 etter nitti minuttar! Da må publikum stå og fryse i enda ein halv time.


 

Sport er sosialt, ikkje sant? Det er ikkje ofte du får samla 20 000 menneskjer på ein plass som har same interesse, altså fotball. Det er heller ikkje ofte man får 20 000 menneskjer til å juble, hoppe og skrike i same sekund for at for eksempel Roar Strand har skåra 1-0 målet til Rosenborg.

 

Fotball gir også mange minner. Det er fortatt folk som snakkar om at Noreg slo Brasil i 1998 i Frankrike. Da var det Flo og Rekdal som fikk alle i Noreg til å juble. Enn når Noreg slo Italia, Frankrike og England på 90-tallet, da var det ikkje mange som kunne holde tilbake gleda av at Noreg ble ranka som nummer ein i vera. Det Norske damelandslaget vant OL i 2000, da fikk damene vist seg fram. Fotball og Noreg har gitt oss mange minner opp gjennom åra.

 

Pengane har ein stor verknad på fotball. Er du ikkje einig? Kva er dagens fotball utan pengar? Pengar styrer fotball ut og inn. Det er rett og slett sjukt det som de gode fotballspelarar får i årslønn nu for tida. Dei får store pengar rett inn på kontoen sin fordi dei er flink til å sparke ein ball, finte litt og til slutt setja den i mål. Det er mange som får ein skinnsjuk høy årslønn bare ved å sitte og varme benken under ein fotballkamp, men dei regnast likevel som fotballhelter. Kanskje dei slipp inn på banen de siste 3-5 minuttane og sparkar ballen i mål. Et flaksskot! Et einaste skot! Da renn det inn pengar på kontoen og dei kan kjøpe seg ENDA ein bil.

 

Kva er ein god fotballkamp? Er det når 20 000 menneskjer samlast som publikum? Er det når favorittlaget vinn? Eller er det når spelarane presterer ein god kamp? Alt dette må vist væra tilstade. Publikumet, prestasjonane, og det skal helst skåres mål, da er det ein bra fotballkamp.

 

Fotball er ein internasjonal sport som mange er interessert i. Tenk deg at det er så mange som liker å boltre seg på ein grøn matte, det er litt vanskelig å forstå, synes eg i alle fall. Fotball er den mest spilte sporten i vera. Mange gutar og jenter begynner når de er små, og draumar om å bli like god som Ronaldo, Rooney, Beckham eller verdas beste fotballspiller Ronaldhinio. Tenk deg å være den som får til å skru ballen forbi den brasilianske landslagskeeperen Taffarel. Tenk deg korleis det hadde vært å være med på å slå Brasil. Tenk deg å være den fotballhelten som skårar sigersmålet i Champions Leauge finalen.

Men det er bare et fåtal som kommer seg innanfor internasjonal fotball.

 

Offside, onside, corner, keeper, bakrom, back, target man, stikker, innkast, frispark, hedding, sålevending, høyre venstre finte, overlapp og Cruyffinte. Kva er alt dette? Det er fotballuttrykk. Det er dette trenaren, spelarane, kommentatorar og fotballsjåarane brøler x einingar i løype av ein fotballkamp. Ikkje rart at trenarar og kommentatorane er såre i halsen nesten heile året rundt. Ikkje rart at mange trenarar og kommentatorar har et stort års forbruk på halspastillar.

 

Fotball er eit spel som mange elskar og vil fortsette å elske i fleire år. Pengar har ein stor verknad i internasjonal fotball og det kommer vel aldri til å ta slutt. Fotball er noe mange synes er morsamt å sjå på og drive med. Det er rett å slett ein stor sport.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil