Kino er no dritt

Handler om hva som skjer på kinoen!
Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2004.11.15

Da jeg var på kino her forleden kostet det faktisk hele 65 kroner for å se en film, som kanskje varer 1-2 timer! Snart gidder vel ikke folk å gå på kino men heller sitter hjemme å ser på en koselig film! Det er jo kjempe koselig det også! Men hvis du tenker sånn at hvis du drar på kino så kan du jo få nypoppet popkorn og slipper å lage selv! Men når popkornet og alt det andre gode godteriet bare ligger der å venter på at du skal kjøpe det så må du jo innrømme at det er litt trist at det bare ligger der å går ut på dato…eller ville kanskje du kjøpt muggent godis som har ligget der i flere uker..!?

 

Men jeg skjønner godt at folk ikke vil kjøpe så dyrt godis og heller kjøper på en annen butikk og tar med når det er så dyrt som det er. For eksempel hvis du skal ha popkorn koster det kanskje opptil 60 kroner spørs litt hvor stor du skal ha, og en simpel stratos koster kanskje 20 kroner….så du skjønne kanskje hva jeg mener når jeg sier at kiosken er dyr! Eller hva?

 

Og når du først har kommet inn i kinosalen etter utallige mange andre saler for å finne riktig sal, så har noen andre drittunger tatt plassen din! Men å nei du, det holder ikke med at du forklarer de at dette er din plass og at du har bestilt den men du må faktisk kaste de vekk! Og kanskje hvis de ikke vil fjerne deg må du sette deg et annet sted og bare håpe på at ingen har denne plassen og ikke kommer til å kaste deg vekk!

 

Og når du endelig har fått deg en plass og bare håper på å få se filmen så kommer disse ”søte, små, uskyldige” som de voksne kaller de og herjer og lager grimaser foran læretett. Noen ganger blir jeg så utrolig oppgitt at de gidder å gjøre sånt, men jeg får vel bare roe meg ned mens jeg teller til 20 og tenke at jeg sikkert var like gæren jeg også som liten! Eller…??Og at folk klapper og ler hysterisk når det kommer noe bra er bare dråpen for meg assa..? Og bare så irriterende når folk forteller hva som skjer, og sånn synes ikke jeg noe om assa! Fy søren…! Eller? Og at nyforelskede par sitter på bakerste rad og ”smasker”! Hehe... jeg må jo innrømme at det er litt nusselig når de er så forelska for jeg husker selv da jeg var på det stadiet! Eller hvis jeg kanskje drar på kino og ser den nifseste skrekkfilmen som noen gang er laget og bare lengter etter å ha noen å holde rundt. Det er nesten så du holder rundt sidemannen…hehe! Så det jeg mener er at hvis du liker drittunger som løper rundt å skriker å hyler og nyforelskede par som sitter å ”smasker” på bakerste rad, da er kinosalen et sted for deg!

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst