Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Det siste kuttet

Det siste kuttet

Noen tanker om selvmord.

Sjanger
Annet
Språkform
Bokmål
Lastet opp
17.11.2004
Tema
Selvmord

Jeg sitter på rommet mitt. Kniven har jeg i hånden, tok den med fra kjøkkenet da ingen andre var der. Tar og løfter den opp. Kjenner kald stål mot varm hud. Jeg setter spissen av kniven ned i huden og skjærer fra håndleddet og oppover armen.

 

Drar sakte.

 

Selv om det gjør vondt, gjør det ikke vondere enn smerten innerst inne. Det blør, men jeg bryr meg ikke. Tar kniven ut av såret, og lager ett nytt kutt på siden av det første. Egentlig hadde jeg forestilt meg verre smerte.

 

Holder på med det tredje kuttet nå. Det blir dypere enn de andre, og blør ekstra mye. Drypper ned på sengen min. Det fjerde kuttet blir enda dypere. Blør rimelig mye nå. Er ganske svimmel. Prøver å reise meg, men faller bare sammen på senga igjen. Har nesten ingen krefter igjen, bare nok til det siste kuttet.

 

Øyelokkene mine lukker seg. Jeg svever ut av rommet. Jeg er fri!

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil