Trussel....

En gutt som blir truet!
Sjanger
Novelle
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2004.02.23

Jeg våknet tidlig av et mareritt. Jeg fikk ikke sove, så jeg gikk for å ta en dusj. Jeg dusjet lenge for det var lenge siden sist gang. Jeg tenkt på går dagen. Da kom jeg til å tenke på at jeg hadde lovet noen folk at jeg skulle ha med penger til dem. De hadde truet meg med kniv, og sagt vist jeg sa noe til noen så skulle jeg få svi. Jeg gikk ned for å ta meg litt frokost. Nå klarte jeg ikke tenke på noe annet en at jeg skulle ha med penger. Det var ikke lite heller det var 200,-. Jeg gikk bort til vesken til moren min. Tok opp lommeboken og så i den, det lå en 100 lapp en 200 lapp og to 50 lapper. Jeg stappet 200 lappen i bukse lommen min.

 

Jeg spiste opp skiven, og satt meg i sofaen og begynte å se på tv. Jeg så på "dizney chanel", denne kanalen ser jeg alltid på vist jeg tenker dumme tanker for da ser jeg på tegnefigurer og det er artig, da kommer jeg i godt humør igjen.

 

Mamma sto opp, det hørte jeg fordi noen trakk ned i "dass." Jeg bor bare med mamma for pappa stakk når jeg var 2 år, og jeg har ingen søsken. Nå gikk hun i trappen, hun kom inn stue døren og spurte hvorfor jeg var så tidlig oppe? Jeg sa bare at jeg ville det.

 

Nå måtte jeg snart gå til skolen tankene raste sammen inne i hodet mitt, jeg holdt på å bli GAL. Jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre. Kanskje jeg bare skulle ta livet mitt, det hadde vært enkelt, for da hadde jeg ikke trengt å tenke på noen ting noe mer. Det var jo ikke første gangen jeg hadde blitt truet, jeg hadde sikkert stjålet 500-1000,- av mamma. En gang hadde jeg glømt å tatt med penger, da slo de meg i hodet med en baseball kølle sånn at jeg fikk hjerne rystelse. Til mamma hadde jeg sagt at jeg hadde falt ned en bakke.

 

Mamma er ikke så mye hjemme, hun er mye ute på kveldstider. Jeg vet ikke hva hun jobber som. Men jeg vet at hun sminker seg hver kveld. Og pynter seg mye. Nå var klokka så mye at jeg måtte gå.

På veien til skolen møtte jeg "bolla," kompisen min. Han har laget kallenavnet selv altså, egentlig heter han Ruben. Han liker ikke det navnet derfor vil han at vi skal kalle han bolla, og for at han ikke er den minste akkurat. Men han er en god venn. Han vet ikke at jeg blir truet. Vi gikk å snakket om bladene jeg hadde under senga. Du vet. Men jeg klarte ikke konsentrere meg om det, jeg hadde verre ting å tenke på.

Når vi kom til skolen ble jeg veldig nervøs, jeg tenkte på friminutte, det var da jeg skull møte de jeg skyldte peng. Det ringte inn. Jeg fulgte ikke med i timen, jeg satt bare der å tenkte. Jeg var redd og gruet meg til friminutte, det ringte ut, alle stormet mot døren å for ut. Men ikke jeg. Frøken kom å spurte meg hva som var galt? Jeg svarte bare med at jeg var veldig trøtt. Så gikk jeg ut. Jeg så de guttene som hadde truet meg. De stod borte i et hjørne å snakket, nå fikk de øye på meg å vinket meg bort. Hva skulle jeg gjøre. De vinket til meg igjen, jeg måtte jo bare gå bort. Jeg kjente at tårene trillet ned over kinnene mine, jeg tørket de bort. Når jeg kom bort spurte den ene hvor penga var? Jeg tok 200 lappen opp av lommen. Ga den til han og begynte å gå bort, men jeg kom ikke langt før han ene ropte på meg. Jeg snudde meg, de vinket meg bort igjen. Jeg måtte tenkte jeg, så gikk jeg bort. De sa at jeg måtte ha med meg 500,- Om en uke, vist ikke ble det værst for meg. Nå trillet det mer tårer ned over kinnet mitt. Når jeg kom inn til neste time sa jeg til frøken at jeg var veldig dårlig og ville gå hjem. Hun sa bare at det måtte jeg bestemme selv, da gikk jeg hjem.

 

Når jeg kom hjem satt jeg meg ned å begynte å skrike. Mamma kom ned for hun jobber ikke om dagen. Hun satte seg i en stol forran meg og spurte hvorfor jeg gråt og hvorfor jeg var hjemme? Nå kunne jeg ikke lyge lengre, jeg måtte si det. Noen gutter på skolen har truet meg med kniv i mange måneder nå, jeg har sjelt masse penger av deg. En gang glømte jeg å ta med penger da fikk jeg hjerne rystelse, det var når jeg sa at jeg hadde falt ned en bakke. Når jeg sa dette, sa mamma at hun og hadde noe å fortelle, hun sa at hun jobbet som en prostituert. Nå hadde vi begge fortalt hverandre en hemmelighet. Mamma ringte fort til rektoren på skolen min og fortalte dette.

 

De guttene som hadde plaget meg måtte betale alle pengene tilbake og de måtte bo borte en stund. Så jeg gikk glad og fornøyd på skolen i en måne. Til min forskrekkelse så jeg at guttene var tilbake etter en måne. De fekk øye på meg og begynte å springe etter meg. Jeg sprang og sprang og sprang til jeg kom til en plass med mange hjemme plasser, men det var for sent. De hadde fått tak i meg nå kunne ingen stoppe dem. De slengte meg i bakken. Det gjorde vondt, tårene mine trillet. Jeg bet tennene sammen, og lot smerten gå gjennom kroppen. Sparkene fra guttene var grusomme.

Nå sluttet de, men jeg hadde vondt over hele meg. Jeg lå og gråt og hostet blod. Nå er det nok tenkte jeg, nå vil jeg ikke leve lenger. Jeg tok opp en kniv fra lommen.

 

Alt ble svart............

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst