Slanking og kosthald

Ein artikkel om slanking o.l.

Karakter: 5-

Sjanger
Artikkel
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
2004.03.12
Tema
Kropp

Slanking har alltid vore eit alternativ for ungdommar. Mange meinar at dei sjølve er feite, og har eit behov for å bli tynnare. Men ikkje alle slankemetodar er like gjennomtenkt og trygg. Ved alle former for diettar som skillar seg frå eit normalt, godt kosthald må ein vere særleg på vakt. Men nokon diettar kan verke sunne og balansert, men ein kjennar det i lengda. No skal vi sjå litt nærmare på dette emnet.

 

Kva må ein gjere for å slanke seg? For å utføre ei slik handling krev det vilje. Ein må klare å motstå visse mattypa, som godteri og liknande. Det kan ofte virke vanskeleg, når du stend der med ei kaloribombe i handa som berre skrik etter at du skal ete ho. Men før du gjer det, må du tenke konsekvensar. Er du villig til å få i deg hundrevis av fleire kaloriar, berre for ein god smak på tunga i 10 sekund? Sjølv prøver eg å ha dette i bakhovudet kvar gong eg fer lyst på noko godt. Men det er ikkje nok med og berre legge frå seg snopen sin. Om du har eit ganske stort behov for alt søtt, bør du vurdere å få i deg stoffet selen. Det er eit stoff som på ein eller ein anna måte klarer å forminske behovet ditt for søtt! Du må óg mosjonere deg meir, kvar dag for å vere nøyaktig. Gå turar, drive med sportar og ver i aktivitet hjelp ein god del. Det kan virke slitsamt med all treninga, og det er der vilja kjem inn. Skal eg klare å forsette, eller skal eg slenge meg ned på sofaen med potetgull og brus i handa?

 

Det finnast sjølvsagt andre måtar å slanke seg på, men det er ikkje alle som er like sikre. Ein av dei berømte er milkshake-dietten. NOKA er eit norsk firma som driv den slags. Dei skriv at milkshaken deira inneheld protein, vegetabilsk fett, karbohydrat, kostfiber, vitaminar, mineralar og sporstoff. Eg meinar dette er berre tull, at ein milkshake i det heile tatt skal klare å få deg ned i vekt. Pastillar som Mincir, Cider Vinegar, HcA Garcinia, osv. Desse kan verke meir truverdig. Pastillane er ikkje ein direkte slankekur, men 74% av dei som slankar seg på alvor, tek til seg kosttilskot.

 

Det kan kanskje vere vanskeleg å vite kva alle desse stoffa gjer med kroppen din, så eg skal prøve å gi deg ei kort forklaring på dei mest kjente stoffa. Vitamin A hjelp synet ditt, og held rein tarmar og mage. Vitamin C forsterkar skjelettet ditt, og hjelp deg med å forbrenne fett raskare. Jern hjelp kroppen med å transportere oksygen gjennom blodet. Krom er eit stoff som nedbryt sukker og gjer det om til energi. Aminosyrer er stoff som kroppen rett og slett må ha. Alle dei 41 aminosyrene gjer forskjellige ting for kroppen. Det kan verke som om det er umogleg å klare å få i seg alle desse stoffa, men det er faktisk ikkje det! Daglegvarene vi et, inneheld rikeleg med stoff kroppen treng. Et du ei grovskive med brunost, har du plutseleg dekt behovet ditt for jern, karbohydrat og masse anna hjelpande stoff. Ei undersøking har vist at slankera har god greie på alle desse stoffa, og passer på å få i seg rett mengde kver dag.

 

Slanking er ikkje alltid noko bra, det kan medføre spiseforstyrrelsar. Spiseforstørelsar blir ofte brukt for å løyse problem i kvardagen, og det er ofte etter press frå miljøet rundt. Idrettsutøvarar er ofte utsett for dette, spesielt idrettar som har eit stort fokus på kropp, som ballet, turn og liknande. Ofte er det folk som ”berre” skal ta av et par kilo som blir ramma. Det blir sagt at spiseforstørelsar berre rammar jenter, men undersøkingar har vist at det blir berre fleir og fleir gutar som har spiseforstørelsar. Det er om lag 5%-10% av gutane som har spisefordtørelsar, medan jentene er det berre 3%-6%. Spiseforstørelsar er ein sjukdom, og det blir delt inn i to delar. Sjukdommane heiter anoreksia og bulimi. Anoreksia er ein sjukdom som inneber at ein preson et veldig lite, eller ingenting og deretter gjeng ned i vekt. Personar som har anoreksia har ei stor frykt for å bli tjukke sjøl om dei veg minimalt. Dei fornektar behov og symptomar, for eksempel svalt og toalettbesøk. Bulimi er personar som et for mykje. Deretter prøva dei på ein eller anna måte å rense seg, som ofte enda med oppkast. Misbruk av avføringsmiddel er også vanleg med disse personane.

 

Mi meining om slanking er at det er berre noko ein bør foreta seg om ein blir rett og slett plaga for å vere tjukk, fordi det er noko alle skal få sleppe. Men elles synest eg det er greitt å slanke vekk ”jullefettet” og liknande. Men slanking er eit stort problem i Noreg, som politikarane bør vere meir obs på!

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst