Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > "Hekser" (O. Røsholdt)

"Hekser" (O. Røsholdt)

Kort anmeldelse av boka "Hekser". En meget spennende faktabok om hekser.

Sjanger
Anmeldelse (bok, film...)
Språkform
Bokmål
Lastet opp
26.11.2004
Tema
Hekser

Forfatter: Ole Røsholdt

Tittel: Hekser

Kategori Fakta

Illustrasjon: Iraj Nouri

 

En gang mente folk i Europa at hekser var virkelige. De trodde på dem, og var livredde for dem. De var sikre på at alt fælt som skjedde var heksenes verk, og fra 1500-tallet til 1700-tallet ble minst 50 000 mennesker brent på bålet for ting de umulig kunne ha gjort.

 

Denne boken forteller om pakten mellom heks og djevel, heksesabbaten på Bloksberg og alle slags skumle heksekunster og om heksejakten, torturen, heksebadet og heksebålet. Du møter barn som ble dømt som hekser og de som tilstod de villeste handlinger. Heksene hadde fløyet gjennom luften for å treffe Fanden, de hadde overgitt barn til Djevelen, de hadde tatt livet av husdyr og alt mulig annet.

 

Jeg synes at denne boken kan leses av alle. Boken var veldig spennende og man lærer seg ting man ikke trodde om heksene. Den er ganske lett å lese. I boken er det mange fine bilder av heksene og Djevelen.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil