Forsiden

Emnekatalogen

Søk

Sjanger

Analyse/tolkning (753) Anmeldelse (bok, film...) (638) Artikkel (952) Biografi (264) Dikt (1040) Essay (571) Eventyr (115) Faktaoppgave (397) Fortelling (843) Kåseri (612) Leserinnlegg (123) Novelle (1334) Rapport (624) Referat (174) Resonnerende (212) Sammendrag av pensum (182) Særemne (161) Særoppgave (348) Temaoppgave (1266) Annet (528)

Språk

Bokmål (8210) Engelsk (1643) Fransk (26) Nynorsk (1150) Spansk (11) Tysk (38) Annet (59)
Meny

Du er her: Skole > Julenissen som redda jula

Julenissen som redda jula

Danmark redder den norske julefeiringa.

Min første nynorsktentamen (9. klasse). Hva synes dere?

Sjanger
Fortelling
Språkform
Nynorsk
Lastet opp
10.12.2011
Tema
Jul

Det var tre dagar før julaftan og eg hadde juleferie. “Teodor! Du må stå opp. Klokka er snart to!” Skreik mamma. Eg stod opp, fekk på meg kosedressen min og gjekk ned til kjøkkenet. Der var pappa, mamma og dei to søstrene mine. Dei sat ved kjøkkenbordet og venta stille på meg.

 

Etter me hadde ete frukost bad mamma meg om å ta turen til butikken for å kjøpa litt smør. Eg hadde ikkje noe betre å finna på så eg nikka med eit smil. Då eg hadde gått ned til bussterminalen, var bussen forsinka som vanleg. “På grunn av sterk vind og mykje snø er bussen til Rema 1000 forsinka med 17 minuttar.” Stod det på skjermen. Eg kjende at irritasjonen rente gjennom meg.

 

Eg ann kom butikken klokka fire, to timar etter eg hadde dratt heimen ifrå. Eg gjekk inn i butikken og var på utkikk etter smør. Det fann eg ikkje. Ikkje i det heile tatt. Dei som arbeida der sa at kyrne hadde så dårleg beite så dei fekk ikkje produsert nok mjølk. Og utan mjølk blei det ikkje noe smør. Eg tok meg turen innom Kiwi for å sjå om dei hadde smør. Det hadde ikkje dei heller. Mamma hadde ringt meg fem gonger. Kvar gong hadde eg fortalt henna at eg ikkje hadde funne noe smør enda.

 

Bussen kom klokka seks. Det var den siste bussen som gjekk den dagen. Eg greip sjansen og tok bussen heim. Snøstormen gav seg ikkje og det sama med vinden. Då eg kom heim, lagde mamma noen brødskiver med ost og skinke. Eg va så svolten at eg kunne ete ein hest på eit tonn om det var siste utveg.

 

Neste dag, to dagar før jul, stod eg faktisk opp klokka åtte. Eg hadde aldri i heile mitt liv stått så tideleg opp før. Det var eit mirakel. Samtidig som at eg såg at klokka var åtte la eg merke til at eg hadde fått ein ny melding på mobilen min. Rart. Då eg så kven meldinga var frå fekk eg gåsehud. “Frå: Julenissen,” stod det. Han skreiv at han hadde ein løysning på smør problema og at han kunne hjelpa meg slik at det blei ein skikkeleg julebakst i år også. Han gav meg hans personlege nummer: 909-DKNS-724 og han bad meg om å holde meg innandørs. Eg ane ikkje kvifor. Eg ringde nummeret og plutseleg gjekk mobiltelefonen min tom for strøm. Det ga inga meining. Eg hadde jo lada den mens eg søv.

 

Det ringde på ringeklokka. Eg sprang ned til gangen og opna opp døra. Utroleg nok var det Posten som hadde ein pakke til meg og den var ikkje liten. Den var stor! Nesten to meter i høgde, lengde og bredde. Den var ikkje ifrå Noreg, den var ifrå Danmark. Heile familien min venta spent på kva som var inn i den. Eg opna pakken og blei sjokkert. Den var full av smør. Mamma og pappa blei dansande glade. Dette gidde inga meining for meg. Eg fekk jo melding frå julenissen, så blei pakken levert ifrå Danmark? Sjølvsagt! Dei siste dagane har NRK prata om smørproblema i Noreg og at Danmark skulle hjelpa Noreg med det. Danmark hadde nok smør og tilbad seg til å gje gratis smør til Noreg innan ein uka. Kvifor tenkte eg ikkje på det ifrå førstninga av.

 

Dagane gjekk og det blei meir og meir julestemning i huset vårt. Me hadde fått juletreet på plass, julekaker blei bakt og julemiddagen var klar. Heile familien hadde tatt seg eit varmt bad. Alle var klare for julaftan.

 

Takket vere “Julenissen”, aka Danmark smør meierier, fekk me ein super jul som vanleg.

Legg inn din oppgave!

Vi setter veldig stor pris på om dere gir en tekst til denne siden, uansett sjanger eller språk. Alt fra større prosjekter til små tekster. Bare slik kan skolesiden bli bedre!

Last opp stil