Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > En mobbefortelling

En mobbefortelling

En fortelling om en gutt som blir mobbet.

Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
30.03.2004
Tema
Mobbing

Denne historien handler om en gutt som het Bjarne. Han var en snill gutt, men dessverre ble han mobbet mye av de andre guttene på skolen. Det begynte litt etter jul. Bjarne var på skolen som vanlig og ble ertet i friminuttet. Han hadde bestemt seg for å være morsom. Han ville svare morsomt tilbake på det mobberne sa til han. Før var det bare en eller to som var slemme, men etter jul var nesten alle guttene slemme.

 

En dag sa en av guttene til Bjarne: Pigg av! Ikke ypp mot oss!! Bjarne svarte: Jeg hadde ikke tenkt å yppe meg, jeg bare står her og gjør ingenting.

 

Bjarne begynner så å løpe fra mobberne, men de andre løper etter. Bjarne løp forbi noen trær, slik at de som kom etter fikk noen kvister i hodet. Da ble de enda sintere. Bjarne løp for livet. Han løp inn en av skoledørene, slik at de som kom etter fikk døren i fjeset. Bjarne traff på en lærer i gangen, og fortalte at han var redd. Da sa læreren at han skulle bli med ut.

 

Da Bjarne og læreren kom ut i skolegården, ble en av mobberne så redd at han snublet baklengs og trynte ned en sklie! Læreren spurte guttene hvorfor de ertet og sa slemme ting til Bjarne. De sa at Bjarne var en mattenerd, og at han alltid var så flink i alt. Da sa læreren at alle er forskjellig og er flinke i forskjellige ting. Man skal ikke mobbe de som er annerledes enn seg selv. Guttene var egentlig enig i dette, og sa at de var lei seg til Bjarne.

 

Læreren gikk ned til han som hadde trynt ned sklia, og trøstet han. Bjarne var glad han hadde fortalt en voksen hvordan han hadde det. Nå ville alt bli mye bedre håpet han.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil