Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Filmreferat: "Billy Elliot"

Filmreferat: "Billy Elliot"

Kort innholdsreferat av filmen "Billy Elliot".

Sjanger
Referat
Språkform
Bokmål
Lastet opp
08.02.2005
Tema
Filmer

Filmen handler om en gutt på 11 år fra en middelklasse familie som heter Billy Elliot, han bor med bestemoren, broren og faren sin. Faren og broren er gruvearbeidere. Billy går på boksing. Pga at gruvearbeiderne er på streik må de dele salen med ballettdansere. Han synes det er interessant og dropper boksingen og begynner på ballett uten at noen vet det. Mrs. Wilkinson oppdager at han har talent, men da faren får vite at han danser ballett må han kjempe for drømmene hans. Han greier til slutt å overbevise faren om at han er flink å at han vil fortsette med det. Han bli tatt opp til audition på The Royal School of ballet i London og faren hjelper til med å samle inn penger til sønnen. De drar til London og han blir tatt opp ved skolen og utdanner seg til en ballettdanser.

 

Temaet i filmen er at han kjemper for det han vil og liker, selv om familien hans er imot det.

 

<bilde>

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil