Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Beveren

Beveren

Her får du noen korte fakta om beveren, en god start for dem som har prosjekt om beveren.

Sjanger
Faktaoppgave
Språkform
Bokmål
Lastet opp
31.05.2002
Tema
Dyr

Du finner beveren i nærheten av ferskvann dersom det er løvtrær der.

 

Utseende kjenner de fleste til, pelsen er gulbrun og/eller mørkebrun, den har noen små ører som nesten ikke synes. Halen er bred og hard og er dekket med skjell, den paddler av gårde med halen sin. Beveren kan bli opp til 1 meter lang, halen kan være 30 cm.

 

Beveren demmer opp vannet og lager hytter. Beverhytta blir laget av greiner og kvister, hytta kan være opp til 5 meter høy, inngangen er under vann.

 

Beveren er en kjempe stor gnager og du kan se spor av den lang vei vis det er en i nærheten, den beveger seg raskt i vannet og er en dyktig svømmer.

 

Du kan se spor fra beveren for eksempel : felte trær langs elver og vann, oppdemmninger og gnagde trær. Slik ser bever hytta ut:

 

<bilde>

 

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil