Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Mikaelsen mistrives på Vestlandet

Mikaelsen mistrives på Vestlandet

Nordlending som lengter hjem.

Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
08.09.2004
Tema
Fotball

Tidligere Molde-oppmann Jan Åge Mikaelsen, som i vinter ble kjøpt inn som forsvarsutvikler av sportsklubben Brann, rapporteres å mistrives noe grådig i Bergen. "Det har ikke gått slik jeg hadde håpet hittil, nei," uttaler han på skurrete linje til Romsdals Budstikke. Linja er så vidt alreit, men været der borte er så dårlig at det blir buldrende bakgrunnssus uansett. "Nei da, i dag er været pent! Kun litt storm. Men sportslig og sosialt skranter det." Mikaelsen innrømmer at han kom skjevt ut allerede i starten. Grunnet høye boligleiepriser ble stopperen innlosjert i fløyen på Sandviken sykehus, hvor han fortsatt holder hus. Og fordi Brann brått fant ut at de sliter økonomisk, ble Mikaelsens lønn trukket tilbake og erstattet av matkuponger ¨på lodderogn og hysepostei. Da ingen heller i vinter ville kjøpe klubbens spillere, så den seg nødt til å selge Brann Stadion for å slette gjeld. Det sportslige tilbudet har altså blitt så som så. "Men vi har da investert i ny bane allerede" kan mikaelsen fortelle. "Den heter Fløybanen, og er både spesiell og intim. Mange gjestelag vil nok slite hardt her denne sesongen!" Likevel, Mikaelsen har kommet fram til at han etter en helhetsvurdering helst vil returnere til Molde. "Årsakene er mange, men to har vært avgjørende; Jeg savner heimevernet. Og jeg skjønner ikke et kvekk av islandsksvensk med skarre-errrr."

 

Molde Fks trener Odd Berg kan fortelle avisa at en snarlig hjemkomst er like sannsynlig som at Brann tar ligagullet. Han savner ikke oppmannen det aller minste. "Jeg ville heller fått igjen konfirmasjonsdressen, voksesmertene og tenåringsangsten enn Mikaelsen," slår han fast, og legger dermed overgangsspørsmålet stein dødt. Brann-trener Teitur Thordarsson var ikke tilgjengelig for forståelig kommentar, da Norges eneste islandsksvenske tolk for tiden er på ferie i Tora Bora.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil