Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Gymlogg: Spenst

Gymlogg: Spenst

Logg fra gymtime med spensttrening.

Sjanger
Annet
Språkform
Bokmål
Lastet opp
19.12.2004
Tema
Trening

I dag var det spenst trening,og vi begynte med oppvarming med å hoppetau.Kreken var i spissen og vi hermet etter hvordan han hoppet.

Dettegikk ut på :hoppe vanlig forover,hoppe bakover,hoppe sammen to og to,hoppe forover med dobbelt slag forover uten å være nedi med beina,hoppe på annet hvert bein,og til slutt hoppet vi slengtau 4 og 4.

Disse øvelsene styrker kondisjon og spenst i anklene og leggene .

Det var 17 forskjellige stasjoner plassert utover gymsalen..Her kunne vi velge mellom lette øvelser og vanskelige øvelser.Alle øvelsene skulle tas i 2*20 sekunder med en pause i 20 sekunder.

Det var blant annet :

<bilde>
Situp : vi tok situps skråveis og vanlige situps .Jeg tok begge med beina opp i luften.

Her er det magamusklene foran og på siden som ble styrket.

<bilde>
Armbøyninger : vanlige og med brede armer.

Her er det armene som blir styrket ,jeg tok begge med knærne nedi gulvet.

<bilde>
Hang i ribbeveggen og løftet opp beina og en annen øvelse var å ligge under en benk og løfte opp overkroppen.

Her er det magen og armene som blir styrket.

<bilde>
Div matteøvelser: 1)lå på magen og løftet opp forkroppen.2)lå på magen og løftet skuldrene opp og bakover mens hodet lå ned på matten.3)lå på matten på siden og tok det ene beinet over

          

<bilde>
                  
<bilde>

 

 

 

det andre og samtidig løftet opp og ned det andre.4)sto oppreist og

<bilde>
holdt balansen samtidig som jeg tok det ene beinet ut og inn til siden,byttet bein etter pausen.

Her er det balanse og beina som blir styrket.

<bilde>
Knebøy med medisinball og etter pausen gikk jeg opp og ned fra en høyde.

Her er det lårene som blir styrket

<bilde>
Hoppet over benken skråveis.

Her er det spenst og koordinasjon som blir styrket.

 

Tilslutt var det utstrekking med å klare å tråkke hverandre på beina og etterpå var det vanlig utstrekking.

En veldig fin gymtime.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil