Djevelens verk

Kåseri om trance, djevelen og hans undersåtter.
Sjanger
Kåseri
Språkform
Bokmål
Lastet opp
2003.12.04
Tema
Musikk

Then God said: “Let there be light!” and there were light. Then he said: “Let there be rock!”

 

Jeg er overbevist! Trance er djevelens verk! Den uendelige strømmen av usammenhengende lyder som kommer flagrende mot oss ut av TV, radio og cd-spillere er styggens siste oppfinnelse. Den lurer seg inn overalt! Du kan ikke engang sitte på bussen uten at trance-spetakkelet siver ut av hodetelefonene til en eller annen fjortis og forpester alle innen en radius av 10 meter!

 

Fjortiser er nemlig djevelens fremste våpen når det gjelder å plage menneskene. På flere måter. Djevelens toner smyger seg inn i øregangen til fjortisene for å utføre et langsomt, men møysommelig arbeid. Sakte men sikkert blir hjernen mindre… Den etses bort og slipes ned til de tror de liker trance. Fjortisen har nå blitt en djevelens disippel, og hans/hennes oppdrag er å forpeste, plage og terrorisere omgivelsene sine så mye han/hun bare klarer.  

 

Trance er ikke musikk, det er systematisert støy. Jeg er 100 % sikker på at man blir dummere av å høre på trance. Hvis man skal snakke om oppbyggelig musikk må man inn i en helt annen sjanger, nemlig rocken! Rock, heavy metal og annen herlig musikk har lenge blitt beskyldt for å være satans musikk, men slik er det altså ikke!! Rock’n’roll er ekte, levende og nyskapende. Virkelige instrumenter. Gitar, trommer, bass, vokal. Ferdig med det. Ikke noe mer krimskrams som roter til lydbildet.

 

Et rockeband nærmest gløder av energi og uovervinnelig styrke. Forskjellen på en rockekonsert og en trancekonsert er uendelig stor. Hvis du trodde Otto Jespersen var djevelens yppersteprest tok du grundig feil. Djevelens yppersteprest er ikke OJ, men DJ!  DJ’ens oppgave er å ødelegge og forderve flest mulig ungdommer. Ved hjelp av tanketom og intetsigende støy tar han kontroll over de unge massene og drar dem med seg i det store, svarte intet.

 

Djevelens grep om ungdommen blir strammere og strammere. Trance blir forkledd som barnevennlig, rosa og lyseblå. Mange barn i dag er ferdig hjernevasket i en alder av 7 år! Nå er det på tide at vi gjør noe med elendigheten! Gi barna en cd med AC/DC eller Iron Maiden før mørket tar dem! Vi må gjøre hva vi kan for at rockens glade budskap spres som varme hveteboller i tørt gress! Ungdommen trenger ordentlig musikk, ikke trance uten sjel!  

 

LONG LIVE ROCK’N’ROLL!!!

Legg inn din tekst!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp tekst