Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Skoledagbok om mobbing

Skoledagbok om mobbing

En dagbok om mobbing på skolen.

Karakter: 5+

Sjanger
Fortelling
Språkform
Bokmål
Lastet opp
12.12.2002
Tema
Mobbing

Mandag

Kjære dagbok. Denne dagen ble helt som vanlig, jeg sto opp og gikk på skolen. Alt bra, så langt, men så begynte problemene. Hver eneste dag blir jeg mobbet, det er ikke unormalt og høre: Jævla drittsekk, homsebukk eller lignende. Ordene er greie, men problemet er at det er jeg som blir kalt det. I dag så ble jeg slått og sparket som vanlig. Nok en dag med plaster, salver og tårer. Jeg hadde gitt hva som helst for og få slutt på dette, men jeg er vel bare sånn. En skikkelig nerd med andre ord...

 

Tirsdag

Kjære dagbok. I dag har jeg hatt nok et mareritt, det har nå gått så langt at jeg blir mobbet av læreren, jeg har ikke turt å gå til rektor for og prøve og få slutt på dette fordi rektoren er kona til læreren min. Og hvem holder vel med en nerd? Som ikke har noe han skulle ha sagt. Alt er helt jævelig her nå, fast rutine for meg er plaster, savler og tårer. Hva er vitsen med at jeg lever egentlig? Hvem har vel bruk for meg? Skulle ønske jeg fikk svar på de spørsmålene, fordi jeg har vurdert og ta livet mitt mange ganger. I morgen skal jeg oppleve det samme marerittet igjen.

 

Onsdag

Kjære dagbok. I dag ble jeg nødt til og kjøpe meg en ny eske med plaster. Og grunnen, jeg blir slått og sparket hele tiden. Hvorfor må dette skje meg? I dag klarte jeg ikke og holde igjen tårene, så i morgen skal jeg gjøre et forsøk på og ta livet mitt. Jeg håper at jeg lykkes, da gjør jeg verden en stor tjeneste. I dag fikk jeg beskjed av læreren om at alle karakterene mine går nedover, men han sa at det er vel bare sånn. Også fortsatte han med en stygg latter som fikk meg til og få grøssninger nedover ryggen. Nå skal jeg planlegge selvmord forsøket mitt, håper det går bra…

 

Torsdag

Kjære dagbok!

Dette er dagen, som jeg skal prøve og gjøre det slutt på. Jeg skulker skolen i dag, med håp om at dette går bra! Jeg har dusjet og ordnet meg, må jo være fin på siste dagen i sitt liv. Jeg tar med meg det jeg trenger og sykler mot det utvalgte stedet, plutselig møter jeg min beste venn. Han sier hei, men jeg gidder ikke og svare. Han skjønner det er noe galt når jeg kommer syklendes med tau og diverse ting. Jeg setter opp farten i håp om at han ikke finner meg, jeg sykler noen ukjente veier, men akk. Plutselig hører jeg en sykkel som slædder, Jeg er avslørt, jeg setter meg ned og bryter ut i tårer, han trøster meg og spør hva som er galt. Dette ble ikke helt som det skulle, jeg har fortsatt livet i behold og det er jeg lei meg for…

 

Fredag

Kjære dagbok.

I dag måtte jeg forklare meg foran alle hvorfor jeg ikke kom på skolen i går, alle begynte og le mens læreren smilte stygt til meg. Fast rutine i dag og. Men det har kommet et nytt ord, grønnsak blir jeg kalt. Hvorfor, det må du nesten spørre de som fant det opp om kjære dagbok! Jeg har aldri grått så mye som før i dag. Jeg gikk hjem fra skolen med tårer i øyne, det haglet med snøballer og ingen bryr seg om meg. Hvorfor meg kjære dagbok?

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil