Dette er en 1 minutters reklamenfilm som går ut på at det er en gutt som bor sammen med bestefaren sin i en blokk. En dag mister gutten en tann og legger den i vann, neste dag tar bestefaren han med på McDonalds og kjøper en hamburger til 20 kroner. Neste natt skifter gutten ut gebisset til bestefaren med en haug me tyvekroninger. Når bestefaren da våkner opp neste dag står gutten klar til å gå på McDonalds. Så kommer budskapet frem: ”Du kommer alltid tilbake”
Denne reklamen starter en kveld i en bygård med høyblokker. Det er halvmørkt og lyktestolpene er tent. Noen barn sparker ball ved siden av lekeplassen. Vinkelen går opp mot blokkene, men allikevel rett mot barna. Det er ikke blitt helt mørkt enda så bare noen av lysene i blokkeneer på, dette skaper en fargekonstrast. Halvmørket og sølepyttene viser at det er høst og skaper en litt lummer stemning.
Oppe i en av leilighetene sitter en omtrent 5 år gammel gutt og bader seg for kvelden. På badet kommer det frem en masse hvitt, hvite fliser, hvitt badekar og en hvit vask Ikke bare fargene, men også det at han har det godt og varmt skaper en kontrast i forhold til det grå og lumre ute. Det med kontraster blir mye brukt i reklamer både for å skape blikkfang og interesse hos publikum. Vanligvis på et baderom er det mye kosemtikk Selv om dette er hos en gammel mann vil det alltid være stående en shampoflaske e.l. På baderommet ser vi en shampoflaske, men hva slags merke det er er umulig å se. Heller ikke andre varemerker er representert i denne reklamen. Dette er gjort bevisst for ikke å reklamere for andre og ikke å skape forvirrelse. I denne scenen sitter gutten og rikker på en tann han har løs.
Mens han sitter i badekaret gjør noe, som ligner en bestefar, klar sovesofaen. Dette tyder på at gutten ikke bor hos han hele året, men bare over en periode. Når du ser ut vinduet ser du at det har blitt mørkere. Tilbake i badekaret får vi et nærbilde av gutten som trekker ut tanna og ser på den med et embyrologistisk og beundrende blikk. Vi kommer tett inpå ham. Her er det en del kryssklipping som viser at det skjer samtidig. Tilbake i stuen står bestefaren og knytter på et putevare, han ser veldig trøtt og sliten ut. Gutten på badet ser ikke så trøtt ut og har nå kommet seg opp av badekaret. Han ser seg i speilet og på tomrommet i munnen. Deretter fyller han opp et glass med vann og legger tanna oppi. Det er ikke et hvilket som helst glass han legger tanna oppi. Det glasset gutten legger tanna oppi har sammen form og ligner en del på et colaglass. Coca Cola er jo McDonalds’ hovedsamarbeidpartner og McDonalds kjøper jo en del liter Cola i året. Derfor er det ingen ulempe å snakke godt om Coca Cola Company. Gutten tar så videre med seg glasset inn til bestefaren i sovesofaen. Han ser fabulerende på glasset med stor innlevelseog kraniet fullt av tanker. Bildet går rolig over i svart for å vise at det blir natt.
For å vise at det blir morgen igjen går det rolig over fra svart natt til sterkt morgenlys fra solen som kommer inn vinduet når bestefaren trekker fra gardinene. Her blir det også stort blikkfang. Gutten våkner opp fra sofaen og ser tyvekroningen. Bestefaren smiler, barnebarnet smiler og mannen i disken på McDonalds smiler. Her er det hoppet rett fra hjemme hos dem til restauranten. Dette for å skape en sammenheng med at alle er glade. At alle er glade får publikum til å bli mer positive og forbinner McDonalds med positive ting. Denne mannen hos McDonalds blir filmet sett fra guttens vinkel mens gutten blir filmet sett fra mannes vinkel. Dette får gir ekstra vekt på hvor liten gutten egentlig er og hvordan gutten ser opp til arbeiderne på McDonalds. Gutten skyver tyvekroningen frem på disken med et stort smil. Når betjeningen kommer med hamburgeren tar han den ivrig og raskt og smiler tilbake til bestefaren. Det at han grabber den til seg av lykke viser hvor glad han er for å få en hamburger fra McDonalds. Mens gutten smiler til bestefaren sin går en McDonaldsarbeider forbi i bakgrunnen med et brett oppspist mat, han rydder. Dette viser at McDonalds har det ryddig og yter god service.
Gjennom hele reklamen kommer det frem hvor den er spilt inn. Det er en norsk lekeplass i begynnelsen av filmen, nordlig natur, arkitektur som er mye brukt i Norge, Norsk tyvekroning, Norsk registreringsnummer på modellflyet som ligger på nattbordet, bestefaren tar med paraply når de går ut og at mannen på McDonalds heter Mats. En annen ting er at det er dørhåndtak og ikke dørklinker slik som de bruker i USA. Dette tyder sterkt på at reklamefilmen er spilt inn i Norge, men hvis du ser ut vinduene på McDonalds-restauranten ser du noen usedvanlige høye bygninger. Disse må ha blitt lagt på i etterhånd for å vise at McDonalds er godt representert over hele verden.
Likt som forrige natt går bildet over i mørkt. Det at det går over i mørkt hver gang de sover skaper en rød tråd gjennom filmen. Dette er en klar gjentakelse som poengterer budskapet. Dette er veldig bra og gjør det enklere å slutte sammenhengen. Gutten våkner opp og skrur på nattbordslampen. Også denne gangen blir det brått lyst, blikkfang også her. Han sleper med seg et teppe gjennom gangen og går inn på soverommet til bestefaren. I gangen er det et stikkontaktlys som brukes til å ha som litt lys for de som er redde for mørket.Dette viser at bestefaren tar ansvar for gutten og er snill med han hele tiden, dette viser jo til at det er snilt å ta med barna på McDonalds og oppfordrer foreldre og besteforeldre til å ta dem med der for å vise at de bryr seg. På nattbordet har bestefaren en vekkerklokke som viser ti over halv ett. Vekkerklokken, gebisset og armbåndsuret er faktisk stilt annerledes på nærbildet enn på oversiktsbildet med gutten ved siden av senga. Dette er gjort for å få fremhevet klokken og at det er om natta, og å understreke at det er et nattbord. Bestemoren er død, dette kan sees på grunn av bildet av henne som står sammen med et stearinlys på kommoden. Kommoden er også ekstra belyst for å understreke dette. Selv om du ikke har ektefeller å vise kjærlighet for kan du gjøre det med dine barnebarn slik som nevnt ovenfor. Gutten ser på bestefaren og på glasset med gebisset.