Festen

Kort fortelling med en gripende stump slutt...
Sjanger
Novelle
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2004.11.02
Tema
Død

-Jævla idiot, Torleif skriker.

Det var lørdag kveld på en av festene til Roar, Torleif tar kveletak på meg.

Jeg hadde flørtet litt for mye med dama hans, Klara. Jeg har vært forelsket i henne siden barneskolen, men jeg har aldri turt å vise hva jeg følte.

- Slapp av Torleif, jeg liker Olga i parallellklassen, det vet du vell.

- Tar du dama mi igjen så smeller det!!.

Jeg dytter han vekk, tar ølen min å går.

Jeg fikk ett ganske så sexy blikk fra Klara, Jeg ble glad å smilte for meg selv.

 

Jeg satte meg ved siden av Valmet i kjellerstuen.

Valmet hadde godt i klassen min siden første klasse, så jeg kjente han rimelig godt.

Han begynte å snakke i vei om alle problemene han hadde i girkassa på traktoren, og om alle karene han hadde slått ned i kveld.

Jeg ser Klara gå ned trappen i kjellerstuen, hun stirrer nok en gang på meg.

Hun kommer bort.

- Har du lyst til å gå en tur med meg eller?.

- Jeg ble helt stum av forskrekkelse.

- Ja.ja, ordene kom dypt nedenfra.

 

Vi tuslet ute i hagen til Roar, det lå fem kav dritings ungdommer over hekken å harket.

Vi stoppet, så på hverandre med dype sårbare øyne.

- Det er en fin kveld i kveld, de eneste ordene som kunne klare å snike seg ut av meg.

Hun tok et skritt nærmere, hun smilte.

Leppene våres dundret sammen, jeg svevde.

Harmonien ble straks avbrutt.

Torleif kommer løpene med en hammer.

Tar et veldig hardt sving slag.

 

Bang. Jeg ligger nede klarer ikke å røre mine ben.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst