Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Monarkiets framtid

Monarkiets framtid

Hvilken fremtid går monarkiet imøte?

Sjanger
Leserinnlegg
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
30.04.2004
Tema
Styreform

Mang ein nordmann har dei siste årane spurt seg sølv, er monarkiet for gammalt? Bør Noreg bli ein Republikk?

 

Eg har også stilt meg sølv det samma spørsmålet, eg har kommet fram til at monarkiet er ein viktig innstitusjon i den Norske kultur og stat, både innad og utad.

Men på tross av dette meiner eg at monarkiet bør fornyast på sett og vis, ikkje radikalt, men nok til at kvar normann kan sjå på kongehuset og være stolt over at vi har eit kongehus som representerar den Norske stat. Kongehuset er viktig, for kultur, tradisjon og det kvardagslege for kvar nordmann.

 

Men kva skjer så når man blar opp i tabloidene og sjår at HM. Kronprnis Haakon skal gifta seg med ei heilt vanleg jente fra Kristiandsand som ikkje har spor av kongelig blod og ikkje er redd for å ta seg ein fest? Jo, man blir på sett og vis skuffet, tradisjonen seiar at dei kongelige skal gifte seg med kongelege, altså ei prinsesse. Da kan man spørre seg sølv, er det ikkj bedre at man får ei heilt vandeleg norsk jente som dronning frafoe ei utenlandsk prinsesse?

Ja vil mange seie, men fortsatt har dei vanskeleg for å akseptere at det fortsatt bare er ei heilt vandelig norsk jente. Det kan eg godt forstå når ukepressen gjør sitt ytterste for å sverte denne heilt vandelege jenta. Det var kansje lettare å akseptere når HM. Kronprin Haakon var samman med Eva Sannum, ho var tross alt ein moddell av innternasjonalt kaliber, sølv om ho ikkje var kongelig var ho ikkje ei vandleg jente slik som Mette Marit. Eg meinar at vi må akseptere at tronarvingen velger kvem han vil.

 

Om vi aksepterar tronarvingens val, vil monarkiet fungere fint for Noreg.

Det finnes mange positive sider ved monarki som ikkje finner i ein republikk.

Ein konges representasjons evne i forhald til ein presidents er ikkje å undervurdere, ein konge på stats besøk har mykje mei innflytelse på befolkninga en ein president ville hatt. Nettopp fordet han er Konge ikkje ei politikar slik som presidentar er.

Konger har også mykje lettare for å bli husket av andre lands befolkning, dette fordi han er ved makta så mykje lengre enn ein president. For meg er kongehuset av uvurderleg verdi, han representerar på sett og vis alt som er bra med Noreg og staten, mens politikarane representerar det som ikkje er så bra.

 

Mange vil nok argumentere mot Kongehuset med det at det kostar mykje penger. Men dei ser ikkje heile bildet. Kvar gong Kongen drar på offisielt statsbesøk har han med seg eit næringslivsfølge, disse tegnar så kontraktar med nye forettnings forbindelsar som skapar inntjeeningar for Noreg som er mykje større enn det kongehuset kostar.

 

Alt i alt vil eg seie, Kongehuset er bra for Noreg.

 

Lenge leve monarkiet!

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil