Krasj

Rapport om en krasj i et lyskryss (innholdet er fiktivt).
Sjanger
Rapport
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2004.03.02
Tema
Ulykker

 

Dat 06. mai 2003

Til: Politiet i Trondheim

Fra: Kim Espen

Sak: Kollisjonsulykke ved Prix krysset 04. mai 2003

 

 

Jeg er elev ved Ole Vig VGS på Stjørdal. Det er ca. 3 km unna der jeg bor. Da jeg skulle sykle hjem etter en slitsom skole dag var jeg øyenvitne til en kollisjon ved Prix krysset.

Uhellet skjedde ca. 15:05 og jeg var den som fikk med meg hele kollisjonen og ble derfor bedt om å skrive en ulykkesrapport som senere skulle sendes til politiet.

 

Det var mye trafikk den dagen og mange ville hjem raskest mulig. Jeg var så vidt kommet opp på sykkelbruen da jeg hørte noen bil dekk skrek skikkelig høyt. Jeg snudde meg får å se hva det var, å da smalt det.

 

En blå bil av typen Peugeot 307 skulle kjøre ut fra et kryss. Han så ikke at det kom en bil på venstre side. Peugeoten hadde vikelpikt og måtte bråbremse. Da var det en bil som lå rett bak Peugeoten som ikke nådde å bremse og kolliderte i bakenden på Peugeoten. Det var en hvit Mazda 323 som hadde for stor fart til å kunne bremse.

 

Jeg ringte politiet straks for å få de til å komme å rydde opp. Etter de var ferdig med å gjøre det, snakket jeg med politiet, og vi ble vi enige om at jeg skulle skrive en ulykkesrapport.

Hvordan det gikk med bilførerne vet jeg ikke, men det har politiet tatt seg av.

 

Dette var en uheldig kollisjon som kunne vært ungått hvis den fremste bilføreren hadde vært mer oppmerksom på den bilen han hadde vikeplikt for. Jeg mener begge bilførerne hadde skyld i kollisjonen, både han med Peugeoten og Mazdaen. Hadde Peugeoten vært mer oppmerksom på bilen han hadde vikeplikt for og Mazdaen har hatt litt mindre fart, kunne alt vært ungått.

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst