Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Angst

Angst

Dette er angst.

Sjanger
Annet
Språkform
Bokmål
Lastet opp
13.12.2004

Skumle menn.

 

Generelt gale mennesker.. syke ansikts utrykk. Altså, derfor det hender jeg er redd for å snu meg når jeg bare går på gata og lignende. Redd for å se inn i et sykt, ondt ansikt, mann eller kvinne. Ofte mennesker jeg nettopp har sett eller noe, kanskje en helt vanlig velkledd dame, som nettopp passerte, som jeg er redd jeg skal snu meg, å se øynene hennes, helt gale, vid åpne , angripe meg.

 

Eksplosjoner. Overalt. Ser og nærmest føler trykket av dem, overalt.

 

Finne mennesker jeg er glad i døde. Å gå inn i et rom (åpne døren), tør ikke, for jeg ser tydelig for meg, for eksempel familiemedlemmer, hengende fra taket, døde, skjært opp, hengt, eller hva som helst… noe grusomt. Ser det som en drøm mer som.. ikke et bilde… noe vagt,.. det er følelsen som er helt tydelig. Forskjellig hver gang. Jeg pleier å åpne døren, til slutt. Jeg må. Føler meg tvunget til det, samtidig som jeg frykter det, så enormt… Må få det avbekreftet, ellers klarer jeg ikke få det ”ut av systemet”.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil