Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Elektrolyse

Elektrolyse

Rapport fra forsøk som viser hvordan en elektrolyse fungerer.

Sjanger
Rapport
Språkform
Bokmål
Lastet opp
27.05.2002

Innledning

Vi skal vise hvordan en elektrolyse fungerer.

 

Utstyr

- 3 ledninger

- en mynt (femmer)

- et glasskar

- en lyspære

- en krokodilleklype

- en kullstang

- kobberklorid (cuci2)

 

Figur

(må du evt. tegne selv)

 

Beskrivelse

- vi fyller et glasskar med vann og blander inn cuci2.

- vi fester en femmer til krokodilleklypa, fester krokodilleklypa til ledningen, (vi fester mynt til negative pol og kullstift til positiv pol).

- vi tester strøm føringen ved å ta mynt mot kullstift, for å se om det lyser.

- vi legger kullstift og mynt i coci2, og setter på strømmen.

 

Resultat

Det ble at det festet seg belegg utenpå mynten.

 

Konklusjon

Forsøket var vellykket, fordi vi greide å få elektrolyse. Det verste med at vi greide det var at det var vanskelig å vaske det bort etterpå.

 

Jeg lærte å lage elektrolyse og at det er vanskelig å vaske det bort.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil